Šta je novo?

Tramvaji

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=623610#p623610:2bpyvho1 je napisao(la):
Пантограф » 20 May 2019 09:38 am[/url]":2bpyvho1]Имате влак:)
Od viška glava ne boli. :wink:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=623578#p623578:2sa1vg3o je napisao(la):
Пантограф » 20 May 2019 09:43 am[/url]":2sa1vg3o]Наравно, није било ништа, јер је то, у случају нашег система, где по 3-4 линије користе једну трасу, немогуће. Да би имали предност на свим раскрсницама, трамваји могу да пролазе најчешће на свака 4 минута (можда негде на свету има и на 3, ал` ја за то не знам). Тамо где то у Београду може (Ветеринарски - улицу прелази само један колосек, тј. половина трамваја, Царева ћуприја - једна линија), такво решење постоји одавно.

Отприлике сваке две-три године понеки нестручни директор Дирекције за јавни превоз се тога сети као спасоносног решења, али му убрзо објасне па прича падне у воду. А, када би било довољно стручних људи, онда би помаци у трамвајском саобраћају били заправо и могући.

Hvala na odgovoru. Ali - pošto nisam stručno lice - ne kapiram baš zašto je nemoguće dati tramvajima prednost na semaforima.


EDIT: Inače to što je neki bedni sistem sa nagaznim senzorima već ugrađen tu i tamo nije dobar pokazatelj koliko bi efikasniji bio tramvajski saobraćaj kada bi se to uradilo kako treba.
 
Pa ako ne idu u pravilnim vremenskim razmacima, tramvaji teško da mogu imati apsolutnu prednost na semaforima, a kad imaš više linija na jednoj trasi, nisu ni tako retke pojave da će jedan za drugim ići u razmaku i ispod jednog minuta. Evo, recimo, nagazni semafor kod Veterinarskog fakulteta daje prednost tramvajima, ali ne i kad idu jedan za drugim u roku od minut ili dva. Što reče i Pantograf, tu imamo samo jedan kolosek, pa je samim tim i lakše dati prednost tramvajima. Bar sam ja tako razumeo, ili možda grešim :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=623566#p623566:252r3zcs je napisao(la):
hiavata » Pon Maj 20, 2019 9:15 am[/url]":252r3zcs]Srecom se sfera tvog uticaja zavrsava na forumu. Posto vec tako segmentiras po opstinama, reci mi, da li znas kako je glasao deo "stare Rakovice" gde ja zivim, koja veoma koristi tramvaj? Recicu ti ja, ispod 50% vladajucoj garnituri. E pa onda, je l' mozes nama da pustis tramvaj a ovima iz Resnika ne?

Hteo si da ispadneš duhovit?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=623638#p623638:v0zkbtfl je napisao(la):
ink » 20 May 2019 11:00 am[/url]":v0zkbtfl]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=623578#p623578:v0zkbtfl je napisao(la):
Пантограф » 20 May 2019 09:43 am[/url]":v0zkbtfl]Наравно, није било ништа, јер је то, у случају нашег система, где по 3-4 линије користе једну трасу, немогуће. Да би имали предност на свим раскрсницама, трамваји могу да пролазе најчешће на свака 4 минута (можда негде на свету има и на 3, ал` ја за то не знам). Тамо где то у Београду може (Ветеринарски - улицу прелази само један колосек, тј. половина трамваја, Царева ћуприја - једна линија), такво решење постоји одавно.

Отприлике сваке две-три године понеки нестручни директор Дирекције за јавни превоз се тога сети као спасоносног решења, али му убрзо објасне па прича падне у воду. А, када би било довољно стручних људи, онда би помаци у трамвајском саобраћају били заправо и могући.

Hvala na odgovoru. Ali - pošto nisam stručno lice - ne kapiram baš zašto je nemoguće dati tramvajima prednost na semaforima.


EDIT: Inače to što je neki bedni sistem sa nagaznim senzorima već ugrađen tu i tamo nije dobar pokazatelj koliko bi efikasniji bio tramvajski saobraćaj kada bi se to uradilo kako treba.

Једноставно је, Инче. При садашњем реду вожње, даш апсолутни приоритет трамвајима у Немањиној - и можеш да затвориш Кнеза Милоша. Међутим, када би кроз Немањину ишле две линије са интервалом од по 8 минута, е, онда би могло.

(Е да би могао да кроз Немањину водиш само две линије, морао би бар две - рецимо, 7 и 12 - да изместиш на неку другу трасу, која, међутим, не постоји, а једино где је видим јесте могући тунел од Економског факултета до Булевара краља Александра. То ће рећи да је кључно питање значајног унапређења трамвајског подсистема у Београду грађевинско-техничке, а не саобраћајно-техничке природе, односно, да захтева улагање реда величине 100 милиона евра па навише.)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=623696#p623696:1ji93q9d je napisao(la):
Пантограф » 20 May 2019 03:32 pm[/url]":1ji93q9d]

Једноставно је, Инче. При садашњем реду вожње, даш апсолутни приоритет трамвајима у Немањиној - и можеш да затвориш Кнеза Милоша. Међутим, када би кроз Немањину ишле две линије са интервалом од по 8 минута, е, онда би могло.

(Е да би могао да кроз Немањину водиш само две линије, морао би бар две - рецимо, 7 и 12 - да изместиш на неку другу трасу, која, међутим, не постоји, а једино где је видим јесте могући тунел од Економског факултета до Булевара краља Александра. То ће рећи да је кључно питање значајног унапређења трамвајског подсистема у Београду грађевинско-техничке, а не саобраћајно-техничке природе, односно, да захтева улагање реда величине 100 милиона евра па навише.)

Ok, hvala, sad malo bolje razumem. Ipak, ja nisam zamišljao apsolutnu prednost za tramvaje (pa šta bude), već integrisan sistem koji bi pratio tramvaje i gde/kad je moguće, njima davao prednost na semaforima. To bi moglo da funkcioniše, recimo, sa nekim unapred postavljenim vremenskim intervalom koji bi sprečio da tramvaji blokiraju semafor za ostali saobraćaj. Ali ne mora samo tako - određene raskrsnice i vremenski periodi (kad su najveće gužve) - bi mogle da budu strožije kontrolisane, dok je prednost za tramvaje "slobodniji" van tih kritičnih lokacija/vremena.

Ne moram da vas podsećam da je 21. vek. Sigurno postoje bolje uređeni sistemi (samo ne kod nas, naravno).

Poenta je da nikada nećeš znati 100% koliko dugo će trajati vožnja tramvajem od tačke A do tačke B ali da bi ovaj vid prevoza postao efikasniji treba da se radi na tome da ipak može preciznije da se proceni koliko će vremena trebati da se stigne do odredišta.

Nagazni senzori su neupotrebljivi. Tamo gde trojka prelazi Bulevar Patrijarha Pavla se često menja semafor jer kola na tramvajskim šinama upale senzor. Uz to, semafor treba da propusti tramvaj bez toga da on krene da koči, a ne u momentu kad je tramvaj već stao.
 
Трамвајска пруга заједно са контактном мрежом од Топчидера па све до Кнежевца је у катастрофалном стању.Мени стварно није јасно шта ће да раде кад се заврши пруга преко Моста на Ади.Да је ово нормална и реална земља одрадила би се пруга до Кнежевца упоредно са радовима на Новом Мосту.У задње три године ово је други дужи период за чије време трамваји не возе до Кнежевца.Трагедија је што се то није искористило да се обнови пруга и контактна мрежа.
 
Вероватно је у плану сређивање те пруге у склопу сређивања булевара Патријарха Павла, па неће да пуштају ништа док то не ураде.
 
Srećom pa imamo autobuse.
Koliko je logično da se čeka sređivanje budućeg bulevara toliko je nenormalno da pruga bude u katastrofalnom stanju.
 
Ali je isto tako nenormalno i vreme čekanja da se otpočnu radovi.
 
To je ovde normalno. Prosečno vreme čekanja 15-20 godina.
 
kad vec spominjemo prugu do knezevca, setao sam pre oko mesec dana duz pruge od miljakovca do stare okretnice i nazad, tu ima granja, zice, parkiranih automobila, i ko zna jos cega po pruzi, to ce detaljno morati da se pokupi pre privremenog pustanja
 
Pitanje je da li oni uopšte planiraju privremeno puštanje? Sve mi se čini da će tramvaji da se okreću u Topčideru dok se ne završi Bulevar do Pere Velimorovića
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=623739#p623739:3146xy07 je napisao(la):
ink » 20 May 2019 04:54 pm[/url]":3146xy07] Ipak, ja nisam zamišljao apsolutnu prednost za tramvaje (pa šta bude), već integrisan sistem koji bi pratio tramvaje i gde/kad je moguće, njima davao prednost na semaforima. To bi moglo da funkcioniše, recimo, sa nekim unapred postavljenim vremenskim intervalom koji bi sprečio da tramvaji blokiraju semafor za ostali saobraćaj. Ali ne mora samo tako - određene raskrsnice i vremenski periodi (kad su najveće gužve) - bi mogle da budu strožije kontrolisane, dok je prednost za tramvaje "slobodniji" van tih kritičnih lokacija/vremena.

Ne moram da vas podsećam da je 21. vek. Sigurno postoje bolje uređeni sistemi (samo ne kod nas, naravno).

Poenta je da nikada nećeš znati 100% koliko dugo će trajati vožnja tramvajem od tačke A do tačke B ali da bi ovaj vid prevoza postao efikasniji treba da se radi na tome da ipak može preciznije da se proceni koliko će vremena trebati da se stigne do odredišta.

Uz opasku da bi trajanje vožnje od tačke A do tačke B moralo da bude unapred poznato, jer nema kvalitetnog prevoza ako ne može da se poštuje red vožnje - u pravu si, treba krenuti od sitnih poboljšanja, popravljati stvari korak po korak. Ali, za to je potrebno veliko znanje, iskustvo, talenat. U Cirihu su išli dotle da su inženjeri koji su radili na unapređenju sistema morali da nauče da voze tramvaj, da bi sagledali probleme i iz tog ugla. I sagledali su ih. I ceo svet je oduševljen ciriškim tramvajem - tehnološkim blizancem beogradskog.

Predlažem da, kad već nema volje da se odvoji grupa mladog i ambicioznog sveta, pošalje na školovanje po Evropi, a onda dobije odrešene ruke od političara da popravlja stvari u Beogradu, osim od Ciriha, beogradske vlasti zatraže konsultantske usluge i od Drezdena: to je najveći nemački grad u kojem je klasičan tramvaj (dakle, bez ikakvih metrolikih deonica) osnova gradskog prevoza - prema anketama, i najbolji tramvaj u Nemačkoj. Tamo je, kažu, i odličan saobraćajni smer na fakultetu. Pa, ako ne umemo i nećemo da učimo, makar da pitamo druge.
 
Kontaktna mreza je u Rakovici radjena prosle godine i sada je OK. Pruga jeste u losem stanju, no zakrpljena je sad malo a i u kombinaciji sa slabim taktom (jedno sinsko vozilo na 10ak minuta) i odvojenom trasom od auto saobracaja i dalje funkcionise sasvim zadovoljavajuce. Najveci problem je izostanak ikakvog plana pri zatvaranju/obustavi sinskog saobracaja, tako da malo-malo pa se nesto radi, zatvara, a sve je moglo paralelno da se uradi. Nazalost, kao zabe koje se kuvaju u vodi i na ovo smo navikli i prihvatili kao neminovnost modernih vlasti u Srbiji / Begradu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=623883#p623883:d2rfxksb je napisao(la):
Пантограф » 21 May 2019 08:49 am[/url]":d2rfxksb]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=623739#p623739:d2rfxksb je napisao(la):
ink » 20 May 2019 04:54 pm[/url]":d2rfxksb] Ipak, ja nisam zamišljao apsolutnu prednost za tramvaje (pa šta bude), već integrisan sistem koji bi pratio tramvaje i gde/kad je moguće, njima davao prednost na semaforima. To bi moglo da funkcioniše, recimo, sa nekim unapred postavljenim vremenskim intervalom koji bi sprečio da tramvaji blokiraju semafor za ostali saobraćaj. Ali ne mora samo tako - određene raskrsnice i vremenski periodi (kad su najveće gužve) - bi mogle da budu strožije kontrolisane, dok je prednost za tramvaje "slobodniji" van tih kritičnih lokacija/vremena.

Ne moram da vas podsećam da je 21. vek. Sigurno postoje bolje uređeni sistemi (samo ne kod nas, naravno).

Poenta je da nikada nećeš znati 100% koliko dugo će trajati vožnja tramvajem od tačke A do tačke B ali da bi ovaj vid prevoza postao efikasniji treba da se radi na tome da ipak može preciznije da se proceni koliko će vremena trebati da se stigne do odredišta.

Uz opasku da bi trajanje vožnje od tačke A do tačke B moralo da bude unapred poznato, jer nema kvalitetnog prevoza ako ne može da se poštuje red vožnje - u pravu si, treba krenuti od sitnih poboljšanja, popravljati stvari korak po korak. Ali, za to je potrebno veliko znanje, iskustvo, talenat. U Cirihu su išli dotle da su inženjeri koji su radili na unapređenju sistema morali da nauče da voze tramvaj, da bi sagledali probleme i iz tog ugla. I sagledali su ih. I ceo svet je oduševljen ciriškim tramvajem - tehnološkim blizancem beogradskog.

Predlažem da, kad već nema volje da se odvoji grupa mladog i ambicioznog sveta, pošalje na školovanje po Evropi, a onda dobije odrešene ruke od političara da popravlja stvari u Beogradu, osim od Ciriha, beogradske vlasti zatraže konsultantske usluge i od Drezdena: to je najveći nemački grad u kojem je klasičan tramvaj (dakle, bez ikakvih metrolikih deonica) osnova gradskog prevoza - prema anketama, i najbolji tramvaj u Nemačkoj. Tamo je, kažu, i odličan saobraćajni smer na fakultetu. Pa, ako ne umemo i nećemo da učimo, makar da pitamo druge.

Nemam ništa da dodam. Samo jedan veliki +1
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=623763#p623763:1g0wmfl6 je napisao(la):
Žika » Pon Maj 20, 2019 6:54 pm[/url]":1g0wmfl6]Rakovica


file.php
Red bi bio da ovo poprave ili zakrpe a ne da tramvaj ovuda kada prodje se zadrma u svaku stranu. :lol:
Nadam se da ce do juna ili jula kad vec tu pustaju tramvajski saobracaj to da saniraju.
 
Pruga očišćena , kako znaju i umeju dobro je ispalo.
Probe linije 3 zakazane za četvrtak 23.05.2019.

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=624292#p624292:bzwi7qba je napisao(la):
Žika » Sre Maj 22, 2019 8:04 pm[/url]":bzwi7qba]Pruga očišćena , kako znaju i umeju dobro je ispalo.
Probe linije 3 zakazane za četvrtak 23.05.2019.


file.php
Znaci trojka mozda uskoro krene da funkcionise ? dobro su se setili. :grand:
 
Опет се поставља питање, коме је у интересу, да аутобуси 85, 89 и 94 постоје као линије које иду преко тог моста, са једне стране, а са друге стране да ли господа из града имају мало мозга да Аду као чвориште не треба одсецати, јер било коју од те три поменуте линије да се склоне, зарад коришћења трамваја, и продужетка путовања није нормално... На самој Ади се аутобус 85 празни фино, а у Пожешкој идеална алтернатива 88, поента баладе не дирати аутобусе због 5 или 10 полазака трамваја преко моста!
 
Ко уопште спомиње уклањање аутобуских линија? Мени се чини да мост на Ади може само да очекује додатне линије аутобуса, ја бих волео да видим аутобуску линију Блок 45 - мост на Ади - тунел испод Топчидера - Аутокоманда - Славија - Теразије или макар Црвени крст ако затворе Теразије потпуно за аутобусе, али предуслов за то је УМП тунел. Тај тунел отвара низ могућности и алтернатива, поготову за Вождовац и Врачар за везе са НБГ и Земуном, као и Чукарицом самом.
 
Nova svetlucava dekoracija...Ne znam koliko se vidi,slika nije bas ispala kako treba...
5eb5359d9b0b302c4f2f6b2f718e210f.jpg


Послато са SM-G973F уз помоћ Тапатока
 
Vrh