Šta je novo?

Tramvaji

Da, mazovi krsevi to nemaju ali trebali bi da imaju bar crvenu lampicu i zvonce :) na conectu ima cak i iznad tih vrata kojima pripada programiran taster stop kao i vozacu. trebalo bi da blinka ono dugme sa cvenom lampicom da oznacava tacno koja vrata su po programu za pritisnuti taster. Conecto i japanci imaju svetlecu dugmad. Tako bi trebali to da isprogramiraju i mislim da tako to i funkcionise u inostranstvu jer je krajnje logicno iako se nekima na ovom forumu vec cini kao naucna fantastika i vrti u glavi :violina:
 
Da, mazovi krsevi to nemaju ali trebali bi da imaju bar crvenu lampicu i zvonce
Imaju, pogledaj sliku... :) :) :). Kod vrata ima taster, gore "STOP" indikator.

Ne treba ništa programirati, neka šofer otvara sva vrata ako ima nekog.... Dosta je da mu javlja da ima izlaza, što i u ovim MAZovim funkcioniše.
 
amm8990":32pp9wgk je napisao(la):
Da, mazovi krsevi to nemaju ali trebali bi da imaju bar crvenu lampicu i zvonce
Imaju, pogledaj sliku... :) :) :). Kod vrata ima taster, gore "STOP" indikator.
hehe nisi me razumeo ;)
mislio sam u vozacevoj kabini na panelu za vrata na instrument tabli ;)

mazovi svakako imaju stop dugmad.
 
Ok, mislio sam da si na ove tastere kod vrata mislio :)

Inače ovo sa zvoncetom sam probao u starom Meredesu O405N2, Karaburma ima samo 2 takva.

Evo unutrašnjosti O405N2, našao u mobilnom. Često je na 32L, jer ima samo dvoja vrata, zbog male opterećenosti ove linije, ili prevozi decu.
346mkjl.jpg


Mečka, je ipak mečka... Samo uporediti ovaj napravljen 1993. čini mi se i gore MAZa napravljenog pre par godina :p
 
Lucifer":3ehoqje2 je napisao(la):
to dugme se u vecim gradovima ako se uopste i koristi, koristi samo u nocnom prevozu.
U Budimpešti, koja je veličine Beograda, se to dugme koristi apsolutno stalno u gradskom prevozu. Možeš da stojiš pored vrata koliko hoćeš, ukoliko dugme nije pritisnuto, vozač neće stati, niti otvoriti vrata. Takođe, oni su dugmiće ugradili u sve autobuse retroaktivno....:)
 
No da se vratimo tramvajima, znate li da su i "Katice" imale tastere za otvaranje vrata :cool: Evo i slidže koja potvrdjuje
s5000368tn4.jpg


Za one koji ne znaju, ovakv sistem još funkcioniše na Duewag Be 4/6 tramvajima. Dakle, kad tramvaj stane na stanicu, bilo da se nalazite napolju ili u tramvaju morate stisnuti taster da otvorite vrata.

Na slici crveni tasteri.
dscn0459copy.jpg


Dešava se da nekad ljudi stoje ispred vrata i čekaju, a onda kad se ne otvore vrata :rant: :rant: :rant: vozaču sve po spisku. Više puta sam prisustvovoao prizoru, čak sam nekima iznutra otvarao vrata. Ista situacija je i unutra, jednom sam čak primetio da putnici trče kroz tramvaj jer je neko otovrio samo prva vrata :laugh:

Unutrašnjost, i taster kod prvih vrata
s5001619m.jpg


Isti sistem se primenjuje i u Beču, ali kod nas je jednostavno nepraktičan iz navedenih razloga, pa jedino razumski taster koristiti samo za prenotaciju, ali ne i za komandovanje vratima. Međutim, za razliku od naših Duewag tramvaja, bečki imaju mogućnost da se režim promeni da vozač potpuno komanuje s vratima, kao na našim katicama, tako da u špicovima i kada je pun vozač obično prebacuje, i tako osetno smanji zadržavanje na stanicama.

p1012823.jpg

Na bečkom GT6

Na novom ULF-u
p1012716.jpg


Ostatak moje reportaže iz Beča možete videti ovde
http://autobusi-forum.info/forum/viewtopic.php?t=1422&start=0

Samo da napomenem da u Beču imaju negativne kritike što se tiče novih tramvaja. Najveći broj novih je bez klime, tako da je teško biti unutra leti zbog malih luftera, pored toga dešavaju se dosta kvarova. Jedan se i zapalio! Jesu postigli 100% niskopodnost i najviše od svih otišli, ali ipak :/

Plašim se da isto ne bude i kod nas :(
 
s5000368tn4.jpg


Do skoro se ovakav taster mogao videti u nekim katicama(ako ne i još uvek), mada je obično umesto zelenog dugmeta tu bila stvrdnuta žvaka, nabijeni papirići ili dinar iz devedesetih koji je pasovao kao stvoren za to.:p
 
Sawovsky":1egu3d8r je napisao(la):
E vidis, dok sam ziveo zadnjih par meseci na staroj karaburmi, tim ludim majstorima sto mi posle napornog dana na faksu tek tako presisaju stanicu u Visnjickoj sam u vise navrata hteo da j. majku kad mi se onako uzmucenom jos i oni dodatno zapisaju po glavi.

Nije na njima da misle i "gledaju" da li ce neko da izajde, ja sedim i moje je pravo da sedim dok se ne otvore vrata da izadjem, a kao drugo njihova je OBAVEZA da stanu i otvore vrata na bar 5sec na svakoj stanici pa makar nemalo ni jednog coveka ni u autobusu ni na stanici.
Bas ovako! Ovde kod mene isto pritisnem dugme i sedim dok autobus ne stane jer mi ne treba pola sekunda da ustanem i stignem do vrata, a kad se ne pritisne dugme autobus i dalje staje na stanicama i otvori vrata na sekund, u slucaju da je neko zaboravio da pritisne dugme ili da je vec stigla stanica.
 
amm8990":1g20ziao je napisao(la):
Samo da napomenem da u Beču imaju negativne kritike što se tiče novih tramvaja. Najveći broj novih je bez klime, tako da je teško biti unutra leti zbog malih luftera, pored toga dešavaju se dosta kvarova. Jedan se i zapalio! Jesu postigli 100% niskopodnost i najviše od svih otišli, ali ipak :/

Plašim se da isto ne bude i kod nas :(
Kako to mislis postigli su 100% niskopodnost? U Becu voze i stare tramvaje i bas dosta tih starih... A ti stari nisu niskopodni, cak su visi od ovih nasih "Katica".
 
Mislio je na određen model tramvaja tj. ULF, a ne na 100% niskopodnost u celom sistemu flote
 
Lucifer":3k9xubf8 je napisao(la):
tvoje je pravo da sedis i do zadnje stanice, ali je uobicajeno da se covek vec po napustanju stanice neposredno ispred one na kojoj zeli da sidje pripremi za izlaz, bilo tako sto ce ustati, bilo tako sto ce pitati ljude ako je guzva da li silaze na sledecoj. I meni se jednom tako nesto dogodilo i to ne samo u Beogradu, ali za razliku od tebe ne psujem majstore vec ucim i ispravljam svoju gresku.
Nije guzve nikad bilo, bio je poluprazan autobus uglavnom do te stanice. Nisam psovao nikad majstora, samo sam povisio ton kad nije stao tipa "alo bre majstore sta radis ovo" i slicno. Sedeo sam jer nije bilo potrebe da ustanem dok se ne otvore vrata, a bio sam preumoran kao sto rekoh. U svakom slucaju, masis poentu - dok ne bude drugaciji sistem, on prosto mora da stane na obelezenu, zvanicnu stanicu i tu je kraj diskusije na tu temu.
 
Што се тиче тастера у Катицама, унутра су постојали код других и трећих врата, а код првих и четвртих су били споља.
 
Koliko se secam, ti tasteri su bili kratkog daha. Dosta brzo su pocupani, ili su bili apgrejdovani sa, sto kaze Stefan, zvakama i novcicima iz 90ih.

U nekim od poslednjih verzija Ikarbusa bili su montirani STOP dugmici koji nikada nisu bili pusteni u funkciju.
 
Ја се чак сећам Икарбуса из средине 80-их (зелене "конзерве") које су изнад врата имале светло и аларм као ватрогасна сирена, који се активирао пре затварања врата. Нешто слично је постојало и на Катицама, само је звук био неко зујање које је било много мање иритирајуће.

И те ствари су биле кратког века.
 
Sawovsky":17pjz8tb je napisao(la):
Lucifer":17pjz8tb je napisao(la):
tvoje je pravo da sedis i do zadnje stanice, ali je uobicajeno da se covek vec po napustanju stanice neposredno ispred one na kojoj zeli da sidje pripremi za izlaz, bilo tako sto ce ustati, bilo tako sto ce pitati ljude ako je guzva da li silaze na sledecoj. I meni se jednom tako nesto dogodilo i to ne samo u Beogradu, ali za razliku od tebe ne psujem majstore vec ucim i ispravljam svoju gresku.
Nije guzve nikad bilo, bio je poluprazan autobus uglavnom do te stanice. Nisam psovao nikad majstora, samo sam povisio ton kad nije stao tipa "alo bre majstore sta radis ovo" i slicno. Sedeo sam jer nije bilo potrebe da ustanem dok se ne otvore vrata, a bio sam preumoran kao sto rekoh. U svakom slucaju, masis poentu - dok ne bude drugaciji sistem, on prosto mora da stane na obelezenu, zvanicnu stanicu i tu je kraj diskusije na tu temu.
ja uopste ne masim temu. kao sto rekoh i meni se u gotovo istim okolnostima tako nesto dogodilo, ali sam sam kriv.
 
Pod hitno na svim vozilima uvesti "selective door opening" ili "selective door motion"
 
MareCar":22mgxzf3 je napisao(la):
http://img145.imageshack.us/img145/2205/p1012823.jpg

Ovo ne znaci da vozac komanduje vratima, nego ako pritisnes dugme tokom voznje ona to zapamti i kad tramvaj stane vrata se otvore bez da moras jos jednom da pritisnes.
Nisi me razumeo, posotji 2 moda, 1 - otvara se kada je stisnut taster, 2 - potpunu komandu preuzima vozač, dakle može otvoriti sva i zatvoriti (ne čekajući timeout) bez obzira da li je bilo koji taster stisnut ili ne, sva vrata će se otvoriti/zatvoriti. Taj mod bira vozač procenjujući šta je bolje koristiti....

btw. i na Duewag u Beogradu, možete stisnuti pre nego što je vozilo zaustavljeno i vrata će otvoriti po zaustavljanju vozila. :) Ali to malo ko zna :D


Wile E. Coyote":22mgxzf3 je napisao(la):
Ја се чак сећам Икарбуса из средине 80-их (зелене "конзерве") које су изнад врата имале светло и аларм као ватрогасна сирена, који се активирао пре затварања врата. Нешто слично је постојало и на Катицама, само је звук био неко зујање које је било много мање иритирајуће.

И те ствари су биле кратког века.
Zujalica, to je obaveza u nekim zemljama. Primer Mađarska, tamo mora biti zvučnog upozorenja pre zatvaranja vrata.

http://www.youtube.com/watch?v=uuqcULP1Ucc

Iritirajuće svakako. Nekad je na tramvajima pre zatvaranja vrata bilo zvonce, ako se neko seća "diiiiiiiiing, pšššššššššš" :laugh:

Zujalice je bilo i devedesith, kako mi se čini na tzv. "turcima". To serija Ikarusa IK-16x ostala zarobljena u Srbiji pošto su nam uveli sankcije, inače su bili namenjeni Istambulu.

Znam tu opciju zujalice imaju gore pomenuti MAZ-ovi. Kod njih je za razliku od većine odvojen taster za otvaranje i zatvaranje vrata, pa jedan prekidač postoji da se uključi ovo po pritisku za zatvaranje. Takođe u njima je ugradjen sistem da se vrata ne mogu otvoriti ili zatovriti dok je vozilo u pokretnu, što onemogućuje šoferima da pre zaustavljanja vozila otvore vrata, što se dešava na starim Ikarbusima, a i na Liazima isto, pa šoferi to koriste :lool: Plus, MAZ ima blokere vrata, ako se iko vozio zna da kada vozilo krene kod svih vrata se čuje specifičan zvuk, kao kad otvarate gazirano piće, to su pneumatski osigurači koji onemugućuju otvaranje vrata nasilno, jer na nekim autobusa ako ste dovoljno jaki možete otvoriti vrata upotrebom sile.

shmeksi":22mgxzf3 je napisao(la):
Mislio je na određen model tramvaja tj. ULF, a ne na 100% niskopodnost u celom sistemu flote
Takoje je :) Kad sam rekao da su u postigli 100% niskopodnost mislio sam na model tramvaja! Pročitao sam da je taj ULF tramvaj sa najnižim podom na svetu, nek me neko ispravi ako ima drugačiju informaciju. Što se tiče mog utiska, nekako škripi sve :laugh:
 
A sto mora zujalica? Moze neki lep zvuk tj melodija ali kratka. Kao kad stize sms na nekim telefonima (kazem nekim posto sada moze i mp3 da se stavlja). Znaci ono tt ttt ttt i vrata se zatvaraju. To su imali oni Curdicevi iz Ciriha O405 mercedesi na 23. Cela 23 je bila jedno vreme s njima. 3 puta zapisti i vrata se zatvore. Kad se otvara onda samo jednom ttt. To nije iritantno. Cak nisu ni na japancima iritantni jer je srednji pitch. Nije mi jasno sto su pogasili to? Taman sam se osetio u 21. veku kad ono opet vraceni u 20ti...
 
Pratim vas vece neko vreme, al evo prvi post.. Sta mislite o koriscenju tramvajskih sina za skretanje automobila?
Juce npr. je 7ica u milutina milankovica (blok 23) stajao 20min u stanici zbog automobila koji su cekali red da skrenu ka gazeli. A to je bulevar koji ima 3 trake, zar ne bi bilo bolje da se jedna iskoristi za to?
Tj, koja je svrha ovolikih ulaganja u sine ako tramvaj nije fizicki odvojen od saobracaja (sto i jeste, sve do 50m pred tu raskrsnicu)??
 
Nažalost prilikom obnove šina po gradu ni na jednom jedinom mestu nisu instalirani sistemi koji bi mo automatizmu otvarali zeleno za tramvaj i slične stvari. Ovakvi sistemi postoje i nije neka nauka instalirati ih, oni su opremljeni svim algoritmima i jedino što treba da se uradi je da se fizički postave i da se unesu odgovarajući podaci u bazu kako bi sistem mogao na osnovu fuzzy logike da kontroliše te raskrsnice. To bi povećalo cenu rekonstrukcije, ali bi efekti bili ogromni i opravdali bi investiciju.
 
Dobrodosao na forum :kk:

Svi se mi pitamo koja je uopste svrha lakog sinskog sistema (nadzemnog tramvaja, nadzemno-podzemnog tramvaja kako vec, Beograd ima nadzemni i to ulicni) kada gde god da krene automobil koji je najnizi u gradskoj hijerarhiji ga zaustavlja. Gledao sam nesto slucajno neke fotke na netu i video komentar Engleza na raskrsnicu u Beogradu. Covek nas pita sto nismo stavili mrezu zutih traka odnosno xxxxxxx preko raskrsnice, da se postave kamere i ko pokusa da predje raskrsnicu kolima preko toga a upaljeno je crveno automatski zoomira kameru i ukuca tablice u kompjuter i salje kaznu. U Londonu, Mancesteru, Birmingemu, Liverpulu toga ima svugde dok kod nas nema. Za pocetak bi trebalo tako prefarbati to skretanje preko sina i napisati da do crvene a ne zute linije ako vide tramvaj ne smeju da predju. Ako predju na banderi pored tog skretanja stoji samo jedna kamera (eto koliko je jeftino) i automatski uradi ono sto sam gore spomenuo. Kad bi tako masovno pisali kazne na svakom skretanju sa tramvajima vrlo brzo bi se naucili da stanu pre sina a ne na sred sina.

Pozdrav.
 
Thinkagain, sistem kamera ama baš ništa nije rešio u Londonu. Građani Londona stalno zaje*******avaju tog njihovog ministra saobraćaja i glavnog baju za saobraćaj u Londonu jer im nijedna akcija nije dala rezultate. Po meni je mnogo bolji sistem prevencije (semafori) nego naknadne kazne (video nadzor).
 
Vidis, toga se nisam setio.. Ali i sa takvim sistemom bi imao ovaj problem. Prepunom tramvaju je zeleno , a 6-7 automobila ispred njega stoji i ne moze da skrene (ni na zeleno) zbog guzve na gazeli. Njima nema pomoci, al kad bi bar imali svoju traku.. Gledam npr. po budimpesti, ne znam ni jedno mesto gde se sine koriste kao traka za skretanje. Drugi problem su resavska, beogradska, slavija - al ovde gde tramvaj moze da bude nezavistan on se ukrsta sa saobracajem, nelogicno mi deluje..
 
Vrh