[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=822068#p822068:2kac0cni je napisao(la):Biciklistkinja » Wed Feb 10, 2021 8:46 pm[/url]":2kac0cni]Ako Vesić koji je došao iz bogu iza nogu mesta
Putovao sam pre nekoliko godina redovno od Vuka do Bajlonija, petica je bila izuzetno nepouzdana, po 2-3 tramvaja idu za redom jako dugo se čeka prevelika je gužva kad dodje, uvek bude zastoj na ustanickoj ili negde, pa je nema, i u većini slučaja ljudi iz pravca Ustanicke i bulevara oslanjaju se na dvojku kao i ja sto sam u većini slučajeva docekivao dvojku i uvek bude mesta da se sedne dok u peticu nisu retki slučajevi bili da nije moglo ni da se udje,NoLimit":2snlkj0z je napisao(la):Možda deluje na prvu loptu ideja skraćivanje dvojke suludo, i lično sam imao negativnu reakciju u prvom trenutku kada sam to pročitao, međutim možda to i nije toliko loše u saobraćajnom smislu, pod uslovom da se neke stvari ispune.
Hajde da sagledamo šta se gubi od veza:
1. Veza celog poteza od Kalemegdana do Poštanske sa Vukom ostaje kroz tramvaj 5
2. Veza Slavije sa Vukom ostaje kroz 3 i 14
3. Veza Savskog Trga sa Vukom ostaje kroz 3, 7 i 12
Ne gubi se nikakva veza.
Hajde da vidimo šta se dobija:
1. Brža i češća veza celog poteza od Kalemegdana do Poštanske sa Slavijom i Savskim trgom
2. Rasterećenje 33 i 48 od Poštanske do Slavije
3. Bolje iskorišćenje resursa
Zašto bi se uopšte razmatralo preusmeravanje:
Do sada je jedna od izraženijih anomalija u tramvajskom sistemu uvek bila linija 10 i deonica tramvajske mreže kroz Starine Novaka koja je vrlo slabo iskorišćena. Pošto ta linija ide dosta retko, a čak i kada dođe, ne vodi nakon Slavije na najatraktivnije lokacije, nije nikad stekla reputaciju dominantne linije na tom potezu.
Na deonici Slavija - Poštanska dominiraju 33 i 48 a na deonici Dorćol - Poštanska dominiraju 2 i 5.
Na Slaviji se čeka 33 i 48, a u 10 se ulazi tek ako naiđe. U 27. marta se ka Slaviji mnogo češće hvata 2 uz svo kruženje, a 10 se hvata najčešće samo ako se pojavi.
Mi imamo trenutno problem sa neravnomernim opterećenjem linija 33 i 48 gde na deonici okvirno od Poštanske do Slavije ume biti najgora gužva i sa time što skoro niko ni ne razmatra tramvajski sistem kao alternativu na toj deonici. Kada ste došli sa 65/77/79 do Poštanske i rekli sebi "idem da čekam 10 do Slavije". Verujem da je odgovor za većinu ljudi nikad. Svi idemo na 33/48 jer mnogo češće nailaze.
Preusmeravanjem dvojke na direktniju trasu se to može promeniti. Prvi korak ka optimizaciji presedanja na 33/48 kod Poštanske je već urađen kada je pre par dana ukinuto stajanje linija 77 i 79 na stajalištima u Starine Novaka (sada stoje samo u 27. marta). Time se ukidaju dva stajališta koja su bila preblizu i stimulišu korisnici koji kombinuju 33/48+77/79, da to učine jednu stanicu dalje na uglu sa Cvijićevom gde je od nedavno uvedeno novo stajalište za 77 i 79. Kada se to iskombinuje uz pojačavanje tramvajske usluge od Poštanske ka Slaviji, dobija se ravnomernije raspoređenje opterećenja i racionalnija upotreba resursa.
Preusmeravanjem linije 3 kroz Starine Novaka se ne bi postigao isti efekat jer je potrebno poboljšati vezu Slavije sa deonicom od Poštanske ka Dorćolu, a ne od Poštanske ka Vuku.
Jedini uslov za funkcionisanje svega ovoga je da linije 3 i 5 imaju normalan takt. Kada se skrati dvojka, uštedeće se određeno vreme u obrtu što bi trebalo osloboditi vozila koja bi onda bila prebačena na liniju 5 i pojačan takt. A pored toga imamo i višak tramvaja i "luft" u opterećenju elektro mreže na ovim deonicama, pa se može dodati još koji tramvaj bez problema. Time ujedno i 5 dobija bolji takt, što još više povećava efikasnost sistema. Do sada je deo putnika iz Bulevara ka 27. marta išao peticom, ali često to ume biti i kombinacija bilo koji tramvaj do Vuka, pa onda presedanje na 2. Ovako se dobija češća direktna veza, pa će više putnika na Bulevaru odabrati da čeka 5 i ide direktno, zato što sada linija nailazi češće. Time se skida i deo opterećenja sa 6/7/14. Svi su na dobitku.
Da li neko može navesti mane skraćivanja dvojke ako su ovi uslovi ispunjeni? U početku sam bio skeptičan, ali sada mi ovo deluje kao potpuno ispravan potez.
Što se same vožnje tiče, nema neke bitne razlike između autobusa i trolejbusa. Gabariti su slični, volan, gas, kočnica. Da, na ovima sa istoka kočnica jeste pod levom nogom, ali to mnogo strašnije zvuči nego što izgleda. Svi smo na početku strepeli od naglih i iznenadnih kočenja da refleksno ne krene[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=822419#p822419:1cl35d22 je napisao(la):Kesha » Čet Feb 11, 2021 9:12 pm[/url]":1cl35d22]Pa nema neke razlike u uslovima između vozača autobusa i trolejbusa. Doduše, u pogonu Dorćol nisam nikada radio, al i za vozača trolejbusa treba standardno D kategorija, i sigurno da prolaze određenu obuku na početku. Vozači autobusa je prolaze takođe, al u principu, autobus koji se vozi na obuci u auto školi, ne razlikuje se bitno od onih koji se voze u GSP-u. Kod trola je nešto drugačije, barem kod ovih koje imamo u Beogradu. Papučice su postavljene levo i desno od stuba upravljača, pa se levom nogom koči. Takođe, razlike su poprilične između vuče kod klasičnih autobusa, i one kod trolejbusa. No, iako znam ponešto, detaljnije to može Branik objasniti, a i pisao je on već na tu temu. Svakako da se kod trolejbusa mora obratiti pažnja i na mrežu. Zna se kad se mora usporiti, dati gas itd.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=823776#p823776:3b8961bw je napisao(la):branik » Uto Feb 16, 2021 8:49 am[/url]":3b8961bw]Što se same vožnje tiče, nema neke bitne razlike između autobusa i trolejbusa. Gabariti su slični, volan, gas, kočnica. Da, na ovima sa istoka kočnica jeste pod levom nogom, ali to mnogo strašnije zvuči nego što izgleda. Svi smo na početku strepeli od naglih i iznenadnih kočenja da refleksno ne krene[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=822419#p822419:3b8961bw je napisao(la):Kesha » Čet Feb 11, 2021 9:12 pm[/url]":3b8961bw]Pa nema neke razlike u uslovima između vozača autobusa i trolejbusa. Doduše, u pogonu Dorćol nisam nikada radio, al i za vozača trolejbusa treba standardno D kategorija, i sigurno da prolaze određenu obuku na početku. Vozači autobusa je prolaze takođe, al u principu, autobus koji se vozi na obuci u auto školi, ne razlikuje se bitno od onih koji se voze u GSP-u. Kod trola je nešto drugačije, barem kod ovih koje imamo u Beogradu. Papučice su postavljene levo i desno od stuba upravljača, pa se levom nogom koči. Takođe, razlike su poprilične između vuče kod klasičnih autobusa, i one kod trolejbusa. No, iako znam ponešto, detaljnije to može Branik objasniti, a i pisao je on već na tu temu. Svakako da se kod trolejbusa mora obratiti pažnja i na mrežu. Zna se kad se mora usporiti, dati gas itd.
desna, ali nije bilo problema. Veći problem je mreža, učenje upotrebe i najvažnije, ubacivanje u svest. Juče sam prošao Takovskom i Nemanjinom i razmišljao kako će biti zaboravljanja novih skretnica i ulivnica i ukrsnica. Trolejbus mora da se vozi sa pažnjom, u punoj koncentraciji i to je nova dimenzija u odnosu na autobus. Pored toga, dobro je da vozač shvati i kako trolejbus funkcioniše i kako reaguje na njegove komande, jer tako bolje koristi mogućnosti vozila i udobnije vozi. Na obuci u Dorćolu se time ranije nisu bavili. Ovo su prekidači, gas (na troli - vuča), kočnica jedna, druga i gas... Najbitnija im je bila mreža, njeno učenje i savladavanje. Ne znam kako je sad. Bilo je ljudi koji su dolazili bez iskustva, pa su morali i samu vožnju da uče i češće su neiskusne ubacivali u Dorćol što je bila velika greška. Trebalo je obrnuto. I u glavnom, postojale su dve kategorije vozača - onibkoji su se brzo srodili sa trolejbusom i mrežom i oni koji to nikako nisu mogli da svare i stalno su imali problema sa padanjem motki i cimanjem vozila.
U Trgovačkoj je nedavno izmešten toplovod baš kroz tramvajsku bašticu, a čisto sumnjam da je moguće postavljati šine iznad toplovoda tako da nema ništa od toga.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=820649#p820649:45cvefyy je napisao(la):Djole Pevcanin » 05 Feb 2021, 18:38[/url]":45cvefyy]Имам информацију да ускоро крећу радови на изградњи шина у Трговачкој и окретнице поред ОМВ-а.