Šta je novo?

Tramvaji

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=591994#p591994:1klahah2 je napisao(la):
solecar » Pet Dec 28, 2018 11:22 pm[/url]":1klahah2]...jer bi smo se svi po starom dobrom srpskom običaju gurali u taj isti autobus , a tramvaji bi služili kao ukras...
Po svakodnevnom iskustvu, a i po starom dobrom srpskom obicaju, tramvaji sluze kao ukras svuda gde su u sredini, a autobus spolja. Tamo gde je tramvaj spolja i deli istu traku sa autobusima - niko ga ne izbegava i nije ukras.
Uvodjenje autobusa u tom delu bka ne bi imalo nikakav negativni efekat da su koloseci postavljeni spolja, ovako ljudi robuju zbog srednjih bastica zbog kojih ce taj deo videti autobus tek na kukovo leto.
A taj deo bka i vojislava ilica su jedini pravci bez bus alternative, gde u slucaju sudara ili nestanka struje, putnici jedino sto mogu je da pucaju sebi u glavu ili da istom :bash:
 
Комшија мој добри, како решити Омладинских Бригада? Сваки дан од 12 до 20 нарочито задњих месец и по дана, се воде борбе до Блокова? Ни 94 не помаже, ни 85... Све од судова је пребачено код Ерпорт Ситија, а 5 нових зграда усељено? Како то организовати? 95 и трамваји су на издисају у Јурија Гагарина? А како у Трећем Булевару и Омладинских Бригада то решити? Годину дана никако одговор да добијем на то питање? А срели смо се пар пута код Петошевића...
 
Pred Novu godinu , pod tim mislim na mesec decembar , odjednom počnu da se stvaraju još veće gužve nego inače , koje iz dana u dan bivaju sve veće kako se približavamo Novoj godini. I tako iz godine u godinu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=592017#p592017:3f0ktgbp je napisao(la):
Пантограф » Sub Dec 29, 2018 1:36 am[/url]":3f0ktgbp]У новој години писаћемо још о савременом трамвају - омиљеном паметном урбаном превозном средству нашег доба - и о томе како би могао да унапреди Београд. Сад сам решио - услед дејства незнања и бандоглавости - да се томе мало више посветим.

Дотад, срећна Нова година (некоме 1950, некоме 2019.)!
Vidim u novoj godini će biti baš dosta slobodnog vremena na bacanje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=592017#p592017:3oeb10ez je napisao(la):
Пантограф » Sub Dec 29, 2018 12:36 am[/url]":3oeb10ez]Е, па, људи, видим да постоји снажно слагање са наставком живота у прошлим временима, делом услед непознавања актуелних чињеница, а делом и због бандоглавости. И једно и друго су, наравно, моћне силе пропасти Србије у скорије време.

Не бих да се натежем око ствари које су у свету (буквално - читавом) разрешене између 1970. и 1990, него ћу овога пута сценама саобраћајног безнађа какве гледамо у нашем Београду (заслугом две горе поменуте силе, дакле, неинформисаности и бандоглавости) супротставити слику једног, што естетски што функционално, изврсног решења из најдаље могуће земље, Аустралије.

Сви елементи паметног пројектовања савременог трамваја су ту: одвојеност од друмског саобраћаја, предност на раскрсницама без уништења протока осталих видова превоза, поузданост (постоји решење и за то кад се на Булевару осетиш "као да те је неко бацио у недођију" кад стане трамвај, и види се на снимку, између колосека), убрзање где год може смисленом денивелацијом итд.
Сунце, опуштени људи, успешна и срећна земља (иначе, царство аутомобила). Земља у којој и многи Срби живе срећно. Паметан град, наспрам моделу Града Буздована.
Ко хоће, нека гледа. Ко неће, вала, и не мора:

https://www.youtube.com/watch?v=cnViOpr0sqM


У новој години писаћемо још о савременом трамвају - омиљеном паметном урбаном превозном средству нашег доба - и о томе како би могао да унапреди Београд. Сад сам решио - услед дејства незнања и бандоглавости - да се томе мало више посветим.

Дотад, срећна Нова година (некоме 1950, некоме 2019.)!
Jedini primeri neznanja i bandoglavosti su tamo gde se potpuno uredjeni i saobracajno funkcionalni gradovi sa metroom, porede sa saobracajno kolabiranim beogradom ciji kapacitet ulicne mreze je doziveo svoj kriticni maksimum upravo te 1970-e koju pominje.
Pa bi u citavom tom kolapsu, haosu i nesreci kojoj se kraj ni u naznakama ne nazire, hteo da nam citav raspalo-nefunkcionalni grad podredi i okuje sinama kojima bi se svi ostali gsp podsistemi i kola, klanjali i prinosili zrtve kao kakvom jlpp bozanstvu.

A taman se i jedva resismo stogodisnjih okova na obali...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=592017#p592017:2x05s0y9 je napisao(la):
Пантограф » Sat Dec 29, 2018 12:36 am[/url]":2x05s0y9]
...
Не бих да се натежем око ствари које су у свету (буквално - читавом) разрешене између 1970. и 1990, него ћу овога пута сценама саобраћајног безнађа какве гледамо у нашем Београду (заслугом две горе поменуте силе, дакле, неинформисаности и бандоглавости) супротставити слику једног, што естетски што функционално, изврсног решења из најдаље могуће земље, Аустралије.

Сви елементи паметног пројектовања савременог трамваја су ту: одвојеност од друмског саобраћаја, предност на раскрсницама без уништења протока осталих видова превоза, поузданост (постоји решење и за то кад се на Булевару осетиш "као да те је неко бацио у недођију"


https://www.youtube.com/watch?v=cnViOpr0sqM
Nije ovo bas najadekvatnije poredjenje .
Ova tramvajska linija u Brizbejnu je na nekoj periferiji grada (50 km od centra). Kao kada bi je ovde razvukao izmedju Starih i Novih Banovaca i onda rekao kako nema zastoja i problema sa ostatkom saobracaja.
Ipak tamo u Brizbejnu okosnicu javnog saobracaja u gradu nosi METRO.
 
@tzoran1
Нит је оно Бризбејн, нит Бризбејн има метро. Снимак трамваја је из града Голд Коуст, иста је федерална јединица, али није иста варош. Улогу "метроа" у Бризбејну обавља регионална/приградска железница, а ако неко труби да би тако могло у великој мери да буде и у Београду, то сам ја:)

Још ми је занимљивије да им је регионална железница на метарском колосеку. Такође, осим себе, не знам никога да мисли како је то најлакше оствариво и вероватно најповољније решење за повезивање Гроцке, Обреновца, сурчинских села, можда и Зрењанина са Београдом (у нашем случају, кроз систем трамвај-воз).

И није уопште била поента да се покаже могућа "окосница" јавног превоза у Београду. Него добар и савремен трамвај.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=592023#p592023:1kfnrice je napisao(la):
Gaspar18 » 29 Dec 2018 12:51 am[/url]":1kfnrice]Комшија мој добри, како решити Омладинских Бригада? Сваки дан од 12 до 20 нарочито задњих месец и по дана, се воде борбе до Блокова? Ни 94 не помаже, ни 85... Све од судова је пребачено код Ерпорт Ситија, а 5 нових зграда усељено? Како то организовати? 95 и трамваји су на издисају у Јурија Гагарина? А како у Трећем Булевару и Омладинских Бригада то решити? Годину дана никако одговор да добијем на то питање? А срели смо се пар пута код Петошевића...

Не знам, комшо, да будем искрен, није једноставан проблем са Омладинских бригада. Као што већ сам и видиш, она постаје једна од најважнијих улица у Београду, практично, пандан Кнеза Милоша на нашој обали Саве. Немалу муку прави узан пролаз испод пруге са стубом у средини.

Овако, на прву лопту, с обзиром да повезује и аутопут, и УМП, и кружни ток код општине, и Јурија Гагарина, ја бих њу задржао као главну попречну аутомобилску магистралу (што она, по дебилној класификацији БГ саобраћајница, и није!). Да је преправимо као Милентија Поповића... пффф, не знам. Због облика петље са аутопутем једино ефикасно решење је да се траке за јавни превоз (аутобус или трамвај) пребаце на страну ближу 33. и 38. блоку, али, онда, бојим се, настаје повелик и прилично непопуларан хаос. Пада ми на памет и луда идеја да ОБ буде једносмерна за аутомобиле у једном, а Булевар уметности у другом смеру, али, за све то би требало радити веома темељне и квалитетне студије, а проблем је и што БУ нема везу са аутопутем.

Оно што прво, свакако, треба учинити, јесте да се појачају линије јавног превоза кроз ОБ и, веома важно, кроз попречне улице. Ако би ови из Ерпорт ситија имали ефикасан аутобус (сутра трамвај) за Чукарицу кроз Хероја са Кошара, не би правили гужву у ОБ. Исто важи и за Трећи булевар.
 
Бризбејн као метро систем има БРТ тј. Busway !

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=6Cb8XvWcMcQ[/youtube]
 
Osim njih i novih šina , ništa se drugo se nije promenilo na okretnici.
 
IMG-20190124-090645.jpg


Za spanca spremno bka gdje su tramvaji za ciscenje nevidjeh ih
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=592133#p592133:5awjc0j0 je napisao(la):
Пантограф » Sat Dec 29, 2018 3:44 pm[/url]":5awjc0j0]@tzoran1
Нит је оно Бризбејн, нит Бризбејн има метро. Снимак трамваја је из града Голд Коуст, иста је федерална јединица, али није иста варош. Улогу "метроа" у Бризбејну обавља регионална/приградска железница, а ако неко труби да би тако могло у великој мери да буде и у Београду, то сам ја:)

Још ми је занимљивије да им је регионална железница на метарском колосеку. Такође, осим себе, не знам никога да мисли како је то најлакше оствариво и вероватно најповољније решење за повезивање Гроцке, Обреновца, сурчинских села, можда и Зрењанина са Београдом (у нашем случају, кроз систем трамвај-воз).

И није уопште била поента да се покаже могућа "окосница" јавног превоза у Београду. Него добар и савремен трамвај.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=592023#p592023:5awjc0j0 je napisao(la):
Gaspar18 » 29 Dec 2018 12:51 am[/url]":5awjc0j0]Комшија мој добри, како решити Омладинских Бригада? Сваки дан од 12 до 20 нарочито задњих месец и по дана, се воде борбе до Блокова? Ни 94 не помаже, ни 85... Све од судова је пребачено код Ерпорт Ситија, а 5 нових зграда усељено? Како то организовати? 95 и трамваји су на издисају у Јурија Гагарина? А како у Трећем Булевару и Омладинских Бригада то решити? Годину дана никако одговор да добијем на то питање? А срели смо се пар пута код Петошевића...

Не знам, комшо, да будем искрен, није једноставан проблем са Омладинских бригада. Као што већ сам и видиш, она постаје једна од најважнијих улица у Београду, практично, пандан Кнеза Милоша на нашој обали Саве. Немалу муку прави узан пролаз испод пруге са стубом у средини.

Овако, на прву лопту, с обзиром да повезује и аутопут, и УМП, и кружни ток код општине, и Јурија Гагарина, ја бих њу задржао као главну попречну аутомобилску магистралу (што она, по дебилној класификацији БГ саобраћајница, и није!). Да је преправимо као Милентија Поповића... пффф, не знам. Због облика петље са аутопутем једино ефикасно решење је да се траке за јавни превоз (аутобус или трамвај) пребаце на страну ближу 33. и 38. блоку, али, онда, бојим се, настаје повелик и прилично непопуларан хаос. Пада ми на памет и луда идеја да ОБ буде једносмерна за аутомобиле у једном, а Булевар уметности у другом смеру, али, за све то би требало радити веома темељне и квалитетне студије, а проблем је и што БУ нема везу са аутопутем.

Оно што прво, свакако, треба учинити, јесте да се појачају линије јавног превоза кроз ОБ и, веома важно, кроз попречне улице. Ако би ови из Ерпорт ситија имали ефикасан аутобус (сутра трамвај) за Чукарицу кроз Хероја са Кошара, не би правили гужву у ОБ. Исто важи и за Трећи булевар.
Копајући неке архиве и разговарајући са неким људима, који су у доба Јовина били ту, нажалост су покојни сви од пре неки дан, сазнао сам да је Омладинских Бригада још од средине 90их година требала да буде главни чвор за центар Новог Београда, и ту је требало правити трамвајско рачвање према Земуну код Општине, плус је крајем 80их требало да крене са чишћењем простора код ФДУа, где је требало Метро да пролази, а трамвај би ишао преко БМПа, значи постојала је иницијатива Јовина, али знамо шта се десило касније... Морам да идем ових дана до породица тих људи који су ми обећали те планове што су правили... Чак Блок 42 су планирали као чвориште Главне Железничке и Главне Аутобуске станице, а Трећи (Миланковићем) Булевар је требало да избија где су тениски терени где су оне улице изнад Мацуриног салона... Лепо нацртано у теорији, али тај феномен звани паре, похлепа и грамзивост ми никад неће бити јасни!
 
Ova linija kod nas bi bila nerentabilna jer ako putnici ne vise na vratima, takvu liniju treba ukinuti. Kakve su to stanice sa po par putnika :D
Dovoljno je da se vidi tramvaj u Budimpesti pa da se osetimo bednim, da ne idemo daljeu Prag, Lisabon... :bash:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=599248#p599248:56rpf9id je napisao(la):
direktor » Pet Feb 01, 2019 12:45 am[/url]":56rpf9id]Nadam se da ces nas obradovati tim planovima ...
Oви сад,пре и слични нас неће обрадовати ни са чим добрим.Не вреди расправљати ни о чему квалитетном у том смислу далеко смо од тога,у дубоком смо каналу.Као друштво тренутно нисмо на том њивоу.
 
ČKD tramvaji se raspadaju, bolje umesto njih pustiti u saobraćaj preostale Düwag GT6.
 
Rade preko 40 godina, oko 12 primeraka je već zrelo za sečenje. U garaži ima preostalih Düwag i SWP tramvaja koji bi mogli da ih odmene.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=599725#p599725:1k5j28s9 je napisao(la):
beobike » 02 Feb 2019 10:34 pm[/url]":1k5j28s9]Ova linija kod nas bi bila nerentabilna jer ako putnici ne vise na vratima, takvu liniju treba ukinuti. Kakve su to stanice sa po par putnika :D
Dovoljno je da se vidi tramvaj u Budimpesti pa da se osetimo bednim, da ne idemo daljeu Prag, Lisabon... :bash:

Dovoljno je, nažalost, videti tramvaj (i trolejbus) u Segedinu, gradu malo većem od Kragujevca...

Inače, to sa snimka u Štutgartu se ne vodi kao tramvaj, već kao štatban, tj. laki metro. Datira otprilike iz vremena beogradskog projekta "Tramvajem u 21. vek", veoma mu je sličan, premrežio je čitav grad i nudi srednje brzine malo veće nego u pariskog metroa (oko 25 km na sat i više), a, za one koji vole da se hvataju za brojke i odmah dignu dva prsta da kažu kako je Beograd veči grad - podatak da u metropolitenskom području Štutgarta živi 2,7 miliona ljudi. Dakle, znatno unapređeni nadzemno-podzemni tramvaj i dobra regionalna železnica to mogu da opsluže.

Snimak je, inače, sjajan, kao slika grada operisanog od šinofobije (iako su u njemu sedišta automobilskih kompanija poput Mercedesa i Poršea).
 
Такав систем би сигурно легао Београду, а убеђен сам да је цена коштања далеко мања. Станице плитке, отворене, нема скпих инжењерских система.

Треба се спрам губера ширити.
 
Vrh