Šta je novo?

Tramvaji

@Direktor
E to je članak koji sam pronašao na Metroblog.ru ali linka tamo nije bilo ,znam samo da se radi o Izraelskom dizajneru a Ruski razumem po koju reč kada čitam ;) a čekaj evo ga i na eng.www Panotram, by Dima Dadshev
 
Samo je stvarno problem na ulici, ne moze pesak ili vozac da proracuuna da li ce ga zakaciti zadnji deo na krivini
 
tn_rs-beograd-tram-caf-impression.jpg
Lepa slika!
 
prelepa koje godine cemo mi imati takve tramvaje :)
 
Stalno najavljuju poslednju reč tehnike...ali mislim da će da vrate čuvene pantljičare...koliko kapiram čekaju start Gradske železnice na leto i ITS i verovatno magnetne kartice...
 
To je dobro pitanje ali ne tiče se samo novih tramvaja već celog sistema...
Hajde da odoka procenimo koliko bi nas koštao ovakav sistem naplaćivanja?

Njih je koštalo 38 miliona kuna, a to je 5,2 mil. evra.

Imaju 100 niskopodnih tramvaja, jer su samo u njima to ugradili koliko sam razumeo, i to je 52.000€ po jednom automatu?!
Nešto ovde ne štima... :rolleyes:

Verovatno ih je ceo naplatni sistem toliko koštao...

Treba mi pomoć oko ove računice...
 
Ja mislim da to ne kosta vise nego trodnevni gubitak zahvaljujuci nasem retardiranom sistemu naplate. Nedovoljan broj automata (od 1 do 4); cesto ne rade; nema mogucnosti kontrole ko ide iz druge zone, odn. gotovo da se i ne prodaju karte za drugu zonu.
 
Mislim da bi kod nas bio veći i komplikovaniji sistem,zbog Gradske železnice,jer na stanicama već postoje automati kao u regularnim Metro sistemima ,pa neće valjda da ih bace...ali njima trebaju i mesečne karte za sve vidove prevoza i trole ,bus,tramvaj,pa i minibus,voz,avion.... :D u Moskvi koriste magnetne kartice za sve vidove prevoza...
 
Najbolje bi bilo da kupis na kiosku kao Halo karticu, i na ulazu pritisnes taster dokle ides, on ti izda malu potvrdu na kojoj pise koliko je skinuo i dokle mozes s tom kartom. Karte za jednu voznju da mogu da se kupe samo kod vozaca i da kostaju znatno vise.
 
r174417_660833.jpg

3148644207_b0cb23313e_b.jpg

HKOctopusCard.jpg

847991195_8debcb4304_o.jpg

426533539_ee1869b2c1.jpg

1364BC0D49B76BD6C0C629

800px-Transperth_Fare_gates_Perth_Train_Station.jpg
Ovo već imamo na stanicama Beovoza.
slavbul_16.jpg

Image203.jpg
I Kafica za kraj...
 
Mi smo nazalost od toga udaljeni 5 svjetlosnih godina :violina:
 
zaffa":5g7kh2l3 je napisao(la):
hrvati se nerviraju zbog pravopisnih grešaka na engleskom u automatima za prodaju karata u niskopodnim tramvajima
Nije samo u niskopodnim - u svim je tako, plus možeš platiti SMS-om, što se zapravo ispostavilo kao za naplativost javnog prevoza očajna stvar - vidiš kontrolu na stanici i pošalješ sms (odn. Bandić je smislio "elegantan" način kako da svima dodeli besplatan prevoz), i naravno, studentima je prevoz besplatan. Ono što je ok (ali za Zagreb, neizvodljivo kod nas) je da do dve-tri stanice od bana Jelačića ne plaćaš prevoz. Dodatno su svi kontrolori u uniformama - ja za mojih poslednjih sveukupno mesec - mesec i po dana u toku 6 meseci nisam ni jednom naleteo na kontrolu.
Najveći hit su novogodišnje želje, koje npr. "Želimo vam sretan Božić i uspešnu Novu godinu", da bi na engl bilo : "We wish you a joyful Christmas, and lucrative New Year 2010" - ko Bandić da im je prevodio http://www.youtube.com/watch?v=StoeADpvqjs&feature=related
 
opet, to je x godina ispred našeg "sistema" kupovine karata. gsp je stvarno :(
 
Meni je sasvim ok što su kasnili,jer bi sistem uveden pre recimo dve godine sada zastareo,posebno zbog starta Gradske železnice na leto,jer ITS bez toga bi bio promašaj,a sada će nam verovatno uvesti sistem ili jednu karticu s kojom ću iz Beovoza
presesti na Tramvaj,pa Bus,pa trolu,i minibusevi bi bili pun pogodak,Zagreb je uveo i displey na tramvajskim stajalištima ali koliko sam čitao u njihovoj štampi zastareo sistem,Beč je uveo najnoviju generaciju,pa kada budu vozili novi tramvaji u Beogadu biće i najnoviji sistem,kako je najavljeno svi novi Tramvaji imaće i video nadzor,a verovatno i u Gradskoj železnici gde je to već standard u svim novim vozovima.
1-gds.jpg

4-gds.jpg

2-gds.jpg

1-railway-passenger-display.jpg

4-train-info-display.jpg
 
kad već pominjete to...


GSP uvodi novi sistem „plati koliko se voziš“


M. Joksimović - 25.12.2009. - 03:21
U Sekretarijatu za saobraćaj kažu da je započeta izrada idejnog projekta tiketing sistema...
Beograđani će od naredne godine u gradskom prevozu koristiti elektronske karte koje će čekirati pri ulazu u autobus čime će plaćati tačno onoliko koliko se voze. Takođe, u planu je i uvođenje sistema koji će putnicima omogućiti da SMS-om dobiju informaciju kada će koje vozilo biti na stajalištu.

gsp.jpg


OLAKŠICE - Direkcija za javni prevoz i gradski Sekretarijat za saobraćaj u 2010. godini planiraju uvođenje „tiketing“ i „monitoring“ sistema. Tiketing je zapravo elektronski sistem naplate vožnje gradskim autobusima, tramvajima, trolejbusima, mini busevima, ali i vozovima u „Gradskoj železnici“.
To znači da će putnici, umesto dosadašnjih pojedinačnih karata i pretplatnih markica, imati elektronske dnevne, nedeljne i mesečne kartice koje će izgledati kao i bankovne kartice. U autobusima će biti postavljeni čitači kartica sa kojih će se automatski, pošto ste se „čekirali“ pri ulasku, na izlasku skidati iznos sa karte ili će sistem prepoznati da je ona nedeljna ili mesečna kartica. To znači da će svaki putnik platiti tačno onoliko koliko se vozi.
U Sekretarijatu za saobraćaj kažu da je započeta izrada idejnog projekta tiketing sistema i da će tender za izradu glavnog projekta biti raspisan verovatno početkom godine.
Osim toga, Beograđane u narednoj godini očekuje još noviteta i olakšica kada je GSP u pitanju. Naime, uvođenje monitoring sistema omogućiće daljinsko praćenje vozila gradskog prevoza. Uz pomoć mreže mobilne telefonije i putem interneta taj sistem će omogućiti da se prati kretanje, pozicioniranje i komunikacija između vozila. U centru za monitoring u svakom momentu biće dostupni podaci o poziciji, smeru i brzini kretanja vozila, čime će, ukoliko dođe do kvara, vozila brže moći da budu zamenjena. Beograđani će tako moći da SMS-om dobiju informaciju u koje vreme će autobus biti na stajalištu, a biće im dostupne i onlajn.

Tiketing sistem smanjuje gužve
„Budući da Beograđani uvek imaju problema na linijama na kojima se vozi više ljudi, tiketing sistem je korak ka rešenju i tog problema. Uz pomoć tog sistema biće prikupljeni podaci o opterećenju pojedinih linija u određenom vremenskom periodu tako da će Direkcija za javni prevoz i GSP moći da pojačaju linije na kojima je to potrebno", kažu u gradskom Sekretarijatu za saobraćaj.

izvor: 24sata.rs
 
Juce sam na NBG cekao tramvaj 9 tacno pola sata, iako su ka depou odlazili tramvaji. Pitam se sta rade dispecari i ko njih kontrolise. Inace, neki tramvaji se ukljucuju direktno na Bulevar M. Milankovica, a neki idu pored Buvljaka. Putnici cekaju na svim stanicama, a obavestenja nigde i nema.
 
Koliko sam ja jednom razumeo, nema dispecera nego tramvaji stoje na startnoj stanici i samo polaze jedan nakon drugog sa malo razmaka, a taj razmak se zato onda menja u toku dana pa negde idu po 2 jedan za drugim, a zato se onda ceka dugo da stigne sledeci. Stvarno treba uvesti malo reda...
 
Tako je,npr dispecerska stanica kod ustanicke se nalazi stanicu posle kod okretnice kod stare okretnice 6tice.Logika je nepostojeca.
 
Verovatno oni smatraju,da dok se ne uvede najsavremeniji sistem praćenja i usmeravanja da nije potrebno ni da rade ,već kako se kome vozaču d... i da li je raspoložen toga dana.....
 
Vrh