Šta je novo?

Tramvaji

20250128_002457.jpg

Могуће је да је током дана могао да функционише трамвајски саобраћај, али увече је била толика гужва да то није деловало безбедно. Редари јесу опомињали да се не иде по шинама, али је било неколико "пешачких прелаза", а и људи су били прилично згуснути уз шине.
 
Zato je trebalo nastaviti sa redovnim tramvajski saobraćajem, ovako ništa.
Sve zarobljene tramvaje sa Banjice su spustili pre jedno pola sata bez problema, ali eto..

Linea & Lui se očekivano raspadaju na 33 & 48, ali dobro izdržaće se ovih 24h nekako, samo je mogla drugačija organizacija..
To je bilo nemoguće u ogromnoj gužvi i bilo bi ugrožavanje bezbednosti svih ucesnika protesta. Zamisli prelazis ulicu na protestu i samo ti izleti tramvaj niotkuda.
 
Za vreme glavnog dela svakako ne 19h-23h, ali tokom dobrog dela dana je moglo lagano. Bio sam tu i preko dana.
Nije ni važno više svakako, mada svašta nešto nemoguće postane moguće, na primer preCednik popusti i počne da ispunjava uslove..

Inače, već kada se hvatamo bezbednosti, ne znam koliko je bezbedno skretati iz Nemanjine u Kneza Miloša, pravo je čudo da nije bilo incidenata zbog ludaka na 33 & 48. Da ne pričamo da je Linea onako "pošteno" pokazala svoje lice sa bahatim vozačima koji su sami odlučivali da li treba da se zaustavljaju na stanicama između Slavije i Autokomande obilaznom rutom. Isto i za polaske.
 
Kakvi tramvaji kroz proteste, mase, kampove, zalihe, stolice, ljude sa psima, ljude sa decom, automobile (studentske) na obodima, automobile ispred Veterinarskog... šta pišete vi...

Redari su i ovako imali pune ruke posla da drže ljude van šina (i to je uvek proticalo odlično i prijateljski, samo što imaju fazon 100 apela po minutu, jer ljudi samo naviru, što je super) a samo je još trebalo da tuda prolaze i tramvaji pa i da neko nastrada pa da bude svašta.

Prvi put u životu čujem, ne samo u kontekstu Srbije nego generalno, u svetu, da neko hoće da tera javni prevoz kroz protest.
 
Gde si Bendere, dugo te nema na temi.

P.S. U moje vreme u Amsterdamu (a i bogami danas), okupe se ljudi na Dam-u, na 2-3 metra su od šine, tram ide normalno, svako je odgovoran za svoju glavu. Dešavalo se da tram ide iza protestne kolone lagano na 2-3 metra. Moglo je do 19h sve lepo da funkcioniše, posle se obustavi i kraj, al misaona imenica za Srbiju jbg. 🥱

P.S.S. Bio mnogo lep protest!
 
Poslednja izmena:
Na poslu, na protestima, i u međuvremenu pratim vesti stalno i klepećem na drugim temama sad dok traje ovo ključno vreme.

Amsterdam je ravan. Ovo je bilo na nizbrdici i na delu gde tramvaj ka Slaviji preseca glavninu kolovoza odnosno prostora za protrest. I bilo je mnogo ljudi koji su pritom stalno fluktuirali. I bilo je kampova, dostava (u Veterinarski), hitnih pomoći...
 
Лоша мрежа у центру. Решење Савског трга је само учинило трамвајски саобраћај неефикаснији.
 
Sređena Katica 2415 i evo primera kako bi trebao da izgleda svaki tramvaj u Beogradu

Spolja gladac, a unutra..

Mada i taj gladac, oni samo stari sloj površno skidaju i prefarbaju pa se ta farba ljušti i za 2-3 godine dođeš na isto. Najgore je kada ostave korodirani deo karoserija i samo ga prefarbaju i to nastavi da metastazira.
Obično se šinsko vozilo peskari.
Mada u Evropi su uveli neke nove metode, na primer, lasersko peskarenje ili se čak koristi specijalna voda pod visokim pritiskom. Zašto? Zato što za razliku od klasičnog peskarenja gde moraš da skidaš svu (elektro) opremu iz šinskog vozila, sa ovim novim metodama ne moraš.
Pa sledi proces gletovanja, šmirglanja, popunjavaš oštećenja, nanošenje antikoroziva & antigrafit za vreme lakiranja.

Sve je to skupo za GSP i dobijemo to što dobijemo, mada nije ni naivno, konstantno prefarbavanje ili površno skidanje stare farbe pre novog sloja može itekako da ošteti karoseriju na duže staze, što je greota pogotovo za 24xx koji su najmlađi i imaju zdravu konstrukciju još. Znaju to i ljudi u GSP-u zasigurno, ali kada nemaš novca onda kreće improvizacija..

Hrvati su šampioni u tom poslu, pripremu za lakiranje i samo lakiranje odlično rade, sve se presijava kada nešto dođe iz Gredelja, nikada nije bilo prpblema na konstrukcijama i karoseriji sa Hrvatskim vučnim vozilima npr..
Vidim da ni ZET ne kaska puno sa svojim KT4.
 
Moze li neko da napise koliko je primeraka modernizovanih u Gosi aktivno?
I koliko je aktivno najmladjih iz 1997?

Da li su u Gosi modernizovani samo stariji primerci ili takodje i neki iz poslednje serije iz 1997. godine? Pretpostavljam da su modernizovani samo stariji primerci iz 80ih.
 
Samo su stariji remontovani. Rashodovani su sigurno 294, 322 i 351. Od poslednje serije rashodovan je 420 posle onog teškog sudara na Trošarini. Mislim da je i 401 završio posle požara ako se ne varam. Ne znam šta je sa 410 koji se stalno kvario dok je bio u paru sa 409, mada se ni solo nije proslavio.

Edit: Bilo bi lepo da neko ko je upućeniji postavi spisak Katica koje trenutno rade, to jest koje nisu rashodovane.
 
Oko 17h BKM crko nasred okretanja između Beogradske i Kralja Milana i zablokirao i trolejbuse i tramvaje. Divota.
 
Vrh