Šta je novo?

Tramvaji

IMG-20181225-173626.jpg


Evo bulevar veceras oko 18-h sve stoji osim tramvaja
 
Чуј трамвај ефикасан када иде са стране. Док нису урадили Војводе Степе оно није била улица, него Индија! Ту количину гужве која се стушти на оно јадно сокаче поред оноликог Булевара поред не може нормалан човек да замисли осим да не доживи а онда након свега дође један бизгов и паркира свој ауто на сред трамвајског коридора! Шта то доводи? Па доводи до тога да трамвај постаје неефикасн јер мора стално да пази да ли ће неко да излети на коловоз а ако којим случајем неко парикра онда бива мртав саообраћај. И на Новом Београду је исто! Трамвај трпи само кад год се појави нека гужва код Ушћа уместо само да иде својом трасом а не он мора да чека аутобусе и осталу машинарију. На Дорћолу не треба трошити речи јер тамо је сиутација управо каква је била Степа пре реконстрзкције па ко воли Индију нека иде Индију и осталу сељанију. Ено Бумабру Дорћол па нек види где то 2 5 10 губе време и зашто некад нема трамваја а гужве нема. Прођеш Београђанку екстра, реко најгоре си прошао ал немре јер волина стала у својим колицима на сред трамвајске шине. Да говедо опалиш попио би казну, овако народ нека испашта и нека рађа Бумабаре које гутају причу како су трамваји лоши и како је десна пруга добра и супер нефунцкионално фунционише као и све у овој земљи. :kk:

Једино што ваља у Београду је БГ:ВОЗ и ту нема дилеме. :kafa:
 
Za 6 meseci produžen rok za vraćanje tramvaja na Banovo brdo:

Iako je najavljivano da će izmene režima rada linija javnog gradskog prevoza zbog radova na tramvajskom mostu preko Topčiderske reke trajati do kraja ove godine, na sajtu GSP "Beograd" je osvanula ispravka obaveštenja u kojoj stoji da će radovi biti produženi sve do 4. juna naredne godine!
 
Питање је да ли је сам дисплеј функционалан. Ово није ретка слика, са аутобусима је још гора ситуација, нпр. напред забо дисплеј са једном дестинацијом (типа 503 и сл.), на шоферци и са стране залепљени папири са правом линијом (нпр. 27Е), а позади ова пластична табла са скорз неким трећим бројем.
 
Заборавио сам кад је било време, али морам да похвалим мајстора што је био у понедељак увече на 2653 - предуго нисам имао искуство да неко вози онако брзо а да кочи нормално и лагано, да нема никаквих цимања. Ови сад кад журе разбаца те на све 4 стране света, а овај је вала возио и брже а као по облаку
 
Ne vredi druze bender da molis i pozivas na razum.

Svaki normalan covek odlicno zna da autobusi lose rade SAMO u spicu, a da su tramvaji ocajni UVEK. Toliko ocajni da ih svako kome je stalo do svog vremena, zaobilazi u sirokom luku. Zaista nema potrebe da se spustate toliko nisko i da vredjate inteligenciju citalaca foruma, da ima dovoljno mostova nikad nijedan autobus ne bi stajao na nbg, da je razvoj starog bg pratilo i adekvatno sirenje ulica nikad nijedan autobus ne bi stajao.
Sa druge strane, tramvaj i tamo gde ima zasebnu trasu radi vise nego ocajno, ako vam je najveci uspeh da budete brzi od autobusa koji stoji zbog guzve u spicu, onda ste stvarno vise nego zalosni, sve zajedno sa vasim zalosnim tramvajima.
Toliko vam je podsistem savremen da vam I DALJE, duboko u 21. veku, ugradjuju retardiranje izlomljene skretnice po kojima se lome i tramvaji i ljudi u njima i to cudesnim brzinama od 3km/h. Po nekim starim slikama, ispada da je beograd imao savremenije skretnice pre 100, nego sto ih ima sada. Dakle, teska sprdnja.
 
Sta se desilo sa brzinom tramvaja? Par godina nisam koristio tramvaj (nekada sam svaki dan isao Banjica - Slavija). Sad sam nekoliko puta ponovo isao, i iz nekog razloga se drasticno sporije krecu? Cak i V. Stepe, pa i kad nema nikakve guzve mnogo vise vremena je potrebno od vrha do dna?!
Prvo sam mislio da su samo spanci spori, medjutim posle sa usao u katicu i jednako se vukla. Neki propisi, novi vozaci? Ne bi trebalo da je sina, pa skoro je bula rekonstrukcija...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=591221#p591221:1ydkj4v5 je napisao(la):
Norexan » Sre Dec 26, 2018 4:01 am[/url]":1ydkj4v5]Чуј трамвај ефикасан када иде са стране. Док нису урадили Војводе Степе оно није била улица, него Индија! Ту количину гужве која се стушти на оно јадно сокаче поред оноликог Булевара поред не може нормалан човек да замисли осим да не доживи а онда након свега дође један бизгов и паркира свој ауто на сред трамвајског коридора! Шта то доводи? Па доводи до тога да трамвај постаје неефикасн јер мора стално да пази да ли ће неко да излети на коловоз а ако којим случајем неко парикра онда бива мртав саообраћај. И на Новом Београду је исто! Трамвај трпи само кад год се појави нека гужва код Ушћа уместо само да иде својом трасом а не он мора да чека аутобусе и осталу машинарију. На Дорћолу не треба трошити речи јер тамо је сиутација управо каква је била Степа пре реконстрзкције па ко воли Индију нека иде Индију и осталу сељанију. Ено Бумабру Дорћол па нек види где то 2 5 10 губе време и зашто некад нема трамваја а гужве нема. Прођеш Београђанку екстра, реко најгоре си прошао ал немре јер волина стала у својим колицима на сред трамвајске шине. Да говедо опалиш попио би казну, овако народ нека испашта и нека рађа Бумабаре које гутају причу како су трамваји лоши и како је десна пруга добра и супер нефунцкионално фунционише као и све у овој земљи. :kk:

Једино што ваља у Београду је БГ:ВОЗ и ту нема дилеме. :kafa:
A ti druze prigradski bolje se drzi tvog trocifrenog seljobusa nego sto ovde prozivas nekakve bumbare kojih na bumbarevom brdu mozda i ima, ali u drugom delu naselja, a ne tamo gde je obican narod.

Nema potrebe da nekome solis pamet u vezi vojvode stepe kada se i sam karlo slozio da su nacickani semafori i srednja traka sa levim skretanjima veliki problem. Tamo je i spoljni i srednji polozaj jednako ocajno resenje, a moja poenta je samo bila da su stajalista u sredini jos vise zakomplikovala stvar i pojela dosta prostora od trotoara koji je ionako krajnje kritican. Tu ulicu je jedino moglo da spase resenje da zuta traka bude spolja ali uz ukidanje velike vecine parkinga da bi se dobio normalan i propisan trotoar. Iako me posmatrate kao auto lobistu, smatram da je tu trebalo da se insistira na tom resenju, posto se vec skoro celom duzinom ulice radi reurbanizacija koja podrazumeva obavezne garaze.

Ako je vec morao da ostane parking u ovom broju, a samim tim i tramvaj je morao da ide u sredinu, onda je trebalo ukinuti sva leva skretanja osim u trisinu i ljube vuckovica, a stajalista je trebalo organizovati da budu obostrano ispred pesackih i semafora a ne posle njih, tako da svaki semafor ima po jedan par stajalista. Time bi se i broj semafora smanjio, plus zeleni talas za tramvaje sa ukalkulisanim stajanjem na stanicama.
Za razliku od BKA, ovde se mogu ukinuti leva skretanja i dati sav prioritet javnom prevozu, a sve to jer je bul oslobodjenja bukvalno odmah pored.

I pored toga, idealno resenje i sa najbolje iskoriscenim prostorom (koji je krajnje deficitaran) je kolosek spolja i komotni trotoari, ali za to se morao ukinuti parking i naci alternativu u blizini, npr da cela strana bul oslobodjenja prema sumi dobije parking umesto ovog.

Ali kad je neko ostrascen i zaslepljen i organski ne podnosi sve sto nije na sinama, onda je dzaba pozivati se na razum i logiku.
 
Ovde neke treba banovati samo zato što ne mogu da napišu nešto, a da ne provociraju na svađu :kafa:
 
Tako je, nekoliko postova iznad imas provocirajuci komentar clana norexan, a da mu se niko pre toga nije ni obratio. Drugi, pak, podsticu na svadju neobjektivnim i tendencioznim komentarima po pitanju autobus vs tramvaj. Da li i ja treba da slikam tramvaje kako stoje u koloni, a to se desava otprilike sto puta cesce nego autobusi, i da to prikazujem kao katastrofu? Smesno cime se ponedinci sluze.
 
Наравно да ћу бити оштар када неко каже "трамваји са десне стране су одлично решење" а сви знамо културу наших возача и пешака и сви знамо шта се дешава у том случају. И онда ми после неко нешто говори о логици и разуму те како су поједини острашћени? :blah:
 
Само без претераних страсти, ипак овде причамо о превозним средствима. (Мада имамо у историји револверашки дуел због авиона) :D

Негде трамвај заглави, негде аутобус претекне, а негде аутобус заглави а трамвај претекне. Треба видети да сви видови јгп буду максимално функционални и да имају потпуни приоритет у саобраћају. За сада то немамо, ни за аутобусе ни за трамваје, ни за тролејбусе
 
Naravno da cu biti ostar kada neko kaze 'tramvaji u sredini su odlicno resenje', a svi znamo kako to u praksi ocajno funkcionise. I onda mi posle neko nesto govori o logici i razumu te kako su pojedini ostrasceni. :blah:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=591660#p591660:359ssv6g je napisao(la):
Дошљак » Чет Дец 27, 2018 4:37 pm[/url]":359ssv6g]Само без претераних страсти, ипак овде причамо о превозним средствима. (Мада имамо у историји револверашки дуел због авиона) :D

Негде трамвај заглави, негде аутобус претекне, а негде аутобус заглави а трамвај претекне. Треба видети да сви видови јгп буду максимално функционални и да имају потпуни приоритет у саобраћају. За сада то немамо, ни за аутобусе ни за трамваје, ни за тролејбусе


Па поента је да гужву кроз центар како код аутобуса тако и то код трамваја не можемо избећи нажалост али ситуацију да неко пресече шину својим "љубимцем" е то можемо.
 
Постоје могућности да и друмски и шински јгп буду ефикаснији али то би захтевало да имају крајњи приоритет и што већу издвојеност на многим саобраћајним чвориштима где се праве чепови.
 
Meni je malo neprijatna cela ova situacija, jer na obe strane vidim argumente s kojima se slažem, ali mislim da se previše udaljavaju i sukobljavaju.

Mislim da se ovo može rešiti ako se ljudi (naravno tu računam i sebe, apsolutno!) potrude da malo bolje kanališu izjave, stavove i ideje. Primera radi, kad se kaže ''mislim da tramvaj treba drugačije da se organizuje'' to mnogo bolje zvuči nego kad se kaže ''tramvaj je smeće!'' ili ''tramvaj je besmislen!'' Čak i kad je suština iza obe fraze ista, drugačiji je ishod jedne od ishoda druge izjave. Drugačija je atmosfera i samim tim dalji tok. Inačae namerno dajem izmišljene primere, da ne bude da citiram ili parafraziram nekog.

Takođe, ljudi (opet, mislim i na sebe) što na forumu, što uživo, često zaborave da u 90% slučajeva, druga strana nema neki stav zato što se jednog dana probudila, rekla ''e od danas ću da mislim tako!'' i odlučila da tera po svome jer, eto tako... Nego iza svega toga stoje neka ubeđenja, saznanja ili ideje. Sad, naravno, sve je to podložno greškama. Ali dakle stvar je da većina ne radi to zato što želi drugome da zagorčava život, nego zato što iz nekog razloga ima taj neki stav koji ima. I najbolji način da se to reši je da čovek proba da razume i onu drugu stranu. Izuzetak su političke/politički motivisane debate, gde ima ljudi koji nešto pričaju ne iz ubeđenja, ne iz razuma, nego iz interesa. I debate gde nekog vode strasti i iracionalne misli. Ali u većini debata to nije slučaj. I u većini njih je dovoljno samo malo razumeti drugu stranu, i malo bolje formulisati stavove, i to je već pola puta ka kompromisu.

Inače sve ovo što pišem, pišem i sebi kao podsetnik i neko razmišljanje naglas. I ja upadam u slične situacije, tako da daleko od toga da nekome držim predavanje. Samo kažem da na obe strane vidim argumente. I mislim da mogu da bi mogle da se slože u više stvari nego što sad misle, samo kad ne bi odlazile previše u krajnost i kad bi malo spustile gard.
 
У оваквим ситуацијама иде оно моје "оба су исто и у праву и не" те испада небитно да ли је са стране или по средини, једино што пресуђује је паркирање са стране које треба истерати не само са булевара него са свих улица
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=591662#p591662:2qo209pc je napisao(la):
Bumbarevo brdo » 27 Dec 2018 05:41 pm[/url]":2qo209pc]Naravno da cu biti ostar kada neko kaze 'tramvaji u sredini su odlicno resenje', a svi znamo kako to u praksi ocajno funkcionise. I onda mi posle neko nesto govori o logici i razumu te kako su pojedini ostrasceni. :blah:
Ne bih se složio da očajno funkcioniše. Raspored zavisi od samog dela grada i kakve su ulice. U BKA tramvaj od Cvetka pa dalje niz BKA radi odlično, brzo i jedini zastoj može da se desi u slučaju kvara tramvaja, nestanka struje ili sudara. Dok na potezu BKA od Cvetka do Ustaničke tramvaj je izuzetno spor, zastoj se dešava zbog loše parkiranih kola ili idiota koji se parkiraju na šine da "obave nešto na brzinu". Ovde je jasan primer da šine po sredini funkcionišu daleko bolje nego sa desne strane. A to ne znači da će po istom principu tako funkcionisati i svim drugim delovima. Nijedno rešenje nije univerzalno, pa tako nije dobro nazvati jedno rešenje dobrim, a drugo očajnim, i obrnuto.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=591575#p591575:26boa7nj je napisao(la):
roger34 » Čet Dec 27, 2018 11:44 am[/url]":26boa7nj]Sta se desilo sa brzinom tramvaja? Par godina nisam koristio tramvaj (nekada sam svaki dan isao Banjica - Slavija). Sad sam nekoliko puta ponovo isao, i iz nekog razloga se drasticno sporije krecu? Cak i V. Stepe, pa i kad nema nikakve guzve mnogo vise vremena je potrebno od vrha do dna?!
Prvo sam mislio da su samo spanci spori, medjutim posle sa usao u katicu i jednako se vukla. Neki propisi, novi vozaci? Ne bi trebalo da je sina, pa skoro je bula rekonstrukcija...
Sto se tice bka, stvari su jasne, to je jedino mesto gde srednja bastica ne radi lose, ali znamo i cenu toga:
-iseceno 300 zdravih platana,
-ukinuta neophodna leva skretanja zbog cega skoro svakodnevno dolazi do udesa i prekida u saobracaju jer ljudi pokusavaju da skrenu,
- :bg4: opstrukcija desne kolovozne trake koja je prakticno neupotrebljiva, vozi se slalom, sa kolosecima spolja ta opstrukcija ne bi postojala-dokaz su ruzveltova i bul oslobodjenja gde takve opstrukcije nema
-zbog bastice u sredini skoro je pa nikakva verovatnoca da ce ikada biti uvedena neka bus linija, a potreba odavno postoji, i kao cesto spasonosna alternativa za tramvaje, i kao najbzi i najlogicniji put na relaciji vuk-mirijevo npr. Sa kolosecima spolja uvodjenje autobuske linije bi bilo i lakse i daleko izvesnije.

Gornji deo iznad cvetka nije bas primereno porediti jer ta strahota nije rekonstrisana niti je tamo bilo sta po merilima zdravog razuma.
Daleko je primerenije porediti spoljni kolosek u bul oslobodjenja jer tamo gde je ulica rekonstrisana i gde je potpuno regulisano parkiranje - nema bas nikakvih problema, sto ce biti slucaj i sa delom kamegdan-vuk, a isto tako je moglo biti i na bulevaru, brzina bi ista bila kao sada u sredini, plus bi se izbegle sve gore navedene stvari koje su direktna posledica koloseka u sredini.

Suplje price da neko svojim ljubimcem sece sine kada su one spolja, ostavite za malu decu, jasno je da se to desava (kalemegdan-vuk) ili se desavalo (vuk-cvetko) samo na pravcima pre rekonstrukcija ulice gde je spoljni kolosek izdignut od kolovoza i gde parking mesta nisu regulisana. Posle rekonstrukcije, kada se spoljni kolosek integrise u kolovoz ili postane zuta traka, i kada se parking mesta obeleze propisno i pod kosim uglom, nema apsolutno nikakve opstrukcije, ni blokade, ni secenja sina od strane mrskih vam nasih ljubimaca, a najbolji dokaz za to je upravo bul. oslobodjenja.
Dakle, manite se supljih prica.

Jedina stvar koja potencijalno moze da napravi problem kada je kolosek spolja, su intenzivna desna skretanja, ali se to moze resiti na krajnje jednostavan nacin - neprekidno otvorenim uslovnim signalom (uslovna desna strelica), cime bi desna skretanja uvek imala jednaku dinamiku i ne bi dolazilo do nagomilavanja ispred tramvaja. U jurija gagarina, gde su desna skretanja intenzivnija, desno od spoljnih koloseka bi postojala traka za desna iskljucenja, kao sto u pupinovom bulevaru desno od zute trake postoji posebna traka za vozila koja se iskljucuju za tc usce. Dakle za sve postoji resenje, a spoljni kolosek je u svakoj varijanti bolji od onog u sredini.

To sto se pojedinci stalno vade i potenciraju neregulisane i zastarele spoljne bastice koje su izgradjene pocetkom proslog veka, to je vec njihov licni problem, one svakako nemaju nikakve veze sa regulisanim, rekonstruisanim i potpuno funkcionalnim spoljnim kolosecima u bul oslobodjenja, ruzveltovoj, a isto tako funkcionalno ce biti i na pravcu kalemegdan-vuk.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=591928#p591928:vt5putxk je napisao(la):
Bumbarevo brdo » Fri Dec 28, 2018 7:12 pm[/url]":vt5putxk]
-zbog bastice u sredini skoro je pa nikakva verovatnoca da ce ikada biti uvedena neka bus linija, a potreba odavno postoji, i kao cesto spasonosna alternativa za tramvaje, i kao najbzi i najlogicniji put na relaciji vuk-mirijevo npr.
Kada znam da moram da se oslonim na tramvaj u BKA, obaveze planiram sa ozbiljnom vremenskom rezervom. Činjenica je da kada tramvaji stanu, stvori se osećaj kao da te je neko bacio u nedođiju. Bulevar vrišti za nekom autobuskom linijom.
 
A kada bi smo imali tu autobusku liniju , vrištali bi konstantno za većim brojem autobusa , jer bi smo se svi po starom dobrom srpskom običaju gurali u taj isti autobus , a tramvaji bi služili kao ukras , tako da i to rešenje treba razmotriti detaljnije pre nego što se nešto uradi po tom pitanju. Pogotovo bi bili prepuni autobusi i ljudi bi visili jedni drugima preko glave , ako bi iole dalje išli od okretnice u Ustaničkoj.
 
Е, па, људи, видим да постоји снажно слагање са наставком живота у прошлим временима, делом услед непознавања актуелних чињеница, а делом и због бандоглавости. И једно и друго су, наравно, моћне силе пропасти Србије у скорије време.

Не бих да се натежем око ствари које су у свету (буквално - читавом) разрешене између 1970. и 1990, него ћу овога пута сценама саобраћајног безнађа какве гледамо у нашем Београду (заслугом две горе поменуте силе, дакле, неинформисаности и бандоглавости) супротставити слику једног, што естетски што функционално, изврсног решења из најдаље могуће земље, Аустралије.

Сви елементи паметног пројектовања савременог трамваја су ту: одвојеност од друмског саобраћаја, предност на раскрсницама без уништења протока осталих видова превоза, поузданост (постоји решење и за то кад се на Булевару осетиш "као да те је неко бацио у недођију" кад стане трамвај, и види се на снимку, између колосека), убрзање где год може смисленом денивелацијом итд.
Сунце, опуштени људи, успешна и срећна земља (иначе, царство аутомобила). Земља у којој и многи Срби живе срећно. Паметан град, наспрам моделу Града Буздована.
Ко хоће, нека гледа. Ко неће, вала, и не мора:

https://www.youtube.com/watch?v=cnViOpr0sqM


У новој години писаћемо још о савременом трамвају - омиљеном паметном урбаном превозном средству нашег доба - и о томе како би могао да унапреди Београд. Сад сам решио - услед дејства незнања и бандоглавости - да се томе мало више посветим.

Дотад, срећна Нова година (некоме 1950, некоме 2019.)!
 
Vrh