Šta je novo?

Tramvaji

16 минута је реално време, уједно и веома добро (колима са исте тачке, каже, колега, до Трга Николе Пашића треба 20 минута).

Go tram!
 
Pa dobro, ali samo kažem da je bolje nego što je bilo. Najgora deonica je Kraljice Marije do Kalemegdana. Prvo što ne može brzo da se vozi jer su šine toliko plitke da bi malo brža vožnja izazvala ispadanje iz šina, onda pešaci i auti koji više vole šine nego 'leba da jedu, i loša mreža...
Živim u Džordža Vašingtona i svaki dan se bar nekoliko puta provozam 2, 5 ili 10. Danas kroz Vojvode Stepe milina za vožnju i onda se opet vratiš na klackanje i škripu...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=495435#p495435:3r2reybl je napisao(la):
DzonTravolta » Pet Nov 24, 2017 12:57 pm[/url]":3r2reybl]Po JEDAN!?
Sramota. Ne vidim zašto se insistira na tome da 13ica mora biti 100% "španska". Neka bude 50%, dovoljno je.
Za 13 je dovoljan i T-4, steta sto ih isekose :lool:

Ta nakarada od linije ne treba ni da postoji. Ili da je vrate na kalemegdan.
 
Dobice smisao kada jednom budu postavili sine na most na Adi.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=495505#p495505:3h0ejrta je napisao(la):
Bumbarevo brdo » 24 Nov 2017, 19:04[/url]":3h0ejrta]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=495435#p495435:3h0ejrta je napisao(la):
DzonTravolta » Pet Nov 24, 2017 12:57 pm[/url]":3h0ejrta]Po JEDAN!?
Sramota. Ne vidim zašto se insistira na tome da 13ica mora biti 100% "španska". Neka bude 50%, dovoljno je.
Za 13 je dovoljan i T-4, steta sto ih isekose :lool:

Ta nakarada od linije ne treba ni da postoji. Ili da je vrate na kalemegdan.
Ja mislim da treba da postoji, čak i sada dok ide preko Starog mosta, ali ne vidim razlog zbog kojeg se insistira da mora da bude 100% CAF.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=495508#p495508:1lmo62ax je napisao(la):
hiavata » Pet Nov 24, 2017 7:24 pm[/url]":1lmo62ax]Dobice smisao kada jednom budu postavili sine na most na Adi.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
S' obzirom na 'genijalno' resen silazak sa mosta na nbg i na cinjenicu da 89 pokriva daleko veci deo juznog bg-a, nece ni tada. Ako uopste dobijemo sine.
 
Да ли је планирано да шине пребаце у средину након реконструкције од Калемегдана до Вуковог Споменика? На неким деоницама делује као да је могуће да буде шест трака. Стварно би било глупо да не пребаце шине у средину. Опет ће бити џаба сте кречили.

Sent from my D6503 using Tapatalk
 
Da prebace sine u sredinu pa da dobijemo jos jednu jurija gagarina gde je brze stici peske. A od vuka do beka ima mali milion levih skretanja, daleko vise nego u blokovima.
A i iskoriscenost, vec skucenog, prostora je mnogo bolja sa spolj kolosecima kao u ruzveltovoj.
Vecina zutih traka u gradu ima parking mesta sa svoje desne strane, pa to normalno funkcionise. Pod uslovom da su ta mesta propisno obelezena.
 
Bio je plan da sine idu u sredinu ali se odustalo zbog toga sto bi se morali sjeci platani
Sto se tice jg kad urade pametne semafore za tramvaje tramvaj 7 ce da putuje 10 min manje od bloka 45 do ustanicke .Ja bi svejedno od kalisa do vuka stavio sine u sredinu ubrzo bi se tramvaj
Da i bas me briga za samce u limenim ljubimcima
 
JG nikad nece dobiti pametne semafore, jer to ozbiljno ugrozava protocnost cele ulice. Od toga se definitivno odustalo, karlo vam je to objasnjavao, covek je jedan od retkih razumnih zaljubljenika.
Tramvaj u JG ce biti ubrzan jedino kad se sine postave kao u milentija popovica.

Da, i bas briga samce (i drustvance) u limenim ljubimcima, za necije mokre snove.
 
Dobice ih 60 raskrsnica je vec umrezeno na nbg svidjalo se tebi ili ne tram ce imati prioritet osim na omlad brigada Sine nikad nece ici sa strane u jg a karla si pogresno razumio
 
60 raskrsnica 'umrezeno', a ne umeju zeleni talas da naprave.
Gandijeva, nehruova, oml brigada, prol solid, pa sa ovim novim naseljima i ag neta - gde god stave pametne semafore izbija haos. Glavna i JEDINA arterija za pola novog bg, a neko masta o nagaznim semaforima.

U JG ne postoji resenje koje ce da pomiri i tramvaje i leva skretanja i pesake i automobile. A svidjalo se tebi ili ne, sa sinama spolja, tramvaj bi imao brzinu autobusa. Posto se to, kako kazes, nikad nece desiti, ostajemo na brzini puža.
Ocigledno da su zaludnim ljubiteljima bitnije srednje bastice od funkcionalnosti.
 
Tramvaj ce imati prioritet i nece biti nagazni semafori raskrsnice su umrezene polako ce to da se primjenjuje a to sto ti mrzis tramvaj organski ne podnosis tvoj problem problema sa skretanjima nece biti za one koji znaju da voze Svidjalo se tebi ili ne forsirace se tramvaj na ustrb tvojih omiljenih autobusa
 
Сви врло добро знамо каква је била ситуација у Булевару и Војводе Степе док су трамваји били по страни.

Sent from my D6503 using Tapatalk
 
САМО НЕК СЕ ФОРСИРАЈУ ТРАМВАЈИ,НАЈЛЕПШЕ И НАЈБОЉЕ ПРЕВОЗНО СРЕДСТВО У БЕОГРАДУ А ПРИТОМ НЕ ЗАГАЂУЈЕ ЖИВОТНУ СРЕДИНУ ИМА ДУГ ВЕК ТРАЈАЊА ИСПЛАТИВИЈИ СУ ОД АУТОБУСА МИЛИОН ПУТА И МОЖЕ ДА СЕ НАПРАВИ ДА БУДЕ ОДВОЈЕН ОД АУТОМОБИЛСКОГ САОБРАЋАЈА ВЕЛИКОМ ДУЖИНОМ ТРАСЕ.Јако ми је жао што се овде деценијама није продужила трамвајска мрежа што је једна велика трагедија и срамота.Базел од 200 хиљада становника има дужу трамвајксу мрежу од Београда на пример па ви видите де смо.Многи градови имају и такозвани хибрид ТРАМЕТРО што би за Београд било најбоље и најисплативије решење али наравно да није дошло ни до предлога о томе јер је овде стање такво какво је тужно и јадно.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=495657#p495657:mfw4wxla je napisao(la):
direktor » Sub Nov 25, 2017 3:53 pm[/url]":mfw4wxla]Tramvaj ce imati prioritet i nece biti nagazni semafori raskrsnice su umrezene polako ce to da se primjenjuje a to sto ti mrzis tramvaj organski ne podnosis tvoj problem problema sa skretanjima nece biti za one koji znaju da voze Svidjalo se tebi ili ne forsirace se tramvaj na ustrb tvojih omiljenih autobusa
Niti mrzim tramvaj, niti volim autobus, kao i vecina normalnih NEZALUDNIH gradjana jedino mrzim sporo i nepouzdano prevozno sredstvo, bez obzira na njegov spolj izgled.
To o cemu ti mastas je potpuno neostvarivo u bilo kojoj visoko frekventnoj ulici, niko nije lud da pravi nove saob kolapse pored gomile postojecih.

Vojvode stepe je toliko tesna ulica i potpuno je ocigledno da su sine u sredini i posebno stanicna ostrva napravili probleme koji ranije nisu postojali, pre svega za pesake, mnoge deonice tesko da se mogu nazvati normalnim trotoarom. Sine su prebacene u sredinu bukvalno silovanjem skucenog prostora.

Bulevar nije adekvatan primer za poredjenje jer nema autobusku alternativu koja bi krala putnike, i nema previse frekventnih levih skretanja, a i mnogo je siri od voj stepe. Prebacivanjem sina u sredinu nastala je anomalija da se spolj kolovozna traka vise koristi za :bg4: nego za saobracaj, sto sa sinama spolja, kao u ruzveltovoj i pozeskoj, ne bi bilo moguce.

Iz ugla putnika, pozeska, ruzveltova, bul oslobodjenja i mil popovica su najprihvatljivije jer su tram i bus linije objedinjene na istom mestu pa imaju veci izbor, nema pretrcavanja i sl. Hvala bogu i razumu pa su bar tu sine ostale spolja.
 
Koja je ovo ludost sa tramvajima na liniji 13 ?
Jedan ide na NBG, drugi na okretnicu kod beton hale.
Onda u povratku sa NBG, opet umesto ka zeleznickoj stanici, tram ode ka Kalemegdanu !?


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Ne može se skrenuti desno u Karađorđevu sa mosta, zato tramvaji idu levo do Pristaništa, tu se okrenu i onda nastave pravo ka GŽS. Raskopano je tu nešto, ali mi je razlog nepoznat.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=495752#p495752:2rdmgfk2 je napisao(la):
NoLimit » Sat Nov 25, 2017 11:06 pm[/url]":2rdmgfk2]Ne može se skrenuti desno u Karađorđevu sa mosta, zato tramvaji idu levo do Pristaništa, tu se okrenu i onda nastave pravo ka GŽS. Raskopano je tu nešto, ali mi je razlog nepoznat.
Evo razloga:

Zbog radova na popravci i zameni dotrajalih tramvajskih šina u ul. Karađorđevoj, u zoni raskrsnice sa ul. Zemunski put (skretanja sa i na Stari savski most iz pravca Glavne železničke stanice), koje će izvoditi OJ „Elektrograđevinska operativa“, u periodu od subote 25.11.2017. od 00:30 časova do 27.11.2017. godine do 03:30 časova, menja se režim rada linija JGP-a.

U subotu 25.11.2017. godine i nedelju 26.11.2017 godine, celodnevno:

Tramvaji sa linija 7, 9, 13, u oba smera, saobraćaće: Savski trg – Karađorđeva – Pristanište (gde će vršiti promenu smera kretanja) – Karađorđeva – Zemunski put – Stari savski most i dalje redovnom trasom
Tramvaji sa linija 2, 11 saobraćaće redovnom trasom
Na izmenjenom delu trase vozila JGP-a koristiće postojeća stajališta.

Preneto sa busevi.com
 
To sto ti mislis da su moja mastanja tvoj problem svidjalo se tebi ili ne to ce se desiti tramvaj ce brze ici od tacke a do b
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=495585#p495585:dknpfjr5 je napisao(la):
Bumbarevo brdo » 25 Nov 2017 09:35 am[/url]":dknpfjr5]JG nikad nece dobiti pametne semafore, jer to ozbiljno ugrozava protocnost cele ulice. Od toga se definitivno odustalo, karlo vam je to objasnjavao, covek je jedan od retkih razumnih zaljubljenika.
Tramvaj u JG ce biti ubrzan jedino kad se sine postave kao u milentija popovica.

Da, i bas briga samce (i drustvance) u limenim ljubimcima, za necije mokre snove.
Ако решење са аутоматским укључивањем семафора за пролаз испред трамваја не би било оптимално, што сам и раније износио, не значи да је то једино решење да се унапреди систем транспорта у граду. Ово наглашавам овако, јер трамвај није циљ сам по себи. Ако ћемо о естетско-урбанистичком ефекту, он већ преко три деценије дефинише трговински-пословно најактивнију и најатрактивнију зону Новог Београда. Проблеми због којих имамо велики трошак због прекомерног коришћења аутомобила и аутобуса у односу на реалну улогу трамваја у великим градовима су техничко-организационе природе. А у дубини, онога што ја тако радо називам "канцеларијска секта", онога што се популарно назива "партократија", односно читав систем друштвених чинилаца.

Ако ћемо о избору решења без "нагазних семафора" (такав термин нисам налазио у стручној терминологији, али нек буде тај израз кад је већ популаран), и ту имамо избор:

1) Одређене раскрснице са семафорима претворити у кружне токове. Такво решење је примењиво само у оним деловима уличне мреже где генерално не долази до озбиљних загушења. Примери таквих раскрсница су Јурија Гагарина и Ивана Рибара, Милентија Поповића и Милутина Миланковића, Булевар ослобођења и Баштованска, Војводе Степе и Витановачка.
2) Формирање интервала за пролазак трамваја без заустављања на одређеним најважнијим раскрсницама, али са фиксним редом вожње у односу на целокупан систем управљања саобраћајем. Такав систем користе амерички ЛШС. Већ сам раније описивао тај систем, у којем би у Јурија Гагарина остали само 7 и 9 на сваких 6 минута тачно и кретали се каравански. То значи да би свако стајалиште имало по 2 перона у низу, а на самом почетку система, код Хајата, постојала два колосека ка Блоку 45, на којима би трамвај чекао полазак и "пеглао" кашњења.
3) Ротари раскрснице (кружни ток са семафорима) на важним раскрсницама у делу мреже где се генеришу загушења, где има доста левих скретања, а има довољно простора. То су Трошарина, Славија, Савски трг, Економски факултет, можда сам неко изоставио.
4) Промена позиције колосека на улици. У друштвима у којима се врло озбиљно приступа планирању јавног саобраћаја (Холандија, Немачка, Русија), нигде нисам видео трамвај у ободним саобраћајним тракама. Трамвај је или на дуплом колосеку на средини улице, или на једној страни. На Новом Београду би било најбоље оба колосека са источне стране Милентија Поповића, па оба колосека са јужне стране Милутина Миланковића, па оба колосека са западне стране Антифашистичке борбе, и у Јурија Гагарина као до сада. Од 6 великих раскрсница на том правцу, на 3 трамвај је у споредној (краткој) фази проласка раскрснице, а на 3 са главним током. У новом решењу, на 2 велике раскрснице потпуно престаје потреба за трамвајским семафором, а на остале 4 је са главним током. Врло важно код Железничке станице Нови Београд и будуће аутобуске станице, нема преласка џаде при преседању.
5) Подвожњаци и надвожњаци, у које рачунам и оне где трамвај остане у равни површине, светлосна сигнализација му даје приоритет, а оптерећен попречни ток је у подвожњаку. Не само трамвај у подвожњаку.
 
Наишао сам на реконструкцију трамвајске баштице у Загребу, плоче су масивније него што сам мислио. Делују лепо овако.
Не знам како би се понашале да преко њих прелазе и аутобуси итд, али верујем да би било боље него овај бетон који је код нас већ испуцао.
Занимљиво је да се замена плоча врши и током дана и не гаси трамвајски саобраћај (сем што мало успори).

f94e9c59580f70e865c5635f73623139.jpg


ed8cc6a5dd937ae8a5e6ecf0a4593219.jpg


b08d751df9a332d6f9a034f78ab84248.jpg


Нови трамваји су им већ 10-ак година стари али су супер одржавани (и катице им блистају). Што се материјала тиче, мислим да је ентеријер у нашем Кафу квалитетнији, али што се простора тиче Кротрам је много пространији и толики простор би био много бољи за БГ.
Иначе, на једној линији је на сваком стајалишту са спољног звучника трамваја се чуо разглас о броју линије и о смеру, интересантна ствар ако дисплеј закаже, као и помоћ слепим и слабовидим особама. Кафови имају исто звучнике напољу, али као и пола ствари се не употребљава.

6ec835bf16a021e2e36c50edde4016bd.jpg


00c5ff0b0b27ed119442ab371eae231a.jpg
 
Vrh