Šta je novo?

Tramvaji

Dobro evo da kažemo da se svi slažemo da bi bilo lepo i super kada bi u produžetku Tadeuša Košćuška bio izgrađen most ka Borči i da kažemo da bi bilo super kada bi taj most po smeru imao bar jednu traku za moto saobraćaj i po mogućstvu jednu za tramvaje.

Eto, sad smo valjda svi srećni.

Naravno, šanse za takav projekat su izuzetno male. No dobro. Ovo je forum gde se i neke isprva malo realne ideje povremeno usvoje i realizuju, tako da zašto ne razmišljati i u tom smeru. Elem, dakle napravi(o bi) se drumsko-tramvajski most i svi zadovoljni. Nadam se...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=813978#p813978:ld4d6z0m je napisao(la):
Дошљак » Sub Jan 16, 2021 11:14 pm[/url]":ld4d6z0m]Не треба, али не треба ни сви да иду кроз Бранкову и Кнеза Милоша. Или у овом случају би ишли Париском и Карађорђевом.

Будимпешта се развијала вековима са обе стране реке, Београд је био ограничен дуго. Реке су биле граница, и ту није било правог урбаног развоја. Зато смо и имали шине дуж целе обале, пристаништа, стоваришта, фабрике, електране и сл. Слично су се развијала и насеља са друге стране реке, без икакве везе са Београдом.

Стари град треба да се растерети од транзитног саобраћаја. И то је суштина зашто сам против друмског моста који би спајао Дорћол и Котеж у продужетку Тадеуша Кошћушка. Мост ка Цвијићевој је ок замисао и ка томе треба тежити исто. Ја сам за пуно мостова преко Дунава ( постојећи Земун-Борча, нови трамвајски Кеј ослобођења-Стара Борча, други трамвајски Тадеуша Кошћушка-Котеж, Цвијићева-Котеж, само друмски преко Аде Хује и обилазница код Винче). И за тунеле испод река такође (Ушће-Дорћол).
а ко ће да иде у бранкову и карађорђеву ако има тунел испод париске?
какве везе има ко се како развијао пре 100 и кусур година? говоримо о садашњости.
нису ти мостови тамо од пре 200 год, још су обуда, будим и пешта били три различите и одвојене целине.
а реке овде нису граница пуних 100 год, какав је то тек аргумент? :roll: да ли пропусти из 20. века треба да остану трајно?

значи, нбг-крњача, земун-крњача, стари град-крњача, врачар-крњача, мостар-крњача, то је трамзит, јел? да ли уопште знаш разлику између унутар-градског и транзитног саобраћаја? аверзија није оправдање а ни разлог за непознавање основних појмова

и земун би са банатом да повежеш без друма? пупинов и теслин бул па за крњачу, то ником не треба, јел? спрдња стварно, са аутофобима је све само не аргументована дискусија.
 
Ко нам гарантује да ће бити икаквог тунела испод Париске? Наравно, и сви ови мостови су фантазирања. Мостови углавном праве урбану матрицу насеља, и зато није било мостова узводно од Панчевца након уједињења Војводине са Србијом у Југославију.
Можда сам се лоше изразио, али центар треба растеретити од пролазног друмског саобраћаја са једног краја града на други.
Банатском делу Београда прво треба паралелна саобраћајница са Зрењанинским путем, градски булевар, да се заокруже та насеља и реурбанизују, а заједно са тим и попречне саобраћајнице већег капацитета.
Нисам аутофоб, али нисам ни за оптерећивање већ оптерећене друмске мреже Старог града која има простора за унапређење само са проширењем Дунавске. Треба га заобићи.
 
Da li će tramvajska linija 3 Omladinski Stadion-Kneževac ponovo profunkcionisati,sada kada se završe radovi na Savskom Trgu? Dobro bi došla svima koji iz centra grada putuju do stanice Topčider,to je u stvari jedini prevoz koji su do nje imali.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=813996#p813996:hwyaye70 je napisao(la):
Užice » Ned Jan 17, 2021 12:10 am[/url]":hwyaye70]Da li će tramvajska linija 3 Omladinski Stadion-Kneževac ponovo profunkcionisati,sada kada se završe radovi na Savskom Trgu? Dobro bi došla svima koji iz centra grada putuju do stanice Topčider,to je u stvari jedini prevoz koji su do nje imali.
Neće to skoro bogami. Vidi ovaj direktorov post iz decembra.
viewtopic.php?p=799110#p799110
 
@дошљак
то о чему причаш није оптерећење центра града већ избалансирана расподела оптетећења и далеко логичније трасирање саобраћаја уз смањивање пређеног пута.
друмска мрежа на доњем дорћолу није оптерећена уопште, пошто је читав део слепо црево.

тунел испод париске је триста пута реалнија опција од фантазирања о тунелима испод реке, који су и прескупи и дугорочно ризични по питању трајности, па онда савладавање висинских разлика и сл.
чак и смт тунел испод аде је толико нереалан да је боља варијанта мост на горњем шпицу између таложника и језера. као што и маргит сигет исто има мостове на оба шпица.

мостова на дунаву од земуна и ст града нема само зато што није постојао крштени план развоја банатског дела, чак и плански нбг има критичан недостатак мостова (оса немањине уместо зарића, тесла-париска, миланковић-бул мира)

ниси аутофоб, само све градске вожње, па и оне претходно набројане између суседних насеља, сврставаш у категорију ´са краја на крај`.
ниси аутофоб, само се на другој теми залажеш против треће траке у кнеза милоша, али у вези тога одговорићу тамо.
у свакој па и најмањој прилици ти и теби слични, се упорно залажете против сваке идеје која би решила горуће проблеме друмског саобраћаја. можда ниси аутофоб, можда се само тако чешљаш.
 
Нисам аутофоб, залажем се за ширење друмских саобраћајница где год је то могуће и забршетак многих планираних. Али се грозим нефункционалног саобраћаја какав имамо данас. У Кнеза Милоша ми је и даље спорно то што ће саобраћај од Лондона да пређе из 3 у 2 траке а нема скретања. Но то није тема.
Мислим да Старинград може да се заобиђе и да није нужно проћи аутом баш туда. Могуће и да грешим, али ово је форум и износим своје мишљење.
Слажем се да фале побројани мостови преко Саве, као и преко Дунава, мада је проблем мостова преко Дунава као што кажеш и проблем опште неуређености Банатског дела града. Најближи стамбени делови уз Дунав су буквално села, људи гаје стоку и поврће.
Тунели испод река нису неопходни и верујем да су веома компликовани, али не треба искључити ту могућност.

Ја у довођењу друмског саобраћаја преко Дунава у Доњи Дорћол видим проблем а не решење. Дунавска је већ сад поприлично оптерећена, а тек ће бити због повећања густине насељености. Колико ће само аутомобила бити ту због К-Дистрика и Новог Дорћола? А тек следи реурбанизација целе луке и Вилиниг вода.
Дорћол није слепо црево, доста саобраћаја се и даље креће дуж Дунавске до Војводе Бојовића и Карађорђеве. Има ту и теретног саобраћаја поприлично.

Смањивање пређеног пута није често и убрзавање протока саобраћаја. Обилазнице су чист пример за то. УМП се баш и прави као унутрашња, градака магистрала. Да одвуче саобраћај са Газеле и аутопута.

Али доста бежимо од теме, а то је трамвај. Мислим да се ту слажемо да су када је трамвај у питању сва кружења контрапродуктивна што се види и на примерима кружења трамваја око центра (па се преседа код Ушћа, код Вука и на Славији да би се стигло у центар).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=813975#p813975:3pj0sri0 je napisao(la):
Бумбарево брдо » Sub Jan 16, 2021 11:03 pm[/url]":3pj0sri0]са којим правом упорно заговарате ширење трамвајске мреже кад кржљава улична мрежа каже да је то апсолутно немогуће? зашто се прво не залажете за повећање габарита улица, пре захтева за ширење трамваја? како било шта може да се шири у ограниченом простору и капацитету? код вас изгледа и основни закони физике падају у воду.
Nisam primetio da su forumaši oberučke prihvatili ideju da se vrati tramvaj od Slavije do Kalemegdana a još manje po meni suludu ideju koja se našla u PGR-u šinskih sistema tramvajem prema Kotežu, Borči i to još okolo naokolo.
 
Pisali smo o tramvaju preko Pančevačkog mosta i mogućnosti da se iskoristi stari železnički most. Za Pančevački most jedino je rešenje tram-train. Ne visim mogućnost za njegovo proširenje. I tram-train bi mogao jedino da ide onog dana kada se uradi železnička obilaznica preo Boleča i Vinče. Na žalost, još uvek se most, a i tuneli koriste i za teretni saobraćaj jer nema kuda da ide.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=814029#p814029:320ezx7b je napisao(la):
Igor » Ned Jan 17, 2021 3:58 am[/url]":320ezx7b]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=813975#p813975:320ezx7b je napisao(la):
Бумбарево брдо » Sub Jan 16, 2021 11:03 pm[/url]":320ezx7b]са којим правом упорно заговарате ширење трамвајске мреже кад кржљава улична мрежа каже да је то апсолутно немогуће? зашто се прво не залажете за повећање габарита улица, пре захтева за ширење трамваја? како било шта може да се шири у ограниченом простору и капацитету? код вас изгледа и основни закони физике падају у воду.
Nisam primetio da su forumaši oberučke prihvatili ideju da se vrati tramvaj od Slavije do Kalemegdana a još manje po meni suludu ideju koja se našla u PGR-u šinskih sistema tramvajem prema Kotežu, Borči i to još okolo naokolo.
Игоре друже, има историја постова, нису оберучке прихватили, егзалтирани су.
а о лицемерству да не говоримо, трол жице свима сметају а трамвајске са оноликим конзолама и бандероредом по средини, су им богоугодне.
постоји крајње разуман разлог зашто је трамвај укинут из унутрашњег дела круга двојке, то је одлучила струка а не сингидудуци, и тако треба да остане све док се габарити улица не доведу у стање које одговара потребама и броју становника. трамвај може да буде потпуно функционалан и без уласка унутар круга двојке, њему је далеко већи проблем дилетантско трасирање, пуно скретања и средња баштица који га успоравају.

београд, са својом брдовитом конфигурацијом терена и са оваквом мрежом улица која се неће битније мењати, је неупоредиво погоднији за ширење тролејбуса (знам да истина много боли), од нагуривања трамваја на силу тамо где му одавно није место.

трамвај на зрењанинцу је реална потреба, то и сам одавно пишем, и ту постоје два разумна решења:
1.ада хуја 3+3 без шина, на панчевцу шине у десној друмској траци која би била комбинована, решити семафор код богословије који изазива колапс, мада ће проток ту свакако бити скоро преполовљен због новог моста
2.нови мост у оси мије ковачевића, уместо ада хује која чека боља времена, смт остаје на траси (за панчево се мало кружи вишњичком, ка пупиновом направити приобални булевар)

Дошљак":320ezx7b je napisao(la):
Нисам аутофоб, залажем се за ширење друмских саобраћајница где год је то могуће и забршетак многих планираних. Али се грозим нефункционалног саобраћаја какав имамо данас. У Кнеза Милоша ми је и даље спорно то што ће саобраћај од Лондона да пређе из 3 у 2 траке а нема скретања. Но то није тема.
Мислим да Старинград може да се заобиђе и да није нужно проћи аутом баш туда. Могуће и да грешим, али ово је форум и износим своје мишљење.
Слажем се да фале побројани мостови преко Саве, као и преко Дунава, мада је проблем мостова преко Дунава као што кажеш и проблем опште неуређености Банатског дела града. Најближи стамбени делови уз Дунав су буквално села, људи гаје стоку и поврће.
Тунели испод река нису неопходни и верујем да су веома компликовани, али не треба искључити ту могућност.

Ја у довођењу друмског саобраћаја преко Дунава у Доњи Дорћол видим проблем а не решење. Дунавска је већ сад поприлично оптерећена, а тек ће бити због повећања густине насељености. Колико ће само аутомобила бити ту због К-Дистрика и Новог Дорћола? А тек следи реурбанизација целе луке и Вилиниг вода.
Дорћол није слепо црево, доста саобраћаја се и даље креће дуж Дунавске до Војводе Бојовића и Карађорђеве. Има ту и теретног саобраћаја поприлично.

Смањивање пређеног пута није често и убрзавање протока саобраћаја. Обилазнице су чист пример за то. УМП се баш и прави као унутрашња, градака магистрала. Да одвуче саобраћај са Газеле и аутопута.

Али доста бежимо од теме, а то је трамвај. Мислим да се ту слажемо да су када је трамвај у питању сва кружења контрапродуктивна што се види и на примерима кружења трамваја око центра (па се преседа код Ушћа, код Вука и на Славији да би се стигло у центар).
ако желиш нормалан развој банатског београда, а милим пре свега на насеље уз саму обалу (крњача, котеж) које је на пљувомет од центра (!!!), и да та села постану нормалан део проширеног центра (као што су најближи делови нбг-а), онда мораш имати све побројане мостове са друмом, а посебно та два из тадеуша и са земунског кеја јер између њих остаје огроман распон где мостова никад неће бити. то се друже зове шира слика, капираш?
дорћол и дунаска, без транзита коме свакако тамо није место, јесу слепа црева и криминално би било не повезати их са делом одмах преко који може постати једнако атрактиван као нбг.
поред тога, посебно битно за нормално функционисање и развој целе дунавске обале је друмски правац француска-краља милана који просто није нормално затворити и тиме погоршати силне врћ постојеће колапсе.

умп никакав бољитак неће донети, чак ни део до душановца, то је бар одавно јасно, довољно је било проширати газелу и аутопут (т.бунар-аутокоманда) за по две траке и за три пута мање пара. смт је друга прича, то је ок.
 
Za sirenje tramvajske mreze slobodno mogu da kazem da svako ko to hoce samo ce u usta samom sebi da uskoci, jer tramaj je poslednjih 10ak godina u blokovima postao nuzno zlo... Vise se jure 68, 71, EKO , 95 i 601... A zasto je to tako neka se razmisli...
 
Зато што док трамвај скрене из Јурија Гагарина у Антифашистиче борбе, па из Антифашистичке борбе у Милутина Миланковића, па из Милутина Миланковића у Милентија Поповића, и стигне до Хајата, 95, 68 и 71 су већ на Зеленом венцу.

Значи трамвај који кружи, скреће са главних саобраћајница у споредне, и то више пута, чека на семафорима, где се праве колоне код скретања и семафора и где нпр. од 3 трамваја у колони само два прођу кроз "зелено" а трећи остане да чека следећи циклус семафора, и трамвај који не вози право у центар, није привлачан за путнике који журе.

Што значи, да трамвај треба да има што мање кривудања, да треба да прати главне правце са првенством, да треба да има систем за семафоре, али треба и да се праве композиције на заједничким трасама, (нпр. 7, 9 и 11 да се куплују од блока 45 до трамвајског моста, или 9, 10 и 14 од Бањице до Славије, или 6, 7 и 14 од Устаничке до Вука), и трасе трамваја треба да воде право у центар, а не да се преседа код Ушћа, Вука и на Славији на аутобусе до центра (што значи за почетак право трамвај од Таша до Теразија, исто од Славије до Теразија, али не да истисне остали саобраћај, већ да иде заједно и са аутомобилим, и са тролејбусима, а у даљој будућности да се провуче трамвај и преко Бранковог моста, Бранкови и Призренске исто до Теразија, а на НБГ од Милутина Миланковића до Јурија Гагарина да се трамвај укопа на та два спорна скретања).
 
Da tramvaj ide spolja kao na Banovom Brdu gde je generalno najbrzi, imalo bi efekta, ovako kako idu je zlo i katastrofa... Kad krenes sa 13 sa Banovog Brda uporedo sa 85, ti ces pre sa 85 uz presedanje na Buvljaku na 94 ili 95 biti u prednosti 15 minuta minimum, a gde je ostalo... 10 puta sam presao most na Adi sa tramvajem, apsolutno smaranje od Buvljaka do Banovog Brda...
 
Ту је врхунац околишања. Уместо да су лепо направили скретање из Јурија Гагарина у Марка Христића, они су направили ону смејурију са кружењем око целог блока 42 беспотребно са 5 семафора и сталим левим скретањима. Опет су и сад пропустили прилику да то исправе када су радили Марка Христића због новог БАСа.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=814363#p814363:1x9q5n77 je napisao(la):
Дошљак » 18 Jan 2021 00:52[/url]":1x9q5n77]Зато што док трамвај скрене из Јурија Гагарина у Антифашистиче борбе, па из Антифашистичке борбе у Милутина Миланковића, па из Милутина Миланковића у Милентија Поповића, и стигне до Хајата, 95, 68 и 71 су већ на Зеленом венцу.

Значи трамвај који кружи, скреће са главних саобраћајница у споредне, и то више пута, чека на семафорима, где се праве колоне код скретања и семафора и где нпр. од 3 трамваја у колони само два прођу кроз "зелено" а трећи остане да чека следећи циклус семафора, и трамвај који не вози право у центар, није привлачан за путнике који журе.
Kako to tramvaji kruže na NBG (izuzimam trasu oko bloka 42 za Most na Adi), kada dele gotovo u potpunosti trasu sa 95?
 
Zna li neko nešto o ovome? :shock:

„Uraltransmaš“ planira da Beogradu isporuči preko 100 tramvaja


„Uraltransmaš“ (deo koncerna „Uralvagonzavod“, državne korporacije Rosteh) planira da Beogradu isporuči više od 100 tramvaja uskog koloseka, rekao je u četvrtak novinarima generalni direktor kompanije Dmitrij Semizorov.

„Pregovori su u toku, u okvirima međuvladine komisije Rusije i Srbije ovo pitanje je na dnevnom redu. <…> Beograd nije mali grad – [reč je o] preko stotinu [tramvaja]“, rekao je on, odgovarajući na pitanje o isporuci tramvajskih vagona uskog koloseka u Srbiju.

Semizorov je takođe rekao da je kompanija pripremila komercijalne ponude za isporuku niskopodnih tramvaja u brojne zemlje. „Možemo ispuniti i zahteve Evrope“, rekao je, dodajući da fabrika dobija nove licence evropskog standarda za isporuke u inostranstvo. Planirano je da ih dobiju do sredine 2021. godine.

Model tramvaja 71-411 prilagođen je za vožnju u gradovima sa uskim kolosekom od 1 m. Dugačak je 14,7 m, širok 2,2 m, osnova postolja 1,9 m. Maksimalna brzina mu je 75 km / h, vreme ubrzanja do 40 km / h – 10 s. Maksimalni kapacitet je 179 ljudi. Implementirana dizajnerska rešenja omogućavaju tramvaju da se kreće duž neravnih šinskih pruga nivelirujući vibracije.

Kompanija planira da isporuči 60 tramvaja u 2021. godine, rekao je Semizorov.

Izvor: TASS

Izvor:
http://balkanrus.com/sr/17595-uraltrans ... -tramvaja/

Ista vest ima i ovde: https://www.cs-dopravak.cz/uraltransmas ... _5oRZMe8O0
 
Безвезе...

71-411 — узкоколейная версия на базе кузова 71-412, разработанная специально для Евпатории. Первый вагон выпущен 24 октября 2019 года и отправлен на испытания в Евпаторию[7][8]. 16 декабря 2019 года трамвай успешно прошёл обкатку по линиям в Евпатории. В скором времени его пустят в серийное производство.[9] Планируются так же поставки в Белград.[10]

Вагон, который впоследствии стал 71-412, появился ещё в 2017 году в Нижнем Новгороде. Он базируется на кузове вагона Vario LF производства чешской компании Pragoimex и шасси от вагона Tatra T3SU. Покупкой кузова и сборкой занималась нижегородская компания ООО "Фобос-ТС"[2].

Руско-чешки клон, у основи модернизација прастарог Т3.
У ово не сме да се улаже градски новац.
 
Evo kako izgleda model taj model :laugh: solo tramvaj za Bg, mislim da je više reč o propagandi od strane tamošnjih likova, ne verujem da će se ovo realizovati (ali, TRINSI - ništa nas ne sme iznenaditi). Još u tekstu pričaju kako je super za loše i krive šine, a mi rekonstruisali veći deo mreže, jedino ako će 100 komada slati na Rakovicu.

20191205_120735_(1).jpg


20191204_102644.jpg



https://www.uralinform.ru/news/economy/ ... boi-vagon/
 
Ovo je verovatno neki marketinški trik kompanije, jer da je potpisan bilo kakav ugovor sa UVZ, Groxy i ekipa bi se na sav glas hvalili o tome po medijima. Pa Prva usna Srbije bi odma priredila vanrednu konferenciju za novinare samo za to. Tako da verovatno je u pitanju marketinška pričica.


A što se tiče ovog njihovog tramvaja, zaobići tu kantu u širokom luku.
Nek se drže oni proizvodnje tenkova i oklopnjaka.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=815631#p815631:1nf38zcz je napisao(la):
Bender Rodriguez » Pet Jan 22, 2021 12:31 pm[/url]":1nf38zcz]Ovo je verovatno neki marketinški trik kompanije, jer da je potpisan bilo kakav ugovor sa UVZ, Groxy i ekipa bi se na sav glas hvalili o tome po medijima. Pa Prva usna Srbije bi odma priredila vanrednu konferenciju za novinare samo za to. Tako da verovatno je u pitanju marketinška pričica.


A što se tiče ovog njihovog tramvaja, zaobići tu kantu u širokom luku.
Nek se drže oni proizvodnje tenkova i oklopnjaka.

Hmm, ipak su pevali o tome pre godinu dana :D dosta naših medija je pisalo, evo sa b92
https://www.b92.net/biz/vesti/svet.php? ... id=1632014

Rusija će isporučiti Srbiji 100 tramvaja?
Moskva -- Ruska fabrika "Uraltransmaš" (deo korporacije "Uralvagonzavoda") mogla bi da isporuči Srbiji oko 100 tramvaja po povoljnim uslovima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=814379#p814379:3mc9pkou je napisao(la):
solecar » Пон Јан 18, 2021 1:52 am[/url]":3mc9pkou]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=814363#p814363:3mc9pkou je napisao(la):
Дошљак » 18 Jan 2021 00:52[/url]":3mc9pkou]Зато што док трамвај скрене из Јурија Гагарина у Антифашистиче борбе, па из Антифашистичке борбе у Милутина Миланковића, па из Милутина Миланковића у Милентија Поповића, и стигне до Хајата, 95, 68 и 71 су већ на Зеленом венцу.

Значи трамвај који кружи, скреће са главних саобраћајница у споредне, и то више пута, чека на семафорима, где се праве колоне код скретања и семафора и где нпр. од 3 трамваја у колони само два прођу кроз "зелено" а трећи остане да чека следећи циклус семафора, и трамвај који не вози право у центар, није привлачан за путнике који журе.
Kako to tramvaji kruže na NBG (izuzimam trasu oko bloka 42 za Most na Adi), kada dele gotovo u potpunosti trasu sa 95?
Није баш околишање, али на свим тим кривинама од Јурија Гагарина до Милентија Поповића се праве застоји, губи се такт, увек остане по један трамвај из колоне да чека следећи циклус семафора, и ту 95 прешиша све трамваје.
 
200.gif


Odjednom ona moja sprdačina na Vesićev račun da prilikom kupovine autobusa pazari neke polovne Liaze sa otpada i parkinga, prestaje da bude smešna... :violina:
 
Замислите сад пусте ове шкљопоције на 6 и 7, и дуж булевара на сваком стајалишту чека по десетак људи да уђе у већ пун трамвај, а следећег нема на видику ни код Вука.
 
A zamisli ovi drugi tramvaji koje imamo stoje u depoima i trunu od nekorišćenja. I tako Beograd postaje depo za truljenje tramvaja koji drugima netrebaju, a sve zato što niko ne nudi da po istom principu po kom nam daju tramvaje, proširi mrežu za sve te silne tramvaje.
 
Vrh