Šta je novo?

Tramvaji

Ево како Кинези праве трамвај:

https://www.youtube.com/watch?v=4Aw2h1cgq8Y

Да ли би се ико уопште сећао кукавне 95-це да овако нешто вози кроз Јурија Гагарина??

Предлажем да нам Жути људи то направе по Београду, док су у канцеларији (трамваје купимо у Крагујевцу). Нашој Црној браћи већ направили:

https://www.youtube.com/watch?v=etT5iNmN2Dg

Свуда разум на крају надвлада, па ће ваљда и у Србији.
 
Лепо је све то, само хоћемо ли имати ми пара да све то плаћамо одржавамо? Етијопија је много људна земља, Адис-Абеба има бар два пута више становника од Београда ако не и више, а укупно Етиопија има око 100 милиона становника. Можда ссредње статистички сиротији од нас, али људски потенцијал је огроман.

Сматрам да брзи шински саобраћај у Београду треба да постоји, али да морамо само стално више да се укључимо у тај посао. Финансирање само из самодоприноса. И без иживљавања. Скромно, Немачки полуметрои, или трамвозови на независној траси, може и надземно су довљно решење
 
Етиопија је једна од најсиромашнијих земаља на свету, побогу. Како може да се пореди са Србијом, европском земљом?! Пре 30 година тамо су масовно умирали од глади. Али напредују, брзо. А ово што су направили је јефтиније за одржавање од београдских аутобуских коридора најмање пет пута...
 
Шта мислите, са изградњом пруге од Славије преко Краља Милана, Теразија, Трга и Васине, као и продужетком пруге право од Ташмајдана до Трга, да ли би било паметно линију 3 преусмерити да иде Немањином право до Славије па да са Славије скрене у Краља Милана и да иде до Калемегдана?

Друго размишљање ми је по питању ширине колосека, шта мислите да имамо нормалан, железнички колосек на трасама:
-Бањица-Славија-Теразије-Студентски трг(Калемегдан) (нпр. линија 1,
-Раковица-Сајам-Савски трг-Славија-Теразије-Студентски трг(Калемегдан) (нпр. линија 3,
-Баново брдо(Жарково)-Сајам-Савски трг-Славија-Теразије-Студентски трг(Калемегдан) (нпр. линија 1,
-Устаничка-Вуков споменик-Ташмајдан-Скупштина-Студентски трг(Калемегдан) (нпр. линија 6,
-Блок 45-Блок 42-Ушће-Савски трг-Славија-Теразије-Студентски трг(Калемегдан) (нпр. линија 8,
-Блок 45-Блок 42-Ушће-Савски трг-Славија-Бањица (нпр. линија 9,
-Блок 45-Блок 42-Мост на Ади-Баново брдо(Жарково) (нпр. линија 13
-Блок 45-Блок 42-Мост на Ади-Раковица (за ову линију не знам који број да смислим, требала би ренумерација свих линија отприлике)
А у исто време да остане и данашњи ужи колосек (у суштини проширење додавањем треће шине уз постојеће две), па да имамо горе побројане линије са новим ширим возилима већег капацитета, а да са садашњом ширином остану линије 2, 5, 7, 10, 11, 12 и 14? Наравно, узети у обзир и могућност ширења колосека у Београдској и Рузвелтовој, чиме би и линије 7, 12 и 14 (уз померање и 7 и 12 из Ресавске на Славију и у Београдску) исто добиле нова возила за шири колосек, те би само 2, 5, 10 и 11 остале са ужим колосеком.
 
Дошљак, па нећемо ваљда сад, тек што смо обновили целу пругу од Славије до Бањице, да мењамо колосек? Само разумно, људи, ништа нам више не треба него разум. То је би била највећа могућа револуција у данашњој Србији, оваквој каква је. Дакле, занемарите маштања и заборавите утопије-идеалне светове на неко време. Разматрајте оно што може и што је реално. И свима ће нам бити боље. Много боље.

Метарски колосек је ту и треба да га прихватимо као чињеницу. Да смо хтели да пустимо трамвај око Калемегдана и по недавно укинутим пругама, могли смо да имамо и нормалан колосек, али, нисмо хтели...
 
Ок, мало сам се занео са променом ширине колосека :D A како вам се чини идеја о пребацивању тројке?
 
Ја лично немам апсолутно ништа против метарског колосека. Треба га само адекватно искористити.
 
@Дошљак

Mislim da bi i trojka, kao i dvanaestica, ako bi se dovodile na Terazije, morale da voze trasom Nemanjina-Resavska-Kralja Milana, preveliko je kruženje i usporenje preko Slavije. Sve mi je to, ipak, nategnuto.

Linije 3, 7 i 12 treba povezati sa Terazijskim grebenom, tj. sa najužim centrom i sa prugom u Bulevaru - vijaduktom i tunelom, što kraćim i sa što manje stanica (minimum su dve - Terazije i Glavna pošta). Ovim bi se, uz korekcije na NB i produženja od Brda do Vidikovca i od Bogoslovije do Mirijeva, kao i dodavanje kraka do Zemuna, na dnevnom nivou, "prelilo" možda i 200.000 putnika iz autobusa u tramvaj. To vidim kao najisplativiju investiciju u beogradski javni saobraćaj, takođe i sa najvećim efektom.

Posle toga, kao i izvlačenja iz gradske železnice koliko god se može - a može dosta - treba graditi prvu liniju metroa.
 
Kada vec pricate o trasi kroz Kralja Milana, da li je izvodljivo iz kruznog toka nastaviti kolosek ka Kralja Milana jer bi ta skretnica bila mozda par metara posle one za iskljucenje u Beogradsku? Mozda je ipak prakticnije da ta buduca linija Slavija - Kalemegdan okrece sistemom ulica da iz pravca Terazija tramvaj skrene desno iz Kralja Milana u Svetozara Markovica, zatim levo u Nemanjinu, a potom opet levo u Kralja Milutina gde bi mogla biti pocetna stanica. Iz Svetozara Mrkovica bi stavio mogucnost i skretanja ka Savskom trgu, kao i mogucnost od Slavije Nemanjinom da se skrene desno u Kralja Milutina. U Kralja Milutina bi bilo idealno da ima dva koloseka za liniju koja bi se tu okretala i jedan za neku prolaznu liniju.
Ovo razmisljanje mi je doslo od ranijeg predloga Karla Slavija bez tramvaja
 
Ја се само надам, да увођењем трамваја преко моста на Ади, не повлачи промену трасе аутобуса који иду доле поред саме Аде, јер ипак постоји потреба за доњим нивоом да има аутобусе, који су ван домашаја од трамваја, а 85 и 89 се баш на Ади напуне и испразне, и опет од Бувљака стигну пре на Баново Брдо и остало него трам!
 
@Пантограф

Моје неко виђење је да трамваји који само додирују центар града уместо да баш улазе у његову срж мање задовољавају потребе путника - 3 који кружи, трасом двојке од ГЖС до Вука, 6 који не иде даље од Таша, по мени крајње беспотребно и бесмислено, 7 и 12 који мало дубље залазе али не довољно. Слажем се да би траса Немањина-Ресавкса-Краља Милана-Теразије-Трг била боља, због мање кружења.

@biftek

Мене је од првих најава враћања трамваја у Краља Милана чудило како мисле да изведу скретнице. Локална изолована пруга која би окретала око Народне банке код Славије само повећава преседачку агонију коју већ имамо на Славији, али опет ту линију бр. 1 најављују као туристичку, са трамвајима без контактне мреже, све ми то личи на оне ретро туристичке трамваје на спрат што смо имали на теми о јавном саобраћају у свету. То опет није задовољавање потреба грађана већ шминкерај за туристе.

@Gaspar18

Ја бих прво волео да видим трамвај преко моста, па тек онда да судимо о функционалности. Нажалост, лоша веза са кружењем око блока 42 у старту обесхрабрује, али видећемо. Чини ми се да је идеја да се преседачко чвориште измести са Шећеране/Аде на петљу испод моста, где су урађена а никад коришћена стајалишта која су лифтом и степеништем повезана са трамвајским стајалиштем на крају моста.
 
Linija 13 sa sve kruženjem oko bloka 42 i te kako ohrabruje. Mnogo više nego sa kruženjem oko Savskog trka , Ušća i Milentija Popovića. Ova varijanta ne ne mora da znači da će se loše odraziti. Za druge linije ne znam kako bi bilo , osim novouvedene linije koja bi išla Bulevarom patrijarha Pavla , za koju mislim da bi mogla da bude iskorišćena , jer bi bila brža od 94 i presedanja na BG: voz (sa linije 2 na liniju 1).
 
Видећемо кад пребаце све линије на тај мост због рушења старог моста, да ли ће се 7, 9 и 11 боље показати са трасом преко Сајма и тог моста него што је био случај са садашњим мостом.
 
Radi se i nedeljom. Postavljene su šine koje vode od mosta preko ulice Đorđa Stanojevića u bulevar Milutina Milankovića i obratno.

6yh64h.jpg


v76rd3.jpg


2z4ef74.jpg


15mbmdz.jpg


w06mmf.jpg
 
Колико знам трамвајских возача најмање фали а трамваја има у изобиљу тако да ови из ДЈП поново лажу напаћени народ тј. нас.
 
Tramvaja ima sasvim dovoljno. Nisu oni problem nego podstanice koje nisu adekvatnog kapaciteta. I ovo prebacivanje linije 11 preko Sajma mi je bezveze , jer se gubi veza Milentija Popovića sa Kalemegdanom , a taman su sada sa novom podstanicom i sklanjanjem 13 , mogli da pojačaju 11 , pa da bude neka vajda od nje kao alternative za 95 , što su neki spominjali.
 
Ja bih Rakovici i ovo ukinuo kada glasa kako glasa... bolje da ćutim...
 
Srecom se sfera tvog uticaja zavrsava na forumu. Posto vec tako segmentiras po opstinama, reci mi, da li znas kako je glasao deo "stare Rakovice" gde ja zivim, koja veoma koristi tramvaj? Recicu ti ja, ispod 50% vladajucoj garnituri. E pa onda, je l' mozes nama da pustis tramvaj a ovima iz Resnika ne?
 
Па, чекај, стварно неће да уведу линију НБ - Кнежевац? А раде везу моста и пруге за Раковицу...
Каква памет!
 
Mali off (u odnosu na trenutnu diskusiju): šta je bilo sa pričom da se ugrade senzori i da tramvajima prednost na semaforima?

Sećam se da se ranije pričalo o tome i mislim da bi to bilo pravo rešenje za tramvajsku mrežu. Zapravo, mislim da treba da postoji neka centrala za upravljanje tramvajima koja bi pratila svako vozilo (i prosleđivala tu informaciju korisnicima preko neke aplikacije) - sve sa kamerama na svakom tramvaju koje mogu da snime i prijave prekršaje na tramvajskoj mreži.
 
Наравно, није било ништа, јер је то, у случају нашег система, где по 3-4 линије користе једну трасу, немогуће. Да би имали предност на свим раскрсницама, трамваји могу да пролазе најчешће на свака 4 минута (можда негде на свету има и на 3, ал` ја за то не знам). Тамо где то у Београду може (Ветеринарски - улицу прелази само један колосек, тј. половина трамваја, Царева ћуприја - једна линија), такво решење постоји одавно.

Отприлике сваке две-три године понеки нестручни директор Дирекције за јавни превоз се тога сети као спасоносног решења, али му убрзо објасне па прича падне у воду. А, када би било довољно стручних људи, онда би помаци у трамвајском саобраћају били заправо и могући.
 
Vrh