Šta je novo?

Tramvaji

Malo mi je čudno da Siemens ne pravi tramvaje za metarski kolosk. Znam da su za bivši model Combino proizvodili za metraski kolosek (npr. Nordhausen, Erfurt, Frieburg). Možda trenutno nemaju narudžbe, siguran sam da bi mogli da ih prave.
 
Могу да грешим али мислим да Сименс има колица на 1м, тако да ако буде поруџбина направиће, не верује да је то проблем.
 
Zna li neko sta se desilo sa poslednjim svajcarcima sto su stigli i vozili na 11? Ja se samo secam da su neko vreme vozili i onda preuzele KT4, a od tih svajcaraca ni traga, dok sad voze stariji zeleni


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Danas oko pola 8, stanica pred Savski trg. Pantograf pao/polomio se/ni ne znam sta se dogodilo i napravio zastoj iza.
d748cd7f3d5d4bb927b38ee82db5b85e.jpg


Sent from my SM-G981U1 using Tapatalk
 
Imam nekoliko ambicioznih pitanja i nikako da dodjem do odgovora...
1. Koliko je realno da tramvaji se ljuljaju od Savskog Trga do Savskog mosta
2. Da li neko planira da sredi sine od 70og do 45og Bloka jer su popucale samo tako
3. Ima li smisla da 11 pojacaju tramvajima sa 7 i 9 jer nema potrebe da jurcaju prazni, a 11 nema interval da pokupi to?
 
1. Ljujaće se dok se potpuno ne rekonstruiše pruga. Mogli bi to kad sruše Stari most.
2. Tu prugu valjda smatraju za rekonstruisanu, jer je izgrađena ponovo pre 25 godina, ali po lošijem standardu od kasnijih.
3. S linijom 11 niko tačno ne zna šta bi, niti čemu služi.
 
Zato što se Ikarbus bio srozao. I ne, nije ga samo politika srozala, srozao se i on sam. I propustio nekoliko dobrih prilika i ponuda.

Što se Češkog metroa tiče, evo ovde više o tome:

Ideja je bila da ovo bude standardna garnitura za Praški metro:
885

Umesto toga je, po nalogu Moskve, ponovo odabran sovjetski EČS:
Praha_metro_stary_vlak.jpg


I od geopolitičkih i ekonomskih uslova. Kao što rekoh, biće sve teže dobavljati robu iz Rusije. A uz to, pitanje je da li će i sama Rusija moć ili prosto želeti da se bavi proizvodnjom za tržišta poput našeg ako joj je prioritet nešto drugo. Sutradan jedan MetroVagonMaš može da se odluči da bataljuje proizvodnju delova za evropsko tržište i fokusira se na proizvodnju za klijente iz Azije. Jer je sve poremećeno otkako je krenuo pičvajz, fabrike čas rade čas ne rade, čas se oslanjaju na strane delove čas vaskrsavaju svoje. Čas mogu i žele da rade sa zapadom, čas ne mogu i ne smeju.

I Budimpešta je umesto korišćenja ovog Ganz-a bila osuđena na vozila iz SSSR. Tako je bilo i sa bivšom Jugom bar što se tiče EMV, tramvaja i trolejbusa. Izuzetak je bio Bukurešt koji je završio s Astrom, i to zahvaljujući većem profilu infrastrukture.

Na nesreću Rusije (i Ukrajine), a na sreću srpskih poreskih obveznika spoljnopolitčki uticaj prevazići će sve namere zainteresovanih strana. Do delova za 711 sve će se teže dolaziti, kao što bi došlo do nestašice i za planirane tramvaje i EMV iz Rusije. Isto važi i za beloruske trole koje Turci srećom ne proizvode. Što dalje od svega ruskog što ne spada u energente. Dovoljno dugo smo imali loše iskustvo kako sa sovjetskim, tako i sa ruskim i beloruskim (polu)proizvodima da se odlučimo za sigurnije ponude, kojih ne manjka, poput recimo Škode koja može da isporuči i tramvaje i trole.

Ne zaostaju mnogo ni Simens i CAF. Prvi, koji već ima pogon u našoj zemlji bi osim tramvaja mogao da ponudi i sisteme za autobuske karoserije drugih proizvođača, dok bi CAF mogao svoje da ugrađuje u Solaris koji je u njegovom vlasništvu. Pogoni skupljih proizvođača u Srbiji nivelisali bi cenovnu razliku sa Škodom. Ukazala nam se jedinstvena prilika velike nabavke električnih podsistema (EMV, tramvaja i trolejbusa) kojom bi mogli da prekinemo višedecenijski status quo zavišenja od SSSR i ex-SSSR poluproizvoda. Vreme je za odbijanje od sovjetske sise.
 
Nije zdravo imati religijski odnos prema država proizvođač anđeo i đavo, i veličanje hladnoratovskih ideja. Hvala Bogu da je među donosiocima odluka u Srbiji uvek bilo bar koliko-toliko školovanih i upućenih tehnokrata, da se u određenim slučajevima nešto kupovalo od zapada, nešto od istoka. Prednost istočnih proizvođača je najčešće bila dostupna cena u okviru određenog prihvatljivog sistema standarda. Da se to nije kupovalo, pitanje da li bi u Beogradu bilo trolejbusa i BG:VOZ-a.

To što se 711 ne održavaju, i što imamo tender za trolejbuse strogo vezan za Zapad je odraz naglog opadanja i kvaliteta i uticaja tehnokratije u Srbiji za poslednju deceniju.

Razbuktavanje hladnog rata u 2022. svakako dobavlja problem sa rezervnim delovima istočnih proizvođača. Ali tada bi dobar donosioc odluka ozbiljno razmatrao koncept nabavke polovnih zapadnih vozila koja se modernizuju u domaćim fabrikama.

Ali, narod je nezdravo gord, i ispod časti mu je da pogleda u ogledalo, nego sve što je manje od 200km/h nije voz, sve što nije autoput nije put, sve što nije novo i zapadno nije prevozno sredstvo...
 
Западну робу смо могли да купујемо само за девизе и кредите код Лондонског/париског клуба поверилаца. Камату знају само ретки политичари. Неке Титове кредите за фабрике које су упошљавање пале борце и партијске другове плаћамо још увек.

СССР нам је давао робу коју нисмо сами били у стању да произведемо (а толико смо, јелте, паметни) пољопривредне производе на нивоу робне размене.

Тако да то пуцање како смо ми нечег достојни а нечег не није ништа друго него гордоеа и падање на рекламу. Имаш пара да купиш нов Ауди? Купи бато, терај на здравље. Немаш? Седи у Ладу ниву, исто ће те довести из тачке А до тачке Б.
 
Роба са запада ишла је у клириншкој размени, па смо углавном имали суфицит. Често смо узимали и оно што нисмо морали, да бисмо пребили дугове и да бисмо упослили онај део наше привреде који је извозио тамо
 
3. S linijom 11 niko tačno ne zna šta bi, niti čemu služi.

A sta mislite o tome da se 11 produzi da skrene u Kapetan Misinu, ceka vreme na obodu parka i vraca se kroz Knocaninovu. Mislim da bi vise ljudi koristilo liniju jer ovako kako je sad ljudi bas moraju da se iscimaju da bi uhvatili 11.

Sent from my SM-G981U1 using Tapatalk
 
Zasto Srbija ne kupi polovne tramvaje kao sto su oni svajcasrki koje smo svojevremeno dobili?
Ili polovne katic ekoej znamo da odrzavamo.
Za nas je vazno da tramvaji budu pouzdani i prosti.
 
A da mi prvo izgradimo mrežu za sve postojeće tramvaje koji trule po pogonima jer nam postojeća mreža nema dovoljan kapacitet za sve tramvaje, a sve i da je modernizujemo i dovedemo do maksimuma svih maksimuma, opet bi smo imali višak tramvaja.
 
A sta mislite o tome da se 11 produzi da skrene u Kapetan Misinu, ceka vreme na obodu parka i vraca se kroz Knocaninovu. Mislim da bi vise ljudi koristilo liniju jer ovako kako je sad ljudi bas moraju da se iscimaju da bi uhvatili 11.

Sent from my SM-G981U1 using Tapatalk
Ili pravo u Tadeuša Košćuška pa u Dunavsku? Ili skroz do keja - do 25. maja ili do Marine Dorćol? Hm. Da zaboravimo šinski koridor u linijskom parku, koji se očito neće moći da iskoristi: po meni je najrealnije T. Košćuška - Dunavska - podvožnjakom do stare centrale.

Nije loša ideja dodatno približiti tramvaj Dorćolu (koji se uz to i intenzivno gradi, a to je dobro za tramvaj).
 
Зашто да не и трамвај дуж целе Дунавске до Панчевца, наравно са исправљеном трасом улице/булевара од Жоржа Клемансоа до Кнежепољске. Таман трамвај и за базен, и за блокове на Дунавском кеју, и за музеј Николе Тесле у електрани, и за Марину, иза Новог Дорћола, и кроз Вилине воде које ће бити нова зона развоја града. После Панчевца може да скрене у Вишњичку кад рашчисте ону махалу.
 
Наравно да треба тим пре што је рок реализације кратак.
 
Из овог сјајног предлога се природно намеће и трамвај дуж целе Дунавске кроз Вилине воде и испод Панчевца до депоније и везе са Вишњичком :)
 
Slažem se sa Došljakom. Umesto imbecilnog nepraktičnog parka širine 20 metara, bolje da sprovedu dobar, kršteni i ukrašeni bulevar sa tramvajima kao okosnicom prevoza duž tog pravca Dorćol - Panečvac. Pogotovu što će jednog dana, kada se Luka, Duga, Duvanski kombinat i što šta konačno rasčiste i investitori navale na taj prostor tamo, tom delu grada biti neophodne, i šire saobraćajnice, i nove linije prevoza.
 
Poslednja izmena:
Vrh