Šta je novo?

Tramvaji

Iz njihovih reči u Božije uši što bi se reklo. Samo da se širi tramvaj konačno, svaki dan bez tramvaja grad gubi novac a građani gube zdravlje.
 
Nek oni prvo srede Pančevački most, pa posle da meću tramvajske šine. Ako bi bilo preko železničkog koridora, onda bi smo izgubili voz, a zašto smo onda uopšte gradili dvokolosečnu prugu do Pančeva.
Čitali su šta smo pisali o mostu na Adi Huji, Starom železničkom mostu, Pančevačkom mostu, Starom Savskom mostu i eto otkud im ideje o svim tim novim pravcima. Još samo kada bi pored Bulevara Crvene armije , uzeli u razmatranje i Marka Hristića, pa da Belvil bude okružen sa svih strana ramvajem. Naravno, ovo je ono što može za početak. Posle bi bilo lepo da budu Bulevari Milutina Milankovića i Zorana Đinđića, pa Vojvođanska i Dr Ivana Ribara (deo oko blokova na 6)...
 
Вероватно може да се организује саобраћај тако да трамваји и возови иду наизменично?
 
Tramvaj bi prolazio na svakih nekoliko minuta, a već su i vozovi na knap sa postojećim i planiranim BG vozom. Teško da mogu deliti trasu a da se ne uništi i tramvaj i železnica. A da ne zaboravimo i da je to državna pruga gde prođe mnogo više tereta nego putnika.
 
Oнда би најбоље било у склопу реконструкције да се уради проширење, нпр. нова конструкција за трамвај, пешаке и бициклисте.
 
Ne mogu tramvaj i voz da idu naizmenično preko Pančevca, em je drugačija širina koloseka jer tramvaj koristi metarski kolosek em je drugačiji napon.
 
Онда решење видим у томе да се паралелно уз постојећи мост сазида нова конструкција, и да сам трамвај иде независно од друмског саобраћаја. Једино што је компликација што би то захтевало нове стубове.
 
Pa to se ne isplati praviti novi most preko Dunava samo za tramvaj pored Pančevca.
Koliko mogu da vidim, oni planiraju da puste tramvaj preko novog kombinovanog mosta SMTa preko Ade Huje, jedino što vidim da je malo bez veze je toliko kruženje trase do novog mosta koji je dosta udaljen od centra pa posle nazad ka Krnjači.
 
Итекако се исплати нови трамвајски мост уз сам Панчевац, за разлику од сулудог кружења око Аде Хује. Постоји поприлична популација на левој обали Дунава, као и поприличан број оптерећених линија јавног превоза.
 
Onda bolje da prave novi drumsko tramvajski most u produžetku Tadeuša Košćuškog pa bi onda trasa bila najkraća od centra do Ča-ča-ča naselja.
 
То би било најбоље решење. Мада није нужно да буде и друмски мост, може трамвајско-бициклистички.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=813573#p813573:13l31tuo je napisao(la):
Пантограф » 15 Jan 2021 06:01 pm[/url]":13l31tuo]Управо на Београдској хроници: разматра се и прелаз трамвајем преко Панчевачког моста - такође се ради елаборат - а ЦИП предлаже да се уместо Старог железничког гради сасвим нови мост, распона 105 метара.

Nek završe oni prvo obilaznicu i UMP (do Dušanovca), mostove kod Vinče i Ade Huje, tunel ispod Ade a posle neka drobe o tome šta ćemo i kako ćemo. Mislim "baš lepo napreduju" i sad bi opet nešto preko reda. :violina:

Interesantno da sam kritikovao kruženje tramvaja preko Ade Huje. Neće da odseku novi sistem normalnog koloseka od ostatka mreže jer bi morali da prave depo, a Kožara nije urbanizovana.

Već imaju železnicu na postojećem mostu. Gde će tramvaj da uglave, po putu? Zašto LRT jednostavno ne dovedu od Borče do stanica Krnjača Most i Ovča? Kad se sredi deo do Kožare mogu ga produžiti na drugu stranu radi presedanja na metro. Osim toga ni metro ne planiraju da produžavaju ka desnoj obali Dunava.

Pančevački bolje da sruše (i uklone brojne stubove), a UMP izgrade samo do Dušanovca. Nemamo ni kablovskih mostova sa više od jednog tornja (onaj na Adi kao magarac), niti visećih. Ostatak mogu izgraditi kao deo autoputa Trošarina-Krnjača, preko zamenskog mosta. U Krnjači bi se spajao s osovinom Ostružnica-Pančevo, odakle bi samo postojeća magistrala bila konvertovana. Uskokolosečni tramvaj samo nek spuste do stanice P. Most. Širenje istog besmisleno je na desnoj obali Dunava, ali ima smisla ka Bežanijskoj Kosi i Zemun popreko (fider tip).

Ovako nešto ne bi bilo loše: https://www.google.com/maps/@22.3422829 ... 384!8i8192

U pitanju je most Kap Shui Mun u sklopu autoputa New Lantau Link u Hong Kongu. L=750m, najveći raspon 430m. Dakle umesto Pančevačkog se može izgraditi most dužine 800m raspona 500m sa pristupnim vijaduktima dužine 800m na južnoj (desnoj), odnosno 300m na severnoj strani (levoj obali). Alternativno 1200m/400+400m sa tri kule (dve plovne "trake" ispod) uz produženje nasipa za 100m na levoj, odnosno 600m vijadukta na desnoj obali. Taj bi bio još interesantniji (ali poprilično skuplji), posebno ukoliko se radi o čeličnoj konstrukciji jarke boje.

Kao i pomenuti most ovaj bi nosio prugu u sanduku (ili rešetkastoj konstrukciji zavisno od tehničkog rešenja), a na deku autoput profila 3+3 bez zaustavnih što već imamo na primeru drugih beogradskih mostova.

Nemamo ni mostove sa A kulama.

Btw, šta ih sada spopao stari železnički? Da neće preko njega da teraju elektrorikše ili svete krave? U produžetku Tadeuša Košćuška imamo dve dobre varijanta. Četvorokosečni metro most u dva nivoa (po dva koloseka) sa pešačko-biciklističkim stazama, takođe kablovski ili viseći, samo uži. Alternativno metro može biti dvokolosečan, uz tramvaj na jednom deku (metro-tramvajsko-pešačko-biciklistički).

Još jednom bi ponovi da na levoj obali Dunava treba izgradili savremeni četvorokolosečni tramvaj potpuno nezavisan od postojećeg sistema iz 19. veka, mada veliki je pomak odustanak od kruženja preko Ade Huje, što i nagoveštavaju.
 
Трамвоз браћо, трамвоз.
За нас сиротане најјефитније решење.
Са добром сигнализацијом, може такт да буде достојан преко Панчевачког моста.

А после, Боже здравља, може и мост у наставку Тадеуша...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=813678#p813678:2d9lafev je napisao(la):
spatiotecte » 15 Jan 2021 10:01 pm[/url]":2d9lafev]Kako to misliš četvorokolosečni tramvaj Express-e?

Ne ne. Osnovna varijanta predstavljala bi četvorokolosečnu metro deonicu skroz od Vukovog Spomenika do Kožare (plitki tunel+most). Alternativa bi bila da dvokolosečni tramvaj i metro koriste dva dvokolosečna nivoa mosta. U tom slučaju metro bi bio izveden TBM metodom dvokolosečnim tunelom do rampe pred mostom, dok bi LRT mogao preći isti most na drugom nivou (dalje i pored šireg koloseka mogao bi doći do Terazija sa tri šine trasom uskokolosečnog sistema).

Znači tramvaj dvokolosečan u slučaju da je i metro dvokolosečan, u suprotnom metro bi bio četvorokolosečan kako bi se ostavilo lufta za ekstenzivnije grananje na jednoj strani, bez komplikacija naknadnom gradnjom novih linija. Da bi se lako produžavalo alternativnim trasama po livadama, neophodno je obezbediti centralnu deonicu dovoljno velike propusne moći.

Dakle LRT bi zavisio od načina gradnje metroa, ali u svakom slučaju treba imati u vidu nov sistem sa boljim tehničkim karakteristikama (širi kolosek, šira dvosmerna vozila). Naravno da zajedničku deonicu treba projektovati prema parametrima novog sistema (zbog gabarita, radijusa).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=813693#p813693:2qlmwhd9 je napisao(la):
Прле » Пет Јан 15, 2021 11:21 pm[/url]":2qlmwhd9]Трамвоз браћо, трамвоз.
За нас сиротане најјефитније решење.
Са добром сигнализацијом, може такт да буде достојан преко Панчевачког моста.

А после, Боже здравља, може и мост у наставку Тадеуша...
Из прве то звчи као најлакше решење, а онда размислим и видим да би ту требала скретница пре станице Крњача мост, пасарела преко Панчевачког пута, експропријација дуж Зрењанинског пута, као и нови депо за трамвоз. И то све за једну линију.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=813580#p813580:134avco4 je napisao(la):
vucko » Pet Jan 15, 2021 7:24 pm[/url]":134avco4]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=813573#p813573:134avco4 je napisao(la):
Пантограф » 15 Jan 2021 06:01 pm[/url]":134avco4]Управо на Београдској хроници: разматра се и прелаз трамвајем преко Панчевачког моста - такође се ради елаборат - а ЦИП предлаже да се уместо Старог железничког гради сасвим нови мост, распона 105 метара.
Šta im je odjednom sa mostovima?
Комплекс звани ДЂ. Морају да засене Мост на Ади.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=813693#p813693:2vns4tz3 je napisao(la):
Прле » 15 Jan 2021 11:21 pm[/url]":2vns4tz3]Трамвоз браћо, трамвоз.
За нас сиротане најјефитније решење.
Са добром сигнализацијом, може такт да буде достојан преко Панчевачког моста.

А после, Боже здравља, може и мост у наставку Тадеуша...

Ne može kod nas da se napravi tramvoz zbog tramvajskog metarskog koloseka, znači taj tramvoz bi samo mogao da vozi po železničkim prugama a to već radi Bg Voz.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=813670#p813670:30u6bmb8 je napisao(la):
Дошљак » Pet Jan 15, 2021 9:42 pm[/url]":30u6bmb8]То би било најбоље решење. Мада није нужно да буде и друмски мост, може трамвајско-бициклистички.
докле више? :bash:
 
Па зар треба одвући друмски саобраћај право у центар града? Зар није циљ да се одвуче из њега?
 
који центар града на доњем дорћолу? какво довлачење кад цара душана и дунавска заобилазе центар? да ли дорћол треба заувек да остане слепо црево или да буде нормално повезан са осталим деловима? да ли је нормално да се у крњачу иде преко галенике и аде хује иако је простор одмах преко реке? да ли је нормално да се прво праве мостови пупинов и ада хуја (који свакако требају) а да нема ниједан мост директно из земуна и старог града? да ли по тој логици будимпешта треба да сруши све своје друмске мостове (арпад, маргит, сечењи, ержебет, петефи, ракоци) између северне и јужне обилазнице? или да их све редом претворе у пешачко-бициклистичке? можда они, за разлику од нас, и имају по којег бициклисту. да ли ја треба да почнем да тролујем јгп теме као што гомила вас тролује све у вези друмског саобраћаја? иако користим и кола и градски превоз. чак и са метроом, нико нема право да намеће људима које ће превозно средство да користе или да доводе људе у ситуацију да обигравају по београду ко киша око крагујевца јер улична мрежа одговара турској касаби из 18. века.

да се банатски београд развијао нормално а не средњевековно-дивљачки тај мост би одавно постојао, као и они у оси француске, цвијићеве, мије ковачевића и париска-теслин бул са тунелом испод париске јер све су то нормална, логична и потребна места за прелазак преко река. разумем да овде влада тешка аутофобија, разумем и комплекс разлоге, али смањите мало доживљај, овај град је и овако у саобраћајној коми и на апаратима, без перспективе да се поврати. градити мост на највећој европској реци без друмске компоненте био би дилетантизам епских размера, чак и за ове сингидудук дилеје.
 
Ако би имали трамвај до Котежа и Борче са задње стране (паралела са Зрењанинцем) скроз до гробља, мања би била потреба за колима, макар када се иде у центар. А из Дунавске и Душанове куда би ишла кола? Будимпешта се другачије развијала од Београда. УМП и СМТ су ту да одвуку друмски саобраћај као брзе саобраћајнице. Само је проблем што су изграђени тек трећином.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=813764#p813764:28srwr1k je napisao(la):
Дошљак » Суб Јан 16, 2021 1:09 pm[/url]":28srwr1k]
Из прве то звчи као најлакше решење, а онда размислим и видим да би ту требала скретница пре станице Крњача мост, пасарела преко Панчевачког пута, експропријација дуж Зрењанинског пута, као и нови депо за трамвоз. И то све за једну линију.

Не, ја сам већ предлагао трасу и цртао, ништа од пасарела. експреопријација на јако малом делу. И то боље сад јер не постоји никаква градња

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=813882#p813882:28srwr1k je napisao(la):
spatiotecte » Суб Јан 16, 2021 8:14 pm[/url]":28srwr1k]
Ne može kod nas da se napravi tramvoz zbog tramvajskog metarskog koloseka, znači taj tramvoz bi samo mogao da vozi po železničkim prugama a to već radi Bg Voz.
Ја причам о норманом колосеку, Тај трамвоз би ишао делимично по железничким коридорима а делом по неактивним железничким (калемегдан - до Бетон хале, линијски парк, Дунав станица) а и по новим деоницама (по Банатском Београду)

Бг Воз не може да скреће по радијусу 26м и не може да иде по зрењанинцу, нити може да иде по коловозу по Дроћолу као обичан трамвај.
 
Дошљак":mpwkru19 je napisao(la):
Ако би имали трамвај до Котежа и Борче са задње стране (паралела са Зрењанинцем) скроз до гробља, мања би била потреба за колима, макар када се иде у центар. А из Дунавске и Душанове куда би ишла кола? Будимпешта се другачије развијала од Београда. УМП и СМТ су ту да одвуку друмски саобраћај као брзе саобраћајнице. Само је проблем што су изграђени тек трећином.

а значи сви који се возе по граду треба искључиво умп и смт да користе, друго да забранимо, јел? :laugh:
не вреди, или тролујеш или не разумеш, гомилу питања сам поставио, по обичају без одговора. није се будимпешта развијала другачије већ, за разлику од београда, нормално.
мања или већа потреба ниси ти да одређујеш, овде се ради о упорном заговарању потпуног одсуства онога што у сваком нормалном граду постоји.

са којим правом упорно заговарате ширење трамвајске мреже кад кржљава улична мрежа каже да је то апсолутно немогуће? зашто се прво не залажете за повећање габарита улица, пре захтева за ширење трамваја? како било шта може да се шири у ограниченом простору и капацитету? код вас изгледа и основни закони физике падају у воду.
 
Не треба, али не треба ни сви да иду кроз Бранкову и Кнеза Милоша. Или у овом случају би ишли Париском и Карађорђевом.

Будимпешта се развијала вековима са обе стране реке, Београд је био ограничен дуго. Реке су биле граница, и ту није било правог урбаног развоја. Зато смо и имали шине дуж целе обале, пристаништа, стоваришта, фабрике, електране и сл. Слично су се развијала и насеља са друге стране реке, без икакве везе са Београдом.

Стари град треба да се растерети од транзитног саобраћаја. И то је суштина зашто сам против друмског моста који би спајао Дорћол и Котеж у продужетку Тадеуша Кошћушка. Мост ка Цвијићевој је ок замисао и ка томе треба тежити исто. Ја сам за пуно мостова преко Дунава ( постојећи Земун-Борча, нови трамвајски Кеј ослобођења-Стара Борча, други трамвајски Тадеуша Кошћушка-Котеж, Цвијићева-Котеж, само друмски преко Аде Хује и обилазница код Винче). И за тунеле испод река такође (Ушће-Дорћол).
 
Vrh