Šta je novo?

Tramvaji

Можда би за сам 72 било боље да се замене терминуси са 71, тј. да се 72 скрати до Ледина а 71 продужи до аеродрома, уз могућност убрзања линије кроз булевар хероја са Кошара и везу са новим БАСом.
 
Добра аутобуска линија била би Зелени Венац - Сајам - Блок 42 - Јурија Гагарина - Сурчинска - Аеродром као експрес са 6-8 стајања. У Јурија Гагарина би ухватила зелени талас. И да иде на сваких 20 минута или чешће. Аутобус 70 би такође могао до Аеродрома да продужи аутопутем. Трећа линија Земун-Сурчин преко Железничке станице Земун и Аеродрома. То су и предуслови за већу атракцију аеродромске зоне. Нису безвезе измислили 70 за Икеу, иако постоји приступ са аутопута.

Трамвај за аеродром под великим можда, и то тек када се за почетак повеже Бежанијска коса и неке организационе ствари доведу у ред.
 
Van trenutne diskusije. Čisto informacije radi (pošto se često pominje cena izgradnje kod nas i napolju), Berlin želi da produži trasu tramvajske linije M10 za 2.9km Procenjena cena je 62 miliona evra. Ne znam kako se kreću cene kod nas (i uopšte kada je poslednji put produžena neka linija kod nas) ali mi se ova cena čini baš visokom.

Izvor: https://www.tagesspiegel.de/berlin/verl ... 85470.html
 
Питање је куда је проширују. Можда раде темељнију обнову улица на траси? Код нас се као нека врста проширења може сматрати мост на Ади са приступним саобраћајницама.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=840838#p840838:125u58qf je napisao(la):
milaki990 » 12 Apr 2021 08:45 am[/url]":125u58qf]Van trenutne diskusije. Čisto informacije radi (pošto se često pominje cena izgradnje kod nas i napolju), Berlin želi da produži trasu tramvajske linije M10 za 2.9km Procenjena cena je 62 miliona evra. Ne znam kako se kreću cene kod nas (i uopšte kada je poslednji put produžena neka linija kod nas) ali mi se ova cena čini baš visokom.

Izvor: https://www.tagesspiegel.de/berlin/verl ... 85470.html
Прегледао сам на мапи и један и други крај М10 у Берлину. Логична продужења у оба правца би подразумевала мост преко реке, тако да та цена може бити нормална. Могуће да је у ту цену урачунато и докупљивање трамваја. Тешко је говорити напамет. Нађите неке линкове.
 
Дизелаши се шверцују '90 и неке
са инсатаграма - beogradispodbeograda
2021-04-12 (2).png
 
Tada su se i svi oni unutra švercovali.
Ako ne račumo ove šine na Mostu na Adi, poslednje širenje mreže bilo je '86-7. od Trošarine do Banjice i 7 Resavskom. Od tada ni trolejbuska nije unapređivana. Nakon što je produžena mreža opet do Banjice, dalje ništa nije rađeno decenijama (osim St. trga i nešto žica po garaži).
 
Pored očiglednog ulaganja u metro i verovatno u bg voz ne verujem da ćemo dobiti nijedan milimetar nove pruge koja je ako mene pitate potrebna na NBG ka Bežanijskoj kosi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=841170#p841170:2lap7bw8 je napisao(la):
vucko » Uto Apr 13, 2021 7:14 am[/url]":2lap7bw8]Pored očiglednog ulaganja u metro i verovatno u bg voz ne verujem da ćemo dobiti nijedan milimetar nove pruge koja je ako mene pitate potrebna na NBG ka Bežanijskoj kosi.
нека хвала, превише је ту кривина и семафора до БК, добро нам је са овим што имамо.

трамвај, који би био и коришћен и попуњен, је и овог момента потребан у омл бригада, бул пупина-угриновачка, и панч мост-зрењ пут (кад ада хуја отчепи панчевац).
друге, евентуалне, нове трасе ће све одреда бити тешки промашаји једнако као мост на ади шарган-спрдња.
 
Ne odustaju ovi od Rusa pa to ti je...
Izbacio sam deo pamfletnog teksta gde se propoveda o tome šta je već urađeno, u prošlosti, što svi već znamo, i ostavio važne detalje vezane za budućnost.

Šta Rusi mogu da ponude Beogradu?

Grad Beograd planira nabavku 130 tramvajskih i 154 trolejbuskih vozila do 2033. godine, najavio je danas u Moskvi predsednik Skupštine grada Nikola Nikodijević prilikom obilaska kompanije "PC Transport systems".

tram.jpg


Nikodijević je podsetio da je prosečna starost tramvaja na ulicama prestonice 34 godine, a trolejbusa 11 godina, prenosi Beoinfo.
"Zato je delegacija Beograda u poseti fabrici šinskih vozila u Moskvi kako bi se upoznala sa tehnologijom i iskustvima koje nam može ponuditi ruska strana", rekao je on.

Najavio je da će u skoroj budućnosti dominantni prevoz u Beogradu postati šinski sistem. Takav vid javnog prevoza će, kako je rekao, omogućiti brži prevoz građana, ali i ravnomerniji razvoj grada.

Strategijom razvoja javnog linijskog transporta putnika i Planom generalne regulacije šinskih sistema planirano je proširenje beogradske tramvajske mreže od 41,3 kilometra (31 kilometar do 2033. godine), kao i izgradnja četiri nova tramvajska depoa.

PC Transport systems" je ruska kompanija specijalizovana za proizvodnju gradskih električnih vozila: tramvaja, trolejbusa i električnih autobusa. Od svog osnivanja, postala je vodeći ruski proizvođač tramvajskih kola i lider u primeni inovacija u gradskom električnom transportu.

Delegacija Beograda, koju predvodi predsednik Skupštine grada Nikola Nikodijević, boravi u trodnevnoj poseti Moskvi i Sankt Peterburgu. U delegaciji su gradski sekretar za javni prevoz Jovica Vasiljević i direktor GSP "Beograd" Radiša Momčilović.

https://www.b92.net/lokal/beograd/ekono ... to-1842519
 
Ako će ti ruski tramvaju trajati kao Katice ja sam za. Realno nijeni potrebno dana svim linijama i svako vozilo da bude veličine španaca.
 
Kao Katice neće sigurno. :p Nijedan moderan tramvaj neće nikad biti toliko trajan kao one ili drugi od pre 40-50 godina.

Ja sam generalno skeptičan prema Ruskim tramvajima, jer znam kakve su abominacije izlazile iz njihovih fabrika do pre samo 10-15 godina.
Mada nije da im ne bih dao šansu. Samo što opet mislim da je logičnije i bolje da se uzme i nešto Simensa iz Kragujevca.

Mislim apsurdno je, s jedne strane se nariče nad sudbinom FAP autobusa i Ikarbusa (ne samo ovde na forumu nego generalno), a sada kada imamo jednu novu modernu i daleko perspektivniju fabriku tramvaja u Kragujevcu, ovi se okreću Rusima.

Niđe veze što bi rekli.
 
Ni meni ne ulazi u glavu zašto uvoziti tramvaje iz Rusije. Ako im je cena po komadu povoljnija nego Siemens, to se onda nadoknađuje bar troškovima transporta. I daleko je bolja opcija Siemens, iz svakog mogućeg ugla. Ovamo se hvale dovode strane kompanije u Srbiju, prave fabrike, zapošljavaju ljude, a onda ovakav mutav plan nabavke iz inostranstva.
 
To su sve privatne firme, onaj ko ponudi najnižu cenu taj treba da dobije posao. To se zove otvoreno tržište. Naravno bolje da Siemens dobije posao zbog lokalne privrede, ali kao što sam pomenuo to je privatna firma koja će dati svoju ponudu ukoliko bude tendera
 
Da, samo što kada su se kupovali autobusi za GSP svih ovih godina, nije važilo to ''otvoreno tržište, neka pobedi najbolji'', nego su odlučivali namešteni tenderi.
Mislim, de jure je bilo otvoreno tržište. De facto, sve je bilo rođački namešteno za Ikarbus.


A Ikarbus je kao firma daleko, daleeeko od firme poput Simensa. Ako je njemu takvom data prilika X puta, ne vidim zašto ne dati i Simensu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=841781#p841781:3r1uqsp5 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Sre Apr 14, 2021 5:44 pm[/url]":3r1uqsp5]Misliš - nije naša fabrika?

Da to mislim.
Sumljam da ce ista taj Simens doprineti nasoj ekonomiji.Sto se mene tice neka uzmu sta god osim nekog Kineza,i naravno da bude vozilo u skladu sa nasim potrebama.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=841909#p841909:k8x2euv4 je napisao(la):
IK-97 » 15 Apr 2021, 05:30[/url]":k8x2euv4]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=841781#p841781:k8x2euv4 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Sre Apr 14, 2021 5:44 pm[/url]":k8x2euv4]Misliš - nije naša fabrika?

Da to mislim.
Sumljam da ce ista taj Simens doprineti nasoj ekonomiji.Sto se mene tice neka uzmu sta god osim nekog Kineza,i naravno da bude vozilo u skladu sa nasim potrebama.

Verovatno kinezi koji rade u tom kragujevačkom Siemensu primaju platu a ne domaći radnici. Tako da je to to, "sumljaj" i dalje da neće to doprineti domaćoj ekonomiji.
 
руско признајем три ствари: тенкове, војне авионе и тролејбусе. остало, не бих ако не мора
 
marrecar":9rzccqfk je napisao(la):
Ni meni ne ulazi u glavu zašto uvoziti tramvaje iz Rusije. Ako im je cena po komadu povoljnija nego Siemens, to se onda nadoknađuje bar troškovima transporta. I daleko je bolja opcija Siemens, iz svakog mogućeg ugla. Ovamo se hvale dovode strane kompanije u Srbiju, prave fabrike, zapošljavaju ljude, a onda ovakav mutav plan nabavke iz inostranstva.


Troškovi transporta su mizerni prema ceni tramvaja od oko 3 miliona evra. Naravno svi bi pre izabrali Siemens ako nije velika razlika u ceni.
Takođe je veliko pitanje da li će uopšte proizvoditi tramvaje na metarskom koloseku u Kragujevcu.
 
Додао бих један детаљ који ми се чини да поштовани чланови форума не знају. Транспортни Системи јсу иновативна компанија за инжењеринг која има бројне патенте из области машиноградње транспортних средстава. Међутим није то једино што их је учинило да за јако кратко време дођу до огромних наруџбина и да прешишају традиционалне произвођаче.
Наиме, они имају посебан програм лизинга трамваја које дају градовима. Одржавање је исто њихово, у цену лизинга уграђено. Отуда невероватна привлачност трамваја за многе градове.

Осим тога, са русима можемо да се ђорамо за јабуке. Са Швабама то не пролази, за њих само шушке, којих немамо
 
A šta se u Rusiji trenutno može kupiti od trolejbusa? .Trolza koliko znam ne postoji više.
 
Vrh