zhaba
Higher intermediate
Milsim da sam negde procitao da je razlika u ceni rekonstrukcije tramvaja i kupovine novih relativno mala!!?? te da se zbog toga odlucilo na kupovinu novih. To mi se cini logicno. Doduse zna li neko koliko je ta razlika?
Izvor: Politika
Све учесталије искакање трамваја из шина подстакло је градске власти да убрзају процес куповине ових возила. Од дуго најављиваног ремонта 60 трамваја дефинитивно се одустало, а до краја фебруара биће познато колико ће нових шинских возила бити набављено и од којих пара.
Ових дана Градско саобраћајно предузеће „Београд” прави бизнис план за 2009. годину. Њиме ће бити одређено колико је нових трамваја потребно градском превознику, али је већ сада извесно да ниједна набавка неће бити плаћена новцем из буџета овог предузећа. Разлог је врло једноставан – ГСП, а ни град у целини, немају пара. Због тога су им преко потребни међународни кредити.
Из Градске управе поручују да су у току преговори са Европском инвестиционом банком и наглашавају да ће, када постигну договор, најпре о томе обавестити градоначелника који онда треба да одобри куповину. Првобитно је планирано да се на улицама главног града нађе 20 нових трамваја, али Бранко Смиљанић, заменик секретара за саобраћај, каже да је могуће да тај број буде увећан.
– Ако исход преговора са међународним банкарским институцијама буде повољан, добићемо довољно новца за куповину знатно више од 20 шинских возила – наглашава Смиљанић и додаје да ће у наредних месец дана бити донета коначна одлука о набавци трамваја.
После тога би, каже, требало да уследи расписивање међународног конкурса на коме се очекује учешће великог броја понуђача.
Према грубим проценама, цена једног трамваја, у зависности од дужине и произвођача, износи од једног до три милиона евра. Век трајања ових удобних, нископодних, а можда и климатизованих возила је од 20 до 30 година. Они би свакако одговарали Београду где је просечна старост чешких трамваја чак 18 година, док су такозвани швајцарци (поклон из Базела) стари у просеку 26 година.
Управо застарелост возног парка натерала је прошле године градске власти да озбиљно размишљају о ремонту трамваја. Тада је у плану била поправка 60 шинских возила, али до ње није дошло јер је тендер пропао.
– Понуде које је ГСП добио нису биле задовољавајуће, тако да смо морали да одустанемо од посла. Израчунали смо да је знатно повољније да уложимо новац у куповину нових, а да постојеће трамваје редовно одржавамо и постепено их ремонтујемо – објашњава Радослав Николић, генерални директор Градског саобраћајног предузећа „Београд”.
Из ове компаније је раније најављивано да би у поправку трамваја требало да буде уложено око 25.000.000 евра, као и да је приоритет да до краја године у потпуности буде обновљена трамвајска инфраструктура. То подразумева и поправку шина, која је већ ушла у поодмаклу фазу.
Према званичним подацима, досад је обновљено укупно 7.160 метара двоколосечне, односно 14.320 метара једноколосечне мреже у Немањиној, Савској, Улици Милентија Поповића, Трећем булевару, Улици пролетерске солидарности, као и на Старом савском мосту. Ове године замењене су и шине у Булевару војводе Мишића, на делу од Мостарске петље до ресторана „Господарска механа”, за шта је потрошено око 470 милиона евра. Новац је обезбеђен делом из градске касе, а делом од кредита Европске инвестиционе банке у склопу пројекта „Обнова инфраструктуре Београда”.
Очекује се да ће до краја године, уколико не буде ванредног смањења градског буџета, бити обновљена трамвајска пруга и у Карађорђевој улици, а могућа је и замена шина у Пожешкој – главној саобраћајници на Бановом брду.
Ови радови, као и куповина нових шинских возила, требало би да утичу на повећање безбедности у трамвајском саобраћају. На тај начин би искакање трамваја из шина, које је узело маха још од удеса у Немањиној 2006. године када је повређено 11 путника, коначно требало да постане прошлост.
Н. Миковић
[објављено: 30/01/2009]
Pola linije metroa.Ове године замењене су и шине у Булевару војводе Мишића, на делу од Мостарске петље до ресторана „Господарска механа”, за шта је потрошено око 470 милиона евра.
Линк: http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1334374Субота, 10. jануар 2009.
Завршена реконструкција трамвајске пруге у Булевару војводе Мишића
Трамвајске линије 3, 12 и 13 од данас саобраћају редовном трасом. Реконструкција трамвајске деонице у Булевару војводе Мишића је завршена, па трамваји на линији 3 саобраћају од Ташмајдана до Кнежевца, на линији 12 од Омладинског стадиона, преко Славије до Бановог брда, а на линији 13 од Калемегдана до Бановог брда.
Реконструкцију пруге у Булевару војводе Мишића од Савске улице до окретнице „Господарска механа”, у дужини од 1,7 километара, извело је аустријско предузеће „Свителски”, које је посао добило на конкурсу, а подизвођачи су биле углавном домаће фирме. Радови су коштали око 470 милиона динара и обухватили су постављање нових шина, скретница, контактне мреже и тротоара, а урађено је и ново одводњавање. Такође је урађена и хидроизолација на трамвајском мосту.
– Што се ове деонице тиче мирни смо у наредних неколико деценија, а на њој ће бити повећане и брзина и безбедност. Ово је прави тренутак да је пустимо у саобраћај, будући да је Булевар војводе Мишића једина саобраћајница којом грађани из тог правца могу да стигну у центар града и гужве у њој су биле велике. Трамваји на линијама 3, 12 и 13 ће нам знатно помоћи да растеретимо саобраћај – рекао је Бранко Смиљанић из Секретаријата за саобраћај.
Средства за реконструкцију је обезбедио град Београд, уз помоћ кредита Европске инвестиционе банке.
Pa lepo piše:Nikola":1gnq5rdr je napisao(la):Meni i ta cifra u dinarima deluje ogromno za tramvajske sine. To ispadne oko 2.5 miliona eura po km .
Tramvaji ispadaju zbog loše urađenog ili neodržavanja koloseka, a ne zbog starosti tramvaja. Ako kupe nove tramvaje opet će iskakati i biće još gore.Све учесталије искакање трамваја из шина подстакло је градске власти да убрзају процес куповине ових возила