Šta je novo?

Tramvaji

Sinoć oko 11 sati tramvaj na liniji 7L ka Tašu se pokvario odmah po prolasku Kneza Miloša u Nemanjinoj. U pitanju je kompozicija 2333-2387. Iza se naravno vrlo brzo napravio red, u medjuvremenu je stiglo servisno vozilo međutim nisu uspeli da otklone kvar pa je švajcarac 2603 odgurao pokvareni tramvaj do Slavije. Tu su obrnuli skoro ceo krug, a onda je iz Nemanjine u krug ušla kompozicija 2415-2416 koja je preuzela da vuče pokvareni tramvaj. Tako dugačka kompozicija (4 tramvaja) izgledala je prilično spektakularno, a na Slaviji nastao haos za 5 minuta
IMG_1246.JPG
6AAA5843-8A4D-4C63-99D9-C0E2AD671C1C.JPG
IMG_7489.PNG
IMG_7488.PNG
 
Citam vec 3 put ovo poredjenje Liaz autobusa i tramvaja...
Samo cu ti reci Ruski Vitez M je bolji od bilo kog evropskog tramvaja a vozio sam se po evropi i simensom i td.. Mislim da je glupo poredjenje.. Drugo Ruski tramvaji i uopste tehnika su em jeftiniji u startu, em im je jeftinije odrzavanje.. Bas cu ispratiti kako ide u Kalinjingradu sa Korsar-om
Vitez M je izuzetno ružan, nekvalitetan i loš u eksploataciji, kao i većina ruskih i post-sovjetskih proizvoda. Ti se očigledno nisi vozio ili pomenutim Siemensom ili Vitezom, imaš problem sa rezonovanjem ili si previše rusofilski ostrašćen da ne vidiš kantu na točkovima. Jedno od ta tri je sigurno.
 
I Srbija nije ni planirala da kupuje Vitez-M ili Korsar, već vozila druge fabrike koja doslovno pravi najgore tramvaje u koje sam ja ikada u životu ušao

I niko iz Rusije ne može uopšte da konstatuje i tvrdi kakvi su tramvaji u eksploataciji kada im je infrastruktura čak i u Moskvi, a posebno u malim gradovima katastrofalna.

Nemaju nijedno normalno vozilo, nijednu normalnu mrežu tramvajskih linija, i tramvaj nigde obavlja pravu svoju funkciju.
 
Vitez M je izuzetno ružan, nekvalitetan i loš u eksploataciji, kao i većina ruskih i post-sovjetskih proizvoda. Ti se očigledno nisi vozio ili pomenutim Siemensom ili Vitezom, imaš problem sa rezonovanjem ili si previše rusofilski ostrašćen da ne vidiš kantu na točkovima. Jedno od ta tri je sigurno.
Ne nego si ti izgleda previse pro-zapadno ostrascen kao i dosta vas ovde. Sta god ko napise da je u Rusiji dobro odma dobije nalepnicu da je Rusofil ( ja jesam uredu ) ali sam realan. Sto se Vitez-M tice ukusi su razliciti, ali da je " kanta " na tockovima je teska glupost.. Inace su ovde bili na testovima i Simens ako se ne varam u Moskvi pa se i nisu bas pokazali posebno zimi. Inace sto se Srbije tice i " Korsar " ja sam za njega, bio bi najbolje resenje za Beograd ( cena/kvalitet) ako je u pitanju onaj sto je u Evpatoriji na Krimu onda nisam on je projektovan kao i stare " sovjetske " masine.
 
Ne nego si ti izgleda previse pro-zapadno ostrascen kao i dosta vas ovde. Sta god ko napise da je u Rusiji dobro odma dobije nalepnicu da je Rusofil ( ja jesam uredu ) ali sam realan. Sto se Vitez-M tice ukusi su razliciti, ali da je " kanta " na tockovima je teska glupost.. Inace su ovde bili na testovima i Simens ako se ne varam u Moskvi pa se i nisu bas pokazali posebno zimi. Inace sto se Srbije tice i " Korsar " ja sam za njega, bio bi najbolje resenje za Beograd ( cena/kvalitet) ako je u pitanju onaj sto je u Evpatoriji na Krimu onda nisam on je projektovan kao i stare " sovjetske " masine.
Pa čekaj, jel nama treba mašina projektovana za ruske zime?
 
Inace sto se Srbije tice i " Korsar " ja sam za njega, bio bi najbolje resenje za Beograd ( cena/kvalitet) ako je u pitanju onaj sto je u Evpatoriji na Krimu onda nisam on je projektovan kao i stare " sovjetske " masine.
Kako si toliko siguran u Korsar koji je tek počeo da radi, pritom u gradu sa totalno drugačijom “mrežom” (s obzirom da postoji samo jedna linija) linija? Nama za početak za mnoge linije ne odgovaraju toliko mali tramvaji.

I budi rusofil koliko hoćeš, samo je evidentno i logično da su provereni zapadni tramvaji bolji za nas od ruskih modela koji još uvek skoro i ne postoje.
 
Ја се Витјазом-м возим често, бар једном недељно. Трамвај је одличан, тих, савремен и брз. Дисплеју који дају информацију још колико метара до следеће станица каква преседања на њој, UsB поред сваког седиште, интерент, грејање, кондиционер, 100% нископодан, иновативна колица.
Лепота је у оку посматрача. Мени је рецимо изузетно леп. Да ли је за Београд? Не, јер има широка колица а и широки сандук.
Мрежа у Москви је одлична у нигде није разваљена ремонтује се сваких 10 година ситно и 20 година капитално.
У неким градовима, на пример Звер трамвајска мрежа је катастрофална. У Москви и Питеру је одлична. Лично видео, користио.
 
Шта се дешава да трамвајима преко Моста на Ади? У суботу сам видео 13 са папиром "Преко Сајма". Данас видим на апликацији да 11 и 13 иду поред Сава центра. Наравно, на сајту СЈП никакве информације.
 
Ја се Витјазом-м возим често, бар једном недељно. Трамвај је одличан, тих, савремен и брз. Дисплеју који дају информацију још колико метара до следеће станица каква преседања на њој, UsB поред сваког седиште, интерент, грејање, кондиционер, 100% нископодан, иновативна колица.
Лепота је у оку посматрача. Мени је рецимо изузетно леп. Да ли је за Београд? Не, јер има широка колица а и широки сандук.
Мрежа у Москви је одлична у нигде није разваљена ремонтује се сваких 10 година ситно и 20 година капитално.
У неким градовима, на пример Звер трамвајска мрежа је катастрофална. У Москви и Питеру је одлична. Лично видео, користио.
Dzabe to njima pricas.. Misle ljudi da smo mi ovde zaostali, a mi brzim koracima idemo mozda cak i ispred jevrope) Inace Korsar za sada pokazuje dobre rezultate u Kalinjingradu, medjutim ipak bi ja sacekao jos par mesecu da vidimo kakav ce biti u letnjim uslovima.
 
Ja ne mislim da je rusija zaostala, samo su vrhunac tehnologije USB ulaz za punjač, displej i “moderna high-tech” svetla na tramvajima, dok je osnovni prevoz u zemlji raspala maršrutka.
 
мислим да је боље да крећете да кажете шта стварно мислите. А око трамваја, биће узет најјефтинији понуђен, наравно
 
Ja ne mislim da je rusija zaostala, samo su vrhunac tehnologije USB ulaz za punjač, displej i “moderna high-tech” svetla na tramvajima, dok je osnovni prevoz u zemlji raspala maršrutka.
Pa nije to vrhunac tehnologije radi se tu i u elektromotorima i td.. Po vasim komentarima zakljucujem da niste odavno bili u Rusiji, tako da necu dalje nista pisati. Sa zadovoljstvom cu Vam sledeci put kad budete dolazili napraviti eskurziju po Rf pisite)
 
Bio u Rusiji pre 10ak godina, prošao 1600 km njene teritorije. Uvek cenio njihove radne, vojne i specijalne mašine, ali kad se radi o tramvajima, gnušao ih se ko kuge. Pogotovu kad sam u nekoliko tamošnjih gradova video rugobu KTM-5, najružnije vozilo u istoriji JGPa. Znam da ih je danas sve manje, i znam da su noviji modeli drugačiji, ali činjenica je da u Rusiji, pored malobrojnih novih lepotana od tramvaja, i dalje ima puno raznih modernih rugoba i šklopocija poput ove.

No u redu, stavimo to na stranu i izbrišimo moja sećanja, utiske, predrasude i pretpostavke na trenutak. Recimo da ne znam ništa ni o Ruskim ni o zapadnjačkim tramvajima.
Postavlja se par logičnih pitanja:

1) Ako su Ruski tramvaji toliko uznapredovali, zašto i dalje imaju jako slabu tražnju na međunarodnom tržištu? Govorim i o periodu pre 24. februara 2022.
2) Sve i da želimo Ruske tramvaje i da su najbolji na svetu, kako vi očekujete da se održava logistika i sistem održavanja i zamene delova u predstojećem neizvesnom periodu u kome može doći do novih sankcija? Ili ne mora sankcije - može prosto da se desi da Ruska fabrika ne bude u mogućnosti da završi porudžbine, iz XY razloga. Kao što se desilo sa gigantom Ladom. Koji, istina, posle jeste vraćen u funkciju ali ne bez određenih cena i problema. A niko ne garantuje da se sutra neće desiti nešto slično ili gore sa nekom fabrikom tramvaja.
3) Ako će Srbija uskoro da ima dve fabrike tramvaja, proverene Siemens i Škodu, da li je realno da iko očekuje da se takva radije okreće dalekoj zemlji sa diskutabilnim i relativnim proizvodima, koja je od nedavno u velikoj ekonomsko-trgovinskoj dubiozi i neizvesnosti, umesto da se okrene kupovini domaćeg proizvoda, odnosno proizvoda sklopljenog u domaćoj fabrici?


I smeta mi to mešanje emocija i strasti u stvari kao što su politika, ekonomija, struka, tehnika... Ovde se nariče što Srbija u nekoj sferi želi da bira druge proizvode osim Ruskih. Ne razumem, šta, jel treba da se stidimo što biramo šta nam više odgovara? Neki ovde zaboravljaju da Vatrogasne službe Srbije imaju izuzetno šarenolik vozni park upravo zato što se naša država već 20-30 godina upinje da podjednako istitra klikere i zapadu i istoku. I zato imamo i MANove, i Kamaze, i Iveco, i Mercedese, i MAZove, i Jeepove i Toyote i Lade i svašta nešto. Pitam se koliko ljudi koji ovde kukaju, su upoznati sa time. A kada se u jednom dubioznom, nesigurnom vremenu u svetu, u momentu kada Srbija ima bolje i kvalitetnije alternative, opredeljuje za proizvode nekog drugog, to se doživljava kao neka izdaja i zloba i šta ti ja znam.

Jel Srbija dužna da kupuje Ruske tramvaje? Jel tramvaji treba da se kupuju tako da služe što bolje i duže, ili da se namiri geopolitika? Jel ključ uspeha u ekonomiji i geopolitici to da se najbolji nadmeću ili da se kupuje i radi po nalogu, ko u vreme socijalizma? Pa tako su i u jednom Pragu 70ih poželeli da stare sovjetske metro garniture zamene novim vrhunskim Češkim. Ali prc, marionetske vlasti pod čizmom Kremlja nisu dale. Pa su im nametnuli zastarele i nepouzdane garniture nalik onim tadasnjim Moskovskim. Pa su se posle zlopatili s njima još 2-3 decenije umesto da su iskoristili svoje, uposlili ljude, još malo obogatili industriju i dobili bolji kvalitet prevoza. Jel vi sad želite isto to i za Beograd?
 
Poslednja izmena:
Нисам знао то да су Чеси имали свој пројекат метро-воза. А јесте им из истих разлога страдала ауто индустрија, која је можда могла и да буде конкурентна да су је пустили да развија предњу вучу и уопште да се модернизује на време.

Ми сад имамо производњу трамваја у Србији, тврди се да ћемо имати и Шкоду поред Сименса. Али то не значи да нам, у неком аранжману, неће бити добар посао да узмемо трамваје и из Русије. Зависи од конкретног модела и понуде.

И да, тачно је, Москва је веома напредан и дигитализован град (и богат, и чист, и сигуран итд.). А видећемо како ће да буде надаље, сад су ипак у сасвим новој фази. Ред и мир могу и да потрају, али ако га чувају опричници из неких савремених књижевних антиутопија, то ипак неће да ваља.
 
Zato što se Ikarbus bio srozao. I ne, nije ga samo politika srozala, srozao se i on sam. I propustio nekoliko dobrih prilika i ponuda.

Što se Češkog metroa tiče, evo ovde više o tome:

Ideja je bila da ovo bude standardna garnitura za Praški metro:
885

Umesto toga je, po nalogu Moskve, ponovo odabran sovjetski EČS:
Praha_metro_stary_vlak.jpg

Али то не значи да нам, у неком аранжману, неће бити добар посао да узмемо трамваје и из Русије. Зависи од конкретног модела и понуде.
I od geopolitičkih i ekonomskih uslova. Kao što rekoh, biće sve teže dobavljati robu iz Rusije. A uz to, pitanje je da li će i sama Rusija moć ili prosto želeti da se bavi proizvodnjom za tržišta poput našeg ako joj je prioritet nešto drugo. Sutradan jedan MetroVagonMaš može da se odluči da bataljuje proizvodnju delova za evropsko tržište i fokusira se na proizvodnju za klijente iz Azije. Jer je sve poremećeno otkako je krenuo pičvajz, fabrike čas rade čas ne rade, čas se oslanjaju na strane delove čas vaskrsavaju svoje. Čas mogu i žele da rade sa zapadom, čas ne mogu i ne smeju.
 
Bio u Rusiji pre 10ak godina, prošao 1600 km njene teritorije. Uvek cenio njihove radne, vojne i specijalne mašine, ali kad se radi o tramvajima, gnušao ih se ko kuge. Pogotovu kad sam u nekoliko tamošnjih gradova video rugobu KTM-5, najružnije vozilo u istoriji JGPa. Znam da ih je danas sve manje, i znam da su noviji modeli drugačiji, ali činjenica je da u Rusiji, pored malobrojnih novih lepotana od tramvaja, i dalje ima puno raznih modernih rugoba i šklopocija poput ove.

No u redu, stavimo to na stranu i izbrišimo moja sećanja, utiske, predrasude i pretpostavke na trenutak. Recimo da ne znam ništa ni o Ruskim ni o zapadnjačkim tramvajima.
Postavlja se par logičnih pitanja:

1) Ako su Ruski tramvaji toliko uznapredovali, zašto i dalje imaju jako slabu tražnju na međunarodnom tržištu? Govorim i o periodu pre 24. februara 2022.
2) Sve i da želimo Ruske tramvaje i da su najbolji na svetu, kako vi očekujete da se održava logistika i sistem održavanja i zamene delova u predstojećem neizvesnom periodu u kome može doći do novih sankcija? Ili ne mora sankcije - može prosto da se desi da Ruska fabrika ne bude u mogućnosti da završi porudžbine, iz XY razloga. Kao što se desilo sa gigantom Ladom. Koji, istina, posle jeste vraćen u funkciju ali ne bez određenih cena i problema. A niko ne garantuje da se sutra neće desiti nešto slično ili gore sa nekom fabrikom tramvaja.
3) Ako će Srbija uskoro da ima dve fabrike tramvaja, proverene Siemens i Škodu, da li je realno da iko očekuje da se takva radije okreće dalekoj zemlji sa diskutabilnim i relativnim proizvodima, koja je od nedavno u velikoj ekonomsko-trgovinskoj dubiozi i neizvesnosti, umesto da se okrene kupovini domaćeg proizvoda, odnosno proizvoda sklopljenog u domaćoj fabrici?


I smeta mi to mešanje emocija i strasti u stvari kao što su politika, ekonomija, struka, tehnika... Ovde se nariče što Srbija u nekoj sferi želi da bira druge proizvode osim Ruskih. Ne razumem, šta, jel treba da se stidimo što biramo šta nam više odgovara? Neki ovde zaboravljaju da Vatrogasne službe Srbije imaju izuzetno šarenolik vozni park upravo zato što se naša država već 20-30 godina upinje da podjednako istitra klikere i zapadu i istoku. I zato imamo i MANove, i Kamaze, i Iveco, i MAZove, i Jeepove i Lade i svašta nešto. Pitam se koliko ljudi koji ovde kukaju, su upoznati sa time. Verovatno niko. A kada se u jednom dubioznom, nesigurnom vremenu, u momentu kada Srbija ima bolje i kvalitetnije alternative, opredeljuje za proizvode nekog drugog, to se doživljava kao neka izdaja i zloba i šta ti ja znam.

Jel Srbija dužna da kupuje Ruske tramvaje? Jel tramvaji treba da se kupuju tako da služe što bolje i duže, ili da se namiri geopolitika? Jel ključ uspeha u ekonomiji i geopolitici to da se najbolji nadmeću ili da se kupuje i radi po nalogu, ko u vreme socijalizma? Pa tako su i u jednom Pragu 70ih želei da stare sovjetske metro garniture zamene novim vrhunskim Češkim. Ali prc, marionetske vlasti pod čizmom Kremlja nisu dale. Pa su se opredelili za garniture nalik Moskovskim. Pa su se posle zlopatili s njima još 2-3 decenije umesto da su iskoristili svoje, uposlili ljude, još malo obogatili industriju i dobili bolji kvalitet prevoza. Jel vi sad želite isto to i za Beograd?
Vrlo interesantan odgovor! Naravno Rusija je ogromna Moskva i Spb su se prvi ponovili i obnovili, drugi gradovi jos uvek rade na starijoj tehnici.. Sto se tice fabrika tramvaja u Srbiji koliko znam Simensova ne radi za kolosek 1000mm ( mozda gresim ) ali mislim da ne. A za Rusku tehniku sto je ne uzimaju pa ako gledamo na svet samo da je to Jevropa onda ste upravu a inace je trazena, eto primer sto se metro sastava tice imam srece da mi je najbolji drug masinovodja metro-a u Moskvi i za te "Nomerniye" sto ste napisali mislim da gresite! Ti sastavi nemaju nikakvih problema cak je MADJARSKA za metro liniju htela da ih modernizuje i to je odradila pre par godina u Metrovagonmasu! Inace ja mislim da oni znaju najbolje sta znaci posao sa Jevropom i sta je kompanija " Alstom " i td necu da pisem ko je hteo Moskva sastave pa nije moglo!... Znaci da teorija uzimanja pod " Cizmom " pada u vodu, to niko ne radi i inace politika Rusije nije da nekog ucenjuje i td ( to je vise za Jevropu i zapad ) A sto se sankcija tice ( za trenutnu situaciju ) ste upravu nazalost.. Ali uvek postoji mogucnost kako sta dopremiti i td Misljenja sam da je jako veliki plus Srbije u tome sto uzima sa raznih strana i time smiri tenzije i u zemlji ipak ima dosta koji vole i ovo i ono ( ja sam medju onima sto vise volim iz Rf neko je vise za drugo ) tako da mora uvek da se vaga... Dali je to dobro pa kako kad, zavisi.. Barem imamo prostor u teskoj situaciji da izvrsimo manevar levo i desno to druge drzave nisu u poziciji da urade jer se gro "opredelilo".To je za ono " sta nam vise odgovara " I inace sve sve ali ipak najvaznije sto ide kontrolise ipak Rusija, jer nam se gradovi greju na Ruski gas ne Nemacki, vozimo automobile na Rusko gorivo i td Jevropa 45 ili 55 % uvozi psenice bas iz Rusije a tu ide ulje i td povezano je sve. Ovo sam dodao samo na to da je "neizvesnost sta ce biti dalje " za sve nas, i ovo sto SAD guraju Eu u jednu jako losu igranku radi svog interesa je jako lose! I Sad i Rusija mogu sami sebe da odrze ali Evropa Ne.
 
Vrlo interesantan odgovor! Naravno Rusija je ogromna Moskva i Spb su se prvi ponovili i obnovili, drugi gradovi jos uvek rade na starijoj tehnici.. Sto se tice fabrika tramvaja u Srbiji koliko znam Simensova ne radi za kolosek 1000mm ( mozda gresim ) ali mislim da ne. A za Rusku tehniku sto je ne uzimaju pa ako gledamo na svet samo da je to Jevropa onda ste upravu a inace je trazena, eto primer sto se metro sastava tice imam srece da mi je najbolji drug masinovodja metro-a u Moskvi i za te "Nomerniye" sto ste napisali mislim da gresite! Ti sastavi nemaju nikakvih problema cak je MADJARSKA za metro liniju htela da ih modernizuje i to je odradila pre par godina u Metrovagonmasu! Inace ja mislim da oni znaju najbolje sta znaci posao sa Jevropom i sta je kompanija " Alstom " i td necu da pisem ko je hteo Moskva sastave pa nije moglo!... Znaci da teorija uzimanja pod " Cizmom " pada u vodu, to niko ne radi i inace politika Rusije nije da nekog ucenjuje i td ( to je vise za Jevropu i zapad ) A sto se sankcija tice ( za trenutnu situaciju ) ste upravu nazalost.. Ali uvek postoji mogucnost kako sta dopremiti i td Misljenja sam da je jako veliki plus Srbije u tome sto uzima sa raznih strana i time smiri tenzije i u zemlji ipak ima dosta koji vole i ovo i ono ( ja sam medju onima sto vise volim iz Rf neko je vise za drugo ) tako da mora uvek da se vaga... Dali je to dobro pa kako kad, zavisi.. Barem imamo prostor u teskoj situaciji da izvrsimo manevar levo i desno to druge drzave nisu u poziciji da urade jer se gro "opredelilo".To je za ono " sta nam vise odgovara " I inace sve sve ali ipak najvaznije sto ide kontrolise ipak Rusija, jer nam se gradovi greju na Ruski gas ne Nemacki, vozimo automobile na Rusko gorivo i td Jevropa 45 ili 55 % uvozi psenice bas iz Rusije a tu ide ulje i td povezano je sve. Ovo sam dodao samo na to da je "neizvesnost sta ce biti dalje " za sve nas, i ovo sto SAD guraju Eu u jednu jako losu igranku radi svog interesa je jako lose! I Sad i Rusija mogu sami sebe da odrze ali Evropa Ne.
Ucenjuje Rusija i danas itekako. Možda ne više kao što je 70ih ucenila Prag da uzme njene garniture, ali ucenjuje na druge načine. Mislim ta prepodobna Rusija je pre jedno 6 godina pokušala da Belorusiji inutra preotme MZKT, jedan od stubova njene ekonomije. A Belorusi su im najbliži, jedini na svetu koji se i dalje većinski osećaju bratski s njima i popuštaju im maksimalno. O čemu onda dalje da pričamo...

Mislim da si u pravu za Siemens, i ja sam bio čuo da prave samo široki kolosek. Što je po meni debilizam samo takav no dobro. Ali pretpostavljam da kad bi bilo ozbiljne volje naših vlasti da se Simensu poveri zamena starih tramvaja u Beogradu, da bi se prilagodili i uspeli da nađu način da naprave vozila za 1000m. Ako ništa drugo, možda ih ne bi pravili u Kragujevcu ali bi ih tamo sklopili. Ili bi bili napravljeni negde drugde, ali bismo dobili popust jer, jelte, ugošćavamo Simens ovde. A u krajnjem slučaju, ako ne može Siemens, tu je i Škoda.

Moderne Ruske metro garniture nisam komentarisao, niti ih pratim. Samo sam naveo primer iz prošlosti kako politika i centralizovana, troma, birokratska vladavina zna ponekad da uništi razum i logiku i nametne gore rešenje.
 
Poslednja izmena:
Zato što se Ikarbus bio srozao. I ne, nije ga samo politika srozala, srozao se i on sam. I propustio nekoliko dobrih prilika i ponuda.

Što se Češkog metroa tiče, evo ovde više o tome:

Ideja je bila da ovo bude standardna garnitura za Praški metro:
885

Umesto toga je, po nalogu Moskve, ponovo odabran sovjetski EČS:
Praha_metro_stary_vlak.jpg


I od geopolitičkih i ekonomskih uslova. Kao što rekoh, biće sve teže dobavljati robu iz Rusije. A uz to, pitanje je da li će i sama Rusija moć ili prosto želeti da se bavi proizvodnjom za tržišta poput našeg ako joj je prioritet nešto drugo. Sutradan jedan MetroVagonMaš može da se odluči da bataljuje proizvodnju delova za evropsko tržište i fokusira se na proizvodnju za klijente iz Azije. Jer je sve poremećeno otkako je krenuo pičvajz, fabrike čas rade čas ne rade, čas se oslanjaju na strane delove čas vaskrsavaju svoje. Čas mogu i žele da rade sa zapadom, čas ne mogu i ne smeju.
Kad vec pocinjemo temu misleci da je neko nesto upetljao, ja bi na Vasem mestu pre istrazio sve.. Najblizi svojoj fabrici metro kompozicija u to vreme je bila Madjarska probacu jednog Madjara da pozovem na forum ako bude hteo, cak su napravili 2 kompozicije ali su toliko loseg kvaliteta bile da su nastavili sa Rusima tj Sovjetima ( probacu da nadjem slike pa ih kacim njihove su bile bas lepog dizajna ) Jedan period su ih cak koristili
 
Što se mene tiče, može da se pozove bilo ko u diskusiju, to neće promeniti moj stav i činjenicu da često male zemlje ispaštaju na razne načine zbog politika i nametanja drugih, većih i jačih. To je bio samo jedan primer naveden radi ilustracije. Naveo sam primer naših vatrogasnih službi, koje imaju šarenolik vozni park sa vozilima iz 10ak zemalja od 15 proizvođača, samo da bi se namirio svaki nabusiti politički blok na svetu.

Srpski narod i društvo ne postoje i ne plaćaju poreze i račune da bi obezbeđivali poslove za strane narode samo na osnovu ljubavi i dobrih namera. Svako može i treba da praktikuje pravo da bira ono što mu najviše odgovara. Ako neki proizvođač ili zemlja iz bilo kog razloga ne spadaju u prve izbore, niko nije dužan da ih izdržava i kupuje ako ne želi.
 
Шта се дешава да трамвајима преко Моста на Ади? У суботу сам видео 13 са папиром "Преко Сајма". Данас видим на апликацији да 11 и 13 иду поред Сава центра. Наравно, на сајту СЈП никакве информације.
11 i 13 idu prego Starog Savskog mosta zbog problema sa strujom na Mostu na Adi.
 
Хвала на информацији. Задивљујуће је колико Секретаријат може да се не бави својим послом и да већ трећи дан нису објавили никакву информацију о измени трасе.
Онда ни не треба да чуди што људи избегавају трамваје. Буквално гледаш у пасуљ да ли трамвај иде и којом трасом. У четвртак сам ишао из Блокова до Брда и стање је било редовно, у суботу није радила апликација, а и 85 је наишао пре трамваја, данас нисам ни размишљао о трамвају - одмах сам отишао на аутобус. Кад се чека у Пожешкој, није проблем, стају на истој станици па који прве дође. Проблем је на НБГ, не стају на истим станицама.
 
Хвала на информацији. Задивљујуће је колико Секретаријат може да се не бави својим послом и да већ трећи дан нису објавили никакву информацију о измени трасе.
Онда ни не треба да чуди што људи избегавају трамваје. Буквално гледаш у пасуљ да ли трамвај иде и којом трасом. У четвртак сам ишао из Блокова до Брда и стање је било редовно, у суботу није радила апликација, а и 85 је наишао пре трамваја, данас нисам ни размишљао о трамвају - одмах сам отишао на аутобус. Кад се чека у Пожешкој, није проблем, стају на истој станици па који прве дође. Проблем је на НБГ, не стају на истим станицама.
Informacija je bila na beogradskoj hronici ali ko još stiže da gleda.
 
Vrh