Šta je novo?

Tramvaji

To uopšte nije problem za te senzore jer oni u sistemu čim primete da je toliko automobila načičkano mnogo ranije zabrane ulazak novih automobila iako tramvaj još nije stigao na stanicu i kad on prođe sistem nastavlja da pušta sutomobile. Ukoliko je pak samo 2 automobila koji čekaju na red zabrana za njihovo skretanje se pušta mnogo kasnije tj. tek kad tramvaj stigne na stanicu.
 
^^Upravo tako a koliko su azurni sto se tice kazni vidi se po tome sto bi svaki dan zaradili brdo para kada bi samo dva-tri saobracajna pandura stajala duz Bul. Kralja Aleksandra. Ne treba ni ulaganje u kamere, nadgledne sisteme itd. itd. Moja poslednja nada je da ce se nesto promeniti osnivanjem komunalne policije... ostaje da vidimo.
 
Ne, niste me shvatili ni ti ni shmeksi ;)

Sme da bude guzva ali niko ne sme da stane na sred sina. Treba da budu razdvojene kolone automobila. Da bi se sprecilo ono ovaj je prosao aj ja za njim mozda cu pre da stignem ko j*** tramvaj, onda je potrebno da ako neko slucajno (ili namerno) stane na sine ispred onog ko je propisno presao preko sina u drugu kolonu mora da se okrene i za kaznu da se vrati nazad u tu istu kolonu pa ce sledeci put da ceka. To je kao nevidljivi pruzni prelaz odnosno pruzni prelaz bez rampe. U tom slucaju je rampa crvena traka a zuta mreza preko sina oznacava iz daleka sinski prelaz. Kad god naidje tramvaj ni jedno vozilo ne sme ni da pokusa da predje crvenu liniju pa makar kolona bila do Tokija. Tako je kod hipodroma na prelazu. Fazon je u tome sto niko ne postuje tramvaj jer je nemocan a voza se plase ko groma. Na taj nacin bi se resio problem. Malo bi eksperimentisao sa gumenim dodacima za tramvaje da izguraju bahate vozace sa sina a da sami placaju stetu. Naucili bi se ko bele lale za nedelju dana. :kk:
 
A kako onda zabrane skretanje kad se red napravi pre semafora? I gde onda cekaju ti automobili koji bi hteli da skrenu - u traci za kretanje pravo?

A te zute mreze sam vidjao i u BP, ne znam za kamere. Tamo imaju efekta, a ovde nisam bas siguran.. Al sto kazes, mogli bi za pocetak da ih postave
 
Rekao sam. Ako treba do Tokija pa ce svi sledeceg dana da ostave kola na parkingu/u garazi i uci ce u taj isti tramvaj.

Ne moze drugacije. Ljudi su jako samozivi stvorovi, jako teraju u inati uvek hoce da stanu iza onog ko je presao u drugu kolonu. Nece da ostanu iza. Oni iza njih su jos gori jer sviraju od nervoze (muskarci) i cesto se svadjaju. Kad naidje tramvaj misle mali je nece smeti da me bocno pokupi. Ako naidje voz koji jednostano ne moze da stane na mestu bi bili mrtvi svi u kolima pa se zato boje voza ko groma. Rekao sam mogu da nabudze tramvaje i to ciscenje s sinskog prelaza se ne bi smatralo kao saobracajka pa bi ovi onda napravili kolaps. Kad bi tako bilo jedno nedelju dana svi bi koristili taj isti gsp koji su do tada stalno maltretirali i u njemu 15 puta vise sugradjana.
 
Thinkagain, to sto kazes ima smisla za ukrstanje sa sinama, npr. na bulevaru.. al ako automobili dele njihovu traku - tj. moraju da budu u njoj ako hoce da skrenu (a ne mogu da skrenu zbog guzve) onda ne vidim kako pomaze
 
Pomaze tako sto ne bi zakonom bilo dozvoljeno ono sto su naknadno uradili u Savskoj. Skinuli deo tramvajske bastice i stavili skretanje za kola na sred sina! Tako tramvaj ceka iza automobila a automobil zapravo ima prednost. Posto je sa jedne strane (na jednom koloseku u jednom smeru) onda se stvara poremecaj u redu voznje redovno, na sve 3 linije koje tuda idu. Da bi se uradilo ono sto sam rekao kola ne smeju imati trake za skretanje vec da direktno skrecu iz trake do tramvajske bastice kao sto je to uradjeno bas tamo na Novom Beogradu. P.s te bastice na NBG su trebale biti od crvenog asfalta kao za biciklisticke trake i da pise TRAM; BUS ONLY a na skretanju zuta mreza kao i crvena traka na crnom asfaltu (u onoj traci za automobile). Tako bi cela ulica i izgledala lepse, potpunije i savremenije a ne samo sto bi radi reda vrsilo funkciju za oznacavanje.
 
Wile E. Coyote":3ia97r5k je napisao(la):
Ја се чак сећам Икарбуса из средине 80-их (зелене "конзерве") које су изнад врата имале светло и аларм као ватрогасна сирена, који се активирао пре затварања врата. Нешто слично је постојало и на Катицама, само је звук био неко зујање које је било много мање иритирајуће.

И те ствари су биле кратког века.
imali su i Japanci, dok to nisu pogasili. užasno iritirajuće.

STOP dugme bi imalo smisla kada bi kod nas postojale stanice na koje autobus ne mora da stane ukoliko nema putnika, kao što u Londonu postoje bele i žute stanice. na bele staju samo po potrebi (ukoliko je pritisnuto STOP dugme, ili ako neko maše spolja) a na žute staju obavezno.
 
Ne japanci nisu imali alarm za stop nego jedsnostavno obavestenja (ozvucenje) da se st*** pomeri od vrata da bi vrata nenasilno (bez otpora ljudi na cilindar) mogla da se zatvore onako jako je proizvodjac to propisao (da se zatvore gurajuci vazduh i sopstvenu tezinu a ne ljude naslonjene teske pola tone i vise). Jeste bilo je iritirajuce jer nije trozvucni klik nego zvrjanje :kk: Svugde u svetu je trozvucni klik uglavnom: ttt ttt ttt, crvena lampica za upozorenje se gasi, klip krene da pomera vrata i vrata se zatvore. Kada se otvaraju crvena lampica blinka i jednom se cuje klik ttt i vrata se otvore.
 
E pa o tome se radi, nisu tako uradili na NBG (bar ne na ovoj stanici). Postoje 3 trage (levo, pravo, pravo), a ko hoce desno mora da se prestroji na sine. Da to nije tako, mogao bi lepo da kaznjavas svakog ko tu stane ko sto ti kazes.
 
ThinkAgain":388eo9v2 je napisao(la):
Ne japanci nisu imali alarm za stop nego jedsnostavno obavestenja (ozvucenje) da se st*** pomeri od vrata da bi vrata nenasilno (bez otpora ljudi na cilindar) mogla da se zatvore onako jako je proizvodjac to propisao (da se zatvore gurajuci vazduh i sopstvenu tezinu a ne ljude naslonjene teske pola tone i vise). Jeste bilo je iritirajuce jer nije trozvucni klik nego zvrjanje :kk: Svugde u svetu je trozvucni klik uglavnom: ttt ttt ttt, crvena lampica za upozorenje se gasi, klip krene da pomera vrata i vrata se zatvore. Kada se otvaraju crvena lampica blinka i jednom se cuje klik ttt i vrata se otvore.
pa ja sam i govorio o tom zvuku, a ne o STOP dugmetu
 
JohnnyLee":2n58nqa4 je napisao(la):
STOP dugme bi imalo smisla kada bi kod nas postojale stanice na koje autobus ne mora da stane ukoliko nema putnika, kao što u Londonu postoje bele i žute stanice. na bele staju samo po potrebi (ukoliko je pritisnuto STOP dugme, ili ako neko maše spolja) a na žute staju obavezno.
Pa da to sigurno sledi, primer danas je šofer u 35 u Višnjičkoj preskočio par stanica, do u Bulevaru despota Stefana uvek mora da stane, jer uvek ima ljudi koji čekaju neki od niza buseva koji tu staju, tako da on ne zna čekaju li 35, 43 ili 95....
 
Ta svetla su postojala a mozda i dalje postoje na ovim poslednjim remontovanim Katicama, ali mislim da su radila samo tokom prvih par nedelja. Secam se da sam se vozio na liniji 7 tek posto je tramvaj pusten u saobracaj. Pre zatvaranja vrata palilo se crveno svetlo, a cak mi se cini i da sam cuo glas za najavu sledece stanice.

A sto se tice cuvenih stop dugmica, tesko da cemo u neko skorije vreme moci da ih ocekujemo. Jos uvek nismo uspeli da savladamo vrata za ulza i izlaz.
 
Jeste, jedno vreme se u remontovanim katicama čuo ženski glas koji je koliko se ja sećam najavljivao stanice (ja se sećam kod Sava Centra jeste, ali naredne dve, tri nije) ali je i tad imao neki trip i nije baš dobro funkcionisao.
Pre dva, tri dana sam se vozio duplom katicom(linija 7) koja nema unutra ni napolju onu elektroniku(vreme, destinacija i broj) i unutra ima one zelene tastere koji nisu razje*******ani i pre zatvaranja vrata se upali lampica iznad vrata i čuje kmečanje.
 
Da, sta se desilo sa tim najavljivanjem stanica? To je u Beogradu preko potrebno. Kad god udjem u liniju prevoza koja mi je nepoznata, mogu samo da nagadjam gde treba da sidjem...narocito ako idem po nekom meni nepoznatom naselju.
 
Pričao sam sam sa vozačem tramvaja u kojem postoji opcija najave stanica i on mi reče što da se cimam da pritiskam tu dugmad kad me neće platiti više
 
nbumbic":11qg9cfh je napisao(la):
Pričao sam sam sa vozačem tramvaja u kojem postoji opcija najave stanica i on mi reče što da se cimam da pritiskam tu dugmad kad me neće platiti više
I problem je, sta, pritisnuti jedno dugme??? To je "cimanje"???

Verovatno iz istog razloga id*** ne menjaju displej koji obavestava ljude kuda ide autobus, pa na 309tki koja ide za Kaludjericu pise "Zvezdara-pijaca" a na onoj sto ide do Cvetka pise "Kaludjerica".

@!#!@$#@!!!
 
nbumbic":h01vhspo je napisao(la):
Pričao sam sam sa vozačem tramvaja u kojem postoji opcija najave stanica i on mi reče što da se cimam da pritiskam tu dugmad kad me neće platiti više
:violina:
 
To je prirodna logika, problem je u njegovom direktoru koji nije tako nešto predvideo. Ja bih lepo uveo nagradu, za snimak mobilnim telefonom autobusa u kome nije promenjena stanica ili ono gore 1000 dinara direktno iz plate vozača. Pa ti ne menjaj brale :)
 
hazard":s0u9rk0m je napisao(la):
Da, sta se desilo sa tim najavljivanjem stanica? To je u Beogradu preko potrebno. Kad god udjem u liniju prevoza koja mi je nepoznata, mogu samo da nagadjam gde treba da sidjem...narocito ako idem po nekom meni nepoznatom naselju.
Nisu loše zvučne najave ali mislim da je možda bolje da na ledmatrix displeju koji imaju neke remontovane katice piše sledeća stanica, jer verovatno ljudima koji svaki dan koriste liniju najave postaju iritantne ako nisu dobro urađene. Možda ne bi bilo loše da na jednoj od frekvencija koje koristi GSP za prenos puste kao internu radio stanicu i da to funkcioniše u celom prevozu bus + tramvaj + trola. Što elektronike tiče, to danas drugovi sa istoka mogu da ištancuju za male pare... :D

Inače, promena i najava stanica je u katicama bila manuelna, ali to bi trebalo biti vezano za GPS :kafa:
 
hazard":1xmi1bo8 je napisao(la):
Verovatno iz istog razloga id*** ne menjaju displej koji obavestava ljude kuda ide autobus, pa na 309tki koja ide za Kaludjericu pise "Zvezdara-pijaca" a na onoj sto ide do Cvetka pise "Kaludjerica".
jovanovm":1xmi1bo8 je napisao(la):
To je prirodna logika, problem je u njegovom direktoru koji nije tako nešto predvideo. Ja bih lepo uveo nagradu, za snimak mobilnim telefonom autobusa u kome nije promenjena stanica ili ono gore 1000 dinara direktno iz plate vozača. Pa ti ne menjaj brale
U Perthu za ovakve stvari vozac iz svog dzepa placa 200 AU$.
 
Tako je, kakva nagrada, treba kazna. To mu je bre u opisu radnog mesta i zahteva zaista minimalni trud. Prema takvom javasluku ne treba imati ni trunke milosti.
 
Vrh