Jelancha
Expert
- Učlanjen(a)
- 15.11.2022.
- Poruke
- 6.094
- Pohvaljen
- 30.113
Treća sreća danas, uspeo sam konačno da se provozam od ŽS NBG do Bloka 45, ujednom tu je i završio današnji obrt i vratio se u garažu. Za sada radi samo prvu smenu, iako meni to nema uopšte smisla, i naravno, opet je samo 1532 radio.
Nisam baš uspeo sve da pokrijem unutra.
Prvo slike..
Moja prva fotka na stajalištu Đorđa Stanojevića.
Na okretnici Blok 45.
Na ulazu u Centralu.
Srednji modul.
4. modul je isti kao 2.
Zadnji 5. modul
Sa bočne strane su displeji, rekao bih da su Novatronicovi, nisu baš najbolje uklopljeni unutra.
Barem što se tiče dizajna nemam zamerku, prilično skladno i moderno, plava / crna kombinacija boja mu je zaista prijatno legla.
Nedvosmisleno u pitanju je tramvaj niskobudžetne klase, lako se odaje i iskreno do sad nisam imao toliko kontakt sa proizvodima takve klase i ne mogu ga uporediti sa ostalima.
Kao što smo već zaključili, nema obrtna postolja, no ona se pak pomeraju nešto sitno (kao na CAF-u nekoliko milimetara), mada bih rekao čak i nešto više nego na CAF-u, no ona prava obrtna postolja ostaju nedosanjan san u Beogradu.
Imao sam metarsku traku uz sebe, hteo sam na okretnici na krivini da izmerim koliko to otprilike izgleda, ali pošto je odmah krenuo ka garaži nisam bio u mogućnosti i pored dobre volje da se valjam u zemlji.
Nismo išli nešto puno brzo, rekao bih da to nije zbog tehničkog stanja već da se vozači i dalje privikavaju, interesantno da pri kraju zaustavnog puta vozač je uvek zacimao jako, nekako je bilo upadljivo pri svakom zaustavljanju.
Za sada od "dečijih bolesti", koliko sam čuo, su klima i vrata, vrlo često senzori pobrljave, u principu ništa specijalno.
Sada bitnije stvari, unutrašnjost.
Vrata, dugmad kao i sistem za zatvaranje su proizvedeni od strane IFE-a i EAO, IFE je proizveo isto vrata za CAF, zbog dizajna Bozankaye morali su da naprave duplu grbu što ne izgleda baš prijatno za oči.
EAO i IFEsu lideri u svetu, rade za Stadler, Siemens, uopšteno što se tiče tog dela prijatno sam se iznenadio izborom kooperanata s obzirom na klasu vozila.
Prva vrata su zaista ovoliko uska!
I dupla, nisam slikao "invlalidska".
Što se tiče završne obrade, jako je upitna, Turci kao Turci unutra sve malo zbrljaju oko povezivanja delova / sklopova, plastika već kvrcka na nekoliko mesta.
Postoji dosta "blind spots", na kojima će se skupljati prašina i koji će se odvaliti i kvrckati tokom eksploatacije.
Ovako nešto..
Uopšteno materijalizacija je na dosta slabijem nivou u odnosu na CAF, što i ima smisla s obzirom na klasu vozila.
Danas je po prvi put proradila najava, klasika Novatronic trčeći displej kome zaista nema mesta u ovakvom vozilu u 2025. godini, zvučna najava je ista kao i svuda.
Dobro, mora i Novatronic nešto da zaradi, u poređenju sa CAF-o, ovo je čak na neki način i korak unazad..
Kabina vozača je u odnosu na CAF totalno zamračena, vozača možete videti samo kroz jedno malo prozorče, što je sa strane privatnosti vozača ok.
Kao što vidite, iako ovde postoji poprilično veliki prostor za stajanje, on je praktično neupotrebljiv, jer nemate za gde puno da se držite, ovaj random punjač mi je bio tek simpatičan.
Ovakvih nedoslednosti će biti još u putničkom prostoru, zato što se naručitelj opet nije bavio koncepcijom vozila.
Vrata vozača, baš ne odaju utisak da će dugo.
Neki mr. inž. je mislio da je čitav PP Aparat pametno staviti samo tek tako ispod sedišta, prvo što oduzima prostor za noge, drugo što je svakakvim likovima na korak da ga ukradu.
Ja nisam našao PP Aparat, da li je on već uklonjen, jer mu je pozicija zaista glupa ili je već ukraden, što ne isključujem, ne znam.
Na CAF-u PP aparat je upakovan u mali omarčić koji je zaključan, staklo na njemu se može razbiti u slučaju opasnosti, u principu dosta "pismenije" rešenje..
Stolice su plastične, nisu klizave kao na CAF-u i nešto su šire u odnosu na CAF, meni lično nedostaje onaj položaj stolice na CAF-u, jer je anatomski bio prijatan za leđa..
Fiksacija sedišta je potencijalna slaba tačka, nekako je slabo izvedena, ja hodajući baksuz sam već naišao na rasklimatanu do prozora, nešto što je ipak na CAF-u bolje rešeno.
Opet isti mr. inž. je mislio da je grejač dovoljno staviti samo eto tako ispod stolice, nikako da zamaskira ili tako nešto, ovde mi je već mr inž. počeo da ide na nešto, ali dobro sve u skladu sa klasom vozilom.
Na CAF-u je i ovo bolje rešeno.
Nabavka Bozankaya je imala istorijsku šansu da ispravi višedecensijsku grešku u naručivanju šinskih vozila u Srbiji, šipke i držači.
Guess what, na prvu loptu sam pomislio da idemo u tom smeru, naravno, bilo je to kratkog veka dok nisam shvatio da ovde imamo strašno velike budalaštine.
Naime, veliki plus su dodati viseći fiksirani držači, međutim šipka ide, ide, ide jedno metar i najednom staje, onda ide prazan prostor nekoliko desetina centimetara, pa opet šipka.. Ozbiljno? Da li se mr. inž. uplašio da šipka sa većom dužinom neće izdržati gore zakačena?! (sarcasm)
Dodatan problem jeste visoka šipka, svi ispod 170cm nemaju šanse da se uhvate za nju sem za ove viseće držaće i eto nama manjeg potencijalnog prostora za stajanje, takođe nekako je nakrivljena i neprijatno je držati se za nju.
Iako je na prvu loptu delovalo da je Bozankaya ipak za koplje ispred CAF-a za rukohvate i šipke, na kraju je napredak poprilično neznatan.
I dalje mi nije poznato zašto se svi plaše da stave šipku i na sredini putničkog prostora, u KT4 nalazim nju prilično korisno.
Mesto za invalide komada 2 (moduli 2. & 4.)
Opet ova šipka za naslon invalidna lica "guši" prolaz putnika, moglo je to malo drugačije da se reši.
Pravu "revoluciju" u prevozu donosi ovaj naslon, nešto što zaista gotovo da nemamo šansu da vidimo u Srbiji, a po meni je jako korisno.
Materijalizacija ovog elementa je jako upitna, neka jeftina plastika.
Generalno, u 2. & 4. modelu u organizaciji prostora Bozankaya može da položi test, u 1. & 5. modelu fali dosta mesta za stojanje, kao što smo već utvridili.
Neka inspirancija može se uzeti za preraspodelu mesta u potencijalnoj reviziji CAF-ova.
Odavde duva (glasna) klima, doduše i nešto slabije u odnosu na CAF, bila je podešena na 23 stepeni. Deluje dosta teško pristupačna.
I nešto za kraj, moram da pozajmim sliku, jer je meni loše ispalo, a imam neopisivu želju da prikažem.
Već utvrđeni mr. inž. je umislio da bude "izumitelj" pa je umesto normalnog naslona za ruku "kočničara", stavio čitavu kontrolnu tablu, zbilja ovakvo rešenje je uveo Stadler, međutim, na veliku žalost mr. inž.-u, to je tako odrađeno da tačno padaju prsti na nju, a ne da čitava ruka leži na dugmićima!
Onako fin dodatak je kamionska sirena, današnji vozač je umesto zvonca koristio sve vreme nju.
Na kraju, u odnosu na šta je sve dolazilo u Beograd (BKM Trole / Akia Autobusi), i nije loše vozilo, ima zaista neke gafove, ali opet u svojoj klasi verujem da je OK. Naravno i uz trenutni vozni park ovo je ipak korak napred.
Stvarno je cena zamerka, jer je 2, 8 miliona evra neprihvatljivo visoka za ovakvu klasu vozila.
Mnogo odužih, tako da sorry.
Nisam baš uspeo sve da pokrijem unutra.
Prvo slike..
Moja prva fotka na stajalištu Đorđa Stanojevića.
Na okretnici Blok 45.
Na ulazu u Centralu.
Srednji modul.
4. modul je isti kao 2.
Zadnji 5. modul
Sa bočne strane su displeji, rekao bih da su Novatronicovi, nisu baš najbolje uklopljeni unutra.
Barem što se tiče dizajna nemam zamerku, prilično skladno i moderno, plava / crna kombinacija boja mu je zaista prijatno legla.
Nedvosmisleno u pitanju je tramvaj niskobudžetne klase, lako se odaje i iskreno do sad nisam imao toliko kontakt sa proizvodima takve klase i ne mogu ga uporediti sa ostalima.
Kao što smo već zaključili, nema obrtna postolja, no ona se pak pomeraju nešto sitno (kao na CAF-u nekoliko milimetara), mada bih rekao čak i nešto više nego na CAF-u, no ona prava obrtna postolja ostaju nedosanjan san u Beogradu.
Imao sam metarsku traku uz sebe, hteo sam na okretnici na krivini da izmerim koliko to otprilike izgleda, ali pošto je odmah krenuo ka garaži nisam bio u mogućnosti i pored dobre volje da se valjam u zemlji.

Nismo išli nešto puno brzo, rekao bih da to nije zbog tehničkog stanja već da se vozači i dalje privikavaju, interesantno da pri kraju zaustavnog puta vozač je uvek zacimao jako, nekako je bilo upadljivo pri svakom zaustavljanju.
Za sada od "dečijih bolesti", koliko sam čuo, su klima i vrata, vrlo često senzori pobrljave, u principu ništa specijalno.
Sada bitnije stvari, unutrašnjost.
Vrata, dugmad kao i sistem za zatvaranje su proizvedeni od strane IFE-a i EAO, IFE je proizveo isto vrata za CAF, zbog dizajna Bozankaye morali su da naprave duplu grbu što ne izgleda baš prijatno za oči.
EAO i IFEsu lideri u svetu, rade za Stadler, Siemens, uopšteno što se tiče tog dela prijatno sam se iznenadio izborom kooperanata s obzirom na klasu vozila.
Prva vrata su zaista ovoliko uska!
I dupla, nisam slikao "invlalidska".
Što se tiče završne obrade, jako je upitna, Turci kao Turci unutra sve malo zbrljaju oko povezivanja delova / sklopova, plastika već kvrcka na nekoliko mesta.
Postoji dosta "blind spots", na kojima će se skupljati prašina i koji će se odvaliti i kvrckati tokom eksploatacije.
Ovako nešto..
Uopšteno materijalizacija je na dosta slabijem nivou u odnosu na CAF, što i ima smisla s obzirom na klasu vozila.
Danas je po prvi put proradila najava, klasika Novatronic trčeći displej kome zaista nema mesta u ovakvom vozilu u 2025. godini, zvučna najava je ista kao i svuda.
Dobro, mora i Novatronic nešto da zaradi, u poređenju sa CAF-o, ovo je čak na neki način i korak unazad..
Kabina vozača je u odnosu na CAF totalno zamračena, vozača možete videti samo kroz jedno malo prozorče, što je sa strane privatnosti vozača ok.
Kao što vidite, iako ovde postoji poprilično veliki prostor za stajanje, on je praktično neupotrebljiv, jer nemate za gde puno da se držite, ovaj random punjač mi je bio tek simpatičan.
Ovakvih nedoslednosti će biti još u putničkom prostoru, zato što se naručitelj opet nije bavio koncepcijom vozila.
Vrata vozača, baš ne odaju utisak da će dugo.
Neki mr. inž. je mislio da je čitav PP Aparat pametno staviti samo tek tako ispod sedišta, prvo što oduzima prostor za noge, drugo što je svakakvim likovima na korak da ga ukradu.
Ja nisam našao PP Aparat, da li je on već uklonjen, jer mu je pozicija zaista glupa ili je već ukraden, što ne isključujem, ne znam.
Na CAF-u PP aparat je upakovan u mali omarčić koji je zaključan, staklo na njemu se može razbiti u slučaju opasnosti, u principu dosta "pismenije" rešenje..
Stolice su plastične, nisu klizave kao na CAF-u i nešto su šire u odnosu na CAF, meni lično nedostaje onaj položaj stolice na CAF-u, jer je anatomski bio prijatan za leđa..
Fiksacija sedišta je potencijalna slaba tačka, nekako je slabo izvedena, ja hodajući baksuz sam već naišao na rasklimatanu do prozora, nešto što je ipak na CAF-u bolje rešeno.
Opet isti mr. inž. je mislio da je grejač dovoljno staviti samo eto tako ispod stolice, nikako da zamaskira ili tako nešto, ovde mi je već mr inž. počeo da ide na nešto, ali dobro sve u skladu sa klasom vozilom.
Na CAF-u je i ovo bolje rešeno.
Nabavka Bozankaya je imala istorijsku šansu da ispravi višedecensijsku grešku u naručivanju šinskih vozila u Srbiji, šipke i držači.
Guess what, na prvu loptu sam pomislio da idemo u tom smeru, naravno, bilo je to kratkog veka dok nisam shvatio da ovde imamo strašno velike budalaštine.
Naime, veliki plus su dodati viseći fiksirani držači, međutim šipka ide, ide, ide jedno metar i najednom staje, onda ide prazan prostor nekoliko desetina centimetara, pa opet šipka.. Ozbiljno? Da li se mr. inž. uplašio da šipka sa većom dužinom neće izdržati gore zakačena?! (sarcasm)
Dodatan problem jeste visoka šipka, svi ispod 170cm nemaju šanse da se uhvate za nju sem za ove viseće držaće i eto nama manjeg potencijalnog prostora za stajanje, takođe nekako je nakrivljena i neprijatno je držati se za nju.
Iako je na prvu loptu delovalo da je Bozankaya ipak za koplje ispred CAF-a za rukohvate i šipke, na kraju je napredak poprilično neznatan.
I dalje mi nije poznato zašto se svi plaše da stave šipku i na sredini putničkog prostora, u KT4 nalazim nju prilično korisno.
Mesto za invalide komada 2 (moduli 2. & 4.)
Opet ova šipka za naslon invalidna lica "guši" prolaz putnika, moglo je to malo drugačije da se reši.
Pravu "revoluciju" u prevozu donosi ovaj naslon, nešto što zaista gotovo da nemamo šansu da vidimo u Srbiji, a po meni je jako korisno.
Materijalizacija ovog elementa je jako upitna, neka jeftina plastika.
Generalno, u 2. & 4. modelu u organizaciji prostora Bozankaya može da položi test, u 1. & 5. modelu fali dosta mesta za stojanje, kao što smo već utvridili.
Neka inspirancija može se uzeti za preraspodelu mesta u potencijalnoj reviziji CAF-ova.
Odavde duva (glasna) klima, doduše i nešto slabije u odnosu na CAF, bila je podešena na 23 stepeni. Deluje dosta teško pristupačna.
I nešto za kraj, moram da pozajmim sliku, jer je meni loše ispalo, a imam neopisivu želju da prikažem.
Već utvrđeni mr. inž. je umislio da bude "izumitelj" pa je umesto normalnog naslona za ruku "kočničara", stavio čitavu kontrolnu tablu, zbilja ovakvo rešenje je uveo Stadler, međutim, na veliku žalost mr. inž.-u, to je tako odrađeno da tačno padaju prsti na nju, a ne da čitava ruka leži na dugmićima!
Onako fin dodatak je kamionska sirena, današnji vozač je umesto zvonca koristio sve vreme nju.
Na kraju, u odnosu na šta je sve dolazilo u Beograd (BKM Trole / Akia Autobusi), i nije loše vozilo, ima zaista neke gafove, ali opet u svojoj klasi verujem da je OK. Naravno i uz trenutni vozni park ovo je ipak korak napred.
Stvarno je cena zamerka, jer je 2, 8 miliona evra neprihvatljivo visoka za ovakvu klasu vozila.
Mnogo odužih, tako da sorry.
