[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=621912#p621912:8ptkj27m je napisao(la):
Gaspar18 » Ned Maj 12, 2019 1:17 am[/url]":8ptkj27m]Кешо, ја сам 4.године ишао у средњу на Вождовац, да ли је решење за 10 или 14, да трамваји буду мултиплицирани? Знају да залутају, па због тога питам? Ако је већ толика фрка горе? Или смо постали напети што морамо да стојимо док путујемо не дужу релацију од 20 минута? Ја мислим да не треба форсирати и силити нешто што не иде... Зар није поента кад идеш негде, да стигнеш што је пре могуће, а не да гаташ да ли ће наићи трамвај Каф празан, или пун? Опет понављам, трамвај само на Новом Београду је бекап опција, и служи као крајња нужда, а не да би седели цело путовање, када знаш да немаш времена за губљење!
Imaš već i sad multiplicirane Katice na 10-ici, kao i CAF-ove na linijama 9 i 14. Trebaju i te kako u poslepodnevnom špicu. Baš sam pre neki dan čekao prevoz kod Karađorđevog parka, i naišla mi je multiplicirana 10-tka puna kao šipak. Nisam ušao u nju, jer gužvu gledam da izbegnem kad god mogu. Posle dva minuta naišla je i druga, solo Katica, u kojoj je moglo da se stoji normalno. Izgradila se i Vojvode Stepe poprilično poslednjih godina, a i još uvek se gradi, naravno. 18-ica je jedina zglobna linija, ali je, ipak, i udaljena dovoljno od Vojvode Stepe da i nije toliko interesantna, a 33-jku do Trošarine izbegavaju i stanovnici Kumodraža, pa ih na desetine čeka na stajalištu Voždovac. Ljudi normalno idu tramvajem pa presedaju, pa onda možeš misliti i kakva je 33-jka alternativa tramvajima u špicu, kad jedva zadovoljava potrebe i onih kojima je ona jedini prevoz.
Ne volim da se ponavljam, ali moram ponovo istaći pakao koji smo proživljavali dok se radio Bulevar vojvode Stepe. Autobusi na liniji 9A ni izbliza nisu mogli da prevezu sve putnike, a čekao se prevoz kod Franša i po dvadeset minuta, jer autobusi prosto ne mogu da se pomere sa stajališta i po pet minuta. Ja sam još i mogao malo da pešačim, pošto mi lastine linije staju na Autokomandi, a tada još ni 401 i 402 nisu išli do Slavije da makar malo rasterete potez od Slavije do Trošarine.
Ne vidim razlog za toliku kuknjavu ni kad je Novi Beograd u pitanju. Tramvaji ne funkcionišu onako kako bi trebalo, ali nisu ni tako loša i neupotrebljiva alternativa kakvim ih pojedinci ovde predstavljaju. Bitno je da alternativa postoji, i da se, ipak, ne mora koristiti 95-ica po svaku cenu. Gubitak od, možda, desetak minuta nije baš toliki da su vredni guranja i maltretiranja. Mada, po mojim iskustvima, ne gubi se više od 5 minuta, i to, opet, zavisi od mnogo faktora. Razumem da ljudi ne vole da gube vreme, ali velika većina može sebi priuštiti još koji minut više ne bi li se prevezla uz nešto veći komfor i uz manje maltretiranja i guranja.
Lično, smatram da stanovnici prigradskih naselja nikako ne bi smeli da se guraju po autobusima, pa ako se već ne mogu svima obezbediti mesta za sedenje, da bar ima mesta za neko normalno stajanje. Elem, ja bi, recimo, trebao koristiti polazak linije 450, koja prolazi Trešnju oko 5:45h, pa iako je na polasku u većini zglob, autobus je toliko pun, plus gubi dosta vremena u sporoj razmeni putnika od Avale do Trošarine, da mu treba i do 40 minuta do Autokomande. Onda ostaje još čekanja i guranja u već punim autobusima, pa i tramvajima, i džaba mi je onda što krećem i kasnije i gubim malo manje vremena u putovanju. Ovako, krenem petnaestak minuta ranije na 408-icu, pa na tramvaj do Vuka odakle mi treba od deset do petnaest minuta do firme, i stignem na posao kao gospodin čovek, iako i u 408-ici najčešće stojim, al opet je manja gužva, jer u razmaku od pet minuta idu i 491 i 474. Jednostavno, gledam da izbegnem gužvu kad god mogu, jer teško da mi deset minuta gore dole mogu ne znam koliko značiti u životu.