Šta je novo?

Tramvaji

Taчно. Не видим неку претерану добит овим скраћивањем кружне линије.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=822068#p822068:2kac0cni je napisao(la):
Biciklistkinja » Wed Feb 10, 2021 8:46 pm[/url]":2kac0cni]Ako Vesić koji je došao iz bogu iza nogu mesta

Mnogo ovo "para uši". Kakve veze ima ko je odakle došao i da li je došao. To nije bilo kakav argument, čak oduzima od bilo čega što je govornik hteo reći. Ogroman deo ljudi i na ovom forumu i generalno u Beogradu su došljaci, pa vole ovaj grad.

I ne mogu da verujem da ispada da branim Vesića, ali i on je većinu svog života proveo u Beogradu, došao je sa 18-19 na studije ako se ne varam a sad ima 52. Živi tu ~34 godine, Beograđanin je isto koliko i većina drugih.

Treba da kritikujemo dela a ne gde se ko rodio. Ne biraš gde se rodiš, ali biraš šta činiš.

Neću dalje u off.
 
Bio neko rođeni Beograđanin ili dođoš, njegova dela govore o njemu. Ono što se radi vezano za gradski prevoz, poslednjih dvadesetak godina, samo znači da ga podjednako (ne) vole oni koji upravljaju njime, i rođeni i dođoši. Često se zadesim kod Vukovog spomenika i kad god vidim da dolazi dvojka, ona uvek bude puna, i dosta ljudi tu izlazi i ulazi, ne samo zbog presedanja na ili sa BG: voz - a, već i zbog presedanja na druge linije gradskog prevoza, ali i fakulteta u okolini i drugih zgrada / ustanova u blizini.
 
#2658

SldPXmv.jpg


W7O9Fpa.jpg
 
Možda deluje na prvu loptu ideja skraćivanje dvojke suludo, i lično sam imao negativnu reakciju u prvom trenutku kada sam to pročitao, međutim možda to i nije toliko loše u saobraćajnom smislu, pod uslovom da se neke stvari ispune.

Hajde da sagledamo šta se gubi od veza:
1. Veza celog poteza od Kalemegdana do Poštanske sa Vukom ostaje kroz tramvaj 5
2. Veza Slavije sa Vukom ostaje kroz 3 i 14
3. Veza Savskog Trga sa Vukom ostaje kroz 3, 7 i 12

Ne gubi se nikakva veza.

Hajde da vidimo šta se dobija:
1. Brža i češća veza celog poteza od Kalemegdana do Poštanske sa Slavijom i Savskim trgom
2. Rasterećenje 33 i 48 od Poštanske do Slavije
3. Bolje iskorišćenje resursa

Zašto bi se uopšte razmatralo preusmeravanje:
Do sada je jedna od izraženijih anomalija u tramvajskom sistemu uvek bila linija 10 i deonica tramvajske mreže kroz Starine Novaka koja je vrlo slabo iskorišćena. Pošto ta linija ide dosta retko, a čak i kada dođe, ne vodi nakon Slavije na najatraktivnije lokacije, nije nikad stekla reputaciju dominantne linije na tom potezu.
Na deonici Slavija - Poštanska dominiraju 33 i 48 a na deonici Dorćol - Poštanska dominiraju 2 i 5.
Na Slaviji se čeka 33 i 48, a u 10 se ulazi tek ako naiđe. U 27. marta se ka Slaviji mnogo češće hvata 2 uz svo kruženje, a 10 se hvata najčešće samo ako se pojavi.

Mi imamo trenutno problem sa neravnomernim opterećenjem linija 33 i 48 gde na deonici okvirno od Poštanske do Slavije ume biti najgora gužva i sa time što skoro niko ni ne razmatra tramvajski sistem kao alternativu na toj deonici. Kada ste došli sa 65/77/79 do Poštanske i rekli sebi "idem da čekam 10 do Slavije". Verujem da je odgovor za većinu ljudi nikad. Svi idemo na 33/48 jer mnogo češće nailaze.

Preusmeravanjem dvojke na direktniju trasu se to može promeniti. Prvi korak ka optimizaciji presedanja na 33/48 kod Poštanske je već urađen kada je pre par dana ukinuto stajanje linija 77 i 79 na stajalištima u Starine Novaka (sada stoje samo u 27. marta). Time se ukidaju dva stajališta koja su bila preblizu i stimulišu korisnici koji kombinuju 33/48+77/79, da to učine jednu stanicu dalje na uglu sa Cvijićevom gde je od nedavno uvedeno novo stajalište za 77 i 79. Kada se to iskombinuje uz pojačavanje tramvajske usluge od Poštanske ka Slaviji, dobija se ravnomernije raspoređenje opterećenja i racionalnija upotreba resursa.

Preusmeravanjem linije 3 kroz Starine Novaka se ne bi postigao isti efekat jer je potrebno poboljšati vezu Slavije sa deonicom od Poštanske ka Dorćolu, a ne od Poštanske ka Vuku.

Jedini uslov za funkcionisanje svega ovoga je da linije 3 i 5 imaju normalan takt. Kada se skrati dvojka, uštedeće se određeno vreme u obrtu što bi trebalo osloboditi vozila koja bi onda bila prebačena na liniju 5 i pojačan takt. A pored toga imamo i višak tramvaja i "luft" u opterećenju elektro mreže na ovim deonicama, pa se može dodati još koji tramvaj bez problema. Time ujedno i 5 dobija bolji takt, što još više povećava efikasnost sistema. Do sada je deo putnika iz Bulevara ka 27. marta išao peticom, ali često to ume biti i kombinacija bilo koji tramvaj do Vuka, pa onda presedanje na 2. Ovako se dobija češća direktna veza, pa će više putnika na Bulevaru odabrati da čeka 5 i ide direktno, zato što sada linija nailazi češće. Time se skida i deo opterećenja sa 6/7/14. Svi su na dobitku.

Da li neko može navesti mane skraćivanja dvojke ako su ovi uslovi ispunjeni? U početku sam bio skeptičan, ali sada mi ovo deluje kao potpuno ispravan potez.
 
Sa deficitom vozača da se ostvari pojačanje linija 3 i 5, zarad preusmerenja 2 preko Starine Novaka? Mission impossible. Ideja da se 3 preusmeri na Dorćol trasom linije 10, što je predložio Došljak, mi je mnogo bolja opcija. Naravno, ni tu ne postoji opcija pojačanja linije 12, onako kako bi bilo za očekivati.
Još jedna stvar. Ne vidim da si napisao kako bi preusmerenjem linije 2 preko Starine Novaka, ostala veza Karađorđeve, Pristaništa, Pariske i Pjarona sa Vukovim spomenikom.
 
Otkud ti to da su vozači tramvaja u deficitu? Imamo i ponekog viška preko plana, koji inače stoji kad su sve linije u funkciji. Već duže vreme, nažalost, imamo više vozača nego što nam je potrebno, a i kad se, konačno, vrate sve linije na svoje trase, opet će vozača biti dovoljno, a ako se želi povećati broj tramvaja u saobraćaju, verujem da bi se lako našli novi kandidati za taj posao. Dosta ljudi se interesuje i raspituje kad bi mogli imati konkurs za prijem vozača tramvaja, dok je za vozače autobusa konkurs stalno otvoren. Uz obuku, za koju se plaćanje lako može regulisati, za vozača tramvaja ti treba samo amaterska dozvola B kategorije, a to ima ogroman procenat radno sposobnog stanovništva. Ujedno jedna od bitnih prednosti tramvaskog podsistema u odnosu na autobuski. Stanje sa vozačima autobusa se jeste malo popravilo u poslednjih godinu dana, al pitanje je šta će biti kad se sve vrati u normalu, i ponovo se krene preko granice. Ni mnogo bogatije zemlje ne mogu da nađu dovoljan broj vozača profesionalaca D i E kategorije. Prosto, sve će manje ljudi u budućnosti biti spremno da radi taj posao, dok će se za tramvaje radna snaga i nalaziti, jer prosto se može raditi i honorarno. Ne mora se čovek vezati za taj posao decenijama kao vozači profesionalci. Pored prednosti u kapacitetu i trajnosti, upravo je i radna snaga jedan od razloga zašto tramvajsku mrežu treba širiti gde god to uslovi dozvoljavaju.
 
Pa nema neke razlike u uslovima između vozača autobusa i trolejbusa. Doduše, u pogonu Dorćol nisam nikada radio, al i za vozača trolejbusa treba standardno D kategorija, i sigurno da prolaze određenu obuku na početku. Vozači autobusa je prolaze takođe, al u principu, autobus koji se vozi na obuci u auto školi, ne razlikuje se bitno od onih koji se voze u GSP-u. Kod trola je nešto drugačije, barem kod ovih koje imamo u Beogradu. Papučice su postavljene levo i desno od stuba upravljača, pa se levom nogom koči. Takođe, razlike su poprilične između vuče kod klasičnih autobusa, i one kod trolejbusa. No, iako znam ponešto, detaljnije to može Branik objasniti, a i pisao je on već na tu temu. Svakako da se kod trolejbusa mora obratiti pažnja i na mrežu. Zna se kad se mora usporiti, dati gas itd.
 
NoLimit":2snlkj0z je napisao(la):
Možda deluje na prvu loptu ideja skraćivanje dvojke suludo, i lično sam imao negativnu reakciju u prvom trenutku kada sam to pročitao, međutim možda to i nije toliko loše u saobraćajnom smislu, pod uslovom da se neke stvari ispune.

Hajde da sagledamo šta se gubi od veza:
1. Veza celog poteza od Kalemegdana do Poštanske sa Vukom ostaje kroz tramvaj 5
2. Veza Slavije sa Vukom ostaje kroz 3 i 14
3. Veza Savskog Trga sa Vukom ostaje kroz 3, 7 i 12

Ne gubi se nikakva veza.

Hajde da vidimo šta se dobija:
1. Brža i češća veza celog poteza od Kalemegdana do Poštanske sa Slavijom i Savskim trgom
2. Rasterećenje 33 i 48 od Poštanske do Slavije
3. Bolje iskorišćenje resursa

Zašto bi se uopšte razmatralo preusmeravanje:
Do sada je jedna od izraženijih anomalija u tramvajskom sistemu uvek bila linija 10 i deonica tramvajske mreže kroz Starine Novaka koja je vrlo slabo iskorišćena. Pošto ta linija ide dosta retko, a čak i kada dođe, ne vodi nakon Slavije na najatraktivnije lokacije, nije nikad stekla reputaciju dominantne linije na tom potezu.
Na deonici Slavija - Poštanska dominiraju 33 i 48 a na deonici Dorćol - Poštanska dominiraju 2 i 5.
Na Slaviji se čeka 33 i 48, a u 10 se ulazi tek ako naiđe. U 27. marta se ka Slaviji mnogo češće hvata 2 uz svo kruženje, a 10 se hvata najčešće samo ako se pojavi.

Mi imamo trenutno problem sa neravnomernim opterećenjem linija 33 i 48 gde na deonici okvirno od Poštanske do Slavije ume biti najgora gužva i sa time što skoro niko ni ne razmatra tramvajski sistem kao alternativu na toj deonici. Kada ste došli sa 65/77/79 do Poštanske i rekli sebi "idem da čekam 10 do Slavije". Verujem da je odgovor za većinu ljudi nikad. Svi idemo na 33/48 jer mnogo češće nailaze.

Preusmeravanjem dvojke na direktniju trasu se to može promeniti. Prvi korak ka optimizaciji presedanja na 33/48 kod Poštanske je već urađen kada je pre par dana ukinuto stajanje linija 77 i 79 na stajalištima u Starine Novaka (sada stoje samo u 27. marta). Time se ukidaju dva stajališta koja su bila preblizu i stimulišu korisnici koji kombinuju 33/48+77/79, da to učine jednu stanicu dalje na uglu sa Cvijićevom gde je od nedavno uvedeno novo stajalište za 77 i 79. Kada se to iskombinuje uz pojačavanje tramvajske usluge od Poštanske ka Slaviji, dobija se ravnomernije raspoređenje opterećenja i racionalnija upotreba resursa.

Preusmeravanjem linije 3 kroz Starine Novaka se ne bi postigao isti efekat jer je potrebno poboljšati vezu Slavije sa deonicom od Poštanske ka Dorćolu, a ne od Poštanske ka Vuku.

Jedini uslov za funkcionisanje svega ovoga je da linije 3 i 5 imaju normalan takt. Kada se skrati dvojka, uštedeće se određeno vreme u obrtu što bi trebalo osloboditi vozila koja bi onda bila prebačena na liniju 5 i pojačan takt. A pored toga imamo i višak tramvaja i "luft" u opterećenju elektro mreže na ovim deonicama, pa se može dodati još koji tramvaj bez problema. Time ujedno i 5 dobija bolji takt, što još više povećava efikasnost sistema. Do sada je deo putnika iz Bulevara ka 27. marta išao peticom, ali često to ume biti i kombinacija bilo koji tramvaj do Vuka, pa onda presedanje na 2. Ovako se dobija češća direktna veza, pa će više putnika na Bulevaru odabrati da čeka 5 i ide direktno, zato što sada linija nailazi češće. Time se skida i deo opterećenja sa 6/7/14. Svi su na dobitku.

Da li neko može navesti mane skraćivanja dvojke ako su ovi uslovi ispunjeni? U početku sam bio skeptičan, ali sada mi ovo deluje kao potpuno ispravan potez.
Putovao sam pre nekoliko godina redovno od Vuka do Bajlonija, petica je bila izuzetno nepouzdana, po 2-3 tramvaja idu za redom jako dugo se čeka prevelika je gužva kad dodje, uvek bude zastoj na ustanickoj ili negde, pa je nema, i u većini slučaja ljudi iz pravca Ustanicke i bulevara oslanjaju se na dvojku kao i ja sto sam u većini slučajeva docekivao dvojku i uvek bude mesta da se sedne dok u peticu nisu retki slučajevi bili da nije moglo ni da se udje,
Lično mislim da će nastati kolps za putnike na Vuku ako ukinu dvojku jer petica nije dovoljna i nekad neće biti pouzdana ma koliko tramvaja bilo na liniji, jer godinama je takvo stanje, bar ono što sam lično svojim očima vidjao.
Prva ekonomska, pravno poslovna, prva gimnazija, turisti sa kalemegdana, i još mnogobrojne firme i osnovne škole po dorcolu i starom gradu koriste i idu relacijom vuk - dorcol, to će biti haos u najavi i plus će osakatiti liniju koja drži kult Beograda i koja nije menjala trasu 93 godine što je velika sramota.
Desetka je najnepouzdanija linija i na nju se ni u ludilu ne bi nikada oslonio ma koliko trmavaja bilo jer je predugacka i uvek bude negde zastoj, već samo dva od slavije ili 33/48, jedino ako desetka naidje.

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
 
Desetka predugačka? Kod nje je problem takt, a ne daljina. Čak šta više, spada u onu grupu kraćih tramvajskih linija. 7-ica i 9-tka su dugačke, pa i 3-jka ima finu kilometražu. Bulevar ume da bude problem, mada eto ja upravo sa 2-jkom nemam dobra iskustva, odnosno, skoro uvek sam pre dočekao 5-icu u Đušanovoj nego 2-jku. Opet, nisam koristio te linije baš tako često, pa možda moje iskustvo i nije baš merodavno. Sad kad konačno ponovo prorade, svakako da ću ih koristiti mnogo češće, s obzirom da radim na Dorćolu. U principu, sve što je NoLimit napisao ima smisla. Opet, ne znam dal bi u praksi sužavanje kruga 2-jke donelo više koristi, nego štete.
 
Па можда је саобраћајно корисно, али, ипак је круг двојке градска традиција, и не би требало Веске из Ранковићева и Тица из Грахова да ту чепркају.
 
Da, slažem se da 2-jka čini i jedan deo tradicije Beograda. Krug 2-jke ima neku svoju težinu svakako, i često se kao fraza promalja po ustima mnogih beograđana, a da tema razgovora ne mora biti vezana za tramvaj ili saobraćaj uopšte. Definitivno sasvim dobar razlog da se 2-jka ostavi na svojoj trasi.
 
Али та прича за 2 је била заједно са причом да 10 иде кроз Краља Милана, тако да мислим да ускоро нема ништа од тога
 
Ma najbolje bi bilo da se dvojka ukine,a da imamo sledece.
5-ustanicka-vuk. spomenik-kalemegdan
6-ustanicka-tasmajdan-kalemegdan
Ionako nam je bnv novi krug dvojke :lol:

Nego salu na stranu.Na temi e bus pise o novoj Eko liniji od bnv do kalemegdana preko slavije i trga republike.

@Bender je crtao najverovatniju trasu.Osim sto su velike sanse da zameni 22a, koliko je realno da ona bude zamena za ideju o tramvaju od slavije do kalemegdana?
 
Двојка треба да остане каква јесте, кружна, а остале линије треба прилагодити да буду функционалније. 6 свакако треба продужити од Таша до Теразија и Калемегдана, слично и 10 треба продужити од Славије право на Теразије, а 3 треба да иде од Правног трасом 10.
 
Тачно је да:
- Круг двојке губи велики део свог смисла без Вуковог споменика
- Вуков споменик идентитетски припада Кругу двојке
- Путници који чекају 33 и 48 код Поштанске штедионице мало иду до Славије, а много више ка Клиничком центру, Аутокоманди и даље.

Али постоје и следећи моменти:
- Пролазак север-југ између Аутопута и осе Деспота Стефана са Вишњичким булеваром је критичан. Боље ако ту имамо више погодног електричног шинског превоза.
- Скретања на раскрсницама Београдске и Булевара, те Рузвелтове и Булевара су критична места конфликта са главним токовима моторног друмског саобраћаја, те утичу на брзину и поузданост целог трамвајског подсистема.

Стога, постоји следећи предлог, трамвајског тунела и од Поштанске штедионице до Карађорђевог парка са подземним станицама Славија, Ташмајдан и Поштанска штедионица.
- Убрзање трамвајских линија 2, 3 и 10 за по 10-13 минута.
- Ново решење за Славију.
- Растерећење најоптерећеније трамвајске деонице Ташмајдан-Вуков споменик, посебно ослобађање од конфликтних левих скретања.
- Ослобађање друмског коридора Београдска-Старине Новака од масовног јавног превоза.
Tramvaj 2.jpg

Наравно, на другом подземном нивоу Славије је "метро касета" за линију метроа Петлово брдо - Баново брдо - Сајам - Прокоп - Клинички центар - Славија - Лондон - Трг републике. На подземном нивоу Ташмајдана је метро касета за метро линију Земун - Нови Београд - Трг републике - Главна пошта - Ташмајдан - Вуков споменик - Звездара - Миријево - Калуђерица 2.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=822419#p822419:1cl35d22 je napisao(la):
Kesha » Čet Feb 11, 2021 9:12 pm[/url]":1cl35d22]Pa nema neke razlike u uslovima između vozača autobusa i trolejbusa. Doduše, u pogonu Dorćol nisam nikada radio, al i za vozača trolejbusa treba standardno D kategorija, i sigurno da prolaze određenu obuku na početku. Vozači autobusa je prolaze takođe, al u principu, autobus koji se vozi na obuci u auto školi, ne razlikuje se bitno od onih koji se voze u GSP-u. Kod trola je nešto drugačije, barem kod ovih koje imamo u Beogradu. Papučice su postavljene levo i desno od stuba upravljača, pa se levom nogom koči. Takođe, razlike su poprilične između vuče kod klasičnih autobusa, i one kod trolejbusa. No, iako znam ponešto, detaljnije to može Branik objasniti, a i pisao je on već na tu temu. Svakako da se kod trolejbusa mora obratiti pažnja i na mrežu. Zna se kad se mora usporiti, dati gas itd.
Što se same vožnje tiče, nema neke bitne razlike između autobusa i trolejbusa. Gabariti su slični, volan, gas, kočnica. Da, na ovima sa istoka kočnica jeste pod levom nogom, ali to mnogo strašnije zvuči nego što izgleda. Svi smo na početku strepeli od naglih i iznenadnih kočenja da refleksno ne krene
desna, ali nije bilo problema. Veći problem je mreža, učenje upotrebe i najvažnije, ubacivanje u svest. Juče sam prošao Takovskom i Nemanjinom i razmišljao kako će biti zaboravljanja novih skretnica i ulivnica i ukrsnica. Trolejbus mora da se vozi sa pažnjom, u punoj koncentraciji i to je nova dimenzija u odnosu na autobus. Pored toga, dobro je da vozač shvati i kako trolejbus funkcioniše i kako reaguje na njegove komande, jer tako bolje koristi mogućnosti vozila i udobnije vozi. Na obuci u Dorćolu se time ranije nisu bavili. Ovo su prekidači, gas (na troli - vuča), kočnica jedna, druga i gas... Najbitnija im je bila mreža, njeno učenje i savladavanje. Ne znam kako je sad. Bilo je ljudi koji su dolazili bez iskustva, pa su morali i samu vožnju da uče i češće su neiskusne ubacivali u Dorćol što je bila velika greška. Trebalo je obrnuto. I u glavnom, postojale su dve kategorije vozača - onibkoji su se brzo srodili sa trolejbusom i mrežom i oni koji to nikako nisu mogli da svare i stalno su imali problema sa padanjem motki i cimanjem vozila.
 
Koliko se sećam, katice imaju pedale jednu uz drugu i posmatrao sam kako ih voze. Oni za koje sam pretpostavljao da su i inače vozili auto, koristili su samo desnu, a oni drugi bi stavili obe noge. I opet, ovi drugi su više cimali.
Inače, kočenje levom nije tako strašno. Treba malo vežbe da se stekne osećaj, što je bilo posebno bitno na starim ziu koji su imali visoke pedale. Dešavalo se nekih dana da se dva različita kruga voze na trolejbusu i autobusu (konfuzija posle požara). I išlo je. Jesino mi se kasnije, kad sam prebačen na autobus, dešavalo da pustim kvačilo kad povučem ručnu, poput trolejbuske kočnice, pa je bilo gašenja i cimanja. Mada, veći je problem bio šarati izmwđu automatika i manuelca. Koliko je tu puta leva noga lupila u prazno o pod u trenutku kad bi se na manuelnom trebalo da stisne kvačilo pri zauatavljanju, ili da ubaci u drugu pri kretanju. Ali, osim što je bilo smešno, nije imalo nikakvog uticaja.
Sistem obuke vozača autobusa i trolejbusa bi trebalo da bude takav da se najbolji biraju za trole, a ne obrnuto.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=823776#p823776:3b8961bw je napisao(la):
branik » Uto Feb 16, 2021 8:49 am[/url]":3b8961bw]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=822419#p822419:3b8961bw je napisao(la):
Kesha » Čet Feb 11, 2021 9:12 pm[/url]":3b8961bw]Pa nema neke razlike u uslovima između vozača autobusa i trolejbusa. Doduše, u pogonu Dorćol nisam nikada radio, al i za vozača trolejbusa treba standardno D kategorija, i sigurno da prolaze određenu obuku na početku. Vozači autobusa je prolaze takođe, al u principu, autobus koji se vozi na obuci u auto školi, ne razlikuje se bitno od onih koji se voze u GSP-u. Kod trola je nešto drugačije, barem kod ovih koje imamo u Beogradu. Papučice su postavljene levo i desno od stuba upravljača, pa se levom nogom koči. Takođe, razlike su poprilične između vuče kod klasičnih autobusa, i one kod trolejbusa. No, iako znam ponešto, detaljnije to može Branik objasniti, a i pisao je on već na tu temu. Svakako da se kod trolejbusa mora obratiti pažnja i na mrežu. Zna se kad se mora usporiti, dati gas itd.
Što se same vožnje tiče, nema neke bitne razlike između autobusa i trolejbusa. Gabariti su slični, volan, gas, kočnica. Da, na ovima sa istoka kočnica jeste pod levom nogom, ali to mnogo strašnije zvuči nego što izgleda. Svi smo na početku strepeli od naglih i iznenadnih kočenja da refleksno ne krene
desna, ali nije bilo problema. Veći problem je mreža, učenje upotrebe i najvažnije, ubacivanje u svest. Juče sam prošao Takovskom i Nemanjinom i razmišljao kako će biti zaboravljanja novih skretnica i ulivnica i ukrsnica. Trolejbus mora da se vozi sa pažnjom, u punoj koncentraciji i to je nova dimenzija u odnosu na autobus. Pored toga, dobro je da vozač shvati i kako trolejbus funkcioniše i kako reaguje na njegove komande, jer tako bolje koristi mogućnosti vozila i udobnije vozi. Na obuci u Dorćolu se time ranije nisu bavili. Ovo su prekidači, gas (na troli - vuča), kočnica jedna, druga i gas... Najbitnija im je bila mreža, njeno učenje i savladavanje. Ne znam kako je sad. Bilo je ljudi koji su dolazili bez iskustva, pa su morali i samu vožnju da uče i češće su neiskusne ubacivali u Dorćol što je bila velika greška. Trebalo je obrnuto. I u glavnom, postojale su dve kategorije vozača - onibkoji su se brzo srodili sa trolejbusom i mrežom i oni koji to nikako nisu mogli da svare i stalno su imali problema sa padanjem motki i cimanjem vozila.

Dorćol je više za kažnjavanje. Često su tu završavali sindikalni borci malih sindikata ili povratnici u GSP. Zadnje sindikalno šetanje se završilo sa telesnim povredama skoro pa svih učesnika obuke, osim instruktora. Na kraju su digli ruke i vratili ih u matične pogone.
Bilo je svega ranijih godina kao i slučaj trole ispod mostara. Ceo dan su tražili tu trolu dok nije neko sa 511 prijavio.

Tačno je što kaže Branik, traži koncentraciju , savladavanja raznih caka / naročito u raskrsnicama, ukrštanjima. Drugo trase su im kroz centar i uvek u gužvi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=820649#p820649:45cvefyy je napisao(la):
Djole Pevcanin » 05 Feb 2021, 18:38[/url]":45cvefyy]Имам информацију да ускоро крећу радови на изградњи шина у Трговачкој и окретнице поред ОМВ-а.
U Trgovačkoj je nedavno izmešten toplovod baš kroz tramvajsku bašticu, a čisto sumnjam da je moguće postavljati šine iznad toplovoda tako da nema ništa od toga.
 
Зашто би било какве инсталације искључују постојање трамваја изнад њих?
 
Ne znam baš da li je praksa da se stavljaju šine iznad toplovoda. Šta ako dođe do neke ozbiljne havarije ili jednostavno popucaju cevi od vibracija tramvaja?
 
Vrh