Šta je novo?

Tramvaji

U zemlji u kojoj ne rade normalno skole, zdravstvene ustanove, drzavni aparat itd ocekujete da remont tramvaja bude na nivou?
 
Кеша је управу. На Дорћолу је доста проблематичних возила доведено у ред, док сад ремонт врше приватне фирме.
 
https://www.novosti.rs/beograd/vesti/90 ... naju-vrata
Jes stvarno su preterali sa reklamama po Solarisima i Spancima.Spanci vise nemaju svoju kolor semu sve su ih prelepili sa reklamama.Kad se vozim Solarisom stvarno je neprijatno gledati kroz prozor,jako cesto su prelepljeni svi prozori sa reklamama,kad je noc bukvalno jedva vidis de si .
 
Да бар асна и остане код ГСП, а овако ко зна ко ту профитира...
 
Usli u semu naprednjaci i neka firma pa sad divljaju sa reklamama.Za Spance se najvise naplacuje pa su ih sve polepili cele,ko zna sta sve rade.Svakako preterali su i to nije normalno ruzno je .
 
Ako se GSP ikad prevari pa poželi da postane ozbiljno preduzeće i uniformiše vozni park i kolor šemu, evo kako bi mogli da ofarbaju Švajcarce
Crveni Svajcarac.jpg

Nasušna obaveštenja o donaciji mogu da se stave na table na krovu, kao što je nekad i bilo sa onim starijim serijama doniranim 2000ih i 2010ih.
Računajte da bi u realnosti izgledalo još bolje, ovo je samo gruba šema i jedna od mogućnosti.
 
Kada Švajcarci i Japanci dozvole da se menja kolor šema, tada će je "Švajcarci" i "Japanci" menjati.
 
Да ли је то чување колор шема стриктно дефинисано неким документом? Мени се увек чинило да ГСП уствари и баш брига за униформност фарбања возног парка.

Иначе ево како је ГСП фарбао Диваге пре.
 

Prilozi

  • FB_IMG_1598387981745.jpg
    FB_IMG_1598387981745.jpg
    76,7 KB · Pregleda: 2.412
Дошљак":3p3xwpqt je napisao(la):
Да ли је то чување колор шема стриктно дефинисано неким документом? Мени се увек чинило да ГСП уствари и баш брига за униформност фарбања возног парка.

Иначе ево како је ГСП фарбао Диваге пре.
Ovi divazi su kupljeni polovni, nisu donirani kao ovi zeleni, te je gsp imao potpuno pravo da radi snjima šta god želi.

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
 
Само ме интересује да ли је донацијом условљено да се не мења колор шема. Имамо пример оне Диваг композиције за журке што је ишарана.
 
То је ставка уговора, као и код манова.
 
Da ima mozga na obe strane (pogotovu na strani GSPa i Grada), uradio bi se prosti aneks ugovora u kome bi se dozvolilo da se vozila uniformišu sa ostatkom, a da se posebnim nalepnicama i tablama obaveštavaju ljudi da su donacije.

Šta više poručuje da je jedan tramvaj donacija iz Švajcarske?
Zelena kolor šema (često oklocana) bez igde ikakvog natpisa i oznake... ili
Normalna kolor šema i uredno vozilo sa tablom na krovu i natpisom ''Grad Bazel pozdravlja Beograd''?


Ovo je kao da ja nekome poklonim lampu ali ga obavežem da je ne pomera sa jednog jedinog mesta u svom stanu. Pa šta će mu takva donacija?

P.S.
Da, ova stara kolor šema koju je GSP kratkotrajno koristio za Divage 70ih je najbolja. Bolja mi je nego i ono što sam ja predložio.
 
Шта знам, ја сматрам да је боље да остану зелени и жути, ипак им је то заштитни знак... :wink:
@ Mareti
Видим, Масел то није радио док је био задужен за рекламе на возилима?!?
 
Ja npr ne bi menjao kolor semu Svajcaracca zeleni su mi prelepi,i zuti nisu losi ostavo bi ih takve kakvi su cak bi najbolje bilo da su svi zeleni.Drago mi je sto Svajcarci nisu dozvolili nasima da lepe reklame preko tramvaja unakazili bi ih .
@Рипањац 405
Dok je bio masel lepile su se reklame preko Katica ali umereno i Spanci nisu dirani.Otkad je Info media group sve su Spance prelepili i to vecinu cele od krova do dole.Ni jedan nisu ostavili bez reklame do pre neki dan kad sam posle dve tri godine video Spanca bez reklame bukvalno sam zaboravio kako izgledaju bez reklame i kolko su ustvari lepsi tako neko celi prelepljeni .
 
Jel ima neko predstavu kad ce da krenu da voze dupli i Svajcarci sa prikolicama?Ja mislim da bi trebali da ih puste sad prvog septembra veci je kapacitet vozila bice manja guzva logicki gledano.
 
Vec nekoliko su pustili u saobracaj na 7,9 i 13. Neki od njih su (koje sam ja video)2607,2618,2123)Postepeno ih pustaju u saobracaj posto su u poslednjih nedelju-dve dodavali dugme za otvaranje prvih vrata na prikolicama

Sent from my Mi 9 Lite using Tapatalk
 
Jedan zanimljivo viđenje uređenja tramvajskog saobraćaja u centru iz 1940. Danas je prelistavao Pravdu iz 30.8.1940.

https://www.danas.rs/drustvo/kako-treba-da-izgleda-plan-uredjenja-terazija/

Povećanje broja stanovnika u Beogradu povlači za sobom razna urbanistička pitanja. Stručnjaci su pre rata napravili plan preuređenja i raspisali konkurs, o čemu i piše list Pravda pre 80 godina.

Na dnevnom redu bilo je uređenje Terazija i trg pred Kneževim spomenikom. Međutim, opština je raspisala konkurs za arhitektonsko-estetsko uređenje Terazija, umesto za urbanističko-saobraćajno, pri čemu nastaje problem.

Greška je napravljena jer nisu bili konsultovani stručnjaci, pri čemu je i rešavanju problema pristupljeno pogrešno.

„Dakle, Terazije je trebalo prvo proširiti i stvoriti od njega trg, pa ga tek tako proširenog rešavati estetski“, piše list.

Kako se navodi u listu, trebalo je dobro promisliti o planu uređenja, misliti na duže staze i ne štedeti, da bi ishod bio što bolji.

Što se tiče saobraćaja na Terazijama, jedan od predloga je bio da se potpuno ukloni zelenilo i vodoskok i da se na tom mestu postave tramvajske šine.

„Pitamo se da li bi time bilo što pomognuto? I nestručnjak bi mogao da da odgovor da time nije dobijeno ništa, već, šta više, da bi bio uništen i onaj mali prilog estetskom izgledu samih Terazija“, tvrdi list Pravda.

Da bi se ikako rešio problem Terazija, jedino što je potrebno jeste proširenje trga. „Za sada ipak ni u kom slučaju ne treba dirati te „nedužne“ skverove i u njihovom uklanjanju tražiti rešenje za proširenje Terazija, već pre ukinuti tramvajski saobraćaj na pruzi Kalemegdan-Slavija i prebaciti ga u Ulicu Knjeginje Natalije, počevši od Zelenog venca, a vezu sa Zemunom ne ostvarivati preko Terazija od Nove skupštine, već on Zelenog venca“, navodi list kao glavno rešenje za rasterećenje saobraćaja.

Prenosim vam potpuni scan stranice iz Digitalne arhive Narodne biblioteke Srbije. Autor članka je arhitekta Ivan Zdravković. Na slici je i predloženi plan, ali se i tekst i slika malo lošije vidi.

https://digitalna.nb.rs/wb/NBS/novine/pravda/1940/08/30#page/5/mode/1up

30
 
Znači, neke arhitekte su i tada mislile da se razumeju u stvari u koje se ne razumeju. Jedino što ih tad nisu slušali, a posle rata nakratko jesu slušali ludog Dobrovića - dovoljno da unazadi centar.
 
Da li je tačno da su promenjeni propisi što se tiče reklama koje su nalepljene na prozore GSP vozila? Čini mi se da sam tako nešto pročitao ali sad ne mogu da se setim gde.

Inače, za mene je činjenica da nemamo uniformisane kolor šeme za sva vozila javnog prevoza (pa i za privatnike) odraz manjka samopoštovanja. To treba da bude regulisano nekim propisom ili pravilnikom o vizuelnom identitetu grada, a da reklamiranje bude dozvoljeno samo na delovima vozila koja su za to unapred predviđena (npr. kao na ovoj slici).
 
https://mm-basel.ch/en/product/roof-advertising-tram/

U Bazelu postoje tačno predviđena mesta za svaku varijantu. I nije dozvoljeno lepljenje tačkastih total segmenata preko stopostotne površine prozora.

Stari tramvaji koje su nam poklonili imaju panoe na krovu. Kod nas ram panoe ima jedino Čistoća na kamionima za odnošenje smeća. Interesantno da niti jedan drumski prevoznik na autobusima ili trolejbusima nema montirane panoe na karoseriji svojih vozila. Ovo je poražavajuće, ali tako je zato što im je to dozvoljeno. Već godinama to rade. Narod više ne sme ući u vozilo. Kao u pogrebni kovčeg da ulaziš.
 
Vrh