Šta je novo?

Tramvaji

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=763771#p763771:ln2gsyd5 je napisao(la):
Pendolino » 06 Aug 2020 08:33 pm[/url]":ln2gsyd5]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=763741#p763741:ln2gsyd5 je napisao(la):
Пантограф » Thu Aug 06, 2020 5:10 pm[/url]":ln2gsyd5]Ali, CAF ne ljulja preko Mosta na Adi ni pri 60 km/h... Ne ljulja ni švajcarac. A katica ubi. Sve sam ih proverio, vozio sam se svaki dan jedno vreme.
Zar ne idu do 40km/h tuda?
Jok. Pa onaj CAF je iskočio na dilataciji, gde usporavaju i do 10 na sat, sa 61 km/h. Ograničenje jeste 40, ali, pravac je pravac...
 
Da vidim vaše mišljenje, gde bi prvo trebalo širiti tramvasjku mrežu? Koji je to potez prioritetan? Gde posle mosta na Adi prvo treba da se gradi pruga?

Ja dajem prednost Trgovačkoj ulici, zato što treba povezati sva ona naselja sa dobrom šinskom vezom. Tu ima mogućnosti da potez bude što nezavisniji od ostalog saobraćaja.
 
Трговачка, и од Ташмајдана до Трга Републике/Калемегдана
 
Има више места на којима би требало пустити трамвај. Град није толико брдовит и није Београд веначна планина па да се каже да је неизводљиво. Итекако је изводљиво. Само треба воље, струке и новца.
 
Trgovačku bi definitivno mogli staviti kao prioritet. Jako opterećen potez, a idealan za tramvaj. Gde bi tu mogla biti okretnica? Fića se lepo dosetio i poteza od Tašmajdana pa do Trga, toliko puta pominjanog. To bar ne bi trebalo biti mnogo komplikovano. Novi Beograd bi takođe trebao biti u planu za skorije širenje mreže, po mom mišljenju na prvom mestu potez od Jurija Gagarina, pa preko Omladinskih brigada, dalje prema Ušću pretpostavljam. Mogao bi se tramvaj, takođe, spustiti i do Rospi ćuprije, gde je mislim i predviđen nekim od prethodnih planova. Skoro smo i imali na forumu planove proširenja mreže za narednih nekoliko godina, gde su pomenuti potezi obuhvaćeni, ako se ne varam. Znali neko kada bi se 3-jka mogla vratiti na svoju trasu? Prolazim Rakovicom često i vidim da je dobar deo pruge sklonjen.
 
Trojku nećemo u skorije vreme videti, taj Bulevar se radi u tri etape. Prva etapa koja je relativno najlakša ima rok oko 500 dana, koliki će im rok biti za drugu i treću to niko ne zna. Ako bi proradila trojka za dve godine to bi bilo fenomenalno, ali mislim da je realnost 3+
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=763808#p763808:vvyqvhe9 je napisao(la):
Siniša » 06 Aug 2020 10:49 pm[/url]":vvyqvhe9]Da vidim vaše mišljenje, gde bi prvo trebalo širiti tramvasjku mrežu? Koji je to potez prioritetan? Gde posle mosta na Adi prvo treba da se gradi pruga?

Ja dajem prednost Trgovačkoj ulici, zato što treba povezati sva ona naselja sa dobrom šinskom vezom. Tu ima mogućnosti da potez bude što nezavisniji od ostalog saobraćaja.

Прво ка Видиковцу и са друге стране моста, ка Земуну (у првој фази само до окретнице на пољани код Архива и Енергопројекта на скверу код Општине НБ (Миланковић - Булевар уметности - Булевар Михајла Пупина са стране Енергопројекта), па онда даље за Мунзе. Већ прва фаза би, уз заиста мали трошак, "прочистила" 85 и 88 и драматично поправила ситуацију.

Е, сад, занимљиво, планом шинских система који нам припреми Урбозавод, природна веза Чукарица-Земун преко Моста на Ади није ни предвиђена...
 
Ja iskreno ne bi stavljao tramvaj na predvidjene metro koridore. Prema vidikovcu ovi sada hoce da planiraju tramvaj, umesto metroa koji je oduvek bio planiran na toj trasi.

Ono sto bi ja voleo je da vidim tramvaj duz Milutina Milankovica (poslovni centar NBG) onda Tosinim bunarom (pokriva Studenski grad) prema senjskom trgu i Zemunu.
Sa druge strane voleo bi da se produzi pruga duz Mije Kovacevica, pa da skrene ka pancevackom mostu, gde bi se napravila glavna presedacka tacka izmedju BG voza, metroa, autobusa i tramvaja
 
Да, сад ја учиних јерес, рачунавши са метроом за Макиш. али, добро - ако бисмо успели да преместимо метро тамо где треба да иде, ка Петловом брду, онда трамвај за Видиковац није потребан.

За другу обалу: сасвим сам сигуран да приоритет треба да буде довести трамвај са Бановог брда (и из Кнежевца) до главног раскршћа, до Општине НБ, где пролази више од 20 аутобуских линија. Сви, али баш сви који иду ка Чукарици (и Раковици) у шпицу би имали резон да ту преседају на трамвај.

Треба, наравно, трамвај и дуж Миланковића, за Б. косу, е за Тошин бунар већ нисам сигуран: мислим да ту не би требало да дирамо друмски профил 3+3 (односно, да треба да га доградимо где не постоји). За Омладинских бригада - слично размишљање. Ту не бих, нипошто сужавао профил пута, али је додавање трамваја ипак могуће - мерио сам, има места и ка Општини и ка Блоку 70 - уз неопходну кратку подземну деоницу у зони пролаза испод железничке пруге. Е, сад, да ли све то радити, или једноставно пустити трамвај кроз 600 метара удаљени Булевар уметности? Одмах да кажем да бих ја и једно и друго, али и да мислим да тај филм нећемо гледати, тј. да је најреалније, чак, да не буде ништа.
 
Ja sam isao logikom da ce metro da prodje pored opstine Nbg - starog merkatora, pa zato mi ideja duz Tosinog bunara ka Zemunu (ali da i ka B.kosi) bila kao bolja opcija. Ukoliko iz ne znam kog razloga odustanu od metroa ka opstini NBG - stari merkator (u sta sumnjam, al nikad se ne zna) onda tramvaj
 
Неће одустати, али, пошто ће метро да избија на Угриновачку, трамвај може да скрене Творничком до центра Земуна, што би и била његова веза са метроом. Нема везе кратко преклапање траса - уосталом, план шинских система је предвидео и подугачко преклапање, у Булевару Зорана Ђинђића.
 
Ja sve više sumnjam da će se ikada graditi metro. Trasa kroz Trgovačku treba napraviti kao nezavisnu tramvajsku trasu sa određenim metro specifikacijama. Ako se ikad neka od vlasti seti da tu pravi metro, da li kao potrebnija veza ili kao drugi krak crvene linije, onda bi se dotična trasa uz minimalna ulaganja i vremenski kraći reiod mogla pretvoriti u metro.
 
Direkcija: Nema uklanjanja kocki na Trgu; Tramvaj kroz centar neće proći ni za pet godina
Beograd -- Direkcija za građevinsko zemljište demantovala je da će u narednih 12 meseci početi postavljanje šina na liniji 1, koja će ići od Slavije do Kalemegdana.

IZVOR: B92, POLITIKA PONEDELJAK, 10.08.2020. | 15:36 -> 17:15

Podsetimo, Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Grada Beograda nedavno je raspisala javnu nabavku za izradu tehničke dokumentacije za proširenje pešačke zone Knez Mihailove ulice ,a list Politika objavio je da bi, zbog ugradnje tramvajskih šina na potezu od Slavije do Кalemegdana, nove kocke na saobraćajnom delu Trga Republike, mogle ponovo da budu podignute.

Kako taj list navodi, vest o vraćanju šina kroz ovaj deo grada nije novost i plan nadležnih poznat je već nekoliko godina, ali nije poznato zašto nadležni prilikom nedavne rekonstrukcije Trga nisu predvideli i ugradnju šina na potezu od Кolarčeve do Vasine (odnosno na delu trga koji je dobio kaldrmu u toku 2019).

Međutim, u saopštenju Direkcije, koje prenose domaći mediji, navodi se da je rok za dostavljanje dokumentacije 290 dana, te da je "nemoguće da radovi, kako je Politika najavila, počnu u narednih 12 meseci, jer pre nego što počnu radovi, neophodno je završiti arheološka istraživanja na Studentskom trgu – prva koja plaća Beograd u poslednjih 30 godina, a potom treba i izgraditi garažu".

Pored toga, da bi se pustio tramvaj kroz centar grada, neophodno je izgraditi tunel od Karađorđeve do Bulevara despota Stefana koji će smanjiti saobraćaj u centru grada za 14 odsto, navode.

"Svako ko se razume u dinamiku radova, zna da je, ako se sve ovo zna, nemoguće da radovi počnu u kraćem roku od pet do sedam godina", navode iz Direkcije.

Javna nabavka, inače, između ostalog obuhvata i izradu idejnog rešenja tramvajske deonice duž poteza Slavija-Kalemegdan. Pored tramvajske pruge projektom je potrebno obuhvatiti projektovanje obostrane biciklističke staze, od početka Vasine ulice do uklapanja sa prelaskom u Kalemegdansku tvrđavu, minimalne širine dva metra po smeru.

Izgradnja šina od Slavije do Кalemegdana će podrazumevati raskopavanje Ulice kralja Milana, Terazija, Кolarčeve, Trga republike, Vasine, Studentskog trga i Uzun Mirkove.

"Prvo će prilikom rekonstrukcije Vasine ulice i Studentskog trga, koje počinju sledeće godine, biti postavljene šine, koje će jednim delom prelaziti i preko Trga republike. Kasnije, kada se bude radila rekonstrukcija Terazija i Ulice kralja Milana, šine će biti postavljene i na tom delu", rekao je zamenik gradonačelnika Goran Vesić 2018. godine.

Link:https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2020&mm=08&dd=10&nav_id=1717546
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=763859#p763859:19ydp2b5 je napisao(la):
biftek » Fri Aug 07, 2020 8:43 am[/url]":19ydp2b5]Trojku nećemo u skorije vreme videti, taj Bulevar se radi u tri etape. Prva etapa koja je relativno najlakša ima rok oko 500 dana, koliki će im rok biti za drugu i treću to niko ne zna. Ako bi proradila trojka za dve godine to bi bilo fenomenalno, ali mislim da je realnost 3+

Ocekujem oko 10 godina od dana kada je prestala da ide do ponovnog pustanja.
 
Bilo bi sjajno kada bi neko uzeo i uradio prikaz/proračun koliko vremena u poslednjih 5 godina je javni prevoz u Beogradu radio sa više od 10 skraćenih ili ukinutih linija.

Pola grada su hohštapleri ispresecali i ostavili bez prevoza.
 
Večernje novosti prenose vest o tome da Siemens u Srbiji radi tramvaje za grad u Nemačkoj, kao i da "saznaju" da će i Beograd od njih uskoro kupiti tramvaje. Nema još digitalna verzija tog članka da prenesem ovde link.
 
Iskreno, to bi bilo najbolje rešenje, ali ja tvrdim da smo mi sve vreme u kampanji za neke naredne izbore.
Izbaci članak čim izađe u digitalnoj verziji.
 
Već je i bio, samo sam ja ćorav izgleda :laugh:

https://www.novosti.rs/vesti/ekonomija/ ... ra-beograd


KRAGUJEVAČKI TRAMVAJI U BREMENU: U kompaniji Simens u Sobovici počinje serijska proizvodnja šinskih vozila, kupovinu planira i Beograd

M. Đošović
sreda, 12. 08. 2020. u 10:00


PRVE dve, od četiri tramvajske celine, montirane na platformi "Simensove" fabrike u Sobovici, kod Kragujevca, već su "sišle" na interne fabričke šine i uskoro će biti spremne za izvoz u najveće nemačke, francuske i španske gradove.
"Novosti" saznaju da će tramvaje iz ove fabrike, nakon grada Bremena, kupiti i Beograd.

Ekipa stručnjaka iz bečke centrale "Simensove" kompanije, koja je nadgledala ceo proizvodni proces, kako saznajemo, kolegama iz Šumadije je "upisala" ocene prema najvišim aktuelnim standardima, a izuzetno su zadovoljni i obrazovanjem radnika mašinske struke koji su bili angažovani na montažnoj liniji tramvaja. Izvoz prvih gradskih šinskih vozila za tržište EU kreće već na jesen ove godine. Šumadijski "Simens", ako se stabilizuje situacija sa pandemijom virusa korona, već naredne godine planira da, pored 1.200 postojećih, angažuje još 1.000 radnika, kako bi se proizvodilo od 60 do 80 tramvaja godišnje i oko 350 vagona za vozove.

I pored problema sa manjim dobavljačima delova iz EU, fabrika u Kragujevcu je skoro u roku završila nulti proizvod, koji će se nakon "generalke" u Beču već na jesen kretati šinama u nemačkom gradu Bremenu.
 
Iskreno, najpre zadržim najdeblje moguće rezerve kad se neki članak u prorežimskom mediju objavi pod "saznajemo".
 
Већ више од годину дана читам овде на форуму да трамваја имамо и превише. Линија број 3 није активна
За линију број 1, колико сам схватио, мораћемо да сачекамо још пар година.

Чему онда набавка трамваја?
Зар није логично да се прво рашири мрежа?

Шта је са осталим српским градовима?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=765452#p765452:18uwec7k je napisao(la):
JohnnyLee » 12 Avg 2020, 14:09[/url]":18uwec7k]ово ме не би изненадило. а и реално, има смисла


Ima. Jeftinije nego da se uvozi (nema carine), naša radna snaga, porez se plaća ovde.

Већ више од годину дана читам овде на форуму да трамваја имамо и превише. Линија број 3 није активна
За линију број 1, колико сам схватио, мораћемо да сачекамо још пар година.
Uđi u Katicu i sve će ti se kasti. Ja ne očekujem jedinicu u narednih 10 godina, a trojka će biti za godinu-dve, kada se završi Bulevar Patrijarha Pavla.

Чему онда набавка трамваја?
Зар није логично да се прво рашири мрежа?
Mreža će se širiti, objektivno, ali ne mnogo.

Шта је са осталим српским градовима?
Samo je NS u nekom vrlo maglovitom planu, ako izuzmeš onu priču da se planira voz-tramvaj, koji će iz Mađarske da seče Suboticu.
 
Богами, ако булевар Патријарха Павла наставе овим темпом, неће бити тројка ни за 5 година до Раковице. Ако узмемо то у обзир, ширење мреже ће чекати и више од тога.
 
@ Siniša
Предлажем Бул. ослобођења, та траса би била од неизмерне користи током неких радова у В. Степе. :) Сматрам да, ако не могу свуда, онда бар на већини траса треба градити алтернативне коридоре за случај радова. И, наравно, још један депо са друге стране баре.
Узгред, као што сам већ једном рекао, сматрам да нама метро НЕ ТРЕБА и да ипак треба да га препустимо милионскијим градовима од нас. Сигурно нисмо мали град у основи, али за вид превоза какав је метро ипак јесмо. Ко каже да трамваји и возови, као претежно надземни видови превоза, не могу бити подједнако брзи и капацитетни као метро? Могу, и то још како. Него, овим народом је, попут канцера, завладало једно опште помодарство како је нечије туђе решење увек слађе и боље од нашег. Не мора да значи, треба само адекватно да искористимо ово што имамо, да га додатно усавршавамо и ширимо мреже трамваја и БГ воза и имаћемо врхунски превоз у смислу брзине и капацитета и без, реално, не претерано потребног метроа.
 
Ја бих трамваје прво провукао кроз већину булевара на НБГ (Н. Тесле, М. Пупина, З. Ђинђића, М. Миланковића, Уметности), преко Бранковог моста до Теразија, од Таша преко трга Николе Пашића до Теразија, дуж Вишњичке и у Дунавској.
 
Vrh