Šta je novo?

Tramvaji

Kt4 su jako izdrzivlji tramvaji i video bi dal bi španci i ostala novotarija preživela devedesete, sasvim pristojno obavljaju svoj posao sobzirom da guraju ka 4. oj deceniji, i ti tramvaji su i dalje okosnica voznog parka i voziće jos dugo beogradskim ulicama.

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
 
To je kao da kažeš ''voleo bih da vidim da li bi Fiat 500L preživeo devedesete kao što su Golf dvojke''.
Katice su pravljene 30 godina pre CAFova, kad se sve, od igle do lokomotiva, i od Los Anđelesa do Vladivostoka (preko Evrope) pravilo da traje i služi jako jako dugo.


Mada se slažem da su CAFovi bili jedna smandrljana nabavka. Ali ne zbog modernog izgleda, ili cene nego zbog imbecilnog rasporeda i prostora unutra koji nije prilagođen našim potrebama. Mislim prvenstveno na ona zbijena sedišta i na tapacirung koji je magnet za prljavštinu a i oštećenja.
 
Pa dobro, i razni "Trambanti", "Varburzi", "Stojadini" i naročito "Jugići" preživeše 90-e, i duže, pa to ne znači da svi treba da ih vozimo... Mislim, ako ćemo tom logikom.
 
ЧКД КТ4 трамваји су превезли неколико милиона људи и прешли неколико милиона километара за 40 година службе. Нека их расходују ако ви тако тражите. Само после немојте да кукате кад сензор запишти или кад цркне електрика на новом возилу.
 
Nešto ne vidim da u drugim zemljama postavljaju to pitanje.
Pardon: U drugim normalnim zemljama.
 
Ја бих пре било какве сече Ката сачекао да се ухода производња трамваја у Крагујевцу.
 
Naravno. Mislim da niko ovde ni ne kaže ni ne misli da treba Katice da se seku odmah, niti da treba da se posle uzima nešto fensi i skupo. Samo ljudi konstatovaše da se i njima polako bliži kraj. To jest, jednom njihovom broju.

I naravno da je logično prvo se setiti Kragujevca tj Simensa odande kao potencijalnu zamenu.
 
Neke KT4 su nabavljane krajem devedesetih, to nisu uopšte stari tramovi, ako znamo da se prave da traju 50 godina onda su i mladi.
 
@ tragac
То су ти чоперци о којима све време причам (#2401 - #2420), одлични су и слажем се да тих 20 треба да оставимо. :kk: Могли бисмо у све њих, у склопу ремонта, да уградимо скроз нове IGBT транзисторе, па да сви они, укључујући и #2409 и #2410, поново буду компатибилни за рад у композицијама.
@ Bender Rodriguez
Оно у Шпанцима се није ни могло назвати тапацирунгом. Оно су биле обичне украсне тапете пребачене преко голе пластике, без сунђера. Једна од најнеудобнијих седишта у нашем превозу уопште, раме уз раме са оним Vogelsitze у БГ возовима док су била без тапацирунга. Оно је било зло седети на њима док нису почели да их тапацирају, укочиш се за пола сата.
Седишта у швајцарским Дивазима објашњавају шта значи удобност. :grand:
 
DzonTravolta":2732n87f je napisao(la):
Nešto ne vidim da u drugim zemljama postavljaju to pitanje.
Pardon: U drugim normalnim zemljama.
Не постављају то питање зато што се у другим државама саобраћајем бави Градска управа, а не грађани.
 
Poslednje Katice su nabavljene 1997 i po karakterističnom piskavom zvuku pri polasku se lako prepoznaju, odnosno razlikuju od starijih ĆKD tramvaja. Ne prave se baš da traju 50, ali 30 godina da, i ujedno je ta poslednja serija još jedino što među tim tramvajima valja, plus još nešto malo remontovanih u Goši. Većina je za otpis ako se uskoro ne remontuju generalno što sam već i spomenuo. Ne mogu da razumem toliku odbojnost pojedinih forumaša prema svemu što je savremeno, pogotovu kad su u pitanju šinska vozila. Čuj novi tramvaji su čista elektronika, a Katice čista mehanika. Čista glupost kad tako moram da kažem. Treba da se plašimo senzora koji, inače, najčešće doprinose bezbednosti i vozača i putnika kod sredstava za javni prevoz. Pa mora se ići napred, pa ma kako se nekad i preterivalo u tome. Ovde je konkretno reč o šinskim vozilima, i za razliku od automobila, pa i kamiona i autobusa, tu ne može biti reči o nekom posebnom doživljaju, odnosno zadovoljstvu u vožnji, jer prosto to su šinska vozila. Njima se upravlja sličnim principom poslednjih ko zna koliko decenija, al s vremenom postaju, činjenica je, i udobnija, i bezbednija, i brža itd.

Možemo remontovati nešto od malo boljih ĆKD tramvaja, al u tome ne treba preterivati, i na kraju krajeva njima se onda zarobljavamo na ko zna koliko decenija, a treba povećati i udeo niskopodnih tramvaja, iz prostog razloga što su mnogo dostupniji i onima sa posebnim potrebama. Takođe, ne treba im menjati lični opis u potpunosti kao na primeru iz Ukrajine, al to je samo moje mišljenje. Prosto se mogu modernizovati bez da izgube i neki svoj lični indetitet. Vrata, prozori, klima, uređenje enterijera, sve se to može uraditi, a da opet to bude ono što jeste, ĆKD KT4. Berlin je isto lep primer kako se to može uraditi.

I još jednom moram ponoviti da nema govora o tome da, u stanju u kakvom su sad, Katice mogu raditi narednih xy godina. I za totalnog laika je i letimičan pogled dovoljan da shvati da ih korozija ozbiljno grize, i pritom to što se vidi spolja nije ništa u poređenju sa onim što se na prvi pogled ne vidi. Vibracije, buka, kao i samo ponašanje u vožnji ide u prilog istrošenosti pomenutih. Definitivno se moraju kupiti i novi tramvaji, a Katice sukcesivno povlačiti iz saobraćaja, i što više puta reče Ripanjac, ubaciti umesto njih švajcarace koji već toliko stoje u garaži za prvo vreme. Naravno, sa rashodima nikako ne treba žuriti dok god ne stignu adekvatne zamene. Pri kupovini se mora obratiti veća pažnja na konfiguraciju enterijera, i tu je Bender u pravu, al inače mesta panici zbog kupovine novih tramvaja nema, tim pre ako se uzmu od simensove fabrike u Kragujevcu. Čak i da bude određenih problema rešavaće se u hodu, jer tu se prosto ne radi o nekim manufakturnim radionicama, već o ozbiljnim proizvođačima. A sa stavom da se doveka krpi ono što trenutno imamo, i nikada ništa novo ne uzme usled nikad dokazanog mita da je sve staro višestruko bolje od novog, nećemo daleko stići.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=767421#p767421:q58n4wqk je napisao(la):
MIG29 » 19 Avg 2020, 18:26[/url]":q58n4wqk]
DzonTravolta":q58n4wqk je napisao(la):
Nešto ne vidim da u drugim zemljama postavljaju to pitanje.
Pardon: U drugim normalnim zemljama.
Не постављају то питање зато што се у другим државама саобраћајем бави Градска управа, а не грађани.
Pa dobro, konsultuj građanina Vesića.
 
@ Kesha
Потписујем све, до последњег словца. :kk:
П.С. ЧКД, не ЋКД! :wink:
 
DzonTravolta":2jfzxrmp je napisao(la):
Pa dobro, konsultuj građanina Vesića.
А ти гласај за СНС и гледај ружичасту телевизију.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=767458#p767458:c4eh9kbg je napisao(la):
Рипањац 405 » Sre Avg 19, 2020 8:56 pm[/url]":c4eh9kbg]@ Kesha
Потписујем све, до последњег словца. :kk:
П.С. ЧКД, не ЋКД! :wink:

Hvala na ispravci Ripanjac :wink: Poznato mi je naravno da je u pitanju ČKD, a ne ĆKD, ali mi je još od klinačkih dana ostalo negde u sećanju kao da im prvo slovo nosi kvačicu nalik na latinično slovo ć. Odavno nisam video oznaku ni na jednoj od naših Katica, pa mi je tako i ostalo u glavi, iako vrlo moguće grešim. Pogledao sam malo neke slike na netu iz čiste znatiželje, međutim retko se gde oznaka može baš jasno videti. Uglavnom, kao i da nema nikakvih kvačica iznad slova C, tako da ću ubuduće svakako pisati slovo Č, a ne Ć.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=767473#p767473:1t3pliw9 je napisao(la):
solecar » 19 Avg 2020, 21:37[/url]":1t3pliw9]
MIG29":1t3pliw9 je napisao(la):
DzonTravolta":1t3pliw9 je napisao(la):
Pa dobro, konsultuj građanina Vesića.
А ти гласај за СНС и гледај ружичасту телевизију.
Laki je malo nervozan. Umro Pantelija. :)
 
19.08.20 linija 12 doživela skok patronaže za 1/3 - popunjenost vozila skočila sa 3 na 4 putnika (na deonici - B.Brdo-Resavska preko Novog Beograda). :mrgreen:
 
Malo oko elemenata kontaktne mreže pojašnjenja

tramvaj01-2020-08-20-21-51-51.jpg
 
Po mom misljenju kate su fenomenalni tramvaji,samo nek ih posalju na kvalitetan remont nek ugrade klimu i sto se mene tice nek voze jos 100 godina.
 
Najlakše je otpisati staro i nabaviti novo. Ali, ono čuveno ALI...
Mnogo, mnogo para treba, a da li ih imamo sada i ds li ćemo ih imati u dogledno vreme?
Nije u pitanju samo kupovina, već i prilagođavanja infrastrukture, kadrova... Setimo se dolaska kafova i njihovog odnosa sa banderama, stajalištima... Mnogo je lakše, ali ne i pametno, udrobiti autobuski park od tramvajskog.
Budućnost tramvaja u Bgd treba da bude predmet pametnog dugoročnog planiranja.
Ali, bojim se da trenutna garnitura koja upravlja gradom i njegovim sistemima nema kapacitet ni interrs da trajno i kvalitetno reši to. Istovetna priča je i sa metroom koji se planira tako da zaobiđe glavne tokove ljudi.
 
Opet moram ponoviti da ne vidim razlog za toliki strah od nabavke novih tramvaja. Vatreno krštenje smo već prošli sa CAF-ovima, kao prvim vozilima takvog tipa na beogradskim šinama. Pod tim mislim na probleme sa implementacijom takvih vozilla, ne na njihove eventualne nedostatke. Prosto se i ne može očekivati da se sve Kate remontuju u narednih ne znam koliko godina, a raditi se moraju to je definitivno. Pritom, i taj proces je jako skup imajući u vidu da se rade vozilla preko 30 godina stara, a sa novim tramvajima ipak dobijamo i nešto što je znatno modernije, i daleko pre prilagođeno potrebama svih korisnika javnog prevoza uz jako bitnu, i garanciju, i tehničku podršku proizvođača sigurno i do pet godina od nabavke. Možemo isto tako strahovati i od eventualnog remonta Katica, koji se možda i ne uradi onako kako bi trebalo. U svakom slučaju ne možemo doveka bežati od kupovine i novih tramvaja, jer ipak nije tu reč baš o ne znam kolikom novcu. Ima Beograd para za to, a i ne mora se uzeti 50 vozila odjednom. Daje se za toliko toga, pa može i za nešto što nam je stvarno potrebno.
 
Možemo isto tako strahovati i od eventualnog remonta Katica, koji se možda i ne uradi onako kako bi trebalo.
ГСП данас само фарба возила и то назива ремонтом, док се некад под термином ремонт сматрала замена сваког дела на возилу и подмлађивање конструкције.
 
Tu već grešiš. Jedno je "zamazivanje", a drugo remont. Centralni remont na Dorćolu radi baš remont, odnosno zamenu dotrajalih delova konstrukcije i naravno kasnije zaštićivanje i farbanje iste. E sad dal se to uradi kako treba, pa ne baš uvek. No, nije da se ostavi korozija, već dovoljno da se prajmer ne uradi dobro, ili samo farbanje odradi lošije, i naravno da će se brzo videti posledice toga. Pride, ima se običaj da se ne vraćaju lajsne, bočna gabaritna svetla itd. Na kraju krajeva, Centralni remont i nema nekih kapaciteta za veće ozbiljnije remonte, pa rade tek ponešto, i to ume da potraje. Vidiš i sam da nam se autobusi remontuju po raznim privatnim servisima. No, svakako da GSP ni u kom scenariju ne bi radio remont tramvaja, al to ne znači nužno da bi posao uradio valjano i onaj ko dobije tender. Rizik uvek postoji, al to naravno ne znači da ne treba da remontujemo vozila. Zato postoje garancije, kao i kad se kupuju nova vozila na kraju krajeva.
 
Vrh