Šta je novo?

Tramvaji

Video sam malopre 1506 na Banovom Brdu vozi kroz Pozesku probnu voznju kao br.13.Nisam znao da ih je vec 6 stiglo,mada je vece pitanje koliko ih je trenutno u saobracaju.
 
stf":385uwckb je napisao(la):
Како их није било срамота да се уопште појаве на тендеру?

Otkad biznis zna za sramotu?
 
gygy11":2grpcqby je napisao(la):
Video sam malopre 1506 na Banovom Brdu vozi kroz Pozesku probnu voznju kao br.13.Nisam znao da ih je vec 6 stiglo,mada je vece pitanje koliko ih je trenutno u saobracaju.

Ajde da se nadamo da su na njemu konačno stavili više šipki :D
6 su stigla, 1501 trenutno na popravci, 1502 1503 1504 u saobraćaju , 1505 i 1506 se pripremaju i testiraju :D
 
Ha,ha,ha Logika GSP BEOGRAD JE SLEDEĆA: Kada se bude popravila 1501 2014god ona će biti najnoviji,najstariji tramvaj od svih španaca :lol: svi će da se pitaju kako li ih GSP održava kad su tako novi i lepi :fijasko:
 
Стф тотално си управу, али нећу да почињем о политици :)
Само кр**** може да каже да је "CroTram" лепши од КАФ-а!
2vkls1v.jpg

DSC_5745.jpg

xpxbtv.jpg

29oiq91.jpg

Crotram.JPG

Колико је "Crotram" поузданији од КАФ-а показаћу са неколико слика.
tramvaj4.jpg

946613e0b44a6e5d18b18aecd37aeaf0_700x550.jpg

y190470970587716.jpg

zagreb-tramvaj-iskocio-tracnica-nakon-sudara-autobusom-slika-154937

sudarili-se-tramvaj-vatrogasno-vozilo-dvoje-ozlijedenih-slika-143659

И пун погодак!
zagreb-sudarila-se-dva-tramvaja-nema-ozlijedenih-slika-356325

:rolleyes:
http://www.vecernji.hr/vijesti/istr...eispravnih-instalacija-tramvaju-clanak-236952
Од 140 њих 73 има фабричку грешку!
http://www.jutarnji.hr/bandic--svih-140-tramvaja-je-ispravno/199858/
http://www.vecernji.hr/zagreb/novi-...okvario-se-uoci-pustanja-promet-clanak-321572 :lool: :lool: :lool:
 
Unutrašnjost crotrama mi je totalna glupost, 2 tipa stolica mi deluje presmešno (ove stolice što su na stranu) tj kod točkova, ne razumem u čemu je fora ?
Crotram je onako klasika ex-yu proizvoda, naš španac ipak deluje svetskiji, jače crte, izraženije pa i deluje llepše. Čak je i naša kolor šema 10 x bolja nego ova plava

a kad pogledamo ovu sliku .... ni oni nemaju horizontalne šipke
29oiq91.jpg
 
gygy11":4hmfhigw je napisao(la):
Video sam malopre 1506 na Banovom Brdu vozi kroz Pozesku probnu voznju kao br.13.Nisam znao da ih je vec 6 stiglo,mada je vece pitanje koliko ih je trenutno u saobracaju.

Znaci CAF je stigao i na Cukaricu !
Jedva cekam da ga vidim u Pozeskoj !

Hvala za info! :)
 
Sad je vise ne bitno koji smo tram uzeli. Najbitnije je da ih odrzavamo i cuvamo, kako spance tako i sve ostale. Prevelika su ulaganja da bi mogli tek tako da se zezamo!!! Smisao trama jeste da on sam sebe ispalti i kasnije zaradi kroz jeftinije kretanje. Taman da smo uzeli i Ferari medju njima, nevredi ako ih ne sacuvamo.
 
e, jbga!!! Dupliralo se :rant: Sad ce ispasti da zelim sto vise postova da imam :laugh:
 
stf":ec56aae3 je napisao(la):
Ја лично не сумњам у квалитет Кончара. Ако је била моћна компанија у СФРЈ то је довољно.

Међутим, не бих га купио из чистог реваншизма због бојкота целокупне српске робе у Хрватској и то на државном нивоу. И још треба да их частимо са пар милиона евра. Не, хвала!

Nek oni kupe od nas Ikarbus autobuse pa da razmislimo o kupovini njihovih Crotrama...
 
Још када би Икарбус имао прилику да се појави на тендеру у хрватској... :rolleyes:
 
Pa bilo bi logicno se postigne obostrani dogovor da mi kupimo njima Crotramove a oni nama Ikarbuse i svi srecni. To bi bilo pravo osvezenje za nasu i njihovu ekonimju. Ali nacionalizam je jaci od poslovne kooperacije za sada nazalost.
 
zexland":1h1sn0ew je napisao(la):
gygy11":1h1sn0ew je napisao(la):
Video sam malopre 1506 na Banovom Brdu vozi kroz Pozesku probnu voznju kao br.13.Nisam znao da ih je vec 6 stiglo,mada je vece pitanje koliko ih je trenutno u saobracaju.

Znaci CAF je stigao i na Cukaricu !
Jedva cekam da ga vidim u Pozeskoj !

Hvala za info! :)
Vožd je stigao! :vops: ..ex yu reklama ;)
 
Somi303":1eeu2num je napisao(la):
Па било би, али то је "лијепа њихова" :rolleyes:
:kafa: можемо ми и без њих!

Naravno, mozemo mi i bez njih kao sto oni mogu i bez nas.

Pocecemo da saradjujemo kad budemo prevazisli obostrano svoj ponos. Nazalost bice potrebna jedna generacija za to da se zaboravi mrznja. Do tada ce svako svoja vozila da vozi...
 
Sada ih je 3 u saobracaju (1502,1503,1504).Kao sato je napisano ako CAF 1506 lepo napravi krug od Bloka do Banovog Brda i krene za 2 tri dana da radi onda ce ih biti 4 u saobracaju.
Jos se nezna da li ce 1505 izađi u saobracaj
 
spatiotecte":1z43iwt9 je napisao(la):
Pa bilo bi logicno se postigne obostrani dogovor da mi kupimo njima Crotramove a oni nama Ikarbuse i svi srecni. To bi bilo pravo osvezenje za nasu i njihovu ekonimju. Ali nacionalizam je jaci od poslovne kooperacije za sada nazalost.
I to sve da finansira EBRD i EIB?Oce juce :laugh:
 
Somi303":zjd3xtnb je napisao(la):
Колико је "Crotram" поузданији од КАФ-а показаћу са неколико слика.
...
Da i šta ovo dokazuje po pitanju pouzdanosti? Da se dešavaju sudari, a na koji način si ti utvrdio da je do sudara došlo zbog nepouzdanosti tramvaja. Po tvojoj logici - ispada da je i CAF sam sebi kriv što ga je ona "Katica" lupila kod Tašmajdanskog parka. Notorna površnost i glupost. :rolleyes:

Somi303":zjd3xtnb je napisao(la):
Hmmmmm, ovo su budalaštine, da ih 73 ima fabričku grešku ne bi bili u saobraćaju. S druge strane ne zaboravite da se upravo tramvaji tj. nabavka velikog broja i tamo koristi za politička prepucavanja. Tako da ako su ti izvor samo novinski članci, nažalost lako ćeš se naći u ozbiljnoj zabludi. Seti se drvlja i kamenja u beogradskim novinama koje je sručeno na CAF kad mu je zbog stanja šina otpao onaj čistač ili šta je već. Tramvaj je bio svima kriv za sve. Da ne kažemo da i tamo a i kod nas odavno više ne postoje specijalizovani novinari koji prate određene teme, nego isti pišu i o "Cecinoj nanožnici", pirsingu, ali i vrlo "stručno" o ekonomiji i eto mašinstvu i saobraćaju. Opet notorna površnost i glupost.

Što se tiče opekotine, opet potpuna greška, to se desilo u ČKD T4, a ne u novom tramvaju, a to što je u novinama objavljena slika novog, to eto govori u prilog tezi koliko su novinski članci pouzdani, a i o tome koliko si ti u želji da nađeš mane stvarno ozbiljno proučio incident.
Opet površnost, cc-cc-cc-cc-cccc.
Somi303":zjd3xtnb je napisao(la):

Ovo se zaista desilo, i to za promotivnu vožnju.
Sinoć je otkazao glavni prekidač, što se popravilo, ali su stradali i pomoćni pogoni pa vlak na probnoj vožnji ne bi imao klimatizaciju. Stoga su odlučili odgoditi vožnju
E, da i još jedan dokaz da novinari lepe sve i svašta i pišu budalaštine baš kao i kod nas, na slici u članku koji si ti naveo uopšte nije EMV o kom se govori, već drugi, za regionalni a ne prigradski saobraćaj. Opet površnost novinara, a i tvoja - ako si to već navodio trebao si znati o kom tipu se radi :p .

Posle toga, čisto da se bude u duhu potpunog informisanja, taj EMV je u pogonu sve radne dane u nedelji i vozi nekih 15 voznih redova u prigradskom saobraćaju - pa što i to nije napisano, čisto da se zna, a ne "crknuo na promociji" i gotovo.

E mislim da bi bilo dosta o EMV-u i NT2200. Sasvim je u redu da Beograd ima tramvaje koje hoće i EMV-ove koje hoće. I sasvim je u redu da ljudi misle da ne treba kupovati Končareve proizvode. Ali podsmevanje bez suvislih argumenata, stvarno ne doprinosi ničemu (osim da je to možda zavist što to nismo mi napravili). Ja bih recimo bio vrlo, vrlo, vrlo sretan da je naša elektro i mašinska industrija bila u stanju ili bar pokazala težnju da proizvede bilo NT2200 bilo EMV, pa makar samo i jedino za naše potrebe, pa makar bio i lošiji od Siemensa, CAF-a i ostalih, jer bi to značilo da je neko konačno uložio novac u razvoj nečega novog i zaposlio bar par stotina radnika, a ne da se novac samo ulaže u tržne centre i uvoz svega od hrane pa do, eto, tramvaja i vozova. Ovako, mi se možemo smejati Končaru, ali su bar nešto uradili, i stekli iskustvo za dalji napredak, njihov EMV bez problema praši 160 km/h - a kod nas takvog nema (ni uvoznog, a kamoli domaćeg), a još gore ne bi imao po čemu ni da "trči" toliko.
 
Nasa masinska idustrija je imala jaku zelju cak sam vido i neke projekte ali drzava nje htjela stati kao garant iza toga jer odredjeni likovi politicari nebi uzeli dobar IMT nazalos zbog toga nasa industrija neradi .Primjer smecarski kamioni se kupuju od nmercedesa i sa slovenackom nadogradnjao a domaci fap ti odmara i nadogradnja .Firma JANKO GREDELJ je u vlasnistvu HZ dost OFF :kafa:
 
miki_ns":2ov23n7a je napisao(la):
Somi303":2ov23n7a je napisao(la):
Колико је "Crotram" поузданији од КАФ-а показаћу са неколико слика.
...
Da i šta ovo dokazuje po pitanju pouzdanosti? Da se dešavaju sudari, a na koji način si ti utvrdio da je do sudara došlo zbog nepouzdanosti tramvaja. Po tvojoj logici - ispada da je i CAF sam sebi kriv što ga je ona "Katica" lupila kod Tašmajdanskog parka. Notorna površnost i glupost. :rolleyes:

Somi303":2ov23n7a je napisao(la):
Hmmmmm, ovo su budalaštine, da ih 73 ima fabričku grešku ne bi bili u saobraćaju. S druge strane ne zaboravite da se upravo tramvaji tj. nabavka velikog broja i tamo koristi za politička prepucavanja. Tako da ako su ti izvor samo novinski članci, nažalost lako ćeš se naći u ozbiljnoj zabludi. Seti se drvlja i kamenja u beogradskim novinama koje je sručeno na CAF kad mu je zbog stanja šina otpao onaj čistač ili šta je već. Tramvaj je bio svima kriv za sve. Da ne kažemo da i tamo a i kod nas odavno više ne postoje specijalizovani novinari koji prate određene teme, nego isti pišu i o "Cecinoj nanožnici", pirsingu, ali i vrlo "stručno" o ekonomiji i eto mašinstvu i saobraćaju. Opet notorna površnost i glupost.

Što se tiče opekotine, opet potpuna greška, to se desilo u ČKD T4, a ne u novom tramvaju, a to što je u novinama objavljena slika novog, to eto govori u prilog tezi koliko su novinski članci pouzdani, a i o tome koliko si ti u želji da nađeš mane stvarno ozbiljno proučio incident.
Opet površnost, cc-cc-cc-cc-cccc.
Somi303":2ov23n7a je napisao(la):

Ovo se zaista desilo, i to za promotivnu vožnju.
Sinoć je otkazao glavni prekidač, što se popravilo, ali su stradali i pomoćni pogoni pa vlak na probnoj vožnji ne bi imao klimatizaciju. Stoga su odlučili odgoditi vožnju
E, da i još jedan dokaz da novinari lepe sve i svašta i pišu budalaštine baš kao i kod nas, na slici u članku koji si ti naveo uopšte nije EMV o kom se govori, već drugi, za regionalni a ne prigradski saobraćaj. Opet površnost novinara, a i tvoja - ako si to već navodio trebao si znati o kom tipu se radi :p .

Posle toga, čisto da se bude u duhu potpunog informisanja, taj EMV je u pogonu sve radne dane u nedelji i vozi nekih 15 voznih redova u prigradskom saobraćaju - pa što i to nije napisano, čisto da se zna, a ne "crknuo na promociji" i gotovo.

E mislim da bi bilo dosta o EMV-u i NT2200. Sasvim je u redu da Beograd ima tramvaje koje hoće i EMV-ove koje hoće. I sasvim je u redu da ljudi misle da ne treba kupovati Končareve proizvode. Ali podsmevanje bez suvislih argumenata, stvarno ne doprinosi ničemu (osim da je to možda zavist što to nismo mi napravili). Ja bih recimo bio vrlo, vrlo, vrlo sretan da je naša elektro i mašinska industrija bila u stanju ili bar pokazala težnju da proizvede bilo NT2200 bilo EMV, pa makar samo i jedino za naše potrebe, pa makar bio i lošiji od Siemensa, CAF-a i ostalih, jer bi to značilo da je neko konačno uložio novac u razvoj nečega novog i zaposlio bar par stotina radnika, a ne da se novac samo ulaže u tržne centre i uvoz svega od hrane pa do, eto, tramvaja i vozova. Ovako, mi se možemo smejati Končaru, ali su bar nešto uradili, i stekli iskustvo za dalji napredak, njihov EMV bez problema praši 160 km/h - a kod nas takvog nema (ni uvoznog, a kamoli domaćeg), a još gore ne bi imao po čemu ni da "trči" toliko.


+ kao vrata za ovaj komentar ;)
 
Није проблем што други имају интерес, него што ми немамо свој. Политичари га имају, а ми као обични грађани или стручњаци га или немамо, или га не бранимо. Шпански трамвај је далеко од оптималног за наше услове, а Кончар је само нешто мање далеко од овог првог. Шминкерско 100 нископодно возило, из земље која није признала Косово, а при томе је у ЕУ... То што се за исти додатни капацитет могло потрошити и до 30% мање новца, и техничка (грађевинска, саобраћајна, машинска) мања погодност и није била толико важна.

Усклађивање међународне трговине преко великих набавки је сасвим нормална ствар у свету, те су Кинези и Руси од свог суфицита са ЕУ земљама куповали возове великих брзина. У овом послу смо Шпанцима направили извозни посао од 80.000.000, у сред економске кризе, а шта смо извезли у Шпанију? Уз политичко-економску мудрост, могли смо:
- Продати неку своју робу, али не морамо аутобусе. На пример вагоне, јер ту имамо политику квалитета.
- Упослити домаћу индустрију за један део израде возила.

Маса људи уопште не препознаје да нам је стварни интерес у међу-националном помирењу, и развоју привредне сарадње управо са народима са којима смо до јуче ратовали. Осим контрирања неким болесним националним односима, разлози су у сличним критеријумима тржишта (другачијим од ЕУ), нижим трошковима транспорта, и непостојању језичких баријера од вариоца до генералног директора.

Уместо питања: "ко је први почео сукоб", вербални или неки још гори, много паметније питање: "Ко ће га први прекинути, и својим примером призивања памети утицати на оног другог". Пракса је показала да су углавном Срби били бољи, јер су обично ПРВИ нудили сарадњу, а када је Хрвати понуде, лако прихватали. Са те стране, Ђилас нас је деградирао и осрамотио изјавом: "Док сам ја градоначелник Хрватски трамвај неће бити у Београду". Куда год да се окренемо, од привреде живимо, а да ли Хрватски или Шпански производ, то су само производи на тржишту.

За Београдске трамваје, ако ћемо посматрати само са техничког и непосредно економског становишта, најбољи произвођач је Инекон, односно њихова делимично нископодна решења.
 
Razmisljam vec neko vreme o jednom problemu: kako ubrzati tramvaj, a ne potrositi milione na taj poduhvat?

Za pocetak, mislim da bi trebalo da se uradi nesto na Novom Beogradu. Cuo sam da je grad uzeo kredit, tako da bi deo tog novca mogao da se potrosi na uvodjenje sistema koji bi davao prednost tramvaju na raskrsnicama u npr. Jurija Gagarina, Milentija Popovica i slicno. U pitanju je kompjuterski sistem koji bu radio sledecu stvar:

Ako nema stanice nigde pre nego sto tramvaj prelazi raskrsnicu, odredi se prosecna brzina tramvaja, postavi se senzor na odgovarajucoj razdaljini i kada tramvaj predje preko senzora, salje se signal semaforima da daju prednost tramvaju. Kada tramvaj prodje, u zavisnosti od programa, ili se ponovo promeni svetlo ili ostane tako jos neko vreme (propusta drugi pravac).

Ako ima stanice, tramvaj stane na stanicu, odredi se maksimalno vreme zadrzavanja. Kada tramvaj krene, ceka ga zeleno svetlo na toj istoj raskrsnici. I kad zamakne, menja se opet svetlo po potrebi.

Naravno, ovakav sistem nije savrsen, niko nece da garantuje da neki ludak nece projuriti kroz crveno i slicno ali je u svakom slucaju veliko poboljsanje! I mnogo, MNOGO je jeftinije nego egzibicije sa kopanjem tramvajskih podvoznjaka i slicno.

Takodje, mogli bi po slicnom sistemu na nekim mestima bukvalno da se uvedu zeleznicki branici (ili barem regulisan semafor) - pre svega ono ukljucenje u Milentija Popovica pored Hajata. Pored toga, prakticno se podrazumeva da se zabrani voznja bilo cega osim tramvaja i eventualno vozila sa rotacijom unutar tramvajskih bastica.

Cuo sam da se pominje i kopanje podzemnih prolaza. Da li ima neko ideju gde bi bilo najbolje postaviti?
 
Po svetu se upravljanje semaforima koristi. Gledao sam situaciju u Roterdamu, kad je tramvaj na otprilike 200 m od raskrsnice, ama baš svaki put se pali crveno za poprečne pravce i skretanje, i on nijedan jedini put nije stao pri spuštanju s mosta. U Berlinu (onom delu gde voze tramvaji) iako povremeno ima zaustavljanja, na bitnim raskrsnicama ipak nailazak tramvaja pali zeleno svetlo za pravac kojim on prolazi. Primera ima posvuda, samo ih treba "prekopirati". A i jedan i drugi grad osim tramvaja imaju i metro (Berlin i S-Bahn). Tako da ako su oni i pored postojanja nezavisnog sistema smatrali korisnim obezbediti prednost i tramvajima, možete misliti koliko bi to pomoglo u Beogradu, a kao što je već rečeno ulaganja su minimalna. U Ženevi kad tramvaj napušta stanicu kod ž. stanice, automatski se pali crveno automobilima. Zamislite koliko bi se protočnost za tramvaje kod beogradske ž.stanice povećala ovakvim upravljanjem.
E tu sad postoji jedan ključni "ALI". Da bi to bilo prihvaćeno treba ljudi da ukapiraju da je sasvim u redu da automobili stoje i čekaju dok oni koji koriste gradski prevoz prolaze kroz gužvu lakše i brže. S našim "eksplozivnim" mentalitetom, bojim se da će to biti malo duži proces učenja.
 
Vrh