Šta je novo?

Tramvaji

Da, da, "intenzitet saobraćaja u njihovim tramvajskim ulicama ne može da se poredi sa našim..." Na kojoj planeti?? Na pariskim "vojnim" bulevarima kojima vozi tramvaj sa 250.000 putnika? Na Velikom bulevaru u Pešti kojim vozi tramvaj sa 200.000 putnika? Na Hungarija korutu? U Stambolu, najautomobilskijoj među evropskim metropolama?! U Beču, gde se 50% putovanja do predgrađa obavlja kolima (iako "imaju metro")? U Pragu, gde na površini sva kola stoje u četiri popodne, pa su izbušili tunel za kola od milijardu i po evra? U američkim i australijskim par ekselans automobilskim gradovima, koji se sada "popravljaju" uvođenjem tramvaja??
 
@Karlo del Ponte & @Gaspar18

ако сам схватио, причате о правцу БММ-АФБ-ЈГ, својевремено сам предлагао решење да се ту трамвај укопа, с обзиром да је то једини начин да се убрза на тој деоници. правац МП-БММ није толико страшан, само ту треба пребацити трамвај у средину, а сама раскрсница није много критична, јер ту готово сав саобраћај иде из МП десно у БММ, тј. из БММ лево и МП, баш као и трамвај. а за ЦД-ЏВ-27-КМ правац, можда није лоше решење из др Ивана Рибара и Париске-ТК и БВМ, цео трамвајски саобраћај једном страном улице, потпуно издвојено, уз активирање скретница ка депоу на Дорћолу кроз Кнегиње Љубице и Книћанинову
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=590091#p590091:2w2atedm je napisao(la):
Пантограф » Pet Dec 21, 2018 1:10 pm[/url]":2w2atedm]Da, da, "intenzitet saobraćaja u njihovim tramvajskim ulicama ne može da se poredi sa našim..." Na kojoj planeti?? Na pariskim "vojnim" bulevarima kojima vozi tramvaj sa 250.000 putnika? Na Velikom bulevaru u Pešti kojim vozi tramvaj sa 200.000 putnika? Na Hungarija korutu? U Stambolu, najautomobilskijoj među evropskim metropolama?! U Beču, gde se 50% putovanja do predgrađa obavlja kolima (iako "imaju metro")? U Pragu, gde na površini sva kola stoje u četiri popodne, pa su izbušili tunel za kola od milijardu i po evra? U američkim i australijskim par ekselans automobilskim gradovima, koji se sada "popravljaju" uvođenjem tramvaja??
Mozes ti do sutra da stelujes odgovore, stvar je vrlo jasna, traka je bolje iskoriscena ako je koriste i kola i tramvaji, tamo gde se prave zastoji stavi se zuta traka kako bi ceo javni prevoz imao prioritet, dakle osim tramvaja traku koriste i vama mrski autobusi. To samim tim olaksava putnicima jer su onda i autobuske i tramvajske linije na jednom mestu, a ne da se ljudi stalno cimaju da vire sta ce pre da naidje pa da pretrcavaju.
Cak stelujete i taj podatak da cetvrtina ljudi koristi kola a polovina gradski prevoz, sto jeste tacno ali zato uvek precutkujete koliko od te polovine otpada na autobus i trole a koliko na tramvaj. A stanje na ulicama svi znamo, busevi i trole prepuni, a tramvaji voze promaju.
Po toj statistici logika nalaze da prednost i ulaganje treba da ide na buseve i trole, a ne na tramvaje.
A vi se toliko radujete izmisljenom ukidanju trola, da je sramota da se uopste predstavljate kao ljubitelji javnog prevoza.
 
Ja se - ne radujem ukidanju trola. Rešenje u kojem tramvajske trake koriste i autobusi - pozdravljam i zagovaram gde god ima smisla (negde ima, negde nema, zavisi od situacije).

Ali, ti ladno napišeš da je "traka bolje iskorišćena kada je koriste i kola i tramvaji", što pokazuje da polako kliziš ka paralelnom univerzumu. Aj` razmisli malo o svemu, jer, do takve spoznaje, bojim se, niko još nije došao.
 
A sta je sporno u tome? Ako je ukupna frekvencija kola i tramvaja takva da ne smetaju jedno drugome i ako se ne prave guzve, sta je problem? Osim necije iskljucivosti...
U ruzveltovoj to potpuno normalno funkcionise, ne prave se guzve iako ima dosta linija pa cak ni zuta traka nije neophodna. Znaci da moze.

Svaka spoljna bastica koja objedinjuje tram i bus linije, je u svakom smislu pogodnija za putnike, brža jer se ne ukrsta sa levim skretanjima, a cak doprinosi i popunjenosti tramvaja jer putnici na istom mestu cekaju sve linije. Da se ne lazemo.
Da ne kopam po forumu, ti si i sam vise puta priznao kako je mil popovica mesto gde tram najbolje radi.
 
Tačno, tu tramvaj radi dobro, ali bi radio još dosta bolje da su oba koloseka na strani do Hajata; onda ne bi imao nikakvog kontakta sa drumskim saobraćajem na danas jednoj od najopterećenijih raskrsnica u gradu - niti na ukrštanju za Bul. ZĐ. No, tu je stanje daleko od lošeg i prioritetnog za popravljanje - poglavito zato što Ulica Milentija Popovića nema parking mesta uz ivicu (a to, po nekim novijim planovima rekonstrukcije, nije slučaj).
 
Пантограф, срам те било! Шта уопште имаш да се расправљаш са...

Када напишеш "променити начин регулације левих скретања на тај и тај начин" он одговара "...а ви, који сте за укидање левих скретања...". Па онда о томе како су трамваји супер-хипер ефикасни у десним тракама, а ја имам резултате истраживања из 2008 који показују супротно... Али то ми сада није доступно, јер је остало у Београду. Мислим да је и дан данас људима у лошим успоменама стара Војводе Степе и Булевар до Цветка. Анализирати доказе некога ко заступа супротну тезу може бити интересантно, али то се код Бумбара губи и прелази се на етикетирање. Ту праве расправе нема. Требало би наћи праве информације, али мислим да је раскрчење на стране у Милентија Поповића прављено само и само ради избегавања трамваја подужно изнад неког будућег метро тунела.

Gaspar18":13r4i8a3 je napisao(la):
Карло, проблем трамваја и 95 није нерешив, али опет не може се наметнути нешто што је потреба... Не иде трамвај кроз Блокове јужно од Гандијеве и северно од Војвођанске, зато 89 и 95 су ту, много је старог становништва ту, веруј ми... Шта мислиш, зашто 95 последњи из Борче има више људи, од последњих трамваја увече? Чак последњи 95 понављам, до Делта Ситија има 50ак људи, јер једино то иде ка центру из Блокова, а у времена последњих 7, 9 и 13 иде баш и 95, па чак и са преседањем на 85 увече, ти си пре на Бановом Брду из Блокова него са 13, јер док обиђе цео град, ти си од Бувљака већ на Бановом Брду, проверено 100 пута... Чак и да се трамвај 13 пребаци на Мост на Ади неће ништа донети, јер неће додиривати Аду, као јако битно место, већ ће стајати на километар од Моста за Баново Брдо, а никоме није у интересу сложићеш се...? За Јурија Гагарина је проблем што не можеш истовремено оставити људе у 95 истовремено са трамвајима, јер опет главне станице 95 су Сава Центар, Ушће, Зелени Венац и Дом Омладине, а ту трамваја нема... Не вређам, већ то је огроман проблем којим нико неће да се позабави... Свако склањање 95 из центра града, па чак и 601 повлачи са собом јако нежељене последице, веруј ми!
Све што си написао је потпуно тачно, и ја то никада нигде нисам порекао. Али суштина је направити систем у којем ће уместо преседања са 95 на други аутобус бар део људи прећи на трамвај. Одређене делове линије 95 трамвај физички не покрива, и ефикаснији трамвај је потребан да би на тим местима ситуација била подношљивија.
 
Evo ni meni nije jasno sto se uopste spustam na taj nivo da ulazim u raspravu sa autofobnom sektom kojoj je jedini cilj da nekome nesto oduzima. Vozacima bi ste oduzeli i saob trake i parking mesta i leva skretanja, bez treptanja bi ste iscupali svako zdravo stablo koje stoji na putu vasim toliko sanjanim a nedosanjanim srednjim basticama.

Najveca sprdnja je sto velicate vojvode stepe, a ljudi tamo cupaju kosu i pucaju sebi u glavu od toga na sta im lici ulica, koliki su trotoari, i koliko korisnog prostora za trotoar su pojela stajalista i sve to zbog silovanja sa srednjim basticama.

Nisu to, druze precednice (udruzenja), etikete vec cinjenice, tramvaj u ulicama mil popovica, ruzveltovoj i bul oslobodjenja funkcionise bez ikakvih problema i vidno bolje nego u sredini gde tramvaj ne moze da spoji dva otvorena signala.
Nekadasnje stanje u bka nije bilo lose zbog spoljne pozicije vec zbog katastrofalnog stanja sina, neregulisanih parking mesta i zbog izdignutog ivicnjaka koji je omogucavao nepropisno parkiranje. Da je sve reseno kao u bul oslobodjenja (3+3 sa zutim trakama) ne bi stradalo 300 zdravih platana, ne bi stradala ni leva skretanja kojih nema fakticki 3km pa se svako malo desavaju cukanja i visesatni prekidi tramvaja upravo zbog nedostatka levih skretanja. A imamo i gomilu novih semafora koji su morali da se uvedu zbog stajalista u sredini, sto ne bi bio slucaj da je tramvaj spolja. Zbog svega toga cak ni tu, gde je sve podredjeno tramvaju, ne mogu da se spolje dva otvorena signala. Sve u svemu, tuga.
 
Карло, само ћу рећи задњих пар вечери, јесте Новогодишња лудница, али без увреде, трамваји су константно празни са све 5 људи од Блока 70, последње 7це и 9ке са периферије, јер последњи 601 радним данима иде са ГЖС у 23 и 50, а то је пролазно време 7 и 9 доле, тако да све после 22, што се трамваја тиче може слободно под тепих да се гурне, јер 95, 71 и 601 пружају далеко већи комфор, него исти, јер лупам у исто време да кренемо симулацију трамвај до блокова са ГЖС, и 601, ко ће рецимо пре стићи до Блока 45? Рачунам и пешачење од кружног тока до Блока 45, које је 10 минута реда величине, опет нећу да звучим агресивно, већ износим чињенице, и зато су 89 увели да барем од Бувљака може да се дише на плућа у 95... Само се искрено надам, да приликом увођења трамваја на Мост на Ади, да неће дирати 85, у смислу да се не скрати до Блока 42, јер то не може, јер је исти предвиђен као бржа веза Општине са Бановим Брдом!
 
@Gaspar
Системи превоза, укључујући и за град најскупљи метро, пројектују се у односу на најоптерећеније сате, а не у односу на 10 увече. У градовима са развијеним метро системима путовање јавним превозом је у шпицу два пута брже јавним превозом, а у 10 увече два пута спорије. Ово је илустративан податак. Али из истог разлога, неке трамвајске линије су добро коришћене само у шпицу, јер се кроз баштицу крећу некако, док се све остало креће никако. Нови Београд је ту изузетак, јер је већина улица стално проходна, а сигнални план је направљен уз малтене потпуно игнорисање постојања трамваја.

У вечерњим сатима треба узети у обзир и да трамвај иде на 15, а 95 на 9 минута, као и да 95 покрива строги центар, који је најјачи генератор касно ноћних кретања.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=590229#p590229:3rnrucr8 je napisao(la):
Bumbarevo brdo » 22 Dec 2018 12:49 am[/url]":3rnrucr8] Najveca sprdnja je sto velicate vojvode stepe, a ljudi tamo cupaju kosu i pucaju sebi u glavu od toga na sta im lici ulica, 1) koliki su trotoari, i 2) koliko korisnog prostora za trotoar su pojela stajalista i sve to zbog silovanja sa srednjim basticama.
Прво да захвалим господину Бумбару на промени, што је почео да аргументује ставове. :kk:
1) А колики су били тротоари раније? Ја сам одрастао уз ту улици, и на многим местима се није могло проћи од паркираних кола. Типа тротоар широк 2 метра, аутомобил заузме скоро целу ширину, па се трамвајска баштица користи као помоћни тротоар.
2) Пре радова у Војводе Степе, ја сам бројао паркинг места и дошао до 70/1200 паркинг места која треба укинути ради острвских стајалишта. Истовремено, уз Војводе Степе постоје простори где би се додатно могла изместити паркинг места са улице ради дрвореда и ширих тротоара. Велики део тих старих паркинг места је био буквално на стајалиштима ГСП.

Врло уски тротоари уз стајалишта су само код Булевара ослобођења у оба смера, али на том делу смо одувек патили од уских тротоара. Ту тротоара неће бити док се не поруше уџерице, и не саграде зграде. Иначе је део између Трише Канцлеровића и Табановачке одавно предвиђен за рушење и реурбанизацију, само до тога никако не долази! Остала острвска стајалишта су настала на рачун паркинг места, са изузетком код Вождових капија, где не знам каква је сада ситуација након изградње истих. И имамо онај уски тротоарчић код самог терминуса Трошарина, али ваљда ће и тамо доћи неки инвеститор.

Да је Војводе Степе сада сјајна, није. Нигде дрвореда, чак и тамо где је улица довољно широка. Аутомобилом се острва заобилазе са 50 на сат без проблема, али је слаба контрола дивљања возача. Односно, на равној и проходној улици је у време саобраћаја нижег интензитета погоршана безбедност. Начичкали семафоре као ненормални. Убацили лева скретања у трамвајску баштицу. Код Витановачке, Мите Ценића и Љубе Вучковића су најпожељнији кружни токови. На самој Трошарини нису направили неке основне грађевинске захвате... има мана, али она улица тешко проходна за аутомобиле и пешаке, хаос са паркирањем, и тада спори трамваји су нешто што нико не жели назад.
Nisu to, druze precednice (udruzenja), etikete vec cinjenice, tramvaj u ulicama 1)mil popovica, 2)ruzveltovoj i 3)bul oslobodjenja funkcionise bez ikakvih problema i vidno bolje nego u sredini gde tramvaj ne moze da spoji dva otvorena signala.
1) У Милентија Поповића јесте релативно добро, али пре свега што нема уличних паркинг места. Тако нешто на десној обали Саве углавном не можемо применити. Остали би без минимум паркинг места. Изузетно у Јурија Гагарина би решење са трамвајем у баштицама у десним тракама би евентуално било добро решење, али постоје решења са променом сигналног плана и додатним тракама за лева скретања која су вишеструко јефтинија и једноставније примењива. Са друге стране, колосек у Јурија Гагарина је већ сада на неким местима у лошем стању, а у свим метро плановима постоји идеја да метро иде и правцем Јурија Гагарина. Са те стране, постоји неколико варијанти решавања садашњег начина вођења трамваја кроз булевар, укључујући и трамвај са стране. Уколико би се то радило, опет је јако осетљиво питање начина управљања десним скретањима, што су у Јурија Гагарина далеко интензивнији токови него у Милентија Поповића. Али као код Милентија Поповића, најосетљивији део су места где трамвајски коридор скреће. Код Ушћа је добро решење, јер је део сигналног плана за трамвај удвојен са правцем Михајла Пупина, и само таква решења могу бити потенцијално добра.
2) Рузвелтова је улица нова, проблеми стари. Ту је конкретно аутобус готово увек бржи од трамваја, јер може да се благо помери улево, или чак уђе у леву траку када год има проблема са десне стране.
3) Булевар ослобођења ка Аутокоманди је одувек добро функционисао, а поготову што се надовезује на дуплиран колосек на петљи са исте стране. Булевар ослобођења у супротном правцу је благи ужас. Сам аутобуски улаз у ту траку функционише по принципу да један минут нема ни једног аутобуса, а други минут се направи аутобуски конвој, који када се помеша са трамвајима направи ужас. Возила која улазе из Небојшине у Булевар ослобођења са условним зеленим сваких пар дана направе чукање које све паралише. Трамваји стану, а аутобуси се натрпавају са аутомобилима у суженој улици. Решење које смо ту сугерисали није трамвај на средини, већ оба колосека са западне стране, укључујући и Славију.
Nekadasnje stanje u bka nije bilo lose zbog spoljne pozicije vec zbog katastrofalnog stanja sina, neregulisanih parking mesta i zbog izdignutog ivicnjaka koji je omogucavao nepropisno parkiranje. Da je sve reseno kao u bul oslobodjenja (3+3 sa zutim trakama) 1) ne bi stradalo 300 zdravih platana, 2) ne bi stradala ni leva skretanja kojih nema fakticki 3km pa se svako malo desavaju cukanja i visesatni prekidi tramvaja upravo zbog nedostatka levih skretanja. 3) A imamo i gomilu novih semafora koji su morali da se uvedu zbog stajalista u sredini, sto ne bi bio slucaj da je tramvaj spolja. 4) Zbog svega toga cak ni tu, gde je sve podredjeno tramvaju, ne mogu da se spolje dva otvorena signala. Sve u svemu, tuga.
Везано за паркирање, за разлику од Војводе Степе, овде и на потезу Вук-Калемегдан сам у току истраживања често бележио случајеве паркирања на шинама и до 40 минута! Огроман је конфликт везано за паркирање у овој зони, и ако је могуће искључити трамвај из тога, то треба и урадити.
1) Да ли је неко од оних који су навели трамвај у средини подржао уништавање платана? Ја сам сам на улици бранио те платане, и замрзео Ђиласа баш због бахатости у то време! Хајмо овако, слово Т је трамвајска трака-баштица. Т+2+2+Т=6 трака. 2+Т+Т+2= 6 трака. Да ли сам негде погрешио у математици? Комуналне инсталације у оба случаја могу стати врло комотно испод 2. и 5. саобраћајне траке, а да им не смета корење платана. Када су у питању сама стајалишта, 65 метара на сваких 500 метара је 13%. - од Батутове до Цветка је Булевар толико широк да су платани могли остати између трамвајских баштица.
2) Да ли се конкретно било ко залагао за такво укидање левих скретања? Да се разумемо, већини нас који смо бранили платане је било прихватљиво да неколико платана страда ради бољег решавања неких раскрсница. Како је Булевар широк, ако се направи трака за лево скретање од 50-так метара, нове платане је могуће посадити мало даље од осе улице, а исто и у зонама стајалишта. Била нам је прихватљива и сукцесивна замена дрвореда, која би трајала минимум 10 година. Једино не да Булевар остане без минимум 2/3 дрвореда у било којој фази. Док је већина попречних улица споредно, а скоро све једносмерне, Бранка Крсмановића и Тршћанска нису смеле да буду без трака за лева скретања!
3) За семафоре бих се сложио. Нису били неопходни неки. У таквим случајевима у Холандији где сада живим, често примењују продужене лежеће полицајце за 30км/с преко целог пешачког прелаза. А на раскрсници са Батутовом сматрам да је најбоље кружни ток. На раскрсници са Господара Вучића је направљена катастрофа звана престројавање у зони раскрснице у споредној фази сигналног плана. Слично као Милутина Миланковића и Милентија Поповића катастрофа.
4) Осим што је трамвајска трака слободна од већине конфликта са друмом, шта је друго подређено трамвају? Направили су неки систем приоритета све или ништа, који је када је два дана примењен изазвао, што би у Лос Анђелесу рекли, "кармагедон". Иначе, зелени талас у Булевару је пројектован у односу на аутомобиле, а аутомобили могу да га ухвате једино када је саобраћај средњег интензитета и слалом вожњом између 4 мигавца. У Холандији не само трамвај, него и аутобус може добити предност на раскрсници, али у већини случајева са "продуженим зеленим". Када и аутомобил иде туда, тада на том правцу прође неколико аутомобила више. Апсолутни приоритет је само са споредним улицама. Ја не помињем опет Холандију зато што је наводно, најбоља на свету, већ зато што сам лично доживео тамо примену неких решења која су настала сарадњом државе, грађана и стручњака каква у Србији не постоји.

Зашто овако дугачко? Ђаво је у детаљима сваког уличног решења! Метро, аутопутеви, "брзе пруге" су екстремна решења, које наш неодговоран и мегаломански народ захтева до сваког ћошка. А таква решења је могуће само на делу саобраћајне мреже чак и најјачих економија. Прави квалитет живота произилази из квалитета решења на улицама, и решавања управо тих ђавола у детаљима!
 
Карло, трамвај сам да буде носиоц на Новом Београду је лепа замисао, али то је немогуће, јер исти не иде тамо где желе људи... Лепо је кад видиш 50ак људи код Делта Ситија, Сава Центра и осталих места, али ти људи су вишак оних који би пре сели у трамвај и да се клацкају без преседања до Вождовца и Бановог Брда... Опет Јурија Гагарина не можеш посматрати као главну улицу на Новом Београду још 5 година, јер Аутобуска станица ту није пребачена, већ мораш посматрати да без неке подршке аутобуса ту нема живота... Што се тиче мегаломаније, ту фразу батали јер Нови Београд као пословни и адмнистративни део не може функционисати само са једном улицом где трамвај, већ мора та мрежа бити разграната, а како јој се иста не предвиђа, боље оставити овако како је! Недостатак кисеоника у аутобусима, плус неостварени поласци су јако битна ствар!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=590125#p590125:2ndqc9co je napisao(la):
Bumbarevo brdo » 21 Дец 2018 02:52 pm[/url]":2ndqc9co]A stanje na ulicama svi znamo, busevi i trole prepuni, a tramvaji voze promaju.
Иако то није тачно за све трамвајске потезе, већ само за неке, нагласићу да је трамвај бедно искориштен јер се развојом саобраћаја града већ 50 година баве људи попут тебе.

Када Београд дочека тај дан да трамвај заиста постане број 1 приоритет у свим плановима реконструкција, на свим семафорима, по свим правцима добије максималну предност, и када суграђанима постане далеко брже се превезу између две тачке трамвајем него аутобусом, тролом или колима - трамваји ће бити крцати а аутобуси ће возити промају.

Ствар је врло проста. Саобраћајни преблем се решава анулирањем узрока а не лечењем последица.
 
Проблем је у томе што данас имамо аутобуске линије које спајају периферију пролазећи кроз сам центар (16, 65, 95, 23, 37, 33, 47, 48 и сл.) формирајући главне саобраћајне коридоре и што имамо трамвај који кружи око центра кругом двојке и тиме и губи на приоритету крећући се спореднијим саобраћајним коридорима и губећи на предности са многобројним кривинама и скретницама (код економског, код железничке, код скретања из Немањине за Ресавску, на Славији, код правног, код Вука). Трамвај треба да иде што је више могуће право, да има што мање кривина и скретања. Велика је штета што немамо трамвај преко Бранковог, тиме би сигурно имали упола мање аутобуских линија преко тог моста, пошто су коридори Бранков мост-Бранкова-Дечанска-Трг-Деспота Стефана и Бранков мост-Бранкова-Призренска-Теразије-Булевар Краља Александра две најприродније трасе за кретање људи у Београду. Искрено бих волео да након изградње тунела Економски-Ботанчка стекнемо услове за пребацивање већине кретања друмских возила преко Саве са Бранковог на Савски мост, те да се две крајње десне од 6 трака на Бранковом мосту и у Бранковој улици у смеру од НБГ ка граду изузму за трамвај.
 
Šine na tramvajskom koloseku na raskrsnici Ulica Jurija Gagarina i Antifašističke borbe popucale su u noći između četvrtka i petka.

Sve dok radnici GSP, posle nekoliko sati varenja nisu uspeli da saniraju kvar, tramvaji na linijama 7, 9, 11, 12, i 12L nisu saobraćali. Zbog kvara na podzemnom kablu EDB, nisu saobraćali ni tramvaji u Ulici vojvode Stepe.

U GSP kažu da ne pamte da su tramvajske šine pucale. Pretpostavljaju i da je pucanje bilo uzrokovano naglim i konstantnim ekstremnim promenama temperature, prenose Večernje novosti.
"Tramvajske šine na Novom Beogradu su pre desetak godina rekonstruisane", kažu u GSP. - Zato se ne može govoriti o njihovoj dotrajalosti. GSP služba redovno kontroliše, čisti i održava tramvajske šine i baštice. Svaka uočena nepravilnost se odmah otklanja, kako se ne bi dogodili veći kvarovi. Tako je bilo i sada, pa opasnosti od iskanja tramvaja iz šina nije bilo.
Iz ovog preduzeća kažu i da se, kada se razmotri statistika, ne uočavaju udesi ili nebezbedne situacije uzrokovane tramvajskim šinama.
Opasnosti po putnike nije bilo, ali posla za varioce jeste. Ekipe GSP varile su šine od ranih jutarnjih časova, a kvar je otklonjen nešto pre podneva. Tek tada su tramvaji pušteni u saobraćaj. Dotada su putnike prevozili autobusi.

Izvor: B92: Nezapamćeno u BG: Zašto su popucale tramvajske šine? http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1485356

Послато са SM-N960F уз помоћ Тапатока
 
Danas sam baš pričao s jednom osobom koja se bavi bezbednošću šinskog saobraćaja da li su se pucanja dešavala skoro, kaže ne pamti da je bilo u poslednje dve decenije. Bar ne na tramvajima. Doduše ona se više bavi železnicom, ne prati toliko tramvaje i JGP.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=590473#p590473:2awskezx je napisao(la):
Gaspar18 » 23 Dec 2018 12:35 am[/url]":2awskezx]Карло, трамвај сам да буде носиоц на Новом Београду је лепа замисао, али то је немогуће, јер исти не иде тамо где желе људи... Лепо је кад видиш 50ак људи код Делта Ситија, Сава Центра и осталих места, али ти људи су вишак оних који би пре сели у трамвај и да се клацкају без преседања до Вождовца и Бановог Брда... Опет Јурија Гагарина не можеш посматрати као главну улицу на Новом Београду још 5 година, јер Аутобуска станица ту није пребачена, већ мораш посматрати да без неке подршке аутобуса ту нема живота... Што се тиче мегаломаније, ту фразу батали јер Нови Београд као пословни и адмнистративни део не може функционисати само са једном улицом где трамвај, већ мора та мрежа бити разграната, а како јој се иста не предвиђа, боље оставити овако како је! Недостатак кисеоника у аутобусима, плус неостварени поласци су јако битна ствар!
Мало ми је глупо што се врти у круг, али хајде да подебљам да се боље види. Нигде и никада се до сада нисам залагао за укидање линије 95. Једном сам био предложио да се на правцу 95 направе две линије ради боље контроле саобраћаја у случају качења застоја. А то би биле Панчевачки мост - Блокови и Ушће-Борча. Такође да се 68 појача. Предложени системи унапређења се тичу смањења притиска на 95, а реално између 20% и 35%. Преко тога није реално, баш због делова линије које не покривају трамваји. Садашња ситуација је свакако неодржива. Крак трамвајске мреже где су компаративне предности трамваја над аутобусом тренутно најмање, има највише линија и проблеме са преоптерећивањем подстаница.

Осим мера мањих реконструкција раскрсница са променом сигналног плана, то би биле и следеће мере:
2) Да се већ сутра 13 врати Калемегдан - Баново брдо.
3) Да интервал трамваја на линијама 7 и 9 буде удвојен и да саобраћају неизменично. То значи да кад један саобраћа на 6 минута, тако иде и други, када један иде на 10 минута, исто и други и слично.
4) Забрана приступа приватним аутомобилима Старом савском мосту у смеру десне обале радним даном 7-9 и 14-17.

Дакле, никаква космичка наука.
 
Па сад баш да ли је наука или није, не знам, али буди сигуран, да ниједно помагање 95 није предвиђено у блиској будућности... Опет ћу заћи ван теме, али због неких ствари због којих сам заиста принуђен, а и због којих се удара главом у зид по Новом Београду задњих 20ак година... Није све проблем затворити улице где трамвај иде...
-Тачка 4, која је јако болна одма пада у воду, јер се Карађорђева реконструише, и то сад генерише колапсе на Бранковом Мосту, јер да би дошао до Дорћола, сад мора да се кружи преко Теразијског Тунела, или још горе Газелом, па преко Кнеза Милоша...
-Тачка 2, мора да постоји 13 за сад овакав какав је, јер има 5 минута каснији полазак после последњег 85 за Борчу, остаје да се види каква ће реорганизација бити након пребацивања трамваја на мост на Ади, пре свега да ли ће бити скраћивања 85, 89 и 94 са те стране
- Тачка 3 одмах пада у воду, јер колико год ишли 7 и 9 по систему пар непар, немогуће је удвајати поласке у 90% случајева јер сваки други 7 ће бити 7Л или 9Л до Славије, Ташмајдана или Господарске Механе
- Заборавио си јако битну ствар под тачку 1 да наведеш, а то би било постојање кружне трамвајске линије од Блока 45 до гараже Нови Београд, не би ли се барем мало растеретио аутобуски саобраћај од Блокова до Бувљака, а ту ће итекако бити потреба за увођењем такве трамвајске линије
Не можеш Карло равнати у периоду шпицног периода, нарочито на 95, јер то је пуно и препуно већ у зони Козаре, која је трећа станица од Блока 45, јер ту га преклапају 604 и 605... И опет да ти скратим, скраћивање 95 до Панчевца би направило апсолутни хаос, јер 85 има лош интервал, и зато такав 95 мора да постоји, да 85 има барем исти интервал као 95, онда би могли о нечему разговарати, али сад јако тешко, док чекамо Блок 42 у будућности!
 
Inače, juče od 16 do 18 tramvaj, i ovakav kakav je, najbrže prevozno sredstvo u Beogradu sa izuzetkom BG:voza...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=590550#p590550:1458r4d0 je napisao(la):
stf » Ned Dec 23, 2018 1:26 pm[/url]":1458r4d0]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=590125#p590125:1458r4d0 je napisao(la):
Bumbarevo brdo » 21 Дец 2018 02:52 pm[/url]":1458r4d0]A stanje na ulicama svi znamo, busevi i trole prepuni, a tramvaji voze promaju.
Када Београд дочека тај дан да трамвај заиста постане број 1...
Hoce hoce, evo samo sto nije... :laugh:

U beogradu za tako nesto nema elementarnih uslova, niti ce ih ikada biti. Ali, neka, samo vi nastavite da sanjate otvorenih ociju, kolicina infantilnosti medju pojedinim odraslim osobama, clanovima tramofilne sekte, je u isto vreme i fascinantna i tuzna.

Samo vi sklonite vase sape (ukidajuce) sa autobusa i troleJbusa, stvari koje u ovom gradu, za razliku od tramvaja, zapravo funkcionisu, pa se igrajte vasim vozicima i tramvajcicima do mile volje. Samo ih, molimo vas, stavite pod zemlju, mozda ce poceti nesto i da voze, osim promaje.
 
Da, funkcionišu autobusi: koleginica juče krenula sa posla na Novom Beogradu u Žarkovo u 16, stigla u 17.55...
Da se gradska vlast potrudila i dosad napravila najlogičniju tramvajsku vezu preko Mosta na Adi, Opština NB - Banovo brdo stigla bi za pola sata...

Druga koleginica - u Kotež stigla u 18.00.
Funkcionišu autobusi... osim kad su potrebni zaposlenima.

Od 30. bloka do mosta ti je parking autobusa u desnoj traci čitavo popodne, jer automobili koji se uključuju zdesna prave čep - ponajviše ako, iz straha od kazne, slepo poštuju pravila i neće ni metar da voze žutom trakom. Onda stanu i čekaju da ih neko pusti u srednju traku (tu bi, inače, spasonosno bilo rešenje sa premeštanjem žutih traka u sredinu, što se i radi u nemalo svetskih gradova).
 
Jutros japanac zaglavio na brankovom u povratku oko 11h elektro bus kod aper privatnikov preko puta skupstine i tako ...
 
A ajde da ne pretvaramo ovo u temu autobusi vs tramvaji, može?

Prvo zato što i ja pamtim svašta nešto što bih mogao da iskoristim kao argument da izvučem raaaazne neprijatne, a validne zaključke o tramvajima u Beogradu. A pamtim svašta, pogotovu iz doba svakodnevnih putovanja uz i niz Vojvode Stepe. Ili iz vremena kad sam svaki treći dan putovao do Bloka 45. Ili iz brojnih situacija kada tramvaji ne saobraćaju duž nekog pravca više sati ili pak dana (zbog radova npr), te se kao njihova zamena angažuje ko? A pa da - autobusi...
Tako da ako ćemo da idemo u tom smeru, mogu i ja svašta nešto da izvučem i zaključim.

Ali neću to da radim, jer mi nije ni namera a ni interes. Jer za razliku od nekih ostrašćenih, mislim da Beograd ima ne samo mesta, nego i potrebe za svim vidovima prevoza. Ali to ne znači da mi je do slušanja kako su autobusi ovakvi i onakvi samo zato što GSP neće da ih održava kako valja pa se kvare. Ili zato što živimo u gradu koji je urbanistički užasan i večito nedovršen, te se sve češće dešava da se naređaju harmonikaši duž Brankovog, Gazele ili 29. novembra pa Katica sa svojih 20 km/h duž SSM deluje kao formula jedan u poređenju sa autobuskih 5 km/h u gužvi. Ni jedan ni drugi navedeni fenomen nemaju veze sa inferiornošću autobusa kao transportnog sredstva nego sa aljkavošću i glupošću onih koji upravljaju njima i gradom, trasiraju ih i održavaju.

A drugo, već imamo de facto temu Ikarbus vs Sve ostalo, pa ne moramo sad još i ovde da pravimo novu večitu podelu i debatu.
 


Ево вечерашње слике "мирујућег саобраћаја" (аутобуског паркинга уз емисију штетних гасова) у новобеоградском Булевару Михајла Пупина. И тако је - данима. Уједно и слика најзаосталијег друштва у којем живи индоевропски човек, јер ово се више, реално, нигде не виђа, посебно не на главном правцу у милионском граду. И без замене теза! Нико не мрзи аутобус, али оваква њихова употреба је пораз. Дебакл.

Ово је и концепт за који се здушно залаже један острашћени форумаш (кретање ивицом коловоза).

Е, за ово је и београдски трамвај - можда и најлошије пројектован, а свакако најрђавије одржаван и вођен систем тог типа мимо земаља бившег Совјетског Савеза - свемирски брод.
 
По мени је погрешно што се на форуму често размишља или-или (аутобус или трамвај, електробус или тролејбус, метро или мост/тунел/трамвај/преметро/лрт). Сви системи треба да функционишу као једна целина и да се допуњују. И по мени треба ширити сва три-четири електрична система (и електробус, и трамвај, и тролејбус и поготову метро) и то посебно по најужем центру града.
 
Vrh