Šta je novo?

Tramvaji

ето, Хрвати већ годинама праве своје трамваје, а ми купујемо турска срања јер смо нашу фабрику која је то могла да ради сјебали
A što je najsmešnije ovi su ova 3 napravili brže nego što će nama Turska bozankaja...
 
И Гоша каква је сад распад би брже направила.
 
Hrvati su imali nekih 15ak godina prekid proizvodnje tramvaja (od 2010. do danas)... U međuvremenu se rapsao konzorcijum Crotram (Končar-Gredelj), ove nove koje sada prave radi samo Končar. Ali da, oni kupuju svoje; i Osijek i Zagreb. I evolucija tog modela tramvaja je stvarno impresivna. Šteta što je njihov izvozni potencijal prilično mršav...

Pritom Hrvati imaju samo takvu proizvodnju šinskih vozila (kako motornih vozova, i dizel i elektro, tako i vagona) i isključivo kupuju samo svoje... HŽ-ov vozni park je zbog toga impresivan! A naš?
 
Poslednja izmena:
Ne znam jel neko pominjao takodje nove končare za Osjek,po meni mnogo bolji od Zagrebačkih više mesta za sedenje(44) naravno to je i zbog širih postolja

Postolja su skoro potpuno ista kao Zabrebačka, jer je kolosek isti, 1000 mm. Međutim sanduk tramvaja je širi, 2,5m je jer je mreža u Osijeku drugačija od Zagrebačke (i Beogradske), dozvoljava znatno šira vozila na metarskom koloseku od naših...

I stari Osiječki ČKD T3 su širi od ex begradskih i sada zagrebačkih T3 iz 1970tih. :)
 
ето, Хрвати већ годинама праве своје трамваје, а ми купујемо турска срања јер смо нашу фабрику која је то могла да ради сјебали
Misliš na GOŠU?
Da li je GOŠA uopšte ikada imala u planu da proizvodi svoj model tramvaja?
 
јесте производила нешто:

490_47io11c_1.jpg


али су радили и ремонт Катица, тако да су имали знања и могућности
 
Верујем да би Гоша била способна и да уради аутобус на туђој шасији.
 
Pa radila je ranije, a jedan od poslednjih je prigradski bus na šasiji RABA. Uzela ga je Lasta pre 20 i više godina. Fin je bus bio, al prosto je bio i prototip sa svim svojim nedostacima i manama. Vozio se sa njim više puta. Bio udoban ovako, al i dosta se naginjao u krivinama. Za trole znaju svi da su radili, a to je slično autobusima, sem u vrsti pogona.
 
Hrvati su imali nekih 15ak godina prekid proizvodnje tramvaja (od 2010. do danas)... U međuvremenu se rapsao konzorcijum Crotram (Končar-Gredelj), ove nove koje sada prave radi samo Končar. Ali da, oni kupuju svoje; i Osijek i Zagreb. I evolucija tog modela tramvaja je stvarno impresivna. Šteta što je njihov izvozni potencijal prilično mršav...

Pritom Hrvati imaju samo takvu proizvodnju šinskih vozila (kako motornih vozova, i dizel i elektro, tako i vagona) i isključivo kupuju samo svoje... HŽ-ov vozni park je zbog toga impresivan! A naš?

Kolege sa HŽ-a nisu impresionirane sa "Somekom", nisu loši setovi, ali imaju banalne greške, poput prokišnjavanja, večitih kvarova i izbacivanje greške na softveru.

Većina njih u HŽPP-u gleda na vozni Park Srbijavoza kao "wow, imaju Stadlere", a mi gledamo na njihov kao "wow, imaju domaću proizvodnju" i to je taj začarani krug. 🙂

Od većine ljudi sa kojima imam kontakt tamo, potenciraju više Gredelj nego Končar što se tiče nekog kvaliteta.
 
To je sve začarani krug. Oni imaju gde i da (jeftino) prozvode novo i da (jeftino) održavaju staro i to rade jako dobro. Mi svoje kapacitete sistematski uništavamo...

Kako izgledaju prastari T3 i KT4 u Zagrebu, a kako kod nas? :) A da imamo Gošu, npr. da to remontuje jednom u 10 godina...
 
Od većine ljudi sa kojima imam kontakt tamo, potenciraju više Gredelj nego Končar što se tiče nekog kvaliteta.
Kad god sam pitao kolege iz HŽPP šta više preferiraju dizel "soma" ili gredeljevog dmv prototipa. Svi do jednog kažu da je "gredeljevac" za pet dužina ispred končarevog srAnja u svakom pogledu.
 
јесте производила нешто:

Pogledajte prilog 232180

али су радили и ремонт Катица, тако да су имали знања и могућности
Ovo su GOšini tramvaji iz 1957. Izrađeno ih je 10 (g.br 202-211). Nažalost, nisu se pokazali dobri. Kvarili su se često, bili su tečki i jedva se kretali. Za nešto manje od 10 gdina su povučeni. 1956 je bio izrađen prototip na bazi PCC-a, ali se na tome završilo i kasiran je '68.
Pre II sv. rata je fabirka Jasenica (pretpostavljam da je to danas Goša) 1936 izradila četiri tramvja sa Škodinim motorima snage 55 KS. Gotovo identični, njih osam je izradila fabrika u Brodu na Savi, sa motorima BBC iste snage. Tramvaji su isporučeni u Beograd Jannura 1937.
jasenica.jpg

Bez obzira na sve uspone i padove, proizvodnja tramvaja u Srbiji je postojala još od pre rata i trebalo ju je zadržati i unapređivati.
 
Koliko znači manji otpor pri kretanju kod šinskih vozila. Vučna snaga svega 55ks, pa iako je tramvaj bio malen prema današnjim standardima, sigurno nije bio baš toliko lagan. Pa i Katice, oko 20 tona neto mase, i svega 215ks, pa su opet startne. I doprinose svakako i karakteristike električnih motora.
 
Koliko znači manji otpor pri kretanju kod šinskih vozila. Vučna snaga svega 55ks, pa iako je tramvaj bio malen prema današnjim standardima, sigurno nije bio baš toliko lagan. Pa i Katice, oko 20 tona neto mase, i svega 215ks, pa su opet startne. I doprinose svakako i karakteristike električnih motora.
To je isto kao što jedna el. lokomotiva snage 5100KW može na ravnom da povuče 3000tona. Dok bi za istu tonažu trebalo otp. 75 kamiona pojedinačne snage 350KW.
 
Vrh