Šta je novo?

Tramvaji

Prelep je "Pirat''/''Korsar'' i spolja i iznutra ali mi se ne sviđa jer kao i svi drugi sadašnji Ruski tramvaji, ni on nije potpuno niskopodan.
PKTS-Kaliningrad-karsar_2-1024x683.jpg

Ajde da pređemo preko ovih imbecilnih ''sedišta i po'' koje nikad nisam razumeo ni podnosio (da, znam da je to šatro za roditelje s decom ali je po meni bemislen koncept koji često ni ne funkcioniše kako je zamišljen), ono što mi bode oči su konture podova sa sve ovim suženjem pri kraju/početku prolaza.

Da sam prevoznik koji je zainteresovan za njega, prvo što bih pitao proizvođača je da mi ponude opciju sa normalnim sedištima, a onda i da li postoji varijanta gde nema ovog suženja na početku prolaza.

Ostalo mu je sve na mestu, koliko se da videti sa slika. Pogotovu za jedan tramvaj u potpunosti proizveden u Rusiji. Mada, tek treba da se pokaže u eksploataciji, i za sad ga samo Kaljiningrad koristi.
PKTS-Kaliningrad-karsar_1-1024x683.jpg

PKTS-Kaliningrad-karsar_4-1024x683.jpg
 
Ponekad se zapitam da li ti dizajneri uopšte imaju dodira sa realnošću, jer sve češće viđam stvari koje nam se predstavljaju kao "fensi", a dobrim delom su nefunkcionalne i / ili nepraktične.
 
Apsolutno se slažem brate Sole.

Ma ista priča kao i sa 90% marketing timova i odeljenja u svakoj većoj kompaniji - moraju da nađu način da opravdaju svoje postojanje, pa izmišljaju toplu vodu kako znaju i umeju. I što više izmišljaju, to više gube dodira sa realnošću. I na kraju dobiješ 5% reklama/kampanja koje rade ok, 5% koje su vrhunske, i 90% koje su potpuno đubre. Inače to za marketing timove kažem jer sam radio sa školovanim i stručnim marketing stručnjacima, i oni prvi priznaju da se ogroman deo svodi na presipanje iz šupljeg u prazno, ''brainstorming'' (bombardovanje idejama), kopiranje uspešnijih i ''ako prođe, prođe'' princip.

E izgleda da je tako sad i sa mnogim današnjim dizajnerima, umetnicima i arhitektama.
 
Meni ne smeta ako jedni od drugih pozajmljuju, sve dok to ima nekog smisla, šta god da se radi, ali nažalost, sve je više ovakvih stvari kao kod ovih ruskih tramvaja koje se kopiraju. Na primer, mene lično nervira tendencija da se rade sajtovi koji se sastoje od jedne jedine stranice, na koju su natrpane sve informacije, pa čovek i izgubi volju da ga posećuje, jer dok izvrtiš do dela koji ti je potreban, ili zaboraviš šta si tražio ili se smoriš za medalju.
Ne mogu sad da se setim kojom prilikom je to tačno bilo, ali bila je anketa od strane grada gde smo davali predloge šta mislimo da treba da se postavi ili odradi u autobusima koji se naručuju, tj. šta je to nama bitno. Tada sam pisao da je potrebno da se ima veći broj vertikalnih šipki, a da horizontalne budu postavljene niže, shodno potrebama ljudi prosečne visine, a ne da budu rađene prema potrebama ljudi sa predispozicijama za košarku i odbojku. Isto tako sam napisao i da bi trebalo da oni kožni viseći rukohvati budu fiksirani za šipke, a ne da stoje slobodno, jer tako ne služe ničemu, pošto se kreću prilikom svakom kočenja autobusa. Jedino u toj seriji autobusa sam video da su ispoštovali za šipke, dok sam u više serija video fiksirane viseće držače za šipke.
 
Jasno, znam na šta misliš, nego sam se loše bio izrazio kad sam rekao ''kopiraju''. Nema ništa loše u vučenju inspiracije od drugih (uostalom, i nauka radi po sličnom principu) nego sam mislio na ono kada kompanija A vidi reklamu/kampanju/dizajn kompanije B pa pokuša da reprodukuje pa ispadne ili izanđala fora ili to kopiranje ode u neki levi smer pa bude glupost.

U slučaju ovog Korsar tramvaja svakako nije problem nekakvo kopiranje, nego što dizajneri zaborave na neka pitanja funkcionalnosti i praktičnosti. Onaj preuski prolaz ne sme da se ostavi onako. A i podolit u ovom dezenu, iako vrlo interesantan, više priliči kući nego tramvaju.
 
I taj dezen podolita kopiran je od vodećih proizvođača :wink: Neko vreme već to mu dođe kao luksuzni detalj, da pod podseća na brodski da tako kažem. A što im se pod lomi tako ni meni nije jasno. Ovako mi deluje dosta dobro da budem iskren. Moguće da bi se pokazali bolje od CAF-ova. Ako i budu ruski tramvaji, i pored "našeg" Siemens-a, neka budu bar zglobni sa makar dva modula, mada je poželjno da ih bude bar tri. Ne trebaju nam svuda tramvaji od 32m, ali vala ni ovi solo od 14 i nešto.
 
Сви нови трамваји от Транспортних система су нископодни. Улазак у трамвај је у висини банкине и можеш кроз цео трамвај без степеница. Тамо где су точкови, седишта су уздигнута али човеку са 170 и више срдачни део иде право у столицу.

Корсар је први руски трамвај за метраски колосек јер Руси имају само три града са таквим системом.

Трамваји су им одлични, тихи, нспзцанимопремом лети/зими милина се возити. Трамваји депо који опслужује моју префектуру има само нове витјазе-м.

Што се тиче новог УВЗ трамваја модел 71-418 је исто 100% нидкоподан. Али у питању је нов модел и немам инфо да ли имају колица за метарски колосек

r1073t37i26587.jpg
 
Sve je to lepo ali problem sa Ruskim tramvajima (između ostalog) je što modeli koji bi odgovarali našem koloseku su uglavnom svi ili u nekim test fazama ili se radi o modifikacijama i nadogradnjama njihovih starijih modela. Primera radi Vitjaz, koji se meni dopada i kome bih rado dao šansu, i koji je već izrađen u 430 primeraka, je nažalost samo za široki kolosek. S druge strane, Korser koji odgovara našem koloseku, je tek u probnoj fazi. Isto važi i za УВЗ 71-418, koji je do sada izrađen samo jedan jedini.

Evo ovde imate jedan lep rezime i spisak svih Ruskih tramvaja koji se proizvode ili su u probnoj fazi pa pogledajte i sami.
Analiza tržišta tramvaja u Rusiji - I deo - solo vozila
II deo - zglobni

Samo imajte u vidu da su tu izlistani i oni za široke i za uske koloseke, a nije posebno naznačeno. ''Уровень пола'' znači ''visina poda''. Ostalo verujem da ćete i sami razumeti. Jedino mi nije jasno kako računaju kapacitet putnika solo vozila, verovatno pod pretpostavkom da idu dva uparena vozila.
Kao što ćete videti, ima tu svega i svačega, ali je sve ili pravljeno za širi kolosek, ili ako može na naš, tek je u probnoj fazi.

S druge strane, malopre sam gledao i video da Siemens Avenio postoji i u varijanti za kolosek 1000m. A šta mi proizvodimo u Kragujevcu? Pa, upravo Avenio.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=815962#p815962:rliyw7bq je napisao(la):
solecar » Sub Jan 23, 2021 2:12 am[/url]":rliyw7bq]Ponekad se zapitam da li ti dizajneri uopšte imaju dodira sa realnošću, jer sve češće viđam stvari koje nam se predstavljaju kao "fensi", a dobrim delom su nefunkcionalne i / ili nepraktične.

Probaću ukratko da ti odgovorim na ovo :) najčešće je reč da su ti ruke vezane, jer neko tamo ipak želi nešto drugo, a često se dizajneri angažuju (čak i velike firme plaćaju dizajnerske kuće, nemaju svoje dizajnere) pa se zbog ušteda bira nešto iz kataloga, ili neko od inženjera osmisli nešto svoje. Finansije su uvek problem, pa se oprema kupuje iz kataloga drugih proizvodjača, a oni u ponudi često nemaju nešto što tebi treba, ili bude mnogo skuplje pa se ne isplati.

Što se grafičkog dizajna tiče, dosta vas ovde zna da železnicama nudimo besplatan brending, ali pogledajte koliko su putevi Srbije novca opredelili za redizajn samo jednog loga, onda je jasno kako stvari stoje (a kakav "kvalitet" se dobije). Što se sajtova tiče, najčešće je sajt sa jednom stranicom najjeftiniji, a on je dobar isključivo za manje firme, prezentacije itd... I to zavisi od onoga ko naručuje sajt. Ima naravno i lenjih dizanera koji nešto samo otaljaju, ali je u 99% slučajeva ispunjavanje želje naručioca. A bude i onoga "koliko para, toliko muzike", kada te ponize i traže da im uradiš sve za 10 evra...
 
Šta nama treba, i to u novoj kolor šemi za buduća šinska vozila u Beogradu :
 

Prilozi

  • Siemens Avenio Belgrade.jpg
    Siemens Avenio Belgrade.jpg
    221,8 KB · Pregleda: 2.036
gishko":ezbtk3c5 je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=815962#p815962:ezbtk3c5 je napisao(la):
solecar » Sub Jan 23, 2021 2:12 am[/url]":ezbtk3c5]Ponekad se zapitam da li ti dizajneri uopšte imaju dodira sa realnošću, jer sve češće viđam stvari koje nam se predstavljaju kao "fensi", a dobrim delom su nefunkcionalne i / ili nepraktične.

Probaću ukratko da ti odgovorim na ovo :) najčešće je reč da su ti ruke vezane, jer neko tamo ipak želi nešto drugo, a često se dizajneri angažuju (čak i velike firme plaćaju dizajnerske kuće, nemaju svoje dizajnere) pa se zbog ušteda bira nešto iz kataloga, ili neko od inženjera osmisli nešto svoje. Finansije su uvek problem, pa se oprema kupuje iz kataloga drugih proizvodjača, a oni u ponudi često nemaju nešto što tebi treba, ili bude mnogo skuplje pa se ne isplati.

Što se grafičkog dizajna tiče, dosta vas ovde zna da železnicama nudimo besplatan brending, ali pogledajte koliko su putevi Srbije novca opredelili za redizajn samo jednog loga, onda je jasno kako stvari stoje (a kakav "kvalitet" se dobije). Što se sajtova tiče, najčešće je sajt sa jednom stranicom najjeftiniji, a on je dobar isključivo za manje firme, prezentacije itd... I to zavisi od onoga ko naručuje sajt. Ima naravno i lenjih dizanera koji nešto samo otaljaju, ali je u 99% slučajeva ispunjavanje želje naručioca. A bude i onoga "koliko para, toliko muzike", kada te ponize i traže da im uradiš sve za 10 evra...
Malo si omašio poentu mog posta. Kada sam spominjao dodir sa realnošću, mislio sam na stvari poput nabijanja šipki za držanje uz krov vozila, ili sužavanje prolaza za putnike između sedišta (na krajevima prolaza), pa ni čovek prosečne širine ne može ljudski da prođe, ili izdizanje prostora za prolaz između sedišta u odnosu na ostatak poda vozila, ili sedišta koja su anatomski neprilagođena pa zna da te bode u jednom delu leđa, a u drugom suviše odmaknuto ili loš raspored sedišta... A i ta anatomski prilagođena sedišta i ova druga iste cene...
Što se tiče veb dizajna i grafičkog dizajna, pored cene, za koju znam da su mnogi nerealni (koji traže usluge), ima i toga što kažeš, vezano za lenjost. Jasno je meni da su najjeftiniji ti sajtovi sa jednom stranom, ali nisu upotrebljivi za sve i svašta, a upravo to je postao neka tendencija, i takve firme, pojedinci, organizacije... mi deluju neozbiljno.

Bender Rodriguez":ezbtk3c5 je napisao(la):
Šta nama treba, i to u novoj kolor šemi za buduća šinska vozila u Beogradu :
file.php
Ovo mi previše crveno i nekako mi mnogo jaka ova nijansa crvene. Onako kako je urađena ona katica koja uglavnom radi na liniji 6, u crveno - svetlo bež varijanti mi je najbolje uklopljena kombinacija.
 
Da se to lako rešiti, morao sam da ostavim ovako jarko jer prednji deo kabine nisam mogao da menjam (mnogo mučenja i igranja sa svetlošću).
Ovo je čisto radi vizuelizacije, isto kao sa onim MAZom na drugoj temi. :D
 
@solecar Da bi se obajsnio potpuni proces trebalo bi mnogo vremena, naravno da ne opravdavam sve te pomenute mane. Medjutim, kada su podovi u pitanju, tu je najčešće rešenje iznudjeno i nema prostora za manevar, a to najčešće i ne radi dizajner (sem odabira boje i materijala). Ko je konstruisao šasiju vodio je računa o njoj i o izdržljiosti, a svakako da će se prioritet dati pre bezbednosti, nego komforu, a imaš i budženja gde se poluniskopodno vozilo prepravlja u niskopodno. Posle se nadogradjuje karoserija, a u enterijeru treba obložiti celu šasiju koja je noćna mora kada su u pitanju niskopodna vozila, naročito autobusi. Kada su rukohvati u pitanju, tu se ogleda ustvari potreba i zahtevi kupca. Ikarbusi izlaze iz fabrike sa po 4 šipke na svakom krilu vrata zbog učestalog izbijanja stakla zbog gužvi i sa rukohvatima na sve strane. To je primer kada se enterijer prilagodjava gradu za koji je namenjen. Ako uporediš recimo CAF tramvaje, sami znamo da su naknadno ubacivali šipke. Tu se postavlja pitanje šta je kupac (grad) tražio. Bukvalno su tramvaje birali iz kataloga, glasali smo svi za boju sedišta, pa je grad rešio da kupi sve tri boje (što bi svaki dizajner proglasio ludilom, jer je teža zamena), niko nije tražio manji broj sedišta, pa je sada nemoguće mimoići se u tramvaju. Ali da li je prodavac kriv ili onaj koji je rekao "može", ovi su samo digli cenu zbog većeg broja sedišta i profitirali. Da dodam samo za šipke-rukodržače, česta pojava je bila da su ljudi koji sede na sedištu udarali glavom u šipke koje su postavljene niže, jer je i samo sedište često izdignuto na platformi. Ovo sve nije tu da opravda svaki mogući propust, gde ga ima, to treba ispraviti i unaprediti, ali opet ponavljam, ko se bavi dizajnom još u Srbiji, zna da kod nas svako sve zna i da je nemoguće izboriti se pored suludih ideja klijenata.
 
Frapantno je koliko je tramvajski vozni park Beograda zastareo: zadnji put je 2010. nabavljeno tridesetak modela CAF Urbos,koji su ultramoderna vozila,ali njih je jako malo,a od onda nije kupljen nijedan novi tramvaj. Preko 70% voznog parka i dalje čine Tatre KT4 iz sedamdesetih i osamdesetih godina,ostatak su CAF-ovi i Divag koji je samo za nijansu noviji od Tatre. CAF je jedini beogradski tramvaj koji ima ispravnu klimu i grejanje,ali njih je šačica. Vesić je zadnjih godina obećavao i kupovinu novih tramvaja,da li se nešto radi na tome u praksi? Ima li barem informacija koji model će uzeti?
 
Divazi i Šindleri su većinom stariji od Katica. Ne znam šta je sve rashodovano, al bilo je među njima i onih proizvedenih drugom polovinom 60-tih godina prošlog veka.
 
Užice":jqhwytf6 je napisao(la):
Frapantno je koliko je tramvajski vozni park Beograda zastareo: zadnji put je 2010. nabavljeno tridesetak modela CAF Urbos,koji su ultramoderna vozila,ali njih je jako malo,a od onda nije kupljen nijedan novi tramvaj. Preko 70% voznog parka i dalje čine Tatre KT4 iz sedamdesetih i osamdesetih godina,ostatak su CAF-ovi i Divag koji je samo za nijansu noviji od Tatre. CAF je jedini beogradski tramvaj koji ima ispravnu klimu i grejanje,ali njih je šačica. Vesić je zadnjih godina obećavao i kupovinu novih tramvaja,da li se nešto radi na tome u praksi? Ima li barem informacija koji model će uzeti?
Generalno gledano šinska vozila dobro podnose starost, nije to ništa frapantno. Samo im je potrebno odrzavanje.
Inače Divazi su proizvodeni između 1967 i 1972(neke prikolice su čak iz 1947/8), a Katice su iz 80-ih + zadanja serija iz 1998...
 
Dobro se Katice drže s obzirom na starost,ali za putnike nije baš prijatna ni zdrava vožnja na -10 i +35 stepeni u tramvaju bez grejanja i klimatizacije.
 
Pa imaju grejanje, a leti nije toliko steanšno jer imaju velike prozore.
 
Буквално су Катице због великих прозора најпријатније за вожњу лети, а њени грејачи зими најбоље загреју ноге.
 
Уф али ти грејачи код ногу умеју баш да претерају. Оће ми јакну запале.

Зими су швајцарци најбољи. Катице су добре кад је вруће али не много сунчано и кад пирка ветар. Иначе шпанци јер ипак имају климу (и прозори су им прекривени рекламама па не не спржиш лети на сунчаној страни) мада и та клима је ђене-ђене
 
Јел зна неко хоће ли сутра кренути дванест нормално и тројика до Топчидера ?
 
'Oće, s tim što će da ih nose putnici preko Savskog trga: :D

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=816487#p816487:1uvozu2m je napisao(la):
Саша » 24 Jan 2021 21:10[/url]":1uvozu2m]
20210124-133734-1.jpg
 
Најраније за два месеца, док се прво ухода нова црпна станица, па док угасе и сруше постојећу, и онда тек да изграде пругу и коловоз што фали.
 
Каква, црпна станица?
Знам да се из Бнв испумпава, али какве везе има са трамвајима?
 
Vrh