Šta je novo?

Tramvaji

2626
IMG-20181215-092150.jpg

IMG-20181215-092213.jpg
 
Гледам овај "Новогодишњи трамвај" и све се нешто питам: А откуд то у Србији отворени камин и чарапе за дедамраза?

То је наша традиција? Шта ми имамо са тим? Зашто морамо све да преписујемо, копирамо и то ЛОШЕ! Фуј!

У Београду је трамвај јако лоше организован, брзина кретања је ниска, гура се са осталим превозом, а ове слике саобраћајних незгода - не знам шта бих рекао. Очигледно да казне нису довољно високе.

Ипак, инфратруктурно, трамвај је потребно одвојити од осталог саобраћаја.
 
A šta da stave u taj tramvaj? Badnjak?

Ako ćemo već da pročišćavamo sve što nije čista izvorna naša tradicija, slobodno otpišite jedno polovinu današnje srpske kulture, umetnosti, arhitekture, igračaka, aktivnosti, običaja, rečnika, mode, ukusa, zabave... Ajde da kažemo današnjim roditeljima da nisu trebali da gledaju Nindža Kornjače i Transformerse 80ih kao klinci, a babama i dedama da nisu trebali da gledaju Diznijeve crtaće 40ih i 50ih...

Savršeno razumem odbojnost prema nekim praznicima i običajima koji se nameću u skorije vreme a koji nemaju nikakve veze sa Srbijom, kao što su npr Noć veštica ili Dan Sv. Patrika. Ali priča kako kamin i čarapa za Deda Mraza nemaju nikakve veze sa našim običajima, ili kako toga nije ranije bilo ovde, ili kako ih nije bilo dovoljno da bi se danas stavljali u javne i promotivne sadržaje... uopšte ne stoji. Da nisam svuda viđao baš takve ukrasne čarape kao klinac 90ih, u vreme najjačeg nacionalizma, pa i da poverujem. Ali viđao sam ih svojim očima i znam da je to od davnina prisutno na ovim prostorima. E sad to što ima ljudi u ruralnim sredinama za koje je sve novije od 19. veka nepoznato pomodarstvo sa zapada, i koji dele svet na crno i belo, to je već druga priča.
 
Aко ћемо конкретно, нова година како се празнује код нас је само прекопиран западни Божић (јелка са украсима, Деда Мраз, ирваси, поклони, камин, чарапе) тако да не видим ништа лоше у овом декору. Добро је што је са повезивањем купохоличарске западне традиције нове године са западним Божићем наш православни Божић остао празник какав треба да буде, чисто верски, традиционални и породични.

Мени је много опасније што смо се у данашњим младим генерацијама у потпуности утопили у западну безличну потрошњачку масу преко инстаграма, медија и ТВа. Клинци ту купе образац понашања, купе фазоне из преведених Никелодеонових цртаћа са фазонима карактеристичним за америчко друштво, а најгора традиција запада, црни петак се примио и код нас, па сам виђао натписе црни петак и на неким рандом обичним бутицима.
 
Božić u današnjem obliku, na zapadu, isto nije takoreći izvornog porekla. Sve je to stvar kapitalizma i potrošačkog društva. Ni deda mraz nije imao crvenu odeću, niti su tu ikakve čarape, kamini i ostalo. Ni mi Srbi nismo "čisti", pogotovo što propagiramo hrišćanstvo, a svi redom slave slavu i nekog sveca, bilo skromno ili kao da je svadba, što je praktično paganizam.
Uostalom, ako svi ovi današnji običaji proslave nekog praznika nekome (čitaj većini) donose osećaj sreće i uzbuđenja i lepog raspoloženja, ne razumem zašto bi se iko protivio tome.
 
Kakav mi je to osećaj sreće kada dižem kredit da bih nakupovao brdo hrane da se ožderem za novu godinu , a posle ga otplaćujem mesecima. Meni lično je čak i odlazak u neki kafić , splav , restoran ili proslava sa brdom prijatelja i rodbine u kućnom ambijentu , što se smatra pod obavezno , bezveze. Jedino što praktikujem je da idem na doček nove godine u organizaciji grada , ali samo ako je muzika ona koju lično volim da slušam i zbog čega uostalom i idem. Pored postavljanja novogodišnjih ukrasa još u septembru , a skidanja u kasno proleće , Božićnih filmskih maratona na TV - u (celodnevnih) po mesec i više dana (čak i tokom leta imaju neko zagrevanje) , raznoraznih drugih svaštarija i ludila (mahom došlih sa zapada) , ovako ukrašen tramvaj mi je još i OK. Evo dve sličice od sinoć , sa Autokomande.



Pogledajte prilog 1
 
Pre tri nedelje sam se preselio na Đeram. Često putujem na Novi Beograd. Za te tri nedelje niti jednom nisam ušao u tramvaj 7 koji ide do blokova. Kada se 7 i pojavi na busplus aplikaciji, po pravilu je 'van sluzbe', prodje pored stanice prazan. Takav je slucaj bio i danas u 1.25 casova za tramvaj 1501, kada sam zvao dispecerski centar nagadjao je da je vozilo u kvaru ili da je zastoj u gradu?????

Prvi povratku nazad oko 4.30, kroz Jurija Gagarina saobracaju 11L, tri tramvaja na liniji 9 i dva na liniji 14 jedan za drugim, a samo jedna sedmica se prikazuje u depou... Usao sam u bg voz do vukovog spomenika, naravno jedva jer je bio krcat i voz, ono stepeniste na vuku ce da prsne od opterecenja...

Po izlasku iz petice koja me je dovela do Djerma video sam jos jednog spanca, ako sam dobro zapamtio 1514 koji je takodje prolazio prazan, van sluzbe.

Ukupno jedan dan, i to ovog vikenda, sam video jednog spanca na liniji 7 da propisno saobraca od ustanicke ka vuku... Jednom i nikad vise, skoro svi tramvaji su solo katice, u koje naravno ne moze da se udje jer je ovo jedina varijanta prevoza na bulevaru...

Da li neko, dakle, zna sta se kog djavola dogadja sa sedmicama i zasto ovo rade sada kada je minus hiljadu napolju, pritom u svakom vozilu je kontrola?????

Ljudi, očajan sam, ovaj grad nikad nije bio disfunkcionalniji, a makar da je nevreme problem pa da mi bude lakse, ali ne deluje mi da se ovde radi o neprohodnosti ulica, niti o kvarovima.
 
Kaf tramvaji ne ljube zimu i ne ociscene bastice ...
A to sto tramvaje van sluzbe prikazuju na aplikaciji to je posebna idiotarija nadleznih lijenstina ....
:bash:
 
Ni pre nego sto je pao sneg nisu isli iznad vuka, ili se to desavalo jako retko. Polasci sedmice susuvise retki i po mom utisku to su uglavnom solo tramvaji iz tog smera
 
Treba izvrsiti brojanje tramvaja mislim da ih nema dovoljno ... na liniji 7
 
Treba videti kakva je situacija sa ostalim linijama na NBG trasi i na trasi u Bulevaru. Možda je problem do trafoa za napajanja koji ne može da izdrži veći broj tramvaja , pa ovi redukovali 7.
 
На Новом Београду су трамваји нужно зло, ево одговорно тврдим као неко ко је цео дан на том реону... Чак штавише, ако нема 95, више јуре 45 до Војвођанске, одакле нападају 71 и 601 ка центру града, а неретко и Тошин Бунар се напада у смислу преседања на 65, 70 и 72... Што неко да кружи 40ак минута трамвајем, када може бити са 71, 95 и 601 у центру града за 20 до 25 минута? Лепа је била замисао, и даље ћу остати при томе, да трамвајима до Блока 45 треба још једна окретница између Депоа и Блока 45, а идеално би било Блок 44, јер одатле трамваји малтене иду са 5 до 10 људи до Блока 45!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=589484#p589484:23jjsbqf je napisao(la):
direktor » 18 Dec 2018 07:45 pm[/url]":23jjsbqf]Kaf tramvaji ne ljube zimu i ne ociscene bastice ...

Ali ljube Talin i Stokholm...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=589581#p589581:1q248oik je napisao(la):
Gaspar18 » 19 Dec 2018 01:20 am[/url]":1q248oik]На Новом Београду су трамваји нужно зло, ево одговорно тврдим као неко ко је цео дан на том реону... Чак штавише, ако нема 95, више јуре 45 до Војвођанске, одакле нападају 71 и 601 ка центру града, а неретко и Тошин Бунар се напада у смислу преседања на 65, 70 и 72... Што неко да кружи 40ак минута трамвајем, када може бити са 71, 95 и 601 у центру града за 20 до 25 минута? Лепа је била замисао, и даље ћу остати при томе, да трамвајима до Блока 45 треба још једна окретница између Депоа и Блока 45, а идеално би било Блок 44, јер одатле трамваји малтене иду са 5 до 10 људи до Блока 45!
Према сведочанствима нешто старијих од мене, трамвај је некада био брзо и јако погодно превозно средство за Савске блокове. У међувремену, никле су или значајно измењене следеће семафоризоване раскрснице:
1) Хајатска, на вези Милентија и Драгослава Поповића.
2) Авнојевска, када је Булевар Авноја спојен почетком 2000-тих.
3) На вези Милентија Поповића и Милутина Миланковића, трамвај ка Железничкој станици је раније био упарен са фазом кретања из Мулутина Миланковића у Милентија Поповића. Након ширења Милутина Миланковића пребачен је у четврту кратку и споредну фазу.
4) На раскрсници Милутина Милановића и Антифашистичке борбе, пре отварања петљи код Арене трамвај је био у сигналном плану упарен са главним током Милутина Миланковића. Антифашистичке борбе је тада била ћорсокак са једне, а полубулевар са друге стране.
5) Антифашистичке борбе и Јурија Гагарина, пре отварања Моста на Ади је скретање из правца Арене ка Сава центру било небитно. Сада, максимално скраћен интервал који користе трамваји.
6) Белвил раскрсница, Јурија Гагарина и Марка Христића. Легла раскрсница где јој се нико није надао.
7) Остали семафори мислим да су постојали и раније, али сумњам да је раније било упаривање вожњи у правац и левих скретања у Јурија Гагарина у истом смеру. Тим решењем, када аутобус и трамвај истовремено крену са претходне станице, трамвај се заустави на семафору, а аутобус прође. У тренутку када је пролаз за трамвај, и аутобуси пролазе.

Додатни нови феномен су и загушења на Старом савском мосту без жутих трака и трамвајских баштица, док Бранков мост има какву-такву жуту траку. Раније Стари савски није имао улогу да "растерети" Газелу у правцу ка десној обали Саве.

Крактки интервали за трамвај посебан хаос направе када велики број трамваја иде из гараже или за гаражу.

Инспирише ме све да једну колумну напишем "Аутомобилска секта против метроа".
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=589479#p589479:28u3rzcb je napisao(la):
jlaki » Juče, , 19:33[/url]":28u3rzcb]Pre tri nedelje sam se preselio na Đeram. Često putujem na Novi Beograd. Za te tri nedelje niti jednom nisam ušao u tramvaj 7 koji ide do blokova. Kada se 7 i pojavi na busplus aplikaciji, po pravilu je 'van sluzbe', prodje pored stanice prazan. Takav je slucaj bio i danas u 1.25 casova za tramvaj 1501, kada sam zvao dispecerski centar nagadjao je da je vozilo u kvaru ili da je zastoj u gradu?????

Prvi povratku nazad oko 4.30, kroz Jurija Gagarina saobracaju 11L, tri tramvaja na liniji 9 i dva na liniji 14 jedan za drugim, a samo jedna sedmica se prikazuje u depou... Usao sam u bg voz do vukovog spomenika, naravno jedva jer je bio krcat i voz, ono stepeniste na vuku ce da prsne od opterecenja...

Po izlasku iz petice koja me je dovela do Djerma video sam jos jednog spanca, ako sam dobro zapamtio 1514 koji je takodje prolazio prazan, van sluzbe.

Ukupno jedan dan, i to ovog vikenda, sam video jednog spanca na liniji 7 da propisno saobraca od ustanicke ka vuku... Jednom i nikad vise, skoro svi tramvaji su solo katice, u koje naravno ne moze da se udje jer je ovo jedina varijanta prevoza na bulevaru...

Da li neko, dakle, zna sta se kog djavola dogadja sa sedmicama i zasto ovo rade sada kada je minus hiljadu napolju, pritom u svakom vozilu je kontrola?????

Ljudi, očajan sam, ovaj grad nikad nije bio disfunkcionalniji, a makar da je nevreme problem pa da mi bude lakse, ali ne deluje mi da se ovde radi o neprohodnosti ulica, niti o kvarovima.

Ovo se često dešava i sa busevima u Bul. Despota Stefana. Nisu to oni siktaši ili kako ih već zovu što preleću sa linije na liniju, već Solarisi mahom.

Iz priče vozača buseva sam čuo da nema smene (manjak ljudi?) da dođe da ih zameni, pa odvezu bus do početnje/zadnje i čekaju istu ili se vrate u garažu. Možda je i sa tramvajima isto.
 
Што се трамваја 7 тиче, проблем су подстанице од Хајата до Блока 45, где људи имају осећај да се трамвај не креће, и то је огроман минус, јер док лупам испред неког трама који иде ка Блоку 45, стоји неки за гаражу, то је велики проблем, јер тај семафор пропушта из Трећег Булевара у Пролетерске Солидарности само 1 до 2 трама ка Блоку 45... Ту је 95 у великој предности, има још неколико раскрсница где трамваји једноставно немају смисао, али су направљене јер тако мора... Замисао на Новом Београду, трамвајем у 21.век је била добра, али реализација је била лоша, јер једноставно трамваји не иду тамо где треба, и зато као данас од 15 до 15 и 15, је на само 1,5км било 20 трамваја од Пирамиде до Блока 45, а на све то, трамваји се љуљају дуж Јурија Гагарина од Бувљака до Блока 45 као пингвини, а пруга није видела ремонта задњих 25 година, и биће занимљиво да ли ће после Карађорђеве радити Јурија Гагарина или Дорћол, јер реално не зна се где је горе...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=589729#p589729:4syyhr32 je napisao(la):
Karlo del Ponte » Sre Dec 19, 2018 8:54 pm[/url]":4syyhr32]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=589581#p589581:4syyhr32 je napisao(la):
Gaspar18 » 19 Dec 2018 01:20 am[/url]":4syyhr32]На Новом Београду су трамваји нужно зло, ево одговорно тврдим као неко ко је цео дан на том реону... Чак штавише, ако нема 95, више јуре 45 до Војвођанске, одакле нападају 71 и 601 ка центру града, а неретко и Тошин Бунар се напада у смислу преседања на 65, 70 и 72... Што неко да кружи 40ак минута трамвајем, када може бити са 71, 95 и 601 у центру града за 20 до 25 минута? Лепа је била замисао, и даље ћу остати при томе, да трамвајима до Блока 45 треба још једна окретница између Депоа и Блока 45, а идеално би било Блок 44, јер одатле трамваји малтене иду са 5 до 10 људи до Блока 45!
Према сведочанствима нешто старијих од мене, трамвај је некада био брзо и јако погодно превозно средство за Савске блокове. У међувремену, никле су или значајно измењене следеће семафоризоване раскрснице:
1) Хајатска, на вези Милентија и Драгослава Поповића.
2) Авнојевска, када је Булевар Авноја спојен почетком 2000-тих.
3) На вези Милентија Поповића и Милутина Миланковића, трамвај ка Железничкој станици је раније био упарен са фазом кретања из Мулутина Миланковића у Милентија Поповића. Након ширења Милутина Миланковића пребачен је у четврту кратку и споредну фазу.
4) На раскрсници Милутина Милановића и Антифашистичке борбе, пре отварања петљи код Арене трамвај је био у сигналном плану упарен са главним током Милутина Миланковића. Антифашистичке борбе је тада била ћорсокак са једне, а полубулевар са друге стране.
5) Антифашистичке борбе и Јурија Гагарина, пре отварања Моста на Ади је скретање из правца Арене ка Сава центру било небитно. Сада, максимално скраћен интервал који користе трамваји.
6) Белвил раскрсница, Јурија Гагарина и Марка Христића. Легла раскрсница где јој се нико није надао.
7) Остали семафори мислим да су постојали и раније, али сумњам да је раније било упаривање вожњи у правац и левих скретања у Јурија Гагарина у истом смеру. Тим решењем, када аутобус и трамвај истовремено крену са претходне станице, трамвај се заустави на семафору, а аутобус прође. У тренутку када је пролаз за трамвај, и аутобуси пролазе.

Додатни нови феномен су и загушења на Старом савском мосту без жутих трака и трамвајских баштица, док Бранков мост има какву-такву жуту траку. Раније Стари савски није имао улогу да "растерети" Газелу у правцу ка десној обали Саве.

Крактки интервали за трамвај посебан хаос направе када велики број трамваја иде из гараже или за гаражу.

Инспирише ме све да једну колумну напишем "Аутомобилска секта против метроа".
Postoji idealno resenje da svima bude dobro, spoljna bastica gde bi tramvaj imao istu brzinu kao bus 95. Stvar je vrlo prosta, 95 je brzi zato sto je na spoljnoj poziciji pa ima povoljniji semaforski signal. U JG cak ima toliko mesta da ulica moze da bude 5+5, cime bi sve guzve bile resene.

Ali dzaba kad tramofilnu sektu ne zanima niciji interes do njihov, pa jos u pricu ubacuju i metro koji blage veze nema sa korisnicima auta. Svi odlicno znaju da je metro stopiran zbog 'tramvajem u' ... koji ono bese vek.
 
А, ништа, предлажем ти да добро наплатиш своје консултантске услуге - имаш шансу да постанеш славан у светским оквирима, последично, без сумње, и богат.

Наиме, све што ти је чинити јесте да одеш у Беч, Париз, Москву, у Америку, Аустралију, у Адис Абебу... елем, да изађеш пред читав познати свет и да им свима објасниш да су обичне далебу што трамвајске колосеке постављају по средини коловоза, а да ти, имењак топонима одакле је један од фудбалских клубова по имену Партизан, дакле, Бумбарево брдо, имаш спасоносно решење - да их, као у 19. веку и у време коњске вуче, треба градити у крајњим спољним тракама, да деле асфалт са омнибусима без коња.

Имадећеш, на том путу славе и нешто проблемчића, али, с обзиром на тврдоћу ставова које заступаш, верујем да ћеш јамачно имати одговор: у Паризу ћеш, на пример, морати да елаборираш како се десило да је најоптерећенија аутобуска линија у граду, док је возила ивицом коловоза имала 70.000 путника дневно, а да "лимени пуж" по истој траси - само по средини коловоза - ем иде брже, ем дневно превози више од 200.000 путника.

Онда, да Оријент експресом кренеш у походе Стамболу и да пред Високом портом изнесеш такав став и да предложиш да своје инжењере подаве свиленим гајтаном, јер пројектују трамвај са шинама у средини... чија једна линија на 18 км превезе 320.000 путника дневно, више од већине метро линија на свету.

А како Оријент експрес стаје у Пешти, онда да им тамо исмејеш линију 4 (6), која на само 8 км трасе успева да превезе 200.000 путника, јер - вози средином Великог булевара.

Ето. Докажеш да је цео свет глуп а ти паметан, и упишеш сввоје име у онај стих "Благо оном ко довијека живи, имао се рашта и родити".

Да не дуплирам постове, то ти је савет и гледе онога што исписа на теми о реконструкцији улица од Цара Душана до 27. марта.
 
Kad se već u gornjem postu spomenu Budimpešta - tramvaji su tamo na glavnim bulevarima brzi i zato što nema levih skretanja za automobile, osim na raskrsnicama gde i tramvaji imaju odvojak trase koji skreće ulevo, pa nikada ne ometaju tramvaje. Ali to je kada grad odluči da mu je gradski saobraćaj u svakom vidu i obliku bitniji od komfora u automobilima, nekad davno ja i ovde to spomenuh, pa je bilo vrlo vatrenih reakcija.
 
Везано за трамвај у спољним тракама:
-1- Аутобус 95 се престројава у крајњу леву приликом скретања, користећи често сигналну фазу у којој је на истој раскрсници могуће право и лево. За трамвај је то немогуће.
-2- Десна трака се истовремено користи и за престројавање за аутомобилска скретања. Коцкаста шоферка у очима возача аутомобила је упечатљивија препрека од трамвајске заобљене, а аутобус још лако заузме положај уз саму разделну линију јасно наглашавајући аутомобилисти да га пропусти. Аутомобилско-трамвајске незгоде приликом престројавања и скретања су врло честе, и паралишу трамвајски саобраћај.
-3- Условно десно је врло чест узрок чукања, при којима учесници истог по правилу позову полицију, и не померају возила са коловоза-колосека иако им дежурни полицајац то нареди преко телефона!

А да, неко се лепо сетио да у Јурија Гагарина има простор за 5+5 трака, ако треба. То значи да је могуће уместо 2 траке за лево скретање увести 3 траке за лево скретање из Јурија Гагарина, и у сигналном плану удвојити лева скретања из Јурија Гагарина из оба смера. И ни један секунд сигналног плана не посветити удвајању кретања у правац у једном смеру Јурија Гагарина са левим скретањем у истом том смеру. Јурија Гагарина у правац оставити са 2+2, то је удвојено са трамвајем, и томе припада најдужа фаза у сигналном плану. Милутина Миланковића и Милентија Поповића кружни ток. Ивана Рибара и Јурија Гагарина исто. Код Железничке станице Нови Београд трамвај "угурати" у Блок 42 са источне стране блока.
 
Карло, проблем трамваја и 95 није нерешив, али опет не може се наметнути нешто што је потреба... Не иде трамвај кроз Блокове јужно од Гандијеве и северно од Војвођанске, зато 89 и 95 су ту, много је старог становништва ту, веруј ми... Шта мислиш, зашто 95 последњи из Борче има више људи, од последњих трамваја увече? Чак последњи 95 понављам, до Делта Ситија има 50ак људи, јер једино то иде ка центру из Блокова, а у времена последњих 7, 9 и 13 иде баш и 95, па чак и са преседањем на 85 увече, ти си пре на Бановом Брду из Блокова него са 13, јер док обиђе цео град, ти си од Бувљака већ на Бановом Брду, проверено 100 пута... Чак и да се трамвај 13 пребаци на Мост на Ади неће ништа донети, јер неће додиривати Аду, као јако битно место, већ ће стајати на километар од Моста за Баново Брдо, а никоме није у интересу сложићеш се...? За Јурија Гагарина је проблем што не можеш истовремено оставити људе у 95 истовремено са трамвајима, јер опет главне станице 95 су Сава Центар, Ушће, Зелени Венац и Дом Омладине, а ту трамваја нема... Не вређам, већ то је огроман проблем којим нико неће да се позабави... Свако склањање 95 из центра града, па чак и 601 повлачи са собом јако нежељене последице, веруј ми!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=589986#p589986:1mrml289 je napisao(la):
Пантограф » Čet Dec 20, 2018 10:18 pm[/url]":1mrml289]А, ништа, предлажем ти да добро наплатиш своје консултантске услуге - имаш шансу да постанеш славан у светским оквирима, последично, без сумње, и богат.

Наиме, све што ти је чинити јесте да одеш у Беч, Париз, Москву, у Америку, Аустралију, у Адис Абебу... елем, да изађеш пред читав познати свет и да им свима објасниш да су обичне далебу што трамвајске колосеке постављају по средини коловоза, а да ти, имењак топонима одакле је један од фудбалских клубова по имену Партизан, дакле, Бумбарево брдо, имаш спасоносно решење - да их, као у 19. веку и у време коњске вуче, треба градити у крајњим спољним тракама, да деле асфалт са омнибусима без коња.

Имадећеш, на том путу славе и нешто проблемчића, али, с обзиром на тврдоћу ставова које заступаш, верујем да ћеш јамачно имати одговор: у Паризу ћеш, на пример, морати да елаборираш како се десило да је најоптерећенија аутобуска линија у граду, док је возила ивицом коловоза имала 70.000 путника дневно, а да "лимени пуж" по истој траси - само по средини коловоза - ем иде брже, ем дневно превози више од 200.000 путника.

Онда, да Оријент експресом кренеш у походе Стамболу и да пред Високом портом изнесеш такав став и да предложиш да своје инжењере подаве свиленим гајтаном, јер пројектују трамвај са шинама у средини... чија једна линија на 18 км превезе 320.000 путника дневно, више од већине метро линија на свету.

А како Оријент експрес стаје у Пешти, онда да им тамо исмејеш линију 4 (6), која на само 8 км трасе успева да превезе 200.000 путника, јер - вози средином Великог булевара.

Ето. Докажеш да је цео свет глуп а ти паметан, и упишеш сввоје име у онај стих "Благо оном ко довијека живи, имао се рашта и родити".

Да не дуплирам постове, то ти је савет и гледе онога што исписа на теми о реконструкцији улица од Цара Душана до 27. марта.
Haha, zbog jednog realisticnog komentara, cela autofobna sekta djipne u nervni napad. :laugh:

Na prozivke i uvrede bilo koje vrste nisam nimalo osetljiv, a zedj za slavom i besmrtnoscu cu ipak ostaviti clanovima poznatih i priznatih dvoclanih udruzenja ljubitelja naucne fantastike, jer resenja koja oni predlazu su UVEK i po pravilu u domenu naucne fantastike.
Obican covek nema cak ni potrebu da ulazi u diskusiju sa njima jer SVAKU njihovu tvrdnju demantuje stanje na terenu. Zalosno u svakom smislu.

Porediti saob uslove u beogradu sa bilo kojim od gore navedenih gradova je vise nego tragikomicno, sve su to normalni gradovi sa min 50-godisnjim metroom i sa normalnim kapacitetom ulicne mreze.
Posto autofobna sekta ocigledno ne zeli da se prilagodi ovdasnjim saob uslovima koji ni za koga nisu idealni, niti mogu da budu, niti ce ikada biti, slobodno neka ostave svog limenog puza na sadasnjoj poziciji, on ce nastaviti da prevozi promaju, a svi normalni ljudi ce nastaviti da koriste 95. I ovde ih situacija na terenu U POTPUNOSTI demantuje, jer tramvaj u spoljnoj bastici (milent popovica, bul oslobodjenja, ruzveltova) NEUPOREDIVO bolje funkcionise nego bilo gde u srednjoj bastici.

Mastanje o tome da ce neko zbog njih ukinuti gomilu neophodnih levih skretanja i tako PARALISATI POLA GRADA koji je i bez toga konstantno paralisan, je najbolji pokazatelj infantilnosti i netolerancije prema svakom drugom obliku saobracaja.

PS: Ime koje koristim ovde nema veze sa kragujevackim toponimom. Krajnje je zalosno da covek koji toliko godina zivi na bezanijskoj kosi ne zna da je bumbarevo brdo saljivi sleng naziv za to isto naselje, a jasno je i zbog cega, tj zbog kog dela naseg naselja. Ali dobro, nismo svi istrazivacki novinari, mnogi od prepisivanja i nisu dalje odmakli. :laugh:
 
Da, rešenje iz domena naučne fantastike - tramvaj u sredini. Kakav SF. Ili, oba koloseka na jednoj strani ulice. Eno naučne fantastike u Pariskoj ulici.

I, kako je, molim te, "porediti saobraćajne uslove u bilo kojem od navedenih gradova sa Beogradom tragikomično"? Oni voze trotinete, mi kola, ili šta? Da nemaju manje automobila od Beograda? Manje voze? Da nije odgovor, ono famozno: "Oni imaju metro"? Kakve to veze ima sa ovim? Eto, ima i gradova koji nemaju metro, ali, opet, i oni stavljaju tramvaj u sredinu, ili na jednu stranu, kad god mogu.

Al` mi ovde znamo bolje. Kako i ne bismo - naš tramvaj najlošije funkcioniše od svih, pa je red da se naš glas po tom pitanju najglasnije i čuje.
 
Tako je, vidis kako znas, imaju metro, u odnosu na broj kola imaju trostruko veci kapacitet ulicne mreze, nisu se u startu razvili kao dominantno automobilski gradovi, intenzitet saobracaja u njihovim tramvajskim ulicama ne moze da se poredi sa nasim, bio si video si, sve ti to dobro znas, samo se ovde 'pravis blesav'.
A dobro znas i da u razvijenoj zemlji grad koji nema metro je po pitanju kolicine saobracaja vise palanka nego metropola. Sve to znas, pa i dalje stelujes svoja izlaganja.

A pariska je najbolji primer kako dve trake came prazne i neiskoriscene, citavih OSAM tramvaja prodje u toku sat vremena. I tu situacija na terenu sve govori. Za onoga ko zeli da vidi.
 
Vrh