Šta je novo?

Tramvaji

Zna neko zasto nikda CAF nije isao rutama 2, 5 i 10 ? Kroz Dorcol pa na dalje?
Vec koliko dugo su u Beogradu nisam nikda video te tramvaje na tim linijama. Velika steta doduse jer se ovi ceski lepo raspadaju polako.
Raðena su testiranja, ja lično se zatekao jednom prilikom. Jednom prilikom, zvanično je saopštenje bilo da su nakon testiranja utvrdili da ima odreðenih problema na trasi. Ovde na forumu je neko pisao da je to zbog nedovoljnog broja putnika za kapacitet CAF - a.

Da je problem u okretnici kod Zoo vrta, to bi moglo da se reši rekonstrukcijom, jer ako je moglo na Ustaničkoj, može i na drugim okretnicama. Na trasi linije 7 je bilo utvrðeno da je problem samo pomenuta okretnica. Pardon, nešto i sa skretanjem iz Bulevara u Resavsku je bilo problem, pa je i to rekonstruisano i onda je doneta odluka da na 12 bude stavljen CAF, zbog čega je ista morala da bude prebačena kroz Resavsku, a kako se ne bi izgubila veza Slavije i Omladinskog stadiona, linija 3 je produžena preko Slavije i Beogradske do Omladinskog.​
 
Ja mislim da je problem od Pristaništa do Zoo Vrta deonica, CAF ima drugačija obrtna postolja od ČKD i ispostavilo se da je to stvorilo poteškoće.

Neka me neko ispravi, ali 10 & 5 drži Dorćol koji nema CAF-ove u voznom parku i zato ih ne viđamo.
Za Dorćolske linije je bio mit da Švajcarci ne mogu da rade, ali je letos to oboreno kada je na 10 radio Švajcarac.
 
Sve tramvaje drži pogon Centrala, zvanično smešten u depou Dorćol, ali sve funkcionalne tramvaje drži na Novom Beogradu. Depo na Dorćolu se koristi samo kao servisni. Ako sam dobro shvatio. Što se tiče CAF-ova bila je priča valjda pošto su koloseci u Cara Dušana u spoljnim trakama da ne mogu vrata da se otvore.
 
Za CAF je bila problem bandera kad ide iz Beogradske desno u Bulevar pa su tu nesto petljali,ali vidjeni su CAF kako puze oko Kalisa i Duewag na 10:
1465116092_473d1e055e_o.jpg

Doduse,tu su redji od jednoroga al su isli.
 
Ranije su Divazi jedno vreme imali zaduženja na 10. Otprilike 2011/12 ako se dobro sećam.
 
Ja mislim da je problem od Pristaništa do Zoo Vrta deonica, CAF ima drugačija obrtna postolja od ČKD i ispostavilo se da je to stvorilo poteškoće.

Neka me neko ispravi, ali 10 & 5 drži Dorćol koji nema CAF-ove u voznom parku i zato ih ne viđamo.
Za Dorćolske linije je bio mit da Švajcarci ne mogu da rade, ali je letos to oboreno kada je na 10 radio Švajcarac.
@Aleki37 je već odgovorio. Imaš samo pogon Centralu. Na Dorćol idu samo za teže i komplikovanije zahvate. Nije depo za tramvaje koji izlaze na liniju.
 
Ništa od ovih tračeva nije potvrđeno, čak je i demantovano. Do sad nije bilo nijedne reči o ukidanju bilo koje deonice tramvajske pruge.
Zato pitam, daj izvor, neki oficijalni dokument, ili nešto slično.
Bilo je reči. Plan da se ukinu tramvaji u Vojvode Stepe do sada niko nije ni potvrdio ni demantovao, Gangula je odgoorio nešto tuc-muc, nema kao informacije o tome, a da želi da ukine tramvaj u Pariskoj i Pjarona de Mondezira nije nikakava tajna. Bolesnik bi da protera 2 i 11 iz centra grada, da bi gradio beskorisnu i disfunkcionalnu biciklističku stazu na strmoj trasi tramvajske pruge između Pristaništa i Knez Mihajlove.
Većeg imbecila ovaj grad ne pamti, kao da se on uopšte vozi biciklom po brdima češće nego gradskim prevozom.
 
Zna neko zasto nikda CAF nije isao rutama 2, 5 i 10 ? Kroz Dorcol pa na dalje?
Vec koliko dugo su u Beogradu nisam nikda video te tramvaje na tim linijama. Velika steta doduse jer se ovi ceski lepo raspadaju polako.
Kolko znam proban je od kalemegdana do vuka još davno 2019 ali test nije prošao navodno je na nekim deonicama bio prenizak tako nesto ne secam se tacno na 10 ne bi ni mogao jer je krivina ka pravnom(Beogradskoj) preošta takođe mi nije jasno što pri renoviranju ulice nisu napravili krak ka Kraljice marije/vuku i od vuka ka Beogradskoj.Takodje u cafu na vec starom papiru gde piše da na slaviju sme samo bez putnika jer se lomio (pre renoviranja) piše da može na kalemegdan uz pristanište bez problema tako da je laž da ima problem na krivini kod pumpe.Ali i da hoce da ih puste ne bi mogli jer ih nemaju ispravnih ni za 7,9,12,13
 

Prilozi

  • Screenshot_20250119_030743_Gallery.jpg
    Screenshot_20250119_030743_Gallery.jpg
    77,2 KB · Pregleda: 64
Poslednja izmena:
Ranije su Divazi jedno vreme imali zaduženja na 10. Otprilike 2011/12 ako se dobro sećam.
Tada da i negde 2006-2008 ali zadnjih pa 10 godina kroči duwag samo kada ga sa 7 prebace zbog nečega na 5 na 10 isto veoma retko solo je upadao a 2 je misaona imenica.Kolko znam jer su letos bili u krizi sa ispravnim katicama pa se solo duwag mogao videti i na 7,9,12,13.
 
Bilo je reči. Plan da se ukinu tramvaji u Vojvode Stepe do sada niko nije ni potvrdio ni demantovao, Gangula je odgoorio nešto tuc-muc, nema kao informacije o tome, a da želi da ukine tramvaj u Pariskoj i Pjarona de Mondezira nije nikakava tajna. Bolesnik bi da protera 2 i 11 iz centra grada, da bi gradio beskorisnu i disfunkcionalnu biciklističku stazu na strmoj trasi tramvajske pruge između Pristaništa i Knez Mihajlove.
Većeg imbecila ovaj grad ne pamti, kao da se on uopšte vozi biciklom po brdima češće nego gradskim prevozom.
Ok izvinjavam se pogrešio sam, planiraju jedino u Pariskoj. Ali ne planiraju kroz Vojvode Stepe rekli su da nije u planovima. Svakako kad je izašla ta imformacija su ljudi pobesneli, nemaju oni političkog kapitala da to izvedu da žele (a ni ne žele)
 
Neki će reći da je jedan od razloga bilo prioritizovanje mobilnosti i svestranosti u posleratnom periodu, a koje su više išle na ruku autobusima, koji su mogli ne samo da lako menjaju linije nego i da služe mimo gradskog prevoza, da po selima i unutrašnjosti prevoze radnike, službenike, lekare i sestre, rudare, vojnike... Kao i da je autobuse bilo mnogo lakše masovno proizvoditi i održavati. I da se ceo svet tada oslanjao na njih odnosno na svestrana i praktična SUS drumska vozila. Koje su mnoge zemlje lako i brzo u posleratnim obnovama mogle da proizvode i po licencama, što sa tramvajima i nije baš bio slučaj.

Drugi će pak reći da je sve bila velika svetska zavera kapitalističkog automobilskog lobija da prodaju što više SUS vozila i "komunjara" sa željom da srozaju i sabotiraju Jugoslaviju odnosno Nebesku Srbiju.
 
Poslednja izmena:
Изгледа је трамвај 409 добио графит :( Плашим се да ће по скидању да га обоје у досадну црвено-плаву шему.
 
Ja bih pre rekao da zavisi kako i gde, u SAD je stvarno bio upliv različitih interesnih automobilskih proizvođača da srozaju javni prevoz.
U Evropi su više trole stradale nego Tramvaji.
U Holandiji je ukinuto dosta nekih prigradskih linija i nekih lokalnijih pruga koje bi danas bile jako korisne i neke trase se danas čak obnavljaju.

Mi kao nacija nikada nismo imali neki razvojni plan / viziju za budućnost, slabu tehničku kulturu i večitu želju da nešto svedemo na jeftiniji način (što je i donekle opravdano s obzirom na stanje u Kraljevini Jugoslaviji ako se hvatamo baš za ovaj primer).
Autobusi 30tih godina nisu bili baš ni komforni ni pouzdani, moja Srpska prabaka mi je pričala da su predratni autobusi bili katastrofa, često vrlo spori zbog puteva (ajde u tadašnjem Beogradu možda to i nije bio problem), ali sa čestim kvarovima i totalnim padom komfora u odnosu na voz (tramvajem se nije vozila 😁) , tako da je to verovatno bila više ekonomska odluka nego da bi se sistem nešto više unapredio

Evropa je nakon WW2 ušla na neki način u rizik sa opstankom sistema, dosta zahvaljuljući proizvodnjom licneciranih PCC tramvaja i danas im se ta investicija povratila svakako dobro.
Naši samoupravljači su mislili da je takav sistem prevaziđen i preskup za ratnu iscrpljenu zemlju i njihov izbor se očigledno nije pokazao najboljim. Nema tu neke velike filozofije, 80tih kada su nam autobusi postali tesni, a gorivo otišlo na par / nepar shvatila se bitnost šinskih sistema pa je urađeno to što je urađeno, nažalost nisu završeni neki bitniji segmenti poput tunela ispod Hrama od Franša do Slavije (rešilo bi ono o čemu ti danas kukaš), i nije odrađen tunel ispod Ekonomskog koji bi eliminisao Resavsku i doveo tramvaj u centar.

Bili smo siromašni, loše smo birali i procenjivali, a vođe su nam korumpirane, to je prokletstvo koje nas prati ko zna od kada.
 
Изгледа је трамвај 409 добио графит :( Плашим се да ће по скидању да га обоје у досадну црвено-плаву шему.

Da li je u funkciji ili u depou?

Početkom Oktobra sam sreo 409 u kvaru i od tada ga nisam video na 6tici?! (Barem ja)

1000049211.jpg

1000049213.jpg
 
Vrh