Šta je novo?

Tramvaji

Treba da se resimo CAF-a sto pre i uvezemo polovne svajcarce ili nesto slicno.
Najidealniji bi bio uvoz polovnih KT4.
 
Treba da se resimo CAF-a sto pre i uvezemo polovne svajcarce ili nesto slicno.
Najidealniji bi bio uvoz polovnih KT4.
Tačno je da CAF nisu uopšte najsrećniji tramvaji, ali to ne znači da ih možemo nekom lako pokloniti, ili prosto baciti. pogotovu što o Boženkaja stvarno premalo znamo. CAF su dosta mladi tramvaji, tako da su određene modifikacije moguće i eventualno isplative. Konkretn:
1) u putničkom prostoru drugog i četvrtog modula se može izbaciti nekoliko sedišta kako bi se oslobodio prolaz između drugih i trećih i trećih i četvrtih vrata, da bude više mesta za stajaće putnike, kofere i dečja kolica
2) Sedišta potpuno promeniti na neka koja se lakše peru, može i drvena.
3) Revizija rešenja rukodržača
4) Hidraulični mehanizam za regulisanje zanošenja u krivinama
5) Opredeliti neki pravac na kojem će samo CAF da radi, i na tom pravcu vršiti rekuperaciju. To mogu da budu namerno 3, 12 i 13 sve CAF, recimo. Tada može da se organizuje da opterećenje bude ravnomerno tamo gde su isti, i da se vrši uspešna rekuperacija.

Točak malog poluprečnika koji se brzo troši nećemo moći da promenimo. Za 7 i 9 nam trebaju tramvaji maksimalnog kapaciteta.

A vezano za KT4 i Duewag, to je bilo rešenje za period 2000-2015. Sada, ako uzimamo i polovno, već mogu da se nađu delimično ili potpuno niskopodni polovni. Ja sam ranije iznosio stav, 50 novih i 50 polovnih, da nam ostane više sredstava za širenje mreže, ali sa baš "starudijom" se mora računati na sve veće probleme održavanja.
 
Ima se može se, LED štopaljke sa luksuznim osvetljenjem natpisa "ГСП".
😜😄
20241204_203646.jpg
 
Naprotiv. Na ovom tredu je @Karlo del Ponte napisao da su CAF-ovi zderaci struje i da zbog njih imamo manje polazaka.
On je naveo maksimalne snage različitih modela, ne i koliko oni zapravo troše u stalnom radu. CAF ima jače motore, očekivano da posle 50 godina može jači motor u manje pakovanje, i to još asinhroni naspram jednosmernog. I na to ima invertorski pogon, a ne reostatski, pa tu dobija još na efikasnosti, pa onda i aerodinamika i zapravo okrugli točkovi...
Broj polazaka kao merilo efikasnosti tramvaja je slabo smislen. Bitniji je recimo broj putničkih kilometara po kilovat - času, gde bi CAF sigurno bio daleko ispred, a onda ima i tu pogodnost da je klimatizovan i može da vrati snagu u mrežu, što stari ne mogu.
Taj argument da mreža može da podrži samo toliko tramvaja je ipak do neodržavanja sistema napajanja i distribucije. Kad se negde grade nove zgrade, normalno da se dodaju i trafo stanice i postave veći kablovi, i to se planski povećava na toliko i toliko godina jer potrošnja prirodno raste. Tako je tramvaj dobio klimu, postao veći, porasla potreba za tramvajima, a sve to zahteva više snage za pokretanje. Samo BG tramvaji imaju ograničenje snage iz XX veka. Kad su došli novi gasni autobusi našli su i odakle će da nabave gas, nije nemoguće napraviti i trafo.

Sent from my Pixel 7a using Tapatalk
 
Taj argument da mreža može da podrži samo toliko tramvaja je ipak do neodržavanja sistema napajanja i distribucije. Kad se negde grade nove zgrade, normalno da se dodaju i trafo stanice i postave veći kablovi, i to se planski povećava na toliko i toliko godina jer potrošnja prirodno raste. Tako je tramvaj dobio klimu, postao veći, porasla potreba za tramvajima, a sve to zahteva više snage za pokretanje. Samo BG tramvaji imaju ograničenje snage iz XX veka. Kad su došli novi gasni autobusi našli su i odakle će da nabave gas, nije nemoguće napraviti i trafo.

Sent from my Pixel 7a using Tapatalk
Sve je to tacno, ali nase mogucnosti su takve kakve jesu.
Nema prosirenja mreze, nema novih trafostanica.
Nemaju gde da ih naprave, sve su pojeli investitorski kvadrati.
Mi smo treci svet, bolje da imamo ikakav (stari) tramvaj nego moderne tramvaje koji retko dolaze.
 
Bukvalno prave trafo stanice za sve nove projekte. Investitori očigledno misle da Beograd na vodi treba da ima trafo stanice. Zašto GSP ne misli da tramvaji takodje trebaju trafo stanice? Mogućnosti su malene a eto neko gradi kule? Pa kako se njemu isplati sa nama tako siromašnima i bednima?
Sad stvarno, stadion je mogao da bude nešto jeftiniji. Autobusi su mogli da ostanu crveni. Ili žuti pre toga, ili crveni još pre toga. Ima hiljadu primera bacanja novca. Trafo stanice se ne prave od zlata, moglo ih je biti još ovoliko. I ne moraju da budu nužno na Vračaru, ima mesta sigurno negde u gradu.
 
Синоћ 17 минута Ташмајдан - нови БАС са 7л, Шпанац.

Истина је да сада возе спорије преко моста него раније; видно је убрзао када је са шљунка прешао на део вијадукта где су шине на бетонској подлози. Треба одржавати железнички колосек... а како ће кукавни ГСП то?
 
Има, али напон на трамвајској мрежи је свега 600В тако да због падова напона јер су у питању километир мреже, подтанице морају да буду постављене равномерно по траси, иначе имамо случај да мрежа нема довољно капацитета за одређени такт на неком делу
 
Каква је ситуација са линијама 7 и 9, од како су прешле на адин мост? Да ли је пала коришћеност тих линија?
 
Добра је ситуација, стижу брже у савске блокове.

Е, сад, што у једном делу НБ више не возе, то је друга страна медаље.
 
Синоћ 17 минута Ташмајдан - нови БАС са 7л, Шпанац.

Истина је да сада возе спорије преко моста него раније; видно је убрзао када је са шљунка прешао на део вијадукта где су шине на бетонској подлози. Треба одржавати железнички колосек... а како ће кукавни ГСП то?
To je dosta dobar rezultat. Po mojim merenjima iz 2008. i 2012. od Vukovog spomenika, do Bloka 42 se prelazilo za 25 minuta kada nema zastoja, 45 minuta kada ima zagušenja (najviše Resavska i laktanje za uključivanje na mostove u Milentija Popovića. Sami semafori od Vuka do Tašmajdana su tu dosta usporavali, staro rešenje Savskog trga (vezano za poziciju stajališta), uopšte kompletan signalni plan na Novom Beogradu. Tramvaj štedi vreme zahvaljujući trasi bez semafora, ali zato zaobilazi ono što generiše tokove. Kao tramvaj 3 kroz Topčider. Blokovi 16-26 su vrlo važna makrolokacija, koja sada ima kao "nadoknadu" solo 9A na svakih 12 minuta.

U principu je jako loše što je malo ulagano da se tramvaj ubrza tamo gde pokriva lokacije, sa izuzetkom BKA i Vojvode Stepe.
 
Можда бу се слошило, можда је нервно пренапет, можда је добио отказ, можда су га уценили. Не треба се смејати. Свако може да се деси.
 
Pitanje:

Da li neki gradovi u svetu imaju jednokolosecne pruge?
Da li je to resenje za uvodjenje tramvaja u jako uske ulice?

Znaci ides u jednom smeru, ali povratni smer ide nekom drugom ulicom.
 
Pitanje:

Da li neki gradovi u svetu imaju jednokolosecne pruge?
Da li je to resenje za uvodjenje tramvaja u jako uske ulice?

Znaci ides u jednom smeru, ali povratni smer ide nekom drugom ulicom.
To imaju uglavnom manji gradovi, prva asocijacija mi je Segedin. Neke deonice su jednokolosečne i tu se saobraćaj odvija naizmenično. Oba smera mogu biti na istoj pruzi. Ali mislim da to ne može da zadovolji velike gradove, za manje je sasvim korektno i isplativo.
 
Каква је ситуација са линијама 7 и 9, од како су прешле на адин мост? Да ли је пала коришћеност тих линија?
Prošle nedelje u večernjim časovima kroz blokove prolaze prazni/poluprazni tram, a bus 9A kratak i preterano pun što se možda može pripisati povratku gimnazijalaca iz škole (pretp.X gim.). Pre npr.2. nedelje od DC do Bulevara malo ljudi u kasnim poslepodnevnim časovima (subota). Na osnovu ovih nereprezentativnih uzoraka stičem utisak da većina ljudi se trudi da izbegne prelazak mosta tram.zbog utiska da će znatno kasnije stići nego komb.sa busem.
 
To imaju uglavnom manji gradovi, prva asocijacija mi je Segedin. Neke deonice su jednokolosečne i tu se saobraćaj odvija naizmenično. Oba smera mogu biti na istoj pruzi. Ali mislim da to ne može da zadovolji velike gradove, za manje je sasvim korektno i isplativo.
Ali u Bgd. u bi povratna linija moga da bude u nekoj bliskoj ulici.

Inace 1984. na nekim deonicama do blokova tramvaj je vozio 50 km/h
 
Vrh