Povećanje broja stanovnika u Beogradu povlači za sobom razna urbanistička pitanja. Stručnjaci su pre rata napravili plan preuređenja i raspisali konkurs, o čemu i piše list Pravda pre 80 godina.
Na dnevnom redu bilo je uređenje Terazija i trg pred Kneževim spomenikom. Međutim, opština je raspisala konkurs za arhitektonsko-estetsko uređenje Terazija, umesto za urbanističko-saobraćajno, pri čemu nastaje problem.
Greška je napravljena jer nisu bili konsultovani stručnjaci, pri čemu je i rešavanju problema pristupljeno pogrešno.
„Dakle, Terazije je trebalo prvo proširiti i stvoriti od njega trg, pa ga tek tako proširenog rešavati estetski“, piše list.
Kako se navodi u listu, trebalo je dobro promisliti o planu uređenja, misliti na duže staze i ne štedeti, da bi ishod bio što bolji.
Što se tiče saobraćaja na Terazijama, jedan od predloga je bio da se potpuno ukloni zelenilo i vodoskok i da se na tom mestu postave tramvajske šine.
„Pitamo se da li bi time bilo što pomognuto? I nestručnjak bi mogao da da odgovor da time nije dobijeno ništa, već, šta više, da bi bio uništen i onaj mali prilog estetskom izgledu samih Terazija“, tvrdi list Pravda.
Da bi se ikako rešio problem Terazija, jedino što je potrebno jeste proširenje trga. „Za sada ipak ni u kom slučaju ne treba dirati te „nedužne“ skverove i u njihovom uklanjanju tražiti rešenje za proširenje Terazija, već pre ukinuti tramvajski saobraćaj na pruzi Kalemegdan-Slavija i prebaciti ga u Ulicu Knjeginje Natalije, počevši od Zelenog venca, a vezu sa Zemunom ne ostvarivati preko Terazija od Nove skupštine, već on Zelenog venca“, navodi list kao glavno rešenje za rasterećenje saobraćaja.