Šta je novo?

Tramvaji

Milsim da sam negde procitao da je razlika u ceni rekonstrukcije tramvaja i kupovine novih relativno mala!!?? te da se zbog toga odlucilo na kupovinu novih. To mi se cini logicno. Doduse zna li neko koliko je ta razlika?
 
Mislim da je prica bila da obnova/modernizacija jednog tramvaja kosta oko 600k eura(mada mislim da su i tu cifru naduvali), a vrednost najjeftinijeg tramvaja ti je bar za milion eura veca, pa ti vidi da li je razlika relativno mala. Ja ne mislim da jeste.
 
Bila je priča da je obnova Katica 450.000 evra.
Sve više mislim, ako ovaj grad planira da gradi metro, koji ima za cilj da zameni većinu tramvajskih trasa, onda čemu kupovati nove tramvaje. Dovoljan je remont postojećih tramvaja.
 
U Milanu, koji uz solidan metro ima i vrlo razvijenu tramvajsku mrezu, barabar voze ultramoderni zeleni tramvaji i vozila za koja su nasi "bazelci" pravi mladunci. I to nista posebno ne smeta. Kada su vozila cista, ispravna i redovno servisirana, kada se pojavljuju na svakih 5-6 minuta, nemas preteranog razloga da vapis za ultramodernim dizajnom. :cool:
 
@Sinisa

Tu se slazem sa tobom, mislim da sredstva treba koncentrisati na metro i remont postojecih tramvaja umesto na kupovinu novih.
 
Naravno da pare ne treba bacati, no cini mi se da je u tom nekom clanku pisalo da je razlika u ceni reda velicine nekih deset posto.
Verovatno sam lose video! Metro u principu ne treba da menja tramvaje vec da budu komplementarni i da zajedno ponesu najveci broj putnika.
 
OK, loša analogija,ali je prvo što mi je palo na pamet.

Pokušaću drugačije:

Imamo 120 katica i 10 švajcaraca (nisam siguran u broj ni jednih ni drugih, okvirno)

1. slučaj - imamo 120 katica, deset pošaljemo na remont, imamo 120 tramvaja. Koliko će remont da traje, ko će ga izvoditi i gde, da li treba slati tramvaje negde? Posle određenog vremena (kolikog?) imamo 110 katica, 10 niskopodnih katica
i 10 švajcaraca. I nijedan no tramvaj a utrošena su značajna sredstva.

2. slučaj - kupimo 10 citadisa - imamo 140 tramvaja, možemo da penzionišemo 10 švajcaraca i opet imamo isti broj. A 10 su novi.

Situacija je danas mnogo bolja nego pre par godina jer ipak imamo niskopodne autobuse, ne mnogo ali polako im se povećava broj. Suludo je novac namenjen novim vozilima upotrebiti za rekonstrukciju starih radi sumnjivog dobitka. Pre će se u saobraćaj staviti 10 novih tramvaja nego 10 remontovanih.

Pogledajte autobuski vozni park, da li su uopšte razmišljali o prepravci starih autobusa ili su novac ulagali u nabavku novih niskopodnih?
 
Tramvaji su mnogo skuplji od autobusa, i radni vek im je znatno duzi, sto znaci da bi morali da budu eksploatisani barem 30 godina. 100 niskopodnih Ikarbusa bi znacilo mnogo, dok uvodjenje 10 Citadisa ne bi znacilo apsolutno nista. Ja nisam a priori protiv kupovine novih tramvaja, ali kada grad raspolaze sa ogranicenim sredstvima, onda se prvo mora investirati u prioritete. A to su:
Kratkorocni:
1. Pocetak izgradnje metroa
2. Uvodjenje niskopodnih autobusa na sve linije GSP-a i Laste, unifikacija voznog parka (da svi autobusi budu niskopodni)
3. Uvodjenje niskopodnih trolejbusa
4. Zavrsetak obilaznice

Srednjorocni:
1. Pocetak uvodjenja novih tramvaja
2. Izgradnja UMP-a

Dugorocni:
1. Pustanje prve linije metroa u promet i gradnja druge linije
2. Prilagodjavanje postojece mreze linija GSP-a metrou i njihovo preusmeravanje na UMP
3. Postupna zamena Katica niskopodnim tramvajima
 
U principu se slažem, sem u predlogu da se autobusima da prioritet. Neće nafta i sledećih pet godina biti $35 dolara po barelu. Logičnije mi je da grad godišnje zameni 10 tramvaja, 10 trolejbusa i recimo 30 autobusa, tj. da se ravnomerno obnavlja flota.
 
Нема пара за куповину трамваја
Нова шинска возила биће купљена новцем из међународних кредита, поручују из Градске управе
24dmw07.jpg

Све учесталије искакање трамваја из шина подстакло је градске власти да убрзају процес куповине ових возила. Од дуго најављиваног ремонта 60 трамваја дефинитивно се одустало, а до краја фебруара биће познато колико ће нових шинских возила бити набављено и од којих пара.

Ових дана Градско саобраћајно предузеће „Београд” прави бизнис план за 2009. годину. Њиме ће бити одређено колико је нових трамваја потребно градском превознику, али је већ сада извесно да ниједна набавка неће бити плаћена новцем из буџета овог предузећа. Разлог је врло једноставан – ГСП, а ни град у целини, немају пара. Због тога су им преко потребни међународни кредити.

Из Градске управе поручују да су у току преговори са Европском инвестиционом банком и наглашавају да ће, када постигну договор, најпре о томе обавестити градоначелника који онда треба да одобри куповину. Првобитно је планирано да се на улицама главног града нађе 20 нових трамваја, али Бранко Смиљанић, заменик секретара за саобраћај, каже да је могуће да тај број буде увећан.

– Ако исход преговора са међународним банкарским институцијама буде повољан, добићемо довољно новца за куповину знатно више од 20 шинских возила – наглашава Смиљанић и додаје да ће у наредних месец дана бити донета коначна одлука о набавци трамваја.

После тога би, каже, требало да уследи расписивање међународног конкурса на коме се очекује учешће великог броја понуђача.

Према грубим проценама, цена једног трамваја, у зависности од дужине и произвођача, износи од једног до три милиона евра. Век трајања ових удобних, нископодних, а можда и климатизованих возила је од 20 до 30 година. Они би свакако одговарали Београду где је просечна старост чешких трамваја чак 18 година, док су такозвани швајцарци (поклон из Базела) стари у просеку 26 година.

Управо застарелост возног парка натерала је прошле године градске власти да озбиљно размишљају о ремонту трамваја. Тада је у плану била поправка 60 шинских возила, али до ње није дошло јер је тендер пропао.

– Понуде које је ГСП добио нису биле задовољавајуће, тако да смо морали да одустанемо од посла. Израчунали смо да је знатно повољније да уложимо новац у куповину нових, а да постојеће трамваје редовно одржавамо и постепено их ремонтујемо – објашњава Радослав Николић, генерални директор Градског саобраћајног предузећа „Београд”.

Из ове компаније је раније најављивано да би у поправку трамваја требало да буде уложено око 25.000.000 евра, као и да је приоритет да до краја године у потпуности буде обновљена трамвајска инфраструктура. То подразумева и поправку шина, која је већ ушла у поодмаклу фазу.

Према званичним подацима, досад је обновљено укупно 7.160 метара двоколосечне, односно 14.320 метара једноколосечне мреже у Немањиној, Савској, Улици Милентија Поповића, Трећем булевару, Улици пролетерске солидарности, као и на Старом савском мосту. Ове године замењене су и шине у Булевару војводе Мишића, на делу од Мостарске петље до ресторана „Господарска механа”, за шта је потрошено око 470 милиона евра. Новац је обезбеђен делом из градске касе, а делом од кредита Европске инвестиционе банке у склопу пројекта „Обнова инфраструктуре Београда”.

Очекује се да ће до краја године, уколико не буде ванредног смањења градског буџета, бити обновљена трамвајска пруга и у Карађорђевој улици, а могућа је и замена шина у Пожешкој – главној саобраћајници на Бановом брду.

Ови радови, као и куповина нових шинских возила, требало би да утичу на повећање безбедности у трамвајском саобраћају. На тај начин би искакање трамваја из шина, које је узело маха још од удеса у Немањиној 2006. године када је повређено 11 путника, коначно требало да постане прошлост.

Н. Миковић
[објављено: 30/01/2009]
Izvor: Politika
Link: http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Nema-para-za-kupovinu-tramvaja.sr.html
 
Ове године замењене су и шине у Булевару војводе Мишића, на делу од Мостарске петље до ресторана „Господарска механа”, за шта је потрошено око 470 милиона евра.
Pola linije metroa.

No comment.

P.S. Pardon, da rade Španci, cela linija 1 metroa.
 
Mislim da je greska u tekstu, verovatno je 470 miliona dinara. Ukoliko je stvarno utroseno 470 miliona evra onda je to vec za zatvor i dozivotnu zabranu obavljanja javne funkcije.
 
hmm, ne verujem da mogu odmah da zamene sve, ali da li bi mogli pola, tj 60 komada? Jel' postoji neki popust na količinu? Platiš 9 nosiš 10? :p
 
Ma nema sanse da su u pitanju evri!!! Znate li koliko je pola milijardi evra!?
Moram da priznam da tema obnova tramvajskih sina ipak u Beogradu lepo napreduje. Ako izuzmemo kaljuge u Savskoj itd..
Ako nesto primetim svaki put kada dodjem u Bg, to su sredjene tram. sine! :kk:
 
ako je utroseno pola milijarde evra a jos nije uradjen krak ka banjici i banovom brdu delu ka blokovima izgleda da su u pitanju opasne mahinacije
pa za te pare se mogla uraditi cela metro linija vuk-fontana
otkud nema para za metro a ima pola milijarde evra za obnovu sina ujedno mislim da su svajcarci mnogo stariji u proseku nego sto pise :notok:
 
Ma kakvi evri. Ne moze obnova sina u par ulica da kosta pola milijarde evra. :grand:
 
Ма дефинитивно је грешка. Новинари су чудо једно!!! Ово није први пут да се цифре повећавају по 94.45 пута :D
Можда тим неуким људима који се баве том лепом професијом делује јефтино све што је у динарима, па ко вели да убаце евро, неће погрешити...
Ево текста са сајта Града:
Субота, 10. jануар 2009.

Завршена реконструкција трамвајске пруге у Булевару војводе Мишића


Трамвајске линије 3, 12 и 13 од данас саобраћају редовном трасом. Реконструкција трамвајске деонице у Булевару војводе Мишића је завршена, па трамваји на линији 3 саобраћају од Ташмајдана до Кнежевца, на линији 12 од Омладинског стадиона, преко Славије до Бановог брда, а на линији 13 од Калемегдана до Бановог брда.

Реконструкцију пруге у Булевару војводе Мишића од Савске улице до окретнице „Господарска механа”, у дужини од 1,7 километара, извело је аустријско предузеће „Свителски”, које је посао добило на конкурсу, а подизвођачи су биле углавном домаће фирме. Радови су коштали око 470 милиона динара и обухватили су постављање нових шина, скретница, контактне мреже и тротоара, а урађено је и ново одводњавање. Такође је урађена и хидроизолација на трамвајском мосту.

– Што се ове деонице тиче мирни смо у наредних неколико деценија, а на њој ће бити повећане и брзина и безбедност. Ово је прави тренутак да је пустимо у саобраћај, будући да је Булевар војводе Мишића једина саобраћајница којом грађани из тог правца могу да стигну у центар града и гужве у њој су биле велике. Трамваји на линијама 3, 12 и 13 ће нам знатно помоћи да растеретимо саобраћај – рекао је Бранко Смиљанић из Секретаријата за саобраћај.

Средства за реконструкцију је обезбедио град Београд, уз помоћ кредита Европске инвестиционе банке.
Линк: http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1334374
 
Novinari, novinari. Toliko truda da sklope fraze, a pogreše straobalno. Najjači su kad napišu, usvojen budžet od 700 miliona dinara ili ovo za Eure, tu se frljaju najstrašnije.

PS: Omiljena fraza mi je " ...... kazao je direktor Narodnog pozorišta. Nacionalni teatar će sledeće godine........" bitno je samo da melodično zvuči i da se slušalac zamaže debilnim fraziranjima, a suština lebdi tamo negde na Marsu, pa ko primeti primeti.
 
Meni i ta cifra u dinarima deluje ogromno za tramvajske sine. To ispadne oko 2.5 miliona eura po km .
 
Nikola":1gnq5rdr je napisao(la):
Meni i ta cifra u dinarima deluje ogromno za tramvajske sine. To ispadne oko 2.5 miliona eura po km .
Pa lepo piše:


Радови су коштали око 470 милиона динара и обухватили су постављање нових шина, скретница, контактне мреже и тротоара, а урађено је и ново одводњавање. Такође је урађена и хидроизолација на трамвајском мосту.

Nije samo prost kilometar rekonstrukcije šina u pitanju
 
Kad krenu tako da nabrajaju svaku stvar u okviru projekta postanem jos sumnjicaviji u korektnost cene.
To mi zvuci ono kao da oces nekako da opravdas cenu za koju si svestan da ne zvuci realno, pa onda dodas brdo stavki nadajuci se da niko nece proveravati da ti radovi ne mogu bas toliko uticati na cenu, ili da te radove nisi bas obavljao na celoj relaciji.
 
Све учесталије искакање трамваја из шина подстакло је градске власти да убрзају процес куповине ових возила
Tramvaji ispadaju zbog loše urađenog ili neodržavanja koloseka, a ne zbog starosti tramvaja. Ako kupe nove tramvaje opet će iskakati i biće još gore.
 
Taj zeleni tepih bice tako divan samo ako se propisno, da ne kazem opsesivno odrzava. Kod nas takve opsesije i dalje nema. Ako je za utehu, Beograd ima istu ulicnu rasvetu kao Sent Etjen :lol:
 
Prva slika je iz Barselone (linia 2 Trambaix)!! Sram te bilo bigvlada c c c
a Beograd ima ozelenjene tramvajske sine, zato sam i rekao da se uvek pozitivno iznenadim.
Mislim da je takva ulica pored buvljaka ili 3. Bulevar. Neko ko tamo zivi ispravice me.
 
Vrh