Šta je novo?

Tramvaji

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=621301#p621301:1fdt1uq6 je napisao(la):
stf » Thu May 09, 2019 7:18 am[/url]":1fdt1uq6]Ukineš autobuske linije koje idu paralelno sa tramvajima ili ih preusmeriš tako da se sa njima poklapaju minimalno. Autobusi treba da vežu urbano tkivo poprečno u odnosu na tramvajsku mrežu.

Jedan od razloga ekonomske katastrofe javnog prevoza u BG upravo i jesu tolika poklapanja i dupliranja linija tamo gde to ne treba da se radi. Javni prevoz je u dubiozi i bezeži milionske gubitke upravo zato što je zasnovan na autobusima kao najneisplativijem sistemu javnog prevoza.

Recimo, taj čuveni 95 skratiti do okretnice u bloku 20 i da vidiš kako će tramvaji biti krcati na potezu ka blokovima.
Аман како ћеш становницима и старијој популацији да објасниш, да трамвај не иде поред Имо Центра, Универекспорта и Козаре? Човече ту су хиљаде и хиљаде људи, ту имаш 2 нова насеља у Ивана Рибара, ко је луд ту да трамвај користи из центра града? Укинеш или скратиш 95 даље од Блока 45, ти људима продужујеш путовање...? Зашто не дођеш једном побогу и кренеш да симулираш целу трасу 95 од Блока до Ушћа? Не иду трамваји на Новом Београду тамо где треба да иду, како је својевремено планирано, али опет овде то нико неће да разуме, и зато 95 има подршку од Блока 42 у виду 89, и нормално је то... Поента 95 није само да становници југа и севера блокова 61 до 64 користе до града, већ да се превезу директно до центра, имају додуше ретке опције у виду 71 и 601, али то је мизерно јер је то препуно од јутра до мрака, и зато 95 ће увек постојати на том делу... Много је старије популације тамо, и морате разумети, а кола ретко ко има, и зато мора нешто из Блокова да постоји да иде аутобуским коридором до центра, а са друге стране до Аде, и опет ће чак и 89 бити у предности док дође до исте, јер трамвај 13 ништа не доприноси новом на тој страни! Скраћено речено, од трамваја преко моста на Ади, добили смо екскурзију у виду 10 полазака на дан, када ће имати смисао, а остатак дана возити празан!
 
Ovde bi bilo mnogo bolje i kad bi se uvelo dodatnih 200-400 autobusa a ne nešto drugo da se uradi. Metro je prioritet. A za tramvaje je vrlo jasno da im za početak treba da ti pravu prednost i srediti im šine. Naši tramvaji se na većini mesta vuku dok po svetu idu ko metak. Ono što bih dodao je i to da bi vilo dobro da se sistem upravljanja skretnicama promeni, da bude na neku bežičnu komandu umesto na ovaj kratak spoj kao sada. I da se dodaju neki dupli ili trostruki sistemi kako bi se izbegli česti kvarovi. bilo bi dobro da imaju i grejače i neku zaštitu od vode.
na sve ovo fali da se neke okretnice vrate a neke naprave, nbg svakako ima potrebu za bar jednom a verovatno i za više okretnica.

e i da, mani te se ličnih svađa, nađite sobu za to, ovde su samo argumenti dobrodošli!
 
Ја имам мали проблем са тим причама о приоритетима. Метро је приоритет - добро, лепо звучи, али, пре него што почнеш да градиш нову кућу, ваљда гасиш пожар у овој коју имаш? А у градском превозу је финансијски пожар. Да ли га сузбијаш, истовремено, краткорочним мерама максималног ефекта (реорганизација мреже линија), уз разраду и што скорији почетак средњорочних мера максималног ефекта (промена "модал сплита" и преусмеравање путника на економски најодрживије подсистеме које већ имаш - трамвај и градска железница - уз неопходан развој инфраструктуре вредности реда величине 100 милиона евра) и, наравно, планирање дугорочног развоја максималног ефекта (нових система и инфраструктуре вредности реда величине неколико милијарди евра - метро)? Ја мислим да треба тако. Али, нешто не видим да се прва и друга ставка реализују.

Мислим, у корпорацијама руководеће људе уче да је најважнија агилност, шаљу их на скрам курсеве, да се што је пре могуће адекватно реагује на нове околности у пословању. За неког произвођача, нове околности су таксе власти у Приштини на робу из централне Србије, а за ГСП - раст цене горива. Произвођачи у Србији су већ сви после неколико недеља реаговали, потраживши нова тржишта. А гориво је скупо већ 15 година. А политичари само шире мрежу аутобуских линија. Банкротирали би у реалном свету одавно. Ваљда ми не треба да их чувамо од банкротства, пуштајући их да се ваде на чекање Годоа (метроа), тј. на остварење планова који ефекте на већину становника града могу да имају за 20 година, уз годишња улагања од 150 милиона евра? А ко ће да преживи тих 15 година, и како?
 
Форумаши који не подносе трамваје воле изнова и изнова да инсистирају и намећу мане тог подсистема нама који трамвај подржавамо а успут потпуно заменарујући да за те мане ми знамо и да их не негирамо, ни ја, ни Пантограф, нити било ко трећи. Гледају на систем какав је тренутно и на основу њега извлаче погрешне ставове.

А нико од њих једноставно не може да негира најбитнију предност који трамвајски систем има, па ћу цитирати себе:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=621342#p621342:3dvjnn6u je napisao(la):
stf » 09 Мај 2019 09:56 am[/url]":3dvjnn6u]Трамвај у једном пролазу може да превезе највише људи за најмање потрошених ресурса, а трамвајска су возила најдуговечнија и најотпорнија на српски систем (не)одржавања. Док аутобус, чак и немачки МАН може да се баци на рециклажу после 10 година, трамваји гурају и пет деценија.

Дакле, ако имамо у виду да је са економског аспекта трамвај најефикасније решење, треба чинити све да се он максимално унапреди како би постао ефикасан. Када постане ефикасан, људи ће на њега прећи сами без икакве силе.
 
Штавише, данас је у Европи аксиом да путнике од вожње аутомобила могу да одврате метро и - трамвај. Аутобус, у принципу, не може.

Ево и примера који показује где смо ми ту. Најоптерећенија париска аутобуска линија имала је 55.000 путника дневно и била је приоритет за конверзију у трамвај у оквиру градског подручја. Десетак година касније, тај трамвај превози 200.000 путника дневно! И у градском превознику су изненађени и говоре да је то број путника примерен метро линији; да су знали да ће их бити толико, купили би у старту дуже трамваје и правили дуже станице.

Поређења ради, београдки аутобус 95, према последњим мерењима, има близу 100.000, а 23, готово 90.000 путника. Обе линије функционишу кроз најзакрченије градске улице и представљају економски и еколошки Чернобиљ Београда и Србије. А нису једине...

Наравно, реч је о квалитетном трамвају, а мени није јасно зашто ми као грађани не бимо инсистирали на квалитету.
 
2334 na liniji 9

omK2iKc.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=621599#p621599:cs82p2gh je napisao(la):
Пантограф » 10 Мај 2019, 12:09[/url]":cs82p2gh]Поређења ради, београдки аутобус 95, према последњим мерењима, има близу 100.000, а 23, готово 90.000 путника. Обе линије функционишу кроз најзакрченије градске улице и представљају економски и еколошки Чернобиљ Београда и Србије. А нису једине...


прва линија СНС метро ваљда прати линију 23, у мало измеењном облику зар не? једино крак ка Видиковцу, и ето. е да, и немој да заборавиш 50, која је увек, али увек пуна
 
Jbt taj 50, ponekad imam utisak da kada izadje iz pogona vozilo, izadje vec puno putnika..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=621599#p621599:2dif3jur je napisao(la):
Пантограф » 10 Мај 2019 11:09 am[/url]":2dif3jur]

Поређења ради, београдки аутобус 95, према последњим мерењима, има близу 100.000, а 23, готово 90.000 путника. Обе линије функционишу кроз најзакрченије градске улице и представљају економски и еколошки Чернобиљ Београда и Србије. А нису једине...

Једноставно, људи треба да схвате да се јавни превоз у Београду налази у фази клиничке смрти јер је прескуп за одржавање а прескуп је јер се базира на аутобуском превозу који је најскупљи вид јавног превоза. То је већ неодрживо и тек ће бити неодрживо.

Мучени Солариси који су купљени за кредит неће доживети да буду исплаћени а сви ће бити на сечењу у Железнику увелико. Али ће зато КАФ трамваји да надживе кредит за који су купљени дупло.

Економија људи, проста економија.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=621640#p621640:3ix19hxa je napisao(la):
hiavata » Pet Maj 10, 2019 3:08 pm[/url]":3ix19hxa]Jbt taj 50, ponekad imam utisak da kada izadje iz pogona vozilo, izadje vec puno putnika..
Često koristim 50 , i mogu ti reći da zna već na Ustaničkoj da se napuni. Ljudi zauzimaju leteći start da bi zauzeli mesto za sedenje. Vrlo često se desi da već kod Šumica ne možeš da uđeš u autobus. To mi se nekoliko puta dešavalo. A o tome koje je doba dana i uticaj toga na gužvu , ne postoji. Čak i u 22h mi se desilo da nisam mogao da uđem u autobus. Dosta ljudi silazi na stanicama kod Trošarine i Banjičke pijace , gde presedaju na linije sa poteza 400 , trole i 78.
 
50 je linija na koju ne uticu bilo kakva desavanja jer ga bukvalno zaobilazi u sirkom luku

sto se mene tice, a koristim 50 maltene svaki dan, 17ica je gora, vece su guzve, mada kako kad, obicno je manja u 50 al nekad ga pretera, zato je 17ica konstantno prepuna

problem kod 50 je sto cesto voze krsevi, i unutra opasno zaudara od raznoraznih ljudi koji ocigledno nisu culi za tus, a posto ide maltene od pijace do pijace i na trasi ima 3 lidla, uvek smrdi i na luk svih boja
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=621640#p621640:scuxu67u je napisao(la):
hiavata » 10 Мај 2019, 15:08[/url]":scuxu67u]Jbt taj 50, ponekad imam utisak da kada izadje iz pogona vozilo, izadje vec puno putnika..

вечерас (тј. јуче), око 19:50, три аутобуса број 50 су прошла један за другим. два су била препуна, а трећи је био са 70так % попуњености. у недељу, око 22:00 је прошла пуна 50 (све је ка Бановом Брду)
 
Па ти не знаш како изгледа без 95 у вечерњим сатима сваки дан? Вечерас парадокс, три се сустигла само до Козаре, а још два ишла од Блока 70 , препуно било...Трамвајима искачу подстанице константно код Блока 45, и то је чињеница, и само се гомилају до Пирамиде...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=621548#p621548:2uss6qrn je napisao(la):
Gorstak89 » Fri May 10, 2019 12:15 am[/url]":2uss6qrn]Ovde bi bilo mnogo bolje i kad bi se uvelo dodatnih 200-400 autobusa a ne nešto drugo da se uradi. Metro je prioritet. A za tramvaje je vrlo jasno da im za početak treba da ti pravu prednost i srediti im šine. Naši tramvaji se na većini mesta vuku dok po svetu idu ko metak. Ono što bih dodao je i to da bi vilo dobro da se sistem upravljanja skretnicama promeni, da bude na neku bežičnu komandu umesto na ovaj kratak spoj kao sada. I da se dodaju neki dupli ili trostruki sistemi kako bi se izbegli česti kvarovi. bilo bi dobro da imaju i grejače i neku zaštitu od vode.
na sve ovo fali da se neke okretnice vrate a neke naprave, nbg svakako ima potrebu za bar jednom a verovatno i za više okretnica.

e i da, mani te se ličnih svađa, nađite sobu za to, ovde su samo argumenti dobrodošli!
Е па видиш, ти за 95 не можеш направити импровизацију никако и да хоћеш, јер опет ћу ти поновити...
Док трамвај стигне до Блока 70, 95 је у том тренутку барем код другог нивоа Бувљака
Док трамвај стигне до Блокова јужно од Јурија Гагарина са Савског Трга, 601 у датом тренутку рецимо да крену исто, док трамвај дође до Ушћа, 601 је већ увелико на Тошином Бунару, под условом да је све идеално... О томе вам причам људи... Од Сава Центра, 601 има до ГЖС 5 до 10 минута, а трамвај 15 до 20... Али пошто више волимо комфор, и седење до бесвести, а знамо да смо временски угрожени, шта онда...? 95 мора постојати, и свако скраћивање је погубно управо због аргумената, не само мене, већ као и 99% људи из савских блокова који су редовни корисници, а додајмо и кориснке 604, 605 и 610...
 
601 је бржи до Савског трга баш зато што нема кривудања чепове. Од Сава центра па до Савске трамвај гуши пар семафора, возила која условно скрећу код Хајата у Милентија Поповића, возила која условно скрећу из Милентија Поповића са престројавањем у трамвајској баштици, затим део код Старог сајмишта, што због семафора, што због заједничке траке ка мосту и за друмска возила што скрећу из Владимира Поповића и за трамвај, па онда сам мост који уме често да прави чепове, па семафор код економског, и на крају сам Савски трг са семафором, где се међусобно гужвају трамваји који иду право или скрећу у Немањину. Пар тих чепова се могло релативно лако средити, прво чеп код Старог сајмишта са одвојеном друмском траком за возила ка мосту, а други на Саваком тргу са одвојеним колосецима за право и за скретања као што већ имамо на раскрсници код економског (па 7 што чека да скрене ка мосту не смета двојци која иде право). Слично решење фали на већини скретница на семафоризованим раскрсницама. И у Немањиној код Ресавске, и на раскрсници БКА и Београдске код Економског, и код Вука.
 
Kako god, preterano je tvrditi da tramvaj od Sava centra do Savskog trga ide i celih 20 minuta u nekim normalnim okolnostima. Meni su, doduše, smene na Novom Beogradu išle od 6h-14h, 14h-22h i od 22h do 6h ujutru, a radio sam jedno vreme i od 7h do 15h, što će reći da nisam hvatao najveći špic. Elem, od Delta city-ja sam sa 13-icom do Palate pravde putovao petnaestak minuta u proseku, dok sam sa 601-icom, ako sam baš žurio zbog presedanja na lastine linije, od Sava centra do Palate pravde išao nekih 5 minuta, s tim što mi treba par minuta da se spustim do samog stajališta, plus da imam i dovoljno sreće da autobus ne čekam duže od dva do tri minuta.

Sve u svemu, ne treba ni samo Novi Beograd uzimati kao referentnu vrednost za funkcionisanje tramvaja u Beogradu. Već sam pisao da, sad već i preko godinu dana, koristim isključivo tramvaj u ranim jutarnjim časovima na relaciji Banjica-Vukov spomenik, a idem povremeno i 10-tkom do Takovske, gde mi u oba slučaja treba tek nešto malo preko dvadeset minuta u proseku. Komfor se ne dovedi u pitanju. Sve je bolje od večito punih 33-jki i 48-ica, plus su to još i tesna solo vozila. I u povratku mi tramvaj može mnogo značiti, jer preskoči zastoj od Franša do kružnog toka na Autokomandi, mada ih saobraćajna policija zna zadržati i po pet minuta u raskrsnici, što je nešto što ne mogu da razumem. Ajde što ih semafori koče lošom sinhronizacijom, al što ih policija bar ne favorizuje tamo gde, i inače, imaju prvenstveno prolaza po ZOBS-u. Na Voždovcu su Tramvaji definitvno nezamenljivi, i više nego potrebni, dobro su popunjeni, a i u globalu, solidno funkcionišu. Dorćol im je još jedna kritična tačka, ponajviše zbog stanja pruge, ali zato, i te kako, čine jako dobru i brzu alternativu prema Banovom brdu, što sam i sam imao prilike da iskusim živeći u pomentom naselju preko deset godina. Rakovici 3-jka, takođe, i te kako znači, iako vozi slabije naseljenim delovima opštine, plus je i pruga poodavno zrela za remont, ali se opet, ne putuje dugo uz malo više ljuljanja. BKA je već priča za sebe, gde je tramvaj i nosioc javnog prevoza, ali kako taj potez ne koristim u tolikoj meri, ne mogu ga ni mnogo komentarisati. Jedno što bih mogao reći, jeste da ih mnogo usporavaju semafori na potezu od Vuka do Pravnog fakulteta.
 
Кешо, ја сам 4.године ишао у средњу на Вождовац, да ли је решење за 10 или 14, да трамваји буду мултиплицирани? Знају да залутају, па због тога питам? Ако је већ толика фрка горе? Или смо постали напети што морамо да стојимо док путујемо не дужу релацију од 20 минута? Ја мислим да не треба форсирати и силити нешто што не иде... Зар није поента кад идеш негде, да стигнеш што је пре могуће, а не да гаташ да ли ће наићи трамвај Каф празан, или пун? Опет понављам, трамвај само на Новом Београду је бекап опција, и служи као крајња нужда, а не да би седели цело путовање, када знаш да немаш времена за губљење!
 
Дошљак":1i2hvz2i je napisao(la):
Eво овде се види на плану подстаница "Добро поље" код скретнице.

To je to.Slikao sam kada sam obilazio radove na šinama na i oko mosta na Adi kod hipodroma.
1cd52446983b59669e632d2863e25e64.jpg


Послато са SM-J530F уз помоћ Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=621912#p621912:8ptkj27m je napisao(la):
Gaspar18 » Ned Maj 12, 2019 1:17 am[/url]":8ptkj27m]Кешо, ја сам 4.године ишао у средњу на Вождовац, да ли је решење за 10 или 14, да трамваји буду мултиплицирани? Знају да залутају, па због тога питам? Ако је већ толика фрка горе? Или смо постали напети што морамо да стојимо док путујемо не дужу релацију од 20 минута? Ја мислим да не треба форсирати и силити нешто што не иде... Зар није поента кад идеш негде, да стигнеш што је пре могуће, а не да гаташ да ли ће наићи трамвај Каф празан, или пун? Опет понављам, трамвај само на Новом Београду је бекап опција, и служи као крајња нужда, а не да би седели цело путовање, када знаш да немаш времена за губљење!


Imaš već i sad multiplicirane Katice na 10-ici, kao i CAF-ove na linijama 9 i 14. Trebaju i te kako u poslepodnevnom špicu. Baš sam pre neki dan čekao prevoz kod Karađorđevog parka, i naišla mi je multiplicirana 10-tka puna kao šipak. Nisam ušao u nju, jer gužvu gledam da izbegnem kad god mogu. Posle dva minuta naišla je i druga, solo Katica, u kojoj je moglo da se stoji normalno. Izgradila se i Vojvode Stepe poprilično poslednjih godina, a i još uvek se gradi, naravno. 18-ica je jedina zglobna linija, ali je, ipak, i udaljena dovoljno od Vojvode Stepe da i nije toliko interesantna, a 33-jku do Trošarine izbegavaju i stanovnici Kumodraža, pa ih na desetine čeka na stajalištu Voždovac. Ljudi normalno idu tramvajem pa presedaju, pa onda možeš misliti i kakva je 33-jka alternativa tramvajima u špicu, kad jedva zadovoljava potrebe i onih kojima je ona jedini prevoz.

Ne volim da se ponavljam, ali moram ponovo istaći pakao koji smo proživljavali dok se radio Bulevar vojvode Stepe. Autobusi na liniji 9A ni izbliza nisu mogli da prevezu sve putnike, a čekao se prevoz kod Franša i po dvadeset minuta, jer autobusi prosto ne mogu da se pomere sa stajališta i po pet minuta. Ja sam još i mogao malo da pešačim, pošto mi lastine linije staju na Autokomandi, a tada još ni 401 i 402 nisu išli do Slavije da makar malo rasterete potez od Slavije do Trošarine.

Ne vidim razlog za toliku kuknjavu ni kad je Novi Beograd u pitanju. Tramvaji ne funkcionišu onako kako bi trebalo, ali nisu ni tako loša i neupotrebljiva alternativa kakvim ih pojedinci ovde predstavljaju. Bitno je da alternativa postoji, i da se, ipak, ne mora koristiti 95-ica po svaku cenu. Gubitak od, možda, desetak minuta nije baš toliki da su vredni guranja i maltretiranja. Mada, po mojim iskustvima, ne gubi se više od 5 minuta, i to, opet, zavisi od mnogo faktora. Razumem da ljudi ne vole da gube vreme, ali velika većina može sebi priuštiti još koji minut više ne bi li se prevezla uz nešto veći komfor i uz manje maltretiranja i guranja.

Lično, smatram da stanovnici prigradskih naselja nikako ne bi smeli da se guraju po autobusima, pa ako se već ne mogu svima obezbediti mesta za sedenje, da bar ima mesta za neko normalno stajanje. Elem, ja bi, recimo, trebao koristiti polazak linije 450, koja prolazi Trešnju oko 5:45h, pa iako je na polasku u većini zglob, autobus je toliko pun, plus gubi dosta vremena u sporoj razmeni putnika od Avale do Trošarine, da mu treba i do 40 minuta do Autokomande. Onda ostaje još čekanja i guranja u već punim autobusima, pa i tramvajima, i džaba mi je onda što krećem i kasnije i gubim malo manje vremena u putovanju. Ovako, krenem petnaestak minuta ranije na 408-icu, pa na tramvaj do Vuka odakle mi treba od deset do petnaest minuta do firme, i stignem na posao kao gospodin čovek, iako i u 408-ici najčešće stojim, al opet je manja gužva, jer u razmaku od pet minuta idu i 491 i 474. Jednostavno, gledam da izbegnem gužvu kad god mogu, jer teško da mi deset minuta gore dole mogu ne znam koliko značiti u životu.
 
@ Kesha
У петак сам видео ретку зверку на 10 - ,,Дивага" са приколицом. :wink:
Ne volim da se ponavljam, ali moram ponovo istaći pakao koji smo proživljavali dok se radio Bulevar vojvode Stepe.
А тек Славија кад је рађена... Мила мајчице, оно је био ужас!!! Тада сам, враћајући се из школе, пропуштао и по две, три деветке (аутобуси), па онда и барем још једну 33-јку, и онда уђем тек у неки пети, шести бус, након пола сата мучења.
Београд просто вапи за још једним трамвајским депоом. Али, тај други би морао да буде изграђен на десној обали Саве, ради очувања какве - такве функционалности саобраћаја током великих реконструкција.
 
Jeste malo neobično, s obzirom da Düwag-e viđam na 9-ci, dok 10-tku uglavnom opslužuju Katice. I meni su, popularni "Švajcarci" jako dragi, pogotovu Šindleri. Svi su bili u vrlo dobrom stanju, iako su bili i preko 40 godina stari, ali ih, ipak, nemali broj služi kao donator delova, što mi je malo nelogično, jer su Katice, u većini, u dosta lošijem stanju zbog korozije. Düwag-e u rashod najčešće šalju kompresori, koliko znam.
 
@ Kesha
Мени је ,,Диваг" најдражи трамвај. :D Удобан, релативно тих за веома старо возило ако изузмемо ваздушне кочнице (бесмислено је поредити буку ,,Дивага" и обичне ,,Катице", иако су старији од ,,Катица"), и веома лепо дизајниран трамвај. Обавезно оставити један као музејски експонат кад одслуже своје.
 
@Kesha, u pravu si potpuno, i meni je vise glupo sto ljudi ovde predstavljaju tramvaje na novom kao da ti treba 45 minuta duze

ja tramvaj/95 koristim obicno na relaciji sava centar - blok 70, i stvarno ne primetim nikakvu znacajnu razliku u duzini puta, a sto se tice komfora jesu tramvaji komforniji al zavisi kako ubodes, nekad prodju 2 95ice za redom, a ta druga malo dalje iza pa je niko ne primeti, i nekad i sednem, a nekad u tramvaju jedva stojim, u proseku je bolji tramvaj al opet, kako ubodes
 
Na NBG (Jurija Gagarina) se rađe odlučujem za autobuse , jer ih ima više i češći su , samo iz razloga što moram da biram između tramvaja i autobusa , zbog njihove pozicioniranosti. To je po meni najveća mana tramvaja na tom delu.
 
Vrh