Šta je novo?

Tramvaji

Мислим да је пре проблем што их нема толико да их ставе на више линија. Мада би могао на 5 и 10 ако је проблем у успону уз Калемегдан.
 
Opet ne odgovaraju bandere i stajališta?
Seci špance, ionako ih je kupio onaj..., hm, neko drugi.
 
_20210321_002305.JPG
 
Sinoć sam doživeo zanimljivo iskustvo,da sam tramvaj broj 7(čiji takt subotom bi trebao da bude na 9-10 minuta) čekao punih 25 minuta. Čekao sam na stajalištu kod glavne autobuske,a odredište mi je bio Vukov Spomenik. Za tih 25 minuta,prošla su iz pravca mosta valjda tri autobusa 78,i samo jedan tramvaj 9. Kada se konačno pojavila sedmica,njome sam dosta brzo stigao do Vuka,vožnja je trajala 10-12 minuta jer je grad bio skoro pust,ali opet se ne mogu oteti utisku da bih pre stigao da sam se odmah uputio pešice,mesto što sam izgubio skoro pola sata na čekanje tramvaja. Inače,na stajalište sam došao oko 19:20,a nije bio nikakav saobraćajni čep ni na Starom Savskom Mostu,još je bila subota uveče. Nije mi jasno šta je uzrok tako flagrantnog nepoštovanja reda vožnje? Nije bila gužva u gradu,a tramvajska pruga na Novom Beogradu je u celosti denivelisana(osim na rakrsnicama). GSP zvanično poseduje skoro 200 tramvajskih garnitura,ali možda su neki od njih trenutno pokvareni/van funkcije?
 
Jedan deo je van funkcije zbog nemogućnosti mreže da primi toliki broj tramvaja, drugi su kvarovi, a treći radovi na železničkim prugama zbog kojih imamo dodatni višak vozila, ali zbog prvog razloga ne množemo da ih implementiramo na drugim lokacijama ili je to jako mali broj.
 
Шта мислите о томе да се трамвајска мрежа продужи до аеродрома, тј Радиофара? Лепо наставља на Јурија Гагарина како се већ планира, онда се попне на Ледине, мало иде Сурчинском па на пут за аеродром. Ту има станицу а онда иде око писте или испод и излази на Радиофар где и окреће.

Отприлике овако
tram.png


Е сад, највећи проблеми су што би морало да се поруши доста, и да се прокопа мања стрмина на сам гребен, али свакако тај део Ледина и не би смео да постоји због зоне заштите аеродрома тако да се не губи ништа реално, ионако је огаван крај
 
То ће бити мало теже изводиво због тога што ће у продужетку Јурија Гагарина ићи један крак магистрале Сурчин-Нови Београд. Можда би било боље да трамвај скрене у Ивана Рибара до кружног тока, и да се после попне продужетком Т6 до раскрснице код кванташа и ту скрене лево ка Радиофару и аеродрому, а да до Ледина иде један крак од будуће раскрснице са Грчком до окретнице аутобуса.
 
Искрено - зашто уопште и до аеродрома?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=836172#p836172:1pb2bxby je napisao(la):
Fića » Pon Mar 29, 2021 1:34 pm[/url]":1pb2bxby]Искрено - зашто уопште и до аеродрома?
Zato što je malo jadno da do najvažnijeg i najprometnijeg aerodroma u regionu, se stiže samo jednom autobuskom linijom ili taksijima koji deru i varaju.
 
Да не усраше главни железничку још је и могло дацсе уради
 
Може по Руми, до Руме има железница :D A могао би трамвај и по Митровици исто.
 
Kakva je ovo sprdnja?! Do aerodroma i autobusom i BGvozom!
 
GSP je imao plan da izgradi tramvaj do Ledina, plan je izašao u Betras studiji. Pruga je trebala da ide čitavom ul. Ivan Ribara i da se penje Surčinskom do samog okretišta u Ledinama. Baš se i ne vidi najbolje na slici.
ledine.jpg


Kad smo kod tramvaja za aerodrom, uvek se setil Lyon i Rhonexpressa.
Lyon je grad koji ima četiri metro linije sa penumatskim točkovima, sedam tramvajskih linija, devet trolejbuskih linija i jednu tram-train express liniju za Aéroport de Lyon-Saint Exupéry.

Ovo je običan Lyonski tramvaj, Alstom Citadis 302, pet modula
28489_lyon_t6_01_369527.jpg


Alsotm Citadis 402, sedam modula
640px-875_Citadis_402_T5_Inauguration_TCL.JPG


Rhonexpress tram-train je drugačiji. Reč je o šest Stadler Tango vozila.
IMG_3735.jpg


I unutrašnjost
lyon-rhonexpress-airport-shuttle-wiki-common.jpg


Linija je duga 23 km, max. brzina je čak 100 km/h, deli trasu sa linija m T3 i T7, ali ima svega četiri stanice: Gare Part-Dieu - Villette, Vaulx-en-Velin, Meyzieu Z.I. i Lyon-Saint Exupéry Airport. Otvorena je 2010.

Ovo je track map metroa i tramvaja Lyona, čisto da vidite strukturu mreže
http://cartometro.com/documents/CartoMetroTramLyon.v4.0.pdf

Jedan snimak, cabine view.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=5HypUdGFIvg[/youtube]

Ideja je na mestu sa nekim izmenama (verovatno ne bi linju produžavao ka Radiofaru), ali bi svakako, ako se odluči za gradnju tramvaj do aredroma, trebalo ugledati na Rhonexpress.
 
Може трамвај до аеродрома и из два правца, што да не? Један преко Ледина, а други дуж Т6 до кванташа па лево кроз њиве и кроз Радиофар. Мислим да Сурчинска може лако да се прошири за траку-две до Холивуда, и дуж две три њиве после до скретања за аеродром.
 
Drugari, moram opet da se umešam, teško da će biti nešto praktično od novih šina. Jednu J. Gagarina su rekonstruisali u periodu '96 godine i dugo je trajalo, znam danas je tehnologija napredovala, ali za tih recimo 5 km je trebalo godinu dana. Kada se doda da je potrebna bar jedna okretnica da se napravi, pa tehnički prijem itd ode to na period od par godina za projekat, pripremne radove, postavljanje šina, tek primer Dž. Vašingtona, koliko se čekalo...
 
Tehnički prijem okretnice bež. kosa /groblje gde okreće linija 65, je trajalo najmanje 6 meseci i to se dobro sećam, a kamoli primedbe na šine, pa ugao okretanja, pa ne može španac, setite se banjice II, pa ugao kod kretanja uz kalemegdan, te asfalt itd.
 
Прича о трамвају за аеродром изгледа лепо и романтично, али на аеродромима уз такав град као Београд и са таквом позицијом у односу на град, трамвај је реткост. Хајде да узмемо да је тренутни пад броја кретања привремен, и да ће се за 4-5 година све вратити у нормалу. И без Короне, Аеродром Београд је генерисао око 30.000-40.000 кретања дневно, од чега је тек 4.000-6.000 покривао аутобус 72.

Зашто:
- Аутобус 72 је убедљиво најспорији транспорт.
- Покрива само неке делове града.
- Дешавала су се отказивања полазака, тако да део путника већ има лоша искуства.
- Они који могу себи приуштити путовање авионом, па чак и оне нискобуџетне карте су ипак у оној мањини средње класе, у којој постоје бар једна кола.
- Колима и таксијем се може јако брзо стићи преко аутопута, док градски аутобус кружи и килави.
- Систем информисања и оријентације је очајан за некога ко слабо познаје Београд.
- Радна места у зони аеродрома спадају у високоплаћена радна места, паркирање за запослене је бесплатно, па се већина запослених користи колима.
- Око половина свих кретања ка аеродрому је везано за кретања ван самог града Београда.

Ако би аутобус заменили трамвајем, то би било и даље мање од 1000 нових путника по километру линије, а што не правда ни једноколосечни трамвај. У случају оздрављења пословног окружења, врло је могуће да аеродромска зона почне да генерише много више кретања, али чак и тада улични јавни превоз укључујући и трамвај би покривао мањи део кретања.

Железница обезбеђује директну републичку везу и брза кретања, и то је јако важна разлика.

У садашњим околностима, први круг унапређења транспортне повезаности би био градња аутобуске станице са 6-10 пролазних перона, и систем стандардизованих градских аутобуских линија у категорији полуекспреса. Она за центар 72 да буде на сваких 15 минута, при чему везује бар једну железничку станицу (Нови Београд). Остале на 30, 45 или 60 минута. Организовати везе међуградских аутобуса.
 
Vrh