Šta je novo?

Tramvaji

Samodoprinos je bio raspisan 1982. godine za revitalizaciju javnog gradskog prevoza, ali i za izgradnju Kliničkog centra Srbije, čija je izgradnja započela sredinom 1980-ih godina.
 
Ono što sigurno znam, je da je linija 28, izgradnja kontaktne mreže, radjena od samodoprinosa. Ljudi su znali i govorili o tome.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=762458#p762458:13n1xbh2 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Ned Avg 02, 2020 4:51 pm[/url]":13n1xbh2]Misliš država je raspisala doprinos, rekla zbog čega je, i narod je znao za šta se daju pare? :?

Da. TAko je bilo.
 
MC_":1aaervic je napisao(la):
Da li bi imalo smisla produziti prugu do Zeleznika sa B. Brda, od Bogosl;ovioje do MIrjeva i napraviti polu prsten:
Zeleznik - Rakovica - Banjica - Mirjevo?
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=762198#p762198:1aaervic je napisao(la):
Пантограф » 01 Aug 2020 07:37 pm[/url]":1aaervic]Ne bi lako povezao Rakovicu i Banjicu, jer tramvaj ne voli tolike uspone. Ja volim da kažem: dajte tramvaju tramvajevo, a trolejbusu trolejbusko.

Da, za uspone je bolje da ova veza bude trolejbuska, ili da bude zupčasti tramvaj kao u Stuttgartu, Sassi-Superga tramvaj u Torinu, Trst (tu je delimično zupčasta trasa) ili Budimpešta. U tom slučaju bi zupčasta deonica morala da bude odvojena. Bilo bi interesantno, ali malo više naginjem trolejbusu.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=CC5Y5x2A7k0[/youtube]

Nešto sam razmišljao da bi na ovaj način mogla da se obnovi predratna linija 12 preko Senjaka i Dedinja. Obnovljena linija bi bila produžena ka Banjici i bila bi jedna vrsta alternativne/kraće veze Banjice sa Sajmom.
 
Dvoumila sam se da li da fotografije postavim na temu "Mostovi" ili "Tramvaji". Ono što me je oduševilo jeste da sam fotografisala dok je tramvaj bio u pokretu. Do mene je :mrgreen:
IMG_20200723_153856.jpg
IMG_20200723_153901.jpg
IMG_20200723_153905.jpg
 
Izhevsk, Udmurtia, Rusija, Katica sa novom karoserijom (KT-4DM).

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=B0nxhP_Ey2k[/youtube]

tramvay.jpg
 
Мени ово делује сасвим пристојно. Зна ли се у каквом стању су генерално наше Катице, да ли су им више истрошени каросерија или погонски склопови, обртна постоља, електро опрема?
 
@ Дошљак
Сем чопераша из 1998., оних ремонтованих 2002. у Гоши и можда #2268 која је 2009. имала ремонт у Желвозу и #2348 која је комплетно сређена пре 3 године, не зна се која је трулија, не исплати се сређивати их. Дакле, ја да се питам, од Чеха бих још једно десетак година активне оставио само чопераше, Гоше, #2268 и #2348 који бих послао у музеј. Право је време да се узима нешто ново. Веровали ви мени или не, ја бих куповином нових трамваја продао негде оне мучене Шпанце, ради унификације возног парка.
Иначе, овај ремонт ми је солидан, али ипак ми је лепши онај из Сегедина који сам зимус поставио. Је ли ово некадашња берлинска КТ4?
 
Извињавам се због дуплог поста.
Сад видех мало детаљније ову Кату из Ижевска, и није ми баш нешто. Бљакична седишта, као у нашим нископодним ЛиАЗ-има. Ипак се мени више свиђа сегединска варијанта ремонта.
Постављао сам већ зимус сегедински ремонт, али хајде опет, да се мало подсетимо! Врхунски! 8) 8) Овако урадити и наше чопераше и Гоше.
http://szegeder.hu/ilyen-mutansvillamost-nem-latott-meg-a-varos/
 
Ukrajinski gradic mislim vinica i segedin bila bila odlicna kombinacija za razradu bg remonta katice
 
Dugujem izvinjenje forumašima. Napisao sam da su Iževske Katice dobile novu karoseriju, a ustvari kada sam kasnije video slike sa trasphoto sajta one su dobile samo novu masku. I nova vrata obzirom da su došle iz Berlina. Dosta berlinskih i potstadamskih Katica je završilo po zemljama bivšeg istočnog bloka. Mogli bi i mi možda da nabavimo neke, što za delove, što kao dopuna voznom parku, ne samo iz pomenuta dva grada , već iz drugih ey-DDR gradova.

U Ukrajini postoji fabrika Tatra-Yug koja nastavlja tradiciju proizvodnje ČKD-ovih tramvaja. Tako model K-1 nije ništa drugo nego T5B6, a K-1M8 KT8D5. Međutim oni su napravili i potpuno novi visokopodni 6-osovinski model K-1E6 za Aleksandriju. Ne bi imao ništa protiv da ga vidim i na beogradskim ulicama :D

https://tatra-yug.com.ua/en/k-1e6/

Tatra-Yug-Tram-Alexandria-1024x653.jpg


67783846_1133015183549421_7619303684257611776_o.jpg
 
Ja ne bih voleo te tramvaje koje spominje Siniša da vidim, ne zato što imam nešto protiv njih, nego zato što nam jednostavno nisu potrebni. Imamo sasvim dovoljno tramvaja, čak i više, za naše uslove. Nama je potrebno širenje mreže, ali ne ono simboličko, poput prešinjavavanja Mosta na Adi, da uposlimo ove tramvaje što nam leže po depoima.
 
А ја не бих волео да их видим зато што су застарели. Време је за нешто нископодно.
 
@ solecar
Наравно да служе, али не можеш гледати све нископодне трамваје кроз призму КАФ-а, који, ако ћемо реално, и није баш квалитетан за цену по којој смо га по комаду платили. :wink: Те му смета снег, те ово, те оно, свуда у свету возе нископодни трамваји без много проблема, само код нас праве проблем. Већина Ката је, као што рекох, толико трула да се не исплати сређивати их. Време им је за замену.
А кад смо код старијих трамваја, ја, пак, мислим да су Дивази и бољи и удобнији од Ката.
 
Можда зато што не чистимо исти? Или уопте проблем одржавања шина и баштица код нас одсуствује као појам?

Колико се сећам тог тендера, није се баш много произвођача јавило на тај посао, тако да баш и нисмо имали између чега да бирамо.
 
Чисти се, али не може он толико брзо да се очисти колико још брже поново напада на третирану површину. Знате и сами да со не делује на температури нижој од -4°C.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=763676#p763676:1ualxzks je napisao(la):
Рипањац 405 » Čet Avg 06, 2020 2:22 pm[/url]":1ualxzks]@ solecar
Наравно да служе, али не можеш гледати све нископодне трамваје кроз призму КАФ-а, који, ако ћемо реално, и није баш квалитетан за цену по којој смо га по комаду платили. :wink: Те му смета снег, те ово, те оно, свуда у свету возе нископодни трамваји без много проблема, само код нас праве проблем. Већина Ката је, као што рекох, толико трула да се не исплати сређивати их. Време им је за замену.
А кад смо код старијих трамваја, ја, пак, мислим да су Дивази и бољи и удобнији од Ката.

Mnogo se puta ista priča ponavlja, al zasta šta to konkretno naše CAF-ove čini toliko nekvalitetnim? Ne smeta njemu toliko sneg, to malo koliko ga imamo tokom zime, al smetaju mu loše skretnice, krivudava pruga, a često vidim i kako preteruju sa brzinom u krivinama. Prosto to je vozilo dužine 32 metra, osetne mase sa tri postolja i pet modula, plus niskopodne konstrukcije, i tu nema nikakvog poređenja sa ĆKD tramvajima. Pristup i vožnji i održavanju mora biti, ajde da kažem, primereniji. U pitanju su mnogo sofisticiranija vozila u odnosu na tramvaje koji su do njihovog dolaska vozili beogradskim ulicama. Taj isti CAF rame uz rame sa najvećim imenima poput Simensa i Bombardiera vozi mnogim svetskim metropolama, i tu nema govora o nekom trećerazrednom proizvodu. Most na Adi je dobar primer gore pomenute krivudave pruge. Bilo je već priče o tome, al evo danas ga i ja pređoh u Katici na 12-ici po prvi put. Neverovatno koliko se tramvaj ljulja i klacka pri brzinama od oko četrdesetak kilometara na čas. Za klasičnu šasiju ĆKD tramvaja to možda i nije toliki problem, al za CAF zbog svega gore navedenog sigurno da nije nešto što mu ne može zasmetati na duže staze. Tragedija kako je pruga postavljena. Isto bi nama bilo da smo uzeli bilo koji drugi model tramvaja nekog od vodećih svetskih proizvođača. Prosto se mnogo toga mora uraditi po pitanju infrastrukture na prvom mestu.
 
Ali, CAF ne ljulja preko Mosta na Adi ni pri 60 km/h... Ne ljulja ni švajcarac. A katica ubi. Sve sam ih proverio, vozio sam se svaki dan jedno vreme.
 
Verujem i da švajcarac a i CAF osetno manje ljuljaju, al i Katica ne ljulja baš tako izraženo kada su šine u kakvoj takvoj ravni. One na mostu imaju sigurno mnogo više ulegnuća i neravnina nego što bi bilo prihvatljivo za nov kolosek. Naše Katice verovatno više ljuljaju i zbog metarksog koloseka, s obzirom da na onom od metar i po širine ni one ne ljuljaju nešto posebno. No, kod Katica je ljuljanje definitivno više izraženo i kad su u vrlo dobrom sveukupnom stanju.
 
@ Kesha
ОК, кад мало боље размислим у праву си, и лоше скретнице итекако могу бити проблематичне. ;)
Е сад, што се снега тиче, није да су нископодњаци подједнако отпорни као средњеподни трамваји, ал' добро, није то толико чест проблем као што кажеш. :)
Кад сам већ код снега, као метеоролошки техничар по струци мало ћу скренути са теме: није баш да га имамо мало. У принципу, на сваку јаку зиму иде једна блага, дакле, у већини случајева свака друга зима је блага. Ослањајући се на ту методу (чија је тачност, уистину, доста висока), предстојећа зима ће, за разлику од минуле, највероватније бити веома снежна. Свака неравнотежа временом дође на наплату, тако да би, сходно томе, требало и градски саобраћај адекватно спремити за зиму! ;) Још једном извињење због кратког ОТ-а.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=763741#p763741:ln3if3wc je napisao(la):
Пантограф » Thu Aug 06, 2020 5:10 pm[/url]":ln3if3wc]Ali, CAF ne ljulja preko Mosta na Adi ni pri 60 km/h... Ne ljulja ni švajcarac. A katica ubi. Sve sam ih proverio, vozio sam se svaki dan jedno vreme.
Zar ne idu do 40km/h tuda?
 
Иду и брже, колико мајстор зажели.
 
Vrh