Šta je novo?

Tramvaji

Barkley":2i9ib3f1 je napisao(la):
Могао би трамвај и у старом делу града да буде бржи, само ако власт заиста хоће да то среди. Примера ради, џаба што је у Немањиној баштица физички одвојена од коловоза кад са неки кр**** сваки час сјури преко ње.
Pa, upravo to čini površinski saobraćaj u svakom svetskom gradu,nepozdanim,nepredvidivim,sa zastojima i sl.lista bi bila podugačka.Zato je gradovima veličine Beograda Metro i S-Bahn kičma a tramvaji,trole i dr,dopuna i alternativa.. :kafa:
 
@2012 Слажемо се ми око ставова у вези метроа у регионалне железнице, јасна је то ствар. Међутим, то не значи да и постојећи видови транспорта не би могли да се унапреде, поготово ако је за то потребно безначајно улагање у виду штеловања семафора, уградње папучица или сличних ствари, плус да се исконтролише кретање по шинама. Резултат би био видљив у кратком року, а улагање, као што сам рекао, безначајно.
 
Pa može..nemam ništa protiv,posebno bih se obradovao da,tramvajski most bude samo to,u Savskoj i Karađorđevoj ,Nemanjinoj,podizanja zaštitne ograde tipa New Jersey i sl.Zatvaranje one male ulice kod Sajma koja izlazi na šine...ima dosta hot spot za unapređenje sigurno..
 
Zvanična mapa tramvajskih linija dostupna na naslovnoj strani sajta Sekretarijata za saobraćaj - po njoj linija 11 i dalje povezuje blok 45 i Kalemegdan, a 13 ne prelazi na Novi Beograd... :bash:

trase_tram_linija.jpg
 
Ma ni na stanicama nisu promenili to, čekam tramvaj, pitam se kako da dođem do bigza, dolazi mi 13, uključi mi se lampica. Na stanicama ne piše.

Da je lepo vreme sad bih seo na bajs, popisao i slao prijave
 
Verovatno ne voze, pretpostavljam da neće da ih ganjaju bez velike potrebe po onim nerekonstruisanim šinama u Karađorđevoj...
 
caf bre moze da prodje svuda, da zatreba mogli bi sutra i na trojku da ga stave, samo se po tim nerekonstruisanim deonicama treba voziti opreznije, a i mogli su ih danas ubace na 12, mada mislim da je i derbi jedan od razloga sto su odlucili da ih danas ipak ne puste, nego zanima me, posto je zatvoren most kako ovi tramvaji koji su po gradu povezani sa depoom? da li ih ujutru puste pa uvece vrate u depo kada se radovi prekinu, ili ce nocas visiti po okretnicama?
 
Да постоји неко у ДЈП или у ГСП-у ко користи мозак, увео би правило да се за време утакмица( поготово кад је дерби) или неки протест или (геј) парада пуштају само лоши аутобуси на улице. Мислим да је то изводљиво јер је већина бусева срање, а треба повући само ИК218Н/112Н. А да нису уништили све "зијаче" то би било изводљиво и са тролама, али :kafa: све то ми плаћамо :rant:
 
S obzirom da sam nov na ovom forumu, interesuje me da li negde mogu da nadjem vise informacija o tramvajima KT4 (ceski) i DUWAG (svajcarski).
Poydrav
 
Razmišljao sam malo o liniji 3!

Tačno je da mislim da u ovakvoj situaciji vredi razmišljati o ukidanju. Ali, sa druge strane, toliko forsiramo priču o južnom kraku BG:voza, a imamo najLRT-ističniju liniju tramvaja na tom potezu! Umesto da razmišljamo kako da na južnoj pruzi organizujemo gradsku železnicu sa jakim taktom, a još više o tome kako izbeći Prokop kao finalnu stanicu i kako povezati zabačenu stanicu Rakovica, bolje je da južni krak ostane rezervisan za dobar Beovoz, a da se za gradske vožnje koristi LRT linija (postojeća trojka)!
Dakle, infrastruktura ne bi trebalo da se duplira, ovde je već duplirana, ali onda se ne treba patiti sa BGV i njegovim uglavljivanjem, kad imamo komotne šine...

Etape bi bile sledeće:

1. Učiniti sve (ako može sa Železnicama, može i sa GSP) da se obezbedi maksimalna redovnost trojke
2. Ako je moguće popraviti šine da može da saobraća i CAF
3. Spremiti dovoljno autobusa u rezervi za ne daj bože, da linija nikad ne bude u prekidu!
4. Pojačati takt, upariti tramvaje
5. Pojačati 504 redukujući 47 (slična priča kao sa 73-kom) Dakle, Resnik i Miljakovac da imaju pouzdanu vezu sa trojkom (najbolje ibi bilo da i tramvaj i autobus imaju takt od oko 7 minuta)
6. Napraviti prigradski HUB, pre sega 534, a zašto da ne i linija za Rušanj preko Resnika, put je asfaltiran koliko znam
7. Pri rekonstrukciji Rakovičkog puta napraviti bukvalno sistem lakog metroa bez i jednog semafora koji bi zaustavio tramvaj od Savske do Kneževca

Nemojte da me optužite da uvodim laki metro, ne. Laki metro tu već postoji
 
Mateja, trojka ti i sad u špicu ima takt od 8 minuta, doduše sa singl katicama. Imalo bi smisla smanjiti broj stanica i preurediti topčidersku okretnicu, moglo bi još brže, ali pre svega treba sređivanje šina.

Nisam siguran da bi Resničani baš bili oduševljeni takvim razvojem događaja sa sadašnjom trojkom, ali da je trojka puštena da ide preko novog mosta i da se na onu stranu produži još par kilometara ka Bežaniji, eto LRT linije.

S druge strane, ovo nije ništa hitno, a svakako će moći da se uradi i naknadno kad zatreba..

Na trojci postoji jedan semafor tamo gde se sad penje na raskrpetlju, i ne funkcioniše baš najbolje - pali se zeleno kad trojka dođe, ali mora prvo da stane i sačeka par sekundi. Verujem da je to moglo i bolje.
 
семафори које ја знам: раскрпетља, Пере Велимировића, Варешка, Мишка Крањца и Ослободилаца Раковице. после те раскрснице је скроз независан систем све до окретнице. ставити дупле катице, а станице од Господарске механе би требало да буду: Царева Ћуприја, Раскрпетља, Топчидер (станица између садашњих Парк и ЖС), Топчидер окретница,Пожаревачка железничка рампа, Кошутњак, Индустрија мотора, Раковица, Мишка Крањца, Кнежевац
 
Ne bi bili zadovoljni jer kod nas ljudi presedanje shvataju kao da ih neko tuče po zadnjici s oproštenjem. Ali to nije jer su Beograđani posebnog temperamenta, već zato što je u semianarhičnom sistemu javnog prevoza presedanje = dupla mogućnost GSP - fijaska. Ovako, čekaš jednu liniju, malo duže nekad, al bar si siguran da kad uđeš ideš što dalje od sela
 
Матеја Бељан":1amwm3bp je napisao(la):
Razmišljao sam malo o liniji 3!

Tačno je da mislim da u ovakvoj situaciji vredi razmišljati o ukidanju. Ali, sa druge strane, toliko forsiramo priču o južnom kraku BG:voza, a imamo najLRT-ističniju liniju tramvaja na tom potezu! Umesto da razmišljamo kako da na južnoj pruzi organizujemo gradsku železnicu sa jakim taktom, a još više o tome kako izbeći Prokop kao finalnu stanicu i kako povezati zabačenu stanicu Rakovica, bolje je da južni krak ostane rezervisan za dobar Beovoz, a da se za gradske vožnje koristi LRT linija (postojeća trojka)!
Dakle, infrastruktura ne bi trebalo da se duplira, ovde je već duplirana, ali onda se ne treba patiti sa BGV i njegovim uglavljivanjem, kad imamo komotne šine...

Etape bi bile sledeće:

1. Učiniti sve (ako može sa Železnicama, može i sa GSP) da se obezbedi maksimalna redovnost trojke
2. Ako je moguće popraviti šine da može da saobraća i CAF
3. Spremiti dovoljno autobusa u rezervi za ne daj bože, da linija nikad ne bude u prekidu!
4. Pojačati takt, upariti tramvaje
5. Pojačati 504 redukujući 47 (slična priča kao sa 73-kom) Dakle, Resnik i Miljakovac da imaju pouzdanu vezu sa trojkom (najbolje ibi bilo da i tramvaj i autobus imaju takt od oko 7 minuta)
6. Napraviti prigradski HUB, pre sega 534, a zašto da ne i linija za Rušanj preko Resnika, put je asfaltiran koliko znam
7. Pri rekonstrukciji Rakovičkog puta napraviti bukvalno sistem lakog metroa bez i jednog semafora koji bi zaustavio tramvaj od Savske do Kneževca

Nemojte da me optužite da uvodim laki metro, ne. Laki metro tu već postoji


Svaka ti cast. Kao Miljakovcanin sam odusevljen predlogom. Mogu li ovo da posaljem na zvanicnu FB stranicu Opstine Rakovica?
 
Možeš, naravno. Mogu ja to da sročim i kao zahtev i da svako ko želi potpiše i tako predamo Direkciji
 
medjutim":1453zxhp je napisao(la):
Mateja, trojka ti i sad u špicu ima takt od 8 minuta, doduše sa singl katicama. Imalo bi smisla smanjiti broj stanica i preurediti topčidersku okretnicu, moglo bi još brže, ali pre svega treba sređivanje šina.

Nisam siguran da bi Resničani baš bili oduševljeni takvim razvojem događaja sa sadašnjom trojkom, ali da je trojka puštena da ide preko novog mosta i da se na onu stranu produži još par kilometara ka Bežaniji, eto LRT linije.

S druge strane, ovo nije ništa hitno, a svakako će moći da se uradi i naknadno kad zatreba..

Na trojci postoji jedan semafor tamo gde se sad penje na raskrpetlju, i ne funkcioniše baš najbolje - pali se zeleno kad trojka dođe, ali mora prvo da stane i sačeka par sekundi. Verujem da je to moglo i bolje.

Prvo: veci deo relacije tramvaja tri su nenaseljeni ili retko naseljeni useci Topciderske doline. Ova rinija direktno sada koristi samo stanovnicima Starog Kosutnjaka, i to samo pola naselja, i naselja Stara Rakovica tik iznad zel. stanice. Sotali korisnici su uglavnom izletnici i po koji radnik IMR-a. Zato apsolujtno ima smisla povezati je autobusima sa ostalim rakovickim naseljima.
Drugo, iako je ovo tramvaj sa jako cestim taktom i vrlo redovnim, infrastruktura je u ocajnom stanju u kompletnoj duzini od petlje Topcider do Knezevca. Najgore stanje je u bulevaru patrijarha Pavla od zeleznicke stanice Topcider do izbeglickog naselja (istovarna rampa za tramvaje) gde je brzina oko 20 km/h.
Trece: na trojci postoji pet semafora. Pored onog koji si spomenuo tu su jos i semafori na raskrsnicama sa Pere Velimirovica, Vareskom, Miska Kranjca i ulicom Oslobodjenja kod 21. maja.
 
Ja kad sam se vozio celom dužinom je išao trmvaj veoma brzo. Ali delovi šina koji su kritični mogu da se obnove. Biće teško kad cela trasa dođe na red. Ali kad se to desi, obavezno da se projektuje kao da rade LRT, eto, neka im se ispuni želja da naprave i jednu LRT liniju, uskog koloseka doduše, ali to nema veze
 
JohnnyLee":3mlf8o9t je napisao(la):
семафори које ја знам: раскрпетља, Пере Велимировића, Варешка, Мишка Крањца и Ослободилаца Раковице. после те раскрснице је скроз независан систем све до окретнице. ставити дупле катице, а станице од Господарске механе би требало да буду: Царева Ћуприја, Раскрпетља, Топчидер (станица између садашњих Парк и ЖС), Топчидер окретница,Пожаревачка железничка рампа, Кошутњак, Индустрија мотора, Раковица, Мишка Крањца, Кнежевац

Nisam se lepo izrazio, postoji jedan semafor koji daje prednost tramvaju. Naravno da ih inače ima više.

Između Miška Kranjca i Kneževca je potrebno i stajalište Slavka Rodića, jer je to jedino mesto gde je moguće peške preći ispod pruge sve do stanice. Ili to ili stajalište na sledećem ćošku, gde staje i 37. Od mosta na Topčiderci ima 5 minuta do okretnice + par minuta ispod pruge do naseljenog dela, što je previše mnogim ljudima.

Podržavam smanjenje broja ostalih stanica, naročito u parku. Preostale može da pokrije i neki od autobusa, recimo 89.
 
+ Uz sve ovo treba ukinuti nekoliko stanica koje usporavaju tramvaje: stanicu prvuj posle okretnice u Nkezevcu (nazalost ne znam ime), stanicu kod depoa Plavog voza, staru okretnicu u Topcideru i stanicu na ulazu u petlju. Takodje, trebalo bi uvesti i liniju preko novog mosta za blok 45. Cela ideja takodje polazi i od cinjenice da Rakovica, koja ima 100 000 ljudi ni u jednom urbanistickom planu ne moze da racuna na postojanje metroa, a s obzirom na strukturu naselja u nasoj opstini tako nesto bi bilo i neracionalno.
 
Gledam sad nešto naknadno, možda su najzgodnije bitne linija za LRTizaciju u perspektivi ustvari 12 i 13..

Od hipodroma ka Žarkovu, prvo da se šine prebace na jednu stranu, zatim da se linija ukopa ispod Požeške (da uđe u tunel negde kod pijace), da ponovo izađe na drugoj strani brda i produži se sredinom Trgovačke dalje do Žarkova, Cerak Vinograda i Vidikovca. A ako nekad baš zatreba, i do Petlovog brda.

Uz regulaciju semafora dobila bi se LRTovski denivelisana trasa i odgušenje Požeške..

Naravno, pod pretpostavkom da metro neće skoro na tu stranu, a sve mi se tako nešto čini..
 
Na prvi pogled deluje u redu, ali nećemo LRT na trasama gde bi trebalo da ide pravi metro, a Čukarica je samo za težak, najteži metro sa malo stanica i dosta lokalnih autobuskih linija!

@tragač: Nažalost, nije moguće da tramvaj ide na relaciji Kneževac - Blok 45, to je veliki minus projekta pristupnih saobraćajnica...
 
tragac":311wkarj je napisao(la):
Takodje, trebalo bi uvesti i liniju preko novog mosta za blok 45.
Немогуће. Не постоји скретница, иако је сада била прилика да је ураде. :bash: Ово је више пута наглашено.
 
Vrh