Šta je novo?

Tramvaji

TRAMVAJEM PREKO MOSTA NA ADI Raspisan tender za postavljane šina težak DVE MILIJARDE


Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Grada Beograda objavila je danas poziv za prikupljanje ponuda za postavljanje tramvajskih šina preko Mosta na Adi koje će povezati Banovo brdo i Novi Beograd, a poziv će, kako je Tanjugu rekao gradski menadžer Goran Vesić, biti otvoren do 20. januara 2018. godine.
- U pitanju je veliki projekat čija je vrednost oko dve milijarde dinara i kojim će biti izgrađeno 2,7 kilometara šina sa obe strane mosta. To je onaj prostor koji sada izgleda prazan, a koji je, kada je most izgrađen, predviđen za postavljanje tramvajskih šina - naveo je Vesić i dodao da je sada "konačno" došlo do toga da se krene sa realizacijom.

Gradski menadžer ističe da je za Beograđane u vezi sa tim projektom bitno to što će biti povezani Banovo brdo i Novi Beograd, a put tramvajem između ta dva dela grada će biti skraćen na 10 do 15 minuta.

Osim samog postavljanja šina, kaže Vesić, predviđena je i izrada kompletnih prilaza šina, i to iz Radničke ulice, kako bi se spojile sa postojećim šinama na Banovom brdu i s druge strane, na Novom Beogradu, prema šinama koje sada prolaze pored mosta Ulicom Jurija Gagarina, odnosno Đorđa Stanojevića.
Na novoj tramvajskoj trasi, naveo je on, predviđena su dva stajališta - "Blok 42" na novobeogradskoj strani i "Petlja Radnička" odmah nakon glavnog raspona Mosta na Adi, na desnoj obali Save.

Oba stajališta su, kazao je Vesć, izgrađena i njihova dužina je 75 metara.

Gradski menadžer objašnjava da se Grad odlučio za širenje tramvajske mreže jer ona dugo nije bila proširivana, ali još važnije, jer su tramvaji ekološki prihvatljiviji.

- To sve govori u prilog tome da se kao Grad sve više okrećemo ekološkim vidovima prevoza. Prošle godine smo kupili četiri električna autobusa i pokazali da lako dajemo primat onim vozilima koja ne koriste gorivo - rekao je Vesić.

Tramvajski saobraćaj na Mostu na Adi najavljuje se već godinama unazad, te je ovakav tender već bio raspisan. Ipak, početkom proleća ove godine Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju tri pristigle ponude ocenila je kao neprihvatljive.

Podsetimo, Most na Adi otvoren je 1. januara 2012. godine.

Raspisano još 10 tendera

Istovremeno, dodaje Vesić, u Direkciji za građevinsko zemljište raspisano je još 10 različitih tendera, među kojima su i veliki tenderi vrednosti oko 300 miliona dinara.

To su tenderi, naveo je Vesić, poput izgradnje kanalizacije u Batajnici, zatim tender za završetak Jelezovačkog kolektora na Banjici koji će omogućiti da se Jajinci i okolna naselja priključe na kanalizaciju.

Pored toga, raspisan je i tender za postrojenje za preradu otpadnih voda u Međulužju.

- Tako ukazujemo da vodimo računa i da pokušavamo da rešimo infrastrukturu u glavnom gradu i na taj način rešimo probleme sa kanalizacijom, vodovodom, javnim prevozom, preradom otpadnih voda - zaključio je gradski menadžer.

http://www.blic.rs/vesti/beograd/tramva ... de/l9zsfxv
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=498714#p498714:3rk70dwf je napisao(la):
Biciklistkinja » Wed Dec 06, 2017 11:01 pm[/url]":3rk70dwf]I još da im očitaš kartu hahah

A placam sto je najgore, kad sam id***, ne znam, ne mogu da se se svercujem...

"Sine koje ce povezati Banovo Brdo i Novi Beograd." Once again, Rakovica ostaje u nekoj cetvrtoj dimenziji, crna rupa izmedju Vozdovca i Cukarice.
 
U međuvremenu, u nekom drugom univerzumu, u Torontu je u toku novi projekat.
U jednoj prometnoj ulici odlučili su da daju prioritet tramvajima i biciklistima tako što je na svim raskrsnicama automobilima dozvoljeno samo skretanje u desno, a prolazak kroz raskrsnicu kao i leva skretanja su zabranjena kako ne bi ometali tramvaje.

In a simple move, Toronto transforms a streetcar line into something far more useful:
https://www.thetransportpolitic.com/201 ... re-useful/


[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=l8Ar_yBhgm8[/youtube]
 
Dok čekamo Metroa na Novom Beogradu (a to neće skoro kako stvari stoje) šta mislite o ovakvom širenju tramvajske pruge? Postojeću produžiti kroz Milutina Milankovića do FDU-ua, Bulevarom Umetnosti (isdentična situacija kao u Milentija Popovića) do Mihajla Pupina, i onda sredinom kroz kružni tok kod opštine do Retenzija?
Naravno, probijanjem nasipa produžiti prugu iz Bul. Umetnosti do Bul. Crvene Armije.
(Crveno na mapi)
 
Valjda je neki plan da se siri niz milutina milankovica mada je i ovo tvoje ok koliko km nove prige je potrebno
 
Plan je bio da ide i u Milutina Milankovića i u Bulevar Zorana Đinđića , pa na BK. Kao nultu fazu smo dobili parking u Bulevaru Zorana Đinđića. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=502842#p502842:1v9zncd9 je napisao(la):
direktor » December 23rd, 2017, 3:01 pm[/url]":1v9zncd9]Kroz avnoja je valjda trebao da jednom prodje neki metro
Znam. I tramvaj i metro su prema određenim planovima provlačeni tuda. Moj komentar se odnosio samo na tramvaj , zato što je naziv ove teme podforuma. Inače po tim planovima je metro trebalo da se spušta do Belvila gde bi mu bio Depo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=502796#p502796:23570viy je napisao(la):
direktor » 23 Dec 2017 09:35 am[/url]":23570viy]Valjda je neki plan da se siri niz milutina milankovica mada je i ovo tvoje ok koliko km nove prige je potrebno

Za ovo, oko 2.5km dvokolisečne pruge + jedna nova okretnica.
Sudbinu Bul. Zorana Đinđića su zapečatili na duže staze sa parkingom.

Ovako tramvaj dobijaju blokovi 28, 29, 30, 32, 11a, 11b, 11c, 9a, 8, 8a, Novi Merkator, Opština, FDU i šta god se bude gradilo u bloku 39 itd...

Ovakvim rešenjem, nakon postavljanja šina preko mosta na Adi, dobijamo potencijalne tramvajske veze - Stari Merkator - Blokovi, Stari Merkator - Banovo Brdo, Stari Merkator - Rakovica, možda čak neka linija od Starog Merkatora preko Zarićevog mosta ka Dorćolu... Mogućnosti su mnogobrojne a verujem da se tu kriju neke linije koje bi imale dobar potencijal i bile bi korišćene.
 
@djakovac
Odlična ideja da se proširi tramvaj. A to da metro neće još skoro, nažalost stoji. Načekat ćemo se mi još dugo, dugo. Možda bi stvarno bilo dobro da se krene u rekonstrukciju i unapređenje postojeće tramvajske mreže, poput semafora sa prvenstvom prolaza za tramvaje, zabrane skretanja u levo za automobile, denivelacija određenih tramvajskih raskršća i slično.
 
Postoje li ikakvi planovi za proširenje kapaciteta postojeće tramvajske mreže (u smislu elektro sistema)?
 
Ваљда код моста на Ади планирају нову подстаницу.
 
Za sada smo samo dobili tramvajnonepropusni semafor kod Veterinarskog nakon rekonstrukcije Bulevara JNA.

Gesendet von meinem SM-G850F mit Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=502855#p502855:3pl30jf7 je napisao(la):
tragac » Sat Dec 23, 2017 3:04 pm[/url]":3pl30jf7]Pre ćemo dobiti teleport stanicu za drugu galaksiju nego metro.

Ako se dobro odradi tramvajska mreza na NBG, metro nece biti ni potreban.

Ima gradova vecih od Beograda koji nemaju metro ali imaju dobar tramvaj i gradsko/prigradsku zeljeznicu. Melburn, npr.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=503316#p503316:144inod5 je napisao(la):
Дошљак » 25 Dec 2017 03:15 pm[/url]":144inod5]Ваљда код моста на Ади планирају нову подстаницу.

Koliko znam u okviru projekta postavljanja šina na novi most u planu su dve nove nove podstanice. Jedna kod Biljaka druga kod Hipodroma
 
Da li ta kod Buvljaka može da reši problem koji trenutno postoji na NBG?
 
Vidjam te ukrasene tramvaje vec duze vreme, ali nikad nisam uspeo da uslikam. Drago mi je da je neko okacio ovde.

Ima ih minimum dva, video sam ih kako idu jedan za drugim (verovatno iz depoa).

Oba puta kad sam ih video na ulici isli su prazni i nisu stajali na stanice, sto me vodi da zakljucim da izgleda sluze samo kao vizuelni ukras, a ne za prevoz putnika. Prilicno apsurdno.
 
:!:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=507376#p507376:146q2ucz je napisao(la):
solecar » Сре Јан 10, 2018 10:16 pm[/url]":146q2ucz]Da li ta kod Buvljaka može da reši problem koji trenutno postoji na NBG?

Надам се да хоће, чини ми се да је за сада једина подстаница на НБГ онај велики трафо код погона НБГ.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=507676#p507676:256mnd3g je napisao(la):
Дошљак » 12 Jan 2018 12:30 am[/url]":256mnd3g]:!:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=507376#p507376:256mnd3g je napisao(la):
solecar » Сре Јан 10, 2018 10:16 pm[/url]":256mnd3g]Da li ta kod Buvljaka može da reši problem koji trenutno postoji na NBG?

Надам се да хоће, чини ми се да је за сада једина подстаница на НБГ онај велики трафо код погона НБГ.

Postoji i jedna u bloku 21 (šest kaplara). Propuštena je prilika da se ona remontuje kada su rađene šine i kontaktna mreža na NBGD.
Primetio sam da su u toku 2017 izvođeni neki radovi na tramvajske. mreži u Jurija Gagarina u 2017 posle raskrsnice sa Omladinskih Brigada. Mislim da je povezano sa stalnim ispidima mreže kada se nakupi više tramvaja na okretnici u 45 i pored blokova 45 i 44.
Izgleda da su to rešili tim radovima, od septembra-oktobra nisam video da su tramvaji stali ovde zbog preopterećenosti mreže.
 
Vrh