[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=591575#p591575:26boa7nj je napisao(la):
roger34 » Čet Dec 27, 2018 11:44 am[/url]":26boa7nj]Sta se desilo sa brzinom tramvaja? Par godina nisam koristio tramvaj (nekada sam svaki dan isao Banjica - Slavija). Sad sam nekoliko puta ponovo isao, i iz nekog razloga se drasticno sporije krecu? Cak i V. Stepe, pa i kad nema nikakve guzve mnogo vise vremena je potrebno od vrha do dna?!
Prvo sam mislio da su samo spanci spori, medjutim posle sa usao u katicu i jednako se vukla. Neki propisi, novi vozaci? Ne bi trebalo da je sina, pa skoro je bula rekonstrukcija...
Sto se tice bka, stvari su jasne, to je jedino mesto gde srednja bastica ne radi lose, ali znamo i cenu toga:
-iseceno 300 zdravih platana,
-ukinuta neophodna leva skretanja zbog cega skoro svakodnevno dolazi do udesa i prekida u saobracaju jer ljudi pokusavaju da skrenu,
-
opstrukcija desne kolovozne trake koja je prakticno neupotrebljiva, vozi se slalom, sa kolosecima spolja ta opstrukcija ne bi postojala-dokaz su ruzveltova i bul oslobodjenja gde takve opstrukcije nema
-zbog bastice u sredini skoro je pa nikakva verovatnoca da ce ikada biti uvedena neka bus linija, a potreba odavno postoji, i kao cesto spasonosna alternativa za tramvaje, i kao najbzi i najlogicniji put na relaciji vuk-mirijevo npr. Sa kolosecima spolja uvodjenje autobuske linije bi bilo i lakse i daleko izvesnije.
Gornji deo iznad cvetka nije bas primereno porediti jer ta strahota nije rekonstrisana niti je tamo bilo sta po merilima zdravog razuma.
Daleko je primerenije porediti spoljni kolosek u bul oslobodjenja jer tamo gde je ulica rekonstrisana i gde je potpuno regulisano parkiranje - nema bas nikakvih problema, sto ce biti slucaj i sa delom kamegdan-vuk, a isto tako je moglo biti i na bulevaru, brzina bi ista bila kao sada u sredini, plus bi se izbegle sve gore navedene stvari koje su direktna posledica koloseka u sredini.
Suplje price da neko svojim ljubimcem sece sine kada su one spolja, ostavite za malu decu, jasno je da se to desava (kalemegdan-vuk) ili se desavalo (vuk-cvetko) samo na pravcima pre rekonstrukcija ulice gde je spoljni kolosek izdignut od kolovoza i gde parking mesta nisu regulisana. Posle rekonstrukcije, kada se spoljni kolosek integrise u kolovoz ili postane zuta traka, i kada se parking mesta obeleze propisno i pod kosim uglom, nema apsolutno nikakve opstrukcije, ni blokade, ni secenja sina od strane mrskih vam nasih ljubimaca, a najbolji dokaz za to je upravo bul. oslobodjenja.
Dakle, manite se supljih prica.
Jedina stvar koja potencijalno moze da napravi problem kada je kolosek spolja, su intenzivna desna skretanja, ali se to moze resiti na krajnje jednostavan nacin - neprekidno otvorenim uslovnim signalom (uslovna desna strelica), cime bi desna skretanja uvek imala jednaku dinamiku i ne bi dolazilo do nagomilavanja ispred tramvaja. U jurija gagarina, gde su desna skretanja intenzivnija, desno od spoljnih koloseka bi postojala traka za desna iskljucenja, kao sto u pupinovom bulevaru desno od zute trake postoji posebna traka za vozila koja se iskljucuju za tc usce. Dakle za sve postoji resenje, a spoljni kolosek je u svakoj varijanti bolji od onog u sredini.
To sto se pojedinci stalno vade i potenciraju neregulisane i zastarele spoljne bastice koje su izgradjene pocetkom proslog veka, to je vec njihov licni problem, one svakako nemaju nikakve veze sa regulisanim, rekonstruisanim i
potpuno funkcionalnim spoljnim kolosecima u bul oslobodjenja, ruzveltovoj, a isto tako funkcionalno ce biti i na pravcu kalemegdan-vuk.