Poslednje Katice su nabavljene 1997 i po karakterističnom piskavom zvuku pri polasku se lako prepoznaju, odnosno razlikuju od starijih ĆKD tramvaja. Ne prave se baš da traju 50, ali 30 godina da, i ujedno je ta poslednja serija još jedino što među tim tramvajima valja, plus još nešto malo remontovanih u Goši. Većina je za otpis ako se uskoro ne remontuju generalno što sam već i spomenuo. Ne mogu da razumem toliku odbojnost pojedinih forumaša prema svemu što je savremeno, pogotovu kad su u pitanju šinska vozila. Čuj novi tramvaji su čista elektronika, a Katice čista mehanika. Čista glupost kad tako moram da kažem. Treba da se plašimo senzora koji, inače, najčešće doprinose bezbednosti i vozača i putnika kod sredstava za javni prevoz. Pa mora se ići napred, pa ma kako se nekad i preterivalo u tome. Ovde je konkretno reč o šinskim vozilima, i za razliku od automobila, pa i kamiona i autobusa, tu ne može biti reči o nekom posebnom doživljaju, odnosno zadovoljstvu u vožnji, jer prosto to su šinska vozila. Njima se upravlja sličnim principom poslednjih ko zna koliko decenija, al s vremenom postaju, činjenica je, i udobnija, i bezbednija, i brža itd.
Možemo remontovati nešto od malo boljih ĆKD tramvaja, al u tome ne treba preterivati, i na kraju krajeva njima se onda zarobljavamo na ko zna koliko decenija, a treba povećati i udeo niskopodnih tramvaja, iz prostog razloga što su mnogo dostupniji i onima sa posebnim potrebama. Takođe, ne treba im menjati lični opis u potpunosti kao na primeru iz Ukrajine, al to je samo moje mišljenje. Prosto se mogu modernizovati bez da izgube i neki svoj lični indetitet. Vrata, prozori, klima, uređenje enterijera, sve se to može uraditi, a da opet to bude ono što jeste, ĆKD KT4. Berlin je isto lep primer kako se to može uraditi.
I još jednom moram ponoviti da nema govora o tome da, u stanju u kakvom su sad, Katice mogu raditi narednih xy godina. I za totalnog laika je i letimičan pogled dovoljan da shvati da ih korozija ozbiljno grize, i pritom to što se vidi spolja nije ništa u poređenju sa onim što se na prvi pogled ne vidi. Vibracije, buka, kao i samo ponašanje u vožnji ide u prilog istrošenosti pomenutih. Definitivno se moraju kupiti i novi tramvaji, a Katice sukcesivno povlačiti iz saobraćaja, i što više puta reče Ripanjac, ubaciti umesto njih švajcarace koji već toliko stoje u garaži za prvo vreme. Naravno, sa rashodima nikako ne treba žuriti dok god ne stignu adekvatne zamene. Pri kupovini se mora obratiti veća pažnja na konfiguraciju enterijera, i tu je Bender u pravu, al inače mesta panici zbog kupovine novih tramvaja nema, tim pre ako se uzmu od simensove fabrike u Kragujevcu. Čak i da bude određenih problema rešavaće se u hodu, jer tu se prosto ne radi o nekim manufakturnim radionicama, već o ozbiljnim proizvođačima. A sa stavom da se doveka krpi ono što trenutno imamo, i nikada ništa novo ne uzme usled nikad dokazanog mita da je sve staro višestruko bolje od novog, nećemo daleko stići.