Šta je novo?

Tramvaji

Pitanje:

Da li neki gradovi u svetu imaju jednokolosecne pruge?
Da li je to resenje za uvodjenje tramvaja u jako uske ulice?

Znaci ides u jednom smeru, ali povratni smer ide nekom drugom ulicom.
Има Хелсинки на пример.

А Москва је донедавно имала један куриозитет испод пруге, када се двоколосечна пруга јако скупљала колосека је и даље боло два, али су растојања међу шинама била 20цм јер два трамваја нису могла да се мимођу. Тако је било деценијама док није дошао ред за реконструкцију надвожњака

1733403990343.png
 
Има Хелсинки на пример.

А Москва је донедавно имала један куриозитет испод пруге, када се двоколосечна пруга јако скупљала колосека је и даље боло два, али су растојања међу шинама била 20цм јер два трамваја нису могла да се мимођу. Тако је било деценијама док није дошао ред за реконструкцију надвожњака
pa jel bi moglo to ovde?
 
Pitanje:

Da li neki gradovi u svetu imaju jednokolosecne pruge?
Da li je to resenje za uvodjenje tramvaja u jako uske ulice?

Znaci ides u jednom smeru, ali povratni smer ide nekom drugom ulicom.
Postoji, meni prvo padaju na pamet Light Rail (LRT, ali zapravo tramvaj) u Americi. Recimo u LA. Nije najidealnije rešenje s obzirom da se produžava vreme pešačenja u različitim smerovima. Treba izbegavati, ali može. Tehnički je izvodljivo.
 
Ја сам поборник таквих решења. Мени је рецимо давно било логично да се тако нешто уради код правног Броградска/Д. Максимовић а да се на тим местима трамвај закопа тј денивелише
 
Imate li ideju gde bi se mogla napraviti u Bgd jedna takva eksperimentalna deonica.
 
Ја сам поборник таквих решења. Мени је рецимо давно било логично да се тако нешто уради код правног Броградска/Д. Максимовић а да се на тим местима трамвај закопа тј денивелише
Zašto bi gradio 2 jednosmerna tunela kad možeš jedan dvokolosečan tunel ispod beogradske koji bi se spajao ispod raskrsnice kod pravnog
 
Zašto bi gradio 2 jednosmerna tunela kad možeš jedan dvokolosečan tunel ispod beogradske koji bi se spajao ispod raskrsnice kod pravnog
Хтео бих да сачувам станицу код Правног у Београдској улици. За два трамваја нема места. Са друге стране, растерећујем Славију од саобраћаја.

А Тунел би у сваком случају морао да буде типа "Т" јер и тако имамо правац ка Скупштини.

skupo je kopanje.
Свакако јефтиније него копање овог сулудог плана метроа. Тим пре што можемо сами, без неких скупих стручњака са стране а и из својих средстава.
 
Има Хелсинки на пример.

А Москва је донедавно имала један куриозитет испод пруге, када се двоколосечна пруга јако скупљала колосека је и даље боло два, али су растојања међу шинама била 20цм јер два трамваја нису могла да се мимођу. Тако је било деценијама док није дошао ред за реконструкцију надвожњака

Pogledajte prilog 221893
Imaš ovo u Budimpešti i dalje ispod Margit mosta, gde je mali tunel:
1733408402016.png
 
Iz vasih postova shvatam koliko se u raznim gradovima tramvaj korsti kreativno.
Ljudi tamo pokusavaju da izvuku maksimum iz tramvaja, razbijajuci predrasude o tramvaju.
 
Pitanje:

Da li neki gradovi u svetu imaju jednokolosecne pruge?
Da li je to resenje za uvodjenje tramvaja u jako uske ulice?

Znaci ides u jednom smeru, ali povratni smer ide nekom drugom ulicom.
Imaš koliko hoćeš primera, čak i veliki gradovi poput Barselone, London (Croydon), Mančester i Amsterdam.
Pogledaj https://www.gleisplanweb.eu/index-e.php
To bi moglo i kod nas da se primeni.
 
Tandrkanje je uvek znak za prisutnost ravnih površina na točkovima.

Kod nas je to dodatno izraženo, jer dobar deo tramvajdžija koristi kočnicu na maksimalnom stepenu koja blokira točkove na CAF-u, u prevodu loše rukovanje.
Katastrofa je kada pritisnu to dugmence umesto da lepo koče sa onim joystikom oni pritisnu to i tramvaj zabada i kliza u mestu,nekad imam osećaj da će se rasturiti u delove kolko se zakopa u mestu....
 
Poslednja izmena:
Pitanje:

Da li neki gradovi u svetu imaju jednokolosecne pruge?
Da li je to resenje za uvodjenje tramvaja u jako uske ulice?

Znaci ides u jednom smeru, ali povratni smer ide nekom drugom ulicom.
Niš je nekada imao jednokolosečni tramvaj od glavne železničke stanice do Niške Banje, koji je 1958. počupan umesto da se doda drugi kolosek. U gradu veličine Beograda gradnja jednokolosečnih pruga ne rešava ništa, i sada je tramvaj redak u odnosu na propisane intervale, sa smanjenom propusnom moći pruge bi išao kao Halejeva Kometa.

Apropo jednokolosečne pruge: da li će dva planirana kraka prve linije metroa od Trgovačke prema Petlovom Brdu i Železniku do račvanja u toj stanici imati samo jedan kolosek, a onda dalje nastavljati kao normalna dvokolosečna linija prema centru i suprotnom terminusu? Čisto laičko pitanje, možda je pre za temu o metrou, ali na mnogim mapama raznih sistema u svetu viđam linije koje su podeljene na 2 i više krakova, a ne znam koliko je inženjerski izvodljivo da oba račvanja imaju po 2 koloseka.
 
Bilo bi dobro omati tramvaj od Ceraka do Rakovice. Tu vec postoji pruga. Recimo kod Meka da bude okretnica.
Ili od Bogoslovije do Mirjeva.
 
Синоћ 17 минута Ташмајдан - нови БАС са 7л, Шпанац.

Истина је да сада возе спорије преко моста него раније; видно је убрзао када је са шљунка прешао на део вијадукта где су шине на бетонској подлози. Треба одржавати железнички колосек... а како ће кукавни ГСП то?
Ne znam ko je došao do pametne ideje da na mostu uradi rešetku sa zastorom, kada je to jedina lokacija na celoj mreži sa takvim rešenjem. Sad GSP mora da kupuje ili uzima u najam plug, rešetaljku, vagone za tucanik i podbijačicu (za uski kolosek) zbog 1000m koloseka... Ili da angažuje nekoga da im odradi sve ručno.
 
Има, али напон на трамвајској мрежи је свега 600В тако да због падова напона јер су у питању километир мреже, подтанице морају да буду постављене равномерно по траси, иначе имамо случај да мрежа нема довољно капацитета за одређени такт на неком делу
Padovi napona nisu nemoguća misija za proračun, niti modernizovati opremu u postojećim stanicama da se podigne maksimalna snaga, niti je nemoguće dodati stanice (recimo Gospodarska mehana, ako već nema, ili Topčider ili Knjaževac ako ikad završe - primera ima beskraj). Nije nemoguće podići napon mreže na 750V kao što ima u nekim gradovima - novi tramvaji sa invertorima, a gotovo sigurno i čoperaši ako izolacija ne pravi problem, mogu da rade sa opsegom ulaznih naponskih nivoa, a stari, kako nam govore neprestano, idu pod brener svakako i dolaze novi. Tu bi možda moralo da se proveri sigurnosno rastojanje na mestima kao ispod nadvožnjaka, ali ništa nemoguće. Beograd se sigurno neće smanjiti, niti će putnici da prihvate tramvaje bez klimatizacije - povećanje kapaciteta mreže je neminovno.

Sent from my Pixel 7a using Tapatalk
 
Карло, мислим да су још пре десет и више година скинули онај тапацирунг са прве серије ЦАФ-ова а да га последње нису ни имале, повучени искуством са нашим суграђанима углавном ромске националности које су та седишта мислим чак и намерно прљали како би имали своје сигурно празно место на линији 7, где је шпанаца у почетку било и највише. Виђао сам лично те чинове намерног прљања седишта.

Ти трамваји су најквалитетније возило које се котрља овим градом. Неадекватна спецификација, још горе одржавање и имбецилно изведена и испројектована мрежа нису његова кривица.
 
Šapke rekao da je za tramvaj od Ustaničke do MML-a potrebno srušiti nekoliko hiljadu kuća.

Nerealno da ovakve laži prolaze, još nerealnije da je sam sebe obmanuo, jer je pred Decembarske izbore pričao da je to oko 500 objekata, sada povećava.:LOL:
 
Vrh