Šta je novo?

Tramvaji

tripuješ, Beograd nikad nije imao ČKD T3.
Beograd je imao 20 ČKD T4 Do 1990. Godine, a pre nekoliko godina stigao je opet Jedan ČKD T4, eno ga stoji na okretnici Beko.
 
Čuo sam iz više izvora da je tender za nabavku novih tramvaja poništen. Pisalo je i u "Politici" iz subote. Ovi iz GSP-a ne znaju šta hoće, a šta neće :notok:
 
Iz Đilasovog intervjua u ''Politici'', 28.12.2008:
Хоћете ли град купити и нове трамваје или ремонтовати старе?
Ремонтоваћемо старе али купићемо и нове. Одвојићемо 40.000.000 евра, али тражићемо такву компанију која ће моћи да нам прода возила са отплатом на пет година. Сматрам да ће фирме имати интереса да склопе такав уговор са нама јер тврдим да ће Београд бити „једина фирма” у Србији са којом ће компаније имати сигурност у пословању следеће године. С обзиром на кризу то се тешко може рећи за остатак привреде, али и државу. То сви који са нама желе да раде морају да имају у виду.
Izvor: Politika
Link: http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Prestonica-obecava-sigurnost-u-poslovanju.sr.html
 
Sada su javili na studiju b sutra ujutru kreću 3,12,13 : )
 
Субота, 10. jануар 2009.
Реконструкција трамвајске пруге у Булевару војводе Мишића завршена
Трамвајске линије 3, 12 и 13 од данас саобраћају редовном трасом. Реконструкција трамвајске деонице у Булевару војводе Мишића је завршена, па трамваји на линији 3 саобраћају од Ташмајдана до Кнежевца, на линији 12 од Омладинског стадиона, преко Славије до Бановог брда, а на линији 13 од Калемегдана до Бановог брда.

Реконструкцију пруге у Булевару војводе Мишића од Савске улице до окретнице „Господарска механа”, у дужини од 1,7 километара, извело је аустријско предузеће „Свителски”, које је посао добило на конкурсу, а подизвођачи су биле углавном домаће фирме. Радови су коштали око 470 милиона динара и обухватили су постављање нових шина, скретница, контактне мреже и тротоара, а урађено је и ново одводњавање. Такође је урађена и хидроизолација на трамвајском мосту.

– Што се ове деонице тиче мирни смо у наредних неколико деценија, а на њој ће бити повећане и брзина и безбедност. Ово је прави тренутак да је пустимо у саобраћај, будући да је Булевар војводе Мишића једина саобраћајница којом грађани из тог правца могу да стигну у центар града и гужве у њој су биле велике. Трамваји на линијама 3, 12 и 13 ће нам знатно помоћи да растеретимо саобраћај – рекао је Бранко Смиљанић из Секретаријата за саобраћај.

Средства за реконструкцију је обезбедио град Београд, уз помоћ кредита Европске инвестиционе банке.
1334383_tramvaj_3.jpg
извор Беоинфо
линк http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1334374
 
хм, мирни смо неколико деценија... то је врло смела прогноза. ипак, све похвале за извођаче радова!
кад смо већ код трамваја, да ли се зна која је најдужа линија? ја бих рекао да је седмица, мада је и тројка (са горње фотографије) ту негде...
 
sad sam uporedio devetku i sedmicu preko google eartha, rezultati su iznenadjujuci:

Linija 9 (Blok 45 - Banjica) = 15.92km
Linija 7 (Blok 45 - Ustanicka) = 15.18km

za trojku me mrzelo da jurim, pa ko hoce neka izvoli
 
kad smo vec kod duzina linija...

iskoristio sam google earth i linija o kojoj se ovde govorilo a koja ne postoji i nije tako dugacka kao sto izgleda ...

tramvaj : Blok 45 - Banovo Brdo = 15.27km


edit: Kada kazem "nije dugacka" mislim, nije dugacka kad se uporedi sa shmeksi-jevim merenjima za 7 i 9 ... :)
 
Nije mi jasna ova slika pa ako neko zna nesto vise...
U ovom tekstu sa eKapije o nabavki novih tramvaja, pored teksta stoji slika s jednim luksuznim tramvajem a na njemu stoji logo GSP-a. Da li je to fotomontaza ili se u Beogradu vec cozika ovakav tramvaj.
Evo te slike:
tramvaj_161208.jpg


A evo i cijelog linka:
http://www.ekapija.com/website/sr/page/209634
 
To je jedan od predloga za redizajniranje sadašnjih tramvaja. Usvojen je drugi plan, ali je tender propao.
 
NenoN":1ql47fs5 je napisao(la):
Nije mi jasna ova slika pa ako neko zna nesto vise...
U ovom tekstu sa eKapije o nabavki novih tramvaja, pored teksta stoji slika s jednim luksuznim tramvajem a na njemu stoji logo GSP-a. Da li je to fotomontaza ili se u Beogradu vec cozika ovakav tramvaj.
Evo te slike:
http://www.ekapija.com/dokumenti/tramvaj_161208.jpg

A evo i cijelog linka:
http://www.ekapija.com/website/sr/page/209634
To je drugo nagradjeno resenje na konkursu od pre nekog vremena za redizajn bg tramvaja. Decko koji je to crtao ima valjda 19 godina ili tu negde. Nazalost nije se bas pridrzavao zadatih okvira na konkursu pa nije ni pobedio.
 
shmeksi":v7ukihzp je napisao(la):
NenoN":v7ukihzp je napisao(la):
Nije mi jasna ova slika pa ako neko zna nesto vise...
U ovom tekstu sa eKapije o nabavki novih tramvaja, pored teksta stoji slika s jednim luksuznim tramvajem a na njemu stoji logo GSP-a. Da li je to fotomontaza ili se u Beogradu vec cozika ovakav tramvaj.
Evo te slike:
http://www.ekapija.com/dokumenti/tramvaj_161208.jpg

A evo i cijelog linka:
http://www.ekapija.com/website/sr/page/209634
To je drugo nagradjeno resenje na konkursu od pre nekog vremena za redizajn bg tramvaja. Decko koji je to crtao ima valjda 19 godina ili tu negde. Nazalost nije se bas pridrzavao zadatih okvira na konkursu pa nije ni pobedio.
A koji je rad bio pobijedio?
 
TRAMVAJI mehanicka oprema Nenad Rankovic Beograd 1991 cena 100 din u knjizari u Gracanickoj ulici .Sve o BGD tramvajima
 
Nadam se da ovakvog Frankenštajna ipak nećemo gledati. Kao da su uzeli prednji deo od jednog tramvaja, trolu od drugog i ubacili deo autobusa koji je propao do zemlje od sopstvene težine. Ekvivalent bi bio modernizacija Juga koje koriste državne službe - ukratko, uzaludan posao.
Neka samo održavaju katice u nekom pristojnom stanju i polako ih menjaju novim tramvajima.
 
bigvlada":1e0skluw je napisao(la):
Nadam se da ovakvog Frankenštajna ipak nećemo gledati. Kao da su uzeli prednji deo od jednog tramvaja, trolu od drugog i ubacili deo autobusa koji je propao do zemlje od sopstvene težine. Ekvivalent bi bio modernizacija Juga koje koriste državne službe - ukratko, uzaludan posao.
Neka samo održavaju katice u nekom pristojnom stanju i polako ih menjaju novim tramvajima.
Frankenštajna???? Pa kao preliminarno rešenje, tj. do uvođenja novih tramvaja, ovo je odlično i funkcionalno. Ne zaboravi da su tramvaji veoma skupe igračke, i da je bolje da se modifikuju stara, nego da se nabavljaju nova vozila, i to u malim serijama od po desetak komada... Bolje je prvo izgraditi metro, nabaviti nove autobuse i trolejbuse, koji su jeftiniji, i koji procentualno više učestvuju u prevozu putnika, nego se baviti estetskim glupostima... :kafa:
 
I tend to disagree. Tramvaj nije hot rod ili nešto slično po čemu se prčka po garaži kada imaš vremena.

Održavanje voznog parka je najjeftinije kada su vozila standardizovana. Što je više modela, to je održavanje teže i skuplje. Tramvaj je mnogo skuplji od autobusa tako da je više od dva modela (stari i novi) užasno neraciopnalno trošenje sredstava. Sada postoje dva modela, ako naprave ovo to je onda tri i sa novim (nadam se Citadis) je četiri - logistička noćna mora.

Kada uvedu deset novih, mogu švajcarce da poklone nekom gradu u Srbiji koji želi da ima tramvaje (ne, to nije Novi sad, oni hoće aerodrom :rolleyes:) i opet će da postoje samo dva modela.

Jedan primer, istina u drugoj oblasti.

U WW2 nemci su imali 293847562938456 vrsta i modifikacija tenkova koji su bili sjajni ali malobrojni. Amerikanci i Rusi su u 99% slučajeva štancovali šermane i T-34 dok se ne rastope boje. Rezultat znamo. Manji broj modela je bolje rešenje.
 
Da, odrzavanje voznog parka jeste najjeftinije kada je isti standardizovan, i kada bi svim Katicama u toku redovnog remonta modernizovali elektroniku i dodali srednji modul, ostao bi standardizovan. Ne vidim nikakav problem. 10 novih tramvaja ne bi moglo da zameni sve Svajcarce, i efekat u olaksanom prevozu tesko pokretnih i starijih osoba, kao i osoba sa invaliditetom, trudnica zena sa kolicima, itd, bi bio nikakav. A, to je i svrha nabavke niskopodnih tramvaja. Za te pare bolje da nabave jos 100 niskopodnih autobusa.
 
Ulaganjem u modernizaciju starih tramvaja smanjuješ dinamiku kupovanja novih. Ako nisam pogrešno informisan, mislim da grad već par godina organizuje minibuseve kao prevoz invalidima.

Moraš da budeš surov i da posmatraš stvari koristeći se čistom logikom.

Da li uložiti dodatna sredstva (i plaćati dodatno održavanje) za stare tramvaje kako bi se omogućilo da 5% stanovništva (osobe sa invaliditetom koje sada ne mogu da koriste tramvaj (ali mogu nove autobuse)) može da koristi tramvaj na uštrb produženja vremena za obnovu tramvajske flote. Ne. Surovo, ali ne. Većina ima prednost.

Navešću ti opet jedan primer. Koliko kompanija razvija linux verzije svog softvera? Da li uložiti par desetina miliona dolara da bi se pokrio oko 1% tržišta? Ne. Nema opravdanja za takav potez. Mogu oni privatno da vole linux koliko hoće, za sada to nije realna opcija za najveći deo softverske industrije.

Bilo koja mera gradske vlade namenjena olakšanju svakodnevnog života i rada osoba sa invaliditetom (specijalizovan minibus prevoz, naručivanje dokumenata preko mreže, rad od kuće, veći procenat od prodaje karata privatnicima koji imaju niskopodne autobuse...) košta manje od prepravke starih tramvaja.
 
bigvlada":266m2pmm je napisao(la):
Ulaganjem u modernizaciju starih tramvaja smanjuješ dinamiku kupovanja novih. Ako nisam pogrešno informisan, mislim da grad već par godina organizuje minibuseve kao prevoz invalidima.
Kupovanja novih? Kojih novih? :laugh:
Drugo, Katice nisu toliko stare, da se njihova modernizacija ne bi isplatila...
 
@bigvlada

Razumem, ali postoji ogroman problem u tvojoj analogiji. Naime, operativni sistem mozes da biras, a smanjenu mobilnost ne mozes. Tu ne govorimo samo o ljudima u kolicima, vec i starijim osobama, ljudima sa decom, itd itd... A zadnji put kad sam proverio to je vise od cetvrtine stanovnistva. Da li bi bilo u redu praviti tramvaje u koje mogu da ulaze "cistokrvni" pravoslavni Srbi?
 
Može neko da postavi slike i cenovnih nekih novih tramvaja.
...bilo bi zanimljivo. :D :D :D
 
Meni se iskreno vise svidja ideja da se ide u obnovu tramvaja(ali da budu neka lepsa i ozbiljnija resenja od onih sa konkursa), nego u kupovinu novih. Ako moze da se ubaci i onaj niskopodni deo onda je to skoro savrseno. Mada, ne svidja mi se vizuelno kako deluje onaj umetnuti deo, kako su spusteni prozori, vidi se da to nije jedna celina tj. ko sto kaze bigvlada deluje kao Frankestajn. Ali posto bi mi ionako radili faceliting, sa nekim pametnim resenjima to bi se moglo ispraviti. Takvi tramvaji bi nam sasvim lepo sluzili nekih 15-20 godina, a za razliku u ceni u odnosu na kupovinu novih bi mogli napraviti 3-4km metroa. Nismo mi dovoljno bogati da tek tako odbacujemo tramvaje koji su stari 20-ak godina. Mnogo bogatiji od nas su neke svoje tramvaje koristili i koriste mnogo duze nego sto bi mi nase. To nema bas smisla.
 
Vrh