Šta je novo?

Tramvaji

Ma ne napadam te, hteo sam da napišem da sumnjaš u moje navode. Opušteno kojote.

railserbia nije suparnički forum, mislim takva kvalifikacija i ne postoji, oni se bave jednom nišom, mi drugom. ja imam puno poštovanje za većinu članova tog foruma, kao i željeznica i autobusi.net
 
jovanovm":2mnk8rvb je napisao(la):
Drugo, meni se tasteri svidjaju, stede to da moras da vices "izlaz" majstoru kad prozuji kod stanice... bar sto se autobusa tice. ne znam da li je tako i sa tramvajima, ali ne vidim zasto ne bi bilo?
Ok je to za prenotaciju stanica, dakle stisneš ako ima izlaz, sistem tastera u dosta GSP autobusa postoji ali se ne koristi, iako funkcioniše, jer sam par puta stisnuo i upali se stop, dok se kod šofera na tabli upali lampica, međutim na to niko ne obraća pažnju. Nekim linijama bi to dosta ubrzalo rad, jer recimo putujem linijom 35 od Trga Republike do V.Banje oko 20 min. U Višnjičkoj ulici autobus se zaustavlja bar na 2 stanice prosečno gde niko nikad ne ulazi, niti izlazi, nema stambenih objekata, inustrija što je radila propala. Dakle, kažem prosečno jer se dešava nekad i više, kada nema gužve šofer pogleda da li ima nekog pored vrata i prešiša stanicu, pa dobija i na semaforima i onda je vožnja <20min, poredjenja radi bez stanica u ulici 14min, noćni sa par stanica rekord 9min :)

Kod ovih tramvaja dobijenih od Bazela tasterom sam otvaraš vrata, što je za naše uslove užas, jer jako usporava. Pazite situcaciju, tramvaj staje putnici otvore vrate, ulaze, vozač čeka timeout da se zatvore vrata i neko dotrči i stisne taster i ponovo otvori vrata i onda opet čekati! Pošto vozač ne može da blokira vrata dok se sva ne zatvore, a vozilo isto ne može da pokrene dok se ne zatvore vrata što je logično. Ovakav sistem funkcioniše u Beču, čak i na autobusima, ali dosta usporava, čak me je nerviralo koliko dugo autobus stoji na svakoj stanici, kod nas bi to bilo gotovo nemoguće.

Što se ČKD-KT4 tramvaja tiče i ugradjivanja nikopodnog modula, plaši me da će to malo uništiti harmoniju linije dizajna vozila. Evo slika kako je to izvedeno u Taljinu. Možda je bolje estetski bolje da ostave ČKD-KT4 ovakvu kakva jeste, a da dodaju prikolicu kao niskopodnu, koju će konstruisati recimo GOŠA :)

2z5sjmf.jpg

w96tz9.jpg
 
shmeksi":31i260mj je napisao(la):
Ma ne napadam te, hteo sam da napišem da sumnjaš u moje navode. Opušteno kojote.

railserbia nije suparnički forum, mislim takva kvalifikacija i ne postoji, oni se bave jednom nišom, mi drugom. ja imam puno poštovanje za većinu članova tog foruma, kao i željeznica i autobusi.net
ОК, нема фрке. Изгледа да сам стекао погрешан утисак и импулсивно реаговао. Опуштено. :kk:

Ове Катице са овим монструозним израстком у средини... :shok:
 
Evo o čemu sam govorio, u Bazelu su preradili prikolicu
04030016.JPG


Ali zato Lajpcig ima takvo rešenje, iako bi po mom mišljenju te prikolice trebale pratiti dizajn tramvaja ovde nije slučaj! Ali dobro
:kafa:

dsc01516nyx0.jpg


Čak mislim da je ovakvo rešenje jeftinije, a i možda u neku ruku praktičnije, pošto nema zavisnosti od pogonskog vozila, pa se prikolica u slučaju kvara može prebaciti na drugo vozilo i slično :)
 
po meni je to cisto izivljavanje. u zapadnoevropskim gradovima ti niskopodni moduli ugradjeni su medju obicne jer se insistra na tome da lice u kolicima moze da udje u svaki tramvaj. kod nas medjutim postoji sema individualnog-kombi prevoza lica u kolicima, koju cini mi se takodje organizuje gsp, i koja je u nasim uslovaima racionalnije resenje - zbog losih trotoara od stanice do odredista isl. Sto se pak tice dece u kolicima, ta kolica se vrlo lako popnu i u obicni modul sto sam bezbroj puta gledao u inostranstvu, a nedavno i u nasoj troli.
 
Ovo dodavanje niskopodnog modula je krpež,bolje i lepše bi bilo da sada ČKD tramvaje sa dvodelnom garniturom spoje i tako dobijemo mini voz koji izgleda lepše a tehnička intervencija minimalna
 
He he,neverovatno koliko su domišljati kada treba da unakaze :o
 
Od kada je radjena zamena tramvajskih sina na Novom Beogradu,zainteresovao sam se za tematiku tramvaja.Da li neko zna neki sajt sa galerijom fotografija tramvajskih sina na novom Beogradu iz osamdesetih?Znam da su prvi put krenuli za novi Beograd 84,ali nista vise...

Online
 
daerl.jpg


Koja komedija, ovo da je nas proizvod odmah bi zavrsio na srbovanju.... :D
 
^ Dal bese Mercedesov kratiki autobus ima isti taj problem sa sedistem kod zadnjih vrata, na kraju autobusa 4 mesta, ne znam jeste videli, ima ih na linijama GSP-a.
 
amm8990":1g1c19dm je napisao(la):
Nekim linijama bi to dosta ubrzalo rad, jer recimo putujem linijom 35 od Trga Republike do V.Banje oko 20 min. U Višnjičkoj ulici autobus se zaustavlja bar na 2 stanice prosečno gde niko nikad ne ulazi, niti izlazi, nema stambenih objekata, inustrija što je radila propala. Dakle, kažem prosečno jer se dešava nekad i više, kada nema gužve šofer pogleda da li ima nekog pored vrata i prešiša stanicu,
E vidis, dok sam ziveo zadnjih par meseci na staroj karaburmi, tim ludim majstorima sto mi posle napornog dana na faksu tek tako presisaju stanicu u Visnjickoj sam u vise navrata hteo da j. majku kad mi se onako uzmucenom jos i oni dodatno zapisaju po glavi.

Nije na njima da misle i "gledaju" da li ce neko da izajde, ja sedim i moje je pravo da sedim dok se ne otvore vrata da izadjem, a kao drugo njihova je OBAVEZA da stanu i otvore vrata na bar 5sec na svakoj stanici pa makar nemalo ni jednog coveka ni u autobusu ni na stanici.
 
Polako. Očeličićeš ti ovde. Ima u Jagodini da ti nista ne smeta. ;)
To je jos nista. Bar ne mogu da idu tamo gde nisu sine. Neki dan idem sa 74. i majstor ladno promasi izlaz sa petlje kod pivare i onda se iskljuci tek na sledecem izlazu(tamo gde je podvoznjak)
 
Nikola":1raejdgo je napisao(la):
Polako. Očeličićeš ti ovde. Ima u Jagodini da ti nista ne smeta. ;)
To je jos nista. Bar ne mogu da idu tamo gde nisu sine. Neki dan idem sa 74. i majstor ladno promasi izlaz sa petlje kod pivare i onda se iskljuci tek na sledecem izlazu(tamo gde je podvoznjak)
Ocelicio sam za ove 3 godine :) Ali eto, ovakvi momenti sa nestajanjem na stanicu su mi se prvi put sada desavali.

Naravno standarno kidanje zivaca je kad se poredjaju 3-4 busa u redu, pa onaj majstor ,sto je skroz pozadi, otvori vrata da ljudi izadju, a niko ni ne vidi od ovih sto cekaju sta je stalo tamo 30m iza, pa posle lepo iskulira vozac masu bez pardona kada treba da stane na stanicu u fazonu ja sam stajao tamo, nisam vam kriv sto niste usli. :bash:
 
Sto vise gledam ove Katice sa modulom u sredini, sve su mi ruznije, narocito KTNF 6. U tom slucaju je niskopodna prikolica bolje resenje.
 
I meni, ja nista tako drasticno nebi n iradio, ne moraju biti niskopodne kad nisu, bolje da se za te pare remontuju katice da bude dobar kvalitet, a inace da se kupuju sto vise novih tramvaja umesto tih sklepanja...
 
Sawovsky":1q9vvcme je napisao(la):
amm8990":1q9vvcme je napisao(la):
Nekim linijama bi to dosta ubrzalo rad, jer recimo putujem linijom 35 od Trga Republike do V.Banje oko 20 min. U Višnjičkoj ulici autobus se zaustavlja bar na 2 stanice prosečno gde niko nikad ne ulazi, niti izlazi, nema stambenih objekata, inustrija što je radila propala. Dakle, kažem prosečno jer se dešava nekad i više, kada nema gužve šofer pogleda da li ima nekog pored vrata i prešiša stanicu,
E vidis, dok sam ziveo zadnjih par meseci na staroj karaburmi, tim ludim majstorima sto mi posle napornog dana na faksu tek tako presisaju stanicu u Visnjickoj sam u vise navrata hteo da j. majku kad mi se onako uzmucenom jos i oni dodatno zapisaju po glavi.
tvoje je pravo da sedis i do zadnje stanice, ali je uobicajeno da se covek vec po napustanju stanice neposredno ispred one na kojoj zeli da sidje pripremi za izlaz, bilo tako sto ce ustati, bilo tako sto ce pitati ljude ako je guzva da li silaze na sledecoj. I meni se jednom tako nesto dogodilo i to ne samo u Beogradu, ali za razliku od tebe ne psujem majstore vec ucim i ispravljam svoju gresku.
 
Srbima izgleda dugme STOP sluzi samo za ukras :p

Eto tako da se vidi da ima a u praksi se ne koristi. Sta god das javnom prevozu Beograda odgovorni za njegovo odrzavanje to iskljuce jer se boje kako je sve komplikovani a boze sacuvaj da im ne fali dlaka s glave zbog toga...
 
Sawovsky":2vta8uxz je napisao(la):
E vidis, dok sam ziveo zadnjih par meseci na staroj karaburmi, tim ludim majstorima sto mi posle napornog dana na faksu tek tako presisaju stanicu u Visnjickoj sam u vise navrata hteo da j. majku kad mi se onako uzmucenom jos i oni dodatno zapisaju po glavi.

Nije na njima da misle i "gledaju" da li ce neko da izajde, ja sedim i moje je pravo da sedim dok se ne otvore vrata da izadjem, a kao drugo njihova je OBAVEZA da stanu i otvore vrata na bar 5sec na svakoj stanici pa makar nemalo ni jednog coveka ni u autobusu ni na stanici.
Zar onda nije rešenje STOP taster! Ja nisam rekao da je to što prešišaju baš dobro, već da kada nema izlaza da nema potrebe da zaustavljaju vozilo, a to štedi i vreme, a i samo vozilo!
 
ThinkAgain":2pr3siho je napisao(la):
Srbima izgleda dugme STOP sluzi samo za ukras :p

Eto tako da se vidi da ima a u praksi se ne koristi. Sta god das javnom prevozu Beograda odgovorni za njegovo odrzavanje to iskljuce jer se boje kako je sve komplikovani a boze sacuvaj da im ne fali dlaka s glave zbog toga...
to dugme se u vecim gradovima ako se uopste i koristi, koristi samo u nocnom prevozu.
 
Lucifer":2ic8x6zm je napisao(la):
ThinkAgain":2ic8x6zm je napisao(la):
Srbima izgleda dugme STOP sluzi samo za ukras :p

Eto tako da se vidi da ima a u praksi se ne koristi. Sta god das javnom prevozu Beograda odgovorni za njegovo odrzavanje to iskljuce jer se boje kako je sve komplikovani a boze sacuvaj da im ne fali dlaka s glave zbog toga...
to dugme se u vecim gradovima ako se uopste i koristi, koristi samo u nocnom prevozu.
...i na periferiji danju ako nekome stvarno treba (umesto onoga: "majstore" jel mozes da mi stanes) i tada su obavezni da stanu a da naknadno povecaju brzinu dok ne udju u "grad". Podrazumevano je da ta vozila idu po sirim ulicama ili onim sa izuzetno niskim brojem vozila. I sve to sem ako nije Ekspres ili ne do bog shuttle ;)

Posebno park&ride praktikuje stop u UK.
 
Lucifer":19g7jsge je napisao(la):
to dugme se u vecim gradovima ako se uopste i koristi, koristi samo u nocnom prevozu.
E pa ja nemam baš takva iskustva, video sam da funkcioniše u dosta gradova ili na pojedinim linijama.

i na periferiji danju ako nekome stvarno treba (umesto onoga: "majstore" jel mozes da mi stanes)
problem je što u MAZ autobusima šofer potpuno odovjen od salona, pa možeš da se dereš do mile volje, teško će te čuti....

MAZ 103 sa 35
ejwml3.jpg

P.S. Mogu se videti STOP tasteri, ja ispobao na onom prednjem da vidim da li javlja šoferu i radi :) Na 32L obično radi stari mercedes, on čak ima i zvonce :D
 
Vrh