@Bumbarevo brdo
У основи су у праву да код нас, где је трамвај нажалост не више од аутобуса на шинама, кретање спољном траком даје боље резултате: трамвај у Милентија Поповића, рецимо, одлично функционише, можда и најбоље у Београду.
Такође, чудим се Директоровој вери у Деда Мраза, тј. у "паметне семафоре", јер, они ће пре убрзати трамвај за 10 секунди, и то једном недељно, него за десет минута, по вожњи.
Али добро, пошто ствари, ипак, треба мењати на боље, а и с обзиром да нико жив неће сада пребацивати шине из средине Јурија Гагарина на обод улице, предложио бих разумно утицање на "хардвер", радије него на "софтвер" (свако решење које подразумева сложеније облике организације, попут чекања трамваја код Хајата да "испегла" ред вожње и сл. у садашњим условима, када је немогуће избећи гомилање трамваја у центру града, бих унапред искључио).
Конкретно, у Јурија Гагарина бих предложио:
- Кружни ток Ј. Гагарина/Др Ивана Рибара;
- Денивелисано лево скретање из Нехруове у Ј. Гагарина (подвожњак);
- Денивелисано лево скретање из Ј. Гагарина у Нехруову (надвожњак);
- Денивелисано лево скратења из Ј. Гагарина у Омладинских бригада;
- Подземну трамвајску деоницу Ј. Гагарина - Миланковићев булевар, са подземном станицим испод железничке станице.
Цена, угрубо и одока, 40-ак милиона евра.
Алтернатива, саобраћајно најбоља, јесте градња издигнутих кружних токова на раскрсницама у Јурија Гагарина. Онда бисмо добили експресни трамвај (и улицу) на Новом Београду. Мени би то, у предметном случају ионако веома ружне улице, било прихватљиво - верујем да многима не би.
Едит: Нико не плаче за аутобусима 61, 62 и сл. Пре увођења трамваја на НБ, превоз ка блоковима је био катастрофа. Вероватно примећујеш да на превоз, у принципу, највише кукају људи из насеља која немају трамвај, јер, осим брзине, постоји и проблем капацитета.