Šta je novo?

Tramvaji

Da se kratko nadovežem, T3 izgledaju isto, samo su veće širine.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=758047#p758047:27zw3xav je napisao(la):
Bender Rodriguez » 18 Jul 2020 10:32 pm[/url]":27zw3xav]Z
Naravno znam da je ČKD Češka firma a ne Sovjetska, ali je bila u službi Istočnog bloka i njegovih tržišta.
Bilo je "izleta" i van Istočnog bloka. 200 ČKD Tatra K5AR je otišlo u Kairo, nisu se dugo zadržali.

Jedan ČKD T7B5 je bio u Oslu (g.br 200) od 1991, ali se od 1998 nalazi u Göteborgu (g.br 100)
p1030032.JPG


Meni je posebno zanimljiv ČKD Tatra RT8D5M za Metro Manilu.
 
Šteta što nema više ovakvih okretnica, malo mesta zauzimaju, a značile bi mnogo da ih je više.
 
Фале такве окретнице највише на НБГ, али нису изводиве на трасама где је трамвај у средини.
 
па и јесу изводљиве, јер би се на њима семафор палио само ако се скретница окрене да иде лево, тј. десно, у зависности на који страну улице би се ставила
 
Moze se uglavi oktetnica kod hajata ili na sajmistu to kad i ako budu radili zaricev most ...
 
Ja bih bio srećniji da GSP pređe na tramvaje sa duplim kabinama no zbog brojnih troškova i peripetija, znam da se to nikad neće desiti.
 
Па да се изграчунати. Веорватно не мора тамо где окретница постоји.
Али тамо где су потребне нове линије, колико кошта нов двосмерни трамвај, колико кошта изградња окретнице. Колико кошта одржавање трамваја колико окретнице...
 
Што се тиче радова на мосту и гашења трамваја на НБГ од 42. до 21. блока током истих, то се може лако решити, код блока 21 да се направи скретница на кривини пруге из Миленија Поповића ка Старом сајмишту на лево у кривину левог колосека.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=760698#p760698:1og9czci je napisao(la):
Bender Rodriguez » 28 Јул 2020, 00:56[/url]":1og9czci]Ja bih bio srećniji da GSP pređe na tramvaje sa duplim kabinama no zbog brojnih troškova i peripetija, znam da se to nikad neće desiti.

иако сам ја лично за то да даље ширење трамвајске мреже буде тако да се набаљају двосмерни трамваји, мислим да је то научна фантастика за ГСП. и ове што имају врата са једне стране једва одржавају. замисли да имају врата са две...

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=760697#p760697:1og9czci je napisao(la):
direktor » 28 Јул 2020, 00:55[/url]":1og9czci]Moze se uglavi oktetnica kod hajata ili na sajmistu to kad i ako budu radili zaricev most ...

Сајмште, Стефова идеја до парка Ушће и негде у зони новог БАС-а
 
tragac":io7x7ja8 je napisao(la):
Zanimljivo je da da su prvi beogradski električni tramvaji imali duple upravljačnice.
Zato što nisu postojale okretnice na perifarijama, sve do početka 40 ih su se kupovali dvosmerni tramvaji.

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
 
70 ih i 80 ih napravlhene su veliek stvari vezane za tramvaj.
Napravljena je pruga do Banjice, do Rakovice, do Banovog Brda i naravno za blok 45.
Od tada nije uradjeno nista, osim sto je provucena pruga preko mosta na Adi.

Da li bi imalo smisla produziti prugu do Zeleznika sa B. Brda, od Bogosl;ovioje do MIrjeva i napraviti polu prsten:
Zeleznik - Rakovica - Banjica - Mirjevo?
 
Ne bi lako povezao Rakovicu i Banjicu, jer tramvaj ne voli tolike uspone. Ja volim da kažem: dajte tramvaju tramvajevo, a trolejbusu trolejbusko.
 
Banjicu i Kanarevo je možda teže povezati, ali Banjicu i Rakovicu je super prosto. Od okretnice na Banjici samo treba provući prugu dolinom potoka, pored Tehnogasa do Pere Velimirovića. Odatle je ulica široka i kad završe par suženja, biće mesta za po dve trake po smeru, taman da tram ide po ivici do Bulevara Patrijarha Pavla.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=762192#p762192:1dcsjle7 je napisao(la):
MC_ » Sub Avg 01, 2020 9:24 pm[/url]":1dcsjle7]70 ih i 80 ih napravlhene su veliek stvari vezane za tramvaj.
Napravljena je pruga do Banjice, do Rakovice, do Banovog Brda i naravno za blok 45.
Da al zato ostadosmo bez metroa. Ako me sećanje dobro služi, taj blesavi projekat ''Tramvajem u 21. vek'' je urađen od sredstava prvo namenjenih za metro.
 
Беше није ни скупљено довољно средстава за метро, па су ваљда искористили за шта су могли. Плус, урађен је и читав депо.
 
Ne, nikakav novac nikad nije bio namenjen za metro, to je besprizorna manipulacija nastala početkom dvehiljaditih i popularizovana na ovom forumu. Samodoprinos je bio raspisan za to zašta je i potrošen ('unapređenje gradskog saobraćaja').
 
Misliš država je raspisala doprinos, rekla zbog čega je, i narod je znao za šta se daju pare? :?
 
Pa, tad je gradski saobraćaj najviše unapređen. Od neuglednog stanja 1980. do mnogo boljeg u drugoj polovini decenije. Kako sreće da smo tako radili u poslednjih pet godina.
 
Nisam razmišljao o tome na taj način. To jest, nisam razmišljao o celokupnom sistemu kao o celini, nego bih uvek razmišljao odvojeno o autobusima, trolejbusima i tramvajima. Pa jes vala, u pravu si. I hvala za tu ispravku oko para, imaću to u vidu.
 
Vrh