Šta je novo?

Tramvaji

31 ne bi bila toliko opterećena da se sve trole produže do centra i ukoliko bi se izgradio tramvaj. 31 je danas opterećena zbog presedača Voždovac-Centar i Slavija-Centar koji bi u gore pomenutom scenariju bili opsluženi direktnim vezama tramvaja/trola
Kad bi mogli sa ovim da se igramo verujem da bi za mesec dva napravili sjajne varijante mreža linija
 
Svestan sam ja da su to sve pusti snovi, kao što rekoh treba nam samo povratak na početno stanje i sve trole nazad do Studetskog, a ideja o duplim zglobovima na 31 je isto super.
Ako misliš na autobuse sa duplim zglobovima, problem je što ne bi mogli da okreću oko Studentskog trga i da skreću na Trgu Republike.

Inače 31 je sada podnošljiv (mislim na špiceve), a prošle i pretprošle godine, i do proleća su bili nepodnošljivo puni. Ono, ko kutije sardina i uvek prevrući. Sada su isto puni ali ne toliko kao pre, da ne možeš da staneš na dve noge. Jer su pojačali polaske. Treba dodati još par u špicevima odnosno šihtama i biće ok što se popunjenosti tiče.

Ja sam razmišljao o produženju 31 do BKA ali za to bi bilo potrebno da se preuredi postojeća okretnica ili napravi nova, drugačija.
 
Poslednja izmena:
Inače 31 je sada podnošljiv (mislim na špiceve)

Totalno netačno, ali nemam živaca, dođem ujutru kod Hrama i ne mogu da uđem u prvi, pa čekaš i nadaš se drugom, pa onda trećem, smučio mi se 31 za ceo život.

I nemožeš pojačavati takt na 31, jer već ide na 4 minuta, ispod toga je nemoguće. (i neracioanalno)
 
Što se Brankovog tiče, može da sa Terazija trasa ide Prizrenskom do Jug Bogdanove (koja je planirana da postane pešačka) pa da se tu prikači na prugu ka Savskom mostu. Tu i jeste nekad prolazio tramvaj koji je imao 1 kolosek ja mislim i nije se dugo zadržao.
А што не би у Југ Богдановој почињао тунел за аутобусе који би имао други крај у Булевару деспота Стефана, са подземном станицом на Тргу?

Тако спроведемо на два места подземно и трамвај - рецимо да је то милијарда евра трошка, а да би се осетило побољшање у целом граду. Са друге стране, једна метро линија више милијарди, а осетиће се у 5% града. Хммммм...
U tehničkom smislu, možda i jeste izvodljivo, ali uticaj na kompletnu saobraćajnu sliku? Recimo, da bi se onaj tesnac Prizrenska-Zelenjak rešio tramvajskim podvožnjakom, ali trasom cik-cak preko Karađorđeve za vezu sa Savskim mostom? A ova autobuska varijanta, važno je napomenuti da tunel u toj geološkoj zoni treba da bude ili vrlo plitak sa rušenjem nadzemnog, ili vrlo dubok. U suprotnom idu vrlo skupi i složeni zaštitni radovi, a za nešto što bi trebalo dugoročno da bude neka vrsta železnice (metro, BG:VOZ, podzemni tramvaj). Odnosno ako se ulaže u vezu NBG i Terazija/Trga republike nekim podzemnim prevozom, onda bi trebalo razmatrati strogo šinski prevoz sa što pravljom putanjom i dubokom stanicom Terazije ili Trg republike. Baš za to je bilo vezano Jovinovo "ne sme se pomeriti ni milimetar", i rušio bi samo nekoliko zgrada u Lominoj. Ali, tu se pojavila Karićeva lepotica kod Garaže Zeleni venac. U sadašnjim okolnostima, i dalje je najbolje razmatrati ulazak šinskog sistema približno kod Ekonomskog fakulteta, samo nešto dublje nego što je Jovin planirao. To je danas nužda. Znam da je kriterijum za autobus razgranatost istog, ali:
- Šinski sistem ostavruje znatno veću brzinu u tunelu istog prečnika
- Bezbedniji je
- Opšti kapacitet veći
- I tako iz operativnih razloga ne treba previše linija u skupu kapacitivnu deonicu. Do tri najviše.
Не видим потребу за трамвајем у Михајла Пупина уз толики број аутобуса.
Granica kada tramvaj počinje da ima manji trošak od autobusa po putničkom kilometru je oko 2000 putnika na sat u vršnom satu u opterećenijem smeru. Imamo ogroman broj takvih deonica bez tramvaja, ali tramvaj ni ne treba širiti tamo gde bi delio traku sa kolima. Sporne autobusima opterećene deonice su: Brankov most, Terazijski tunel, Glavna Zemun, uspon ka Mirijevu 4, Kanarevo brdo, Pilota Mihajla Petrovića na Rakovici, uspon u Medakoviću3, Crveni krst, i zato sam tuda sugerisao trolejbuski BRT takođe ekonomičniji od autobusa.

Konkretni tramvaj 9 Zemunski park - Avijatičarski trg - Hotel Jugoslavija - Stari Merkator - Mihajla Pupina - Šapića most - Slavija - Autokomanda - Voždovac bez mešanja sa kolima rastojanje Zemun (centar)-Autokomanda prelaze za 30 minuta u najgorem špicu. "Krade" putnike sa linija: 17, 18, 78, 83, od kojih samo 78 nije na spisku 10 najkorišćenijih linija GSP. Pri tome, slično kao kod srednje-visoko opterećenog pravca Ruzveltova tramvaji i trolejbusi ne smetaju jedan drugom. U slučaju tramvajskog tunel Ekonomski fakultet - Tašmajdan, tu se dodaje i linija Zvezdara - Vukov spomenik - Terazije - Šapića most - Mihajla Pupina, bukvalno premetro. A raskrsnica kod Hajata svakako treba da bude u dva nivoa u nekom obliku.
 
Evo koncept rešenja vezano za Slaviju u kategoriji: jeftinija i brže izvodljiva rešenja:
1) Tramvaj i trolejbus se više ne okreću oko Slavije, ali zato imaju pomoćne terminuse u toj zoni. Ovaj put sa zonama gde je imobilizacija (isključivanje iz saobraćaja) moguće.
2) Sve linije su objedinjene po pravcima opsluge.
3) Smanjen broj konfliktnih tačaka.

Rešenje zahteva semafore i to:
Semafor 1 Mekenzijeva 2 faze:
-1 faza: Trolejbusi se puštaju u zelenom talasu ka i iz Kralja Milana izlaz iz Mekenzijeve zatvoren
-2 faza: Izlaz iz Mekenzijeve u 2 trake, trolejbus zatvoren.
Semafor 2 Beogradska:
-1 faza: Trolejbus na pravcu Kralja Milana - Mekenzijeva. Takođe pešački prelaz preko Beogradske. Iz Slavije ka Beogradskoj i iz Beogradske zatvoreno uključujući i tramvaje. Ulaz za kola iz Kralja Milana za Slaviju i iz Slavije za Kralja Milana otvoren. Zatvoren pešački prelaz preko Kralja Milana do pešačkog ostrva kod skretanja za Nemanjinu.
-2 faza: Trolejbus i pešački prelaz preko Beogradske zatvoreni. Zatvoren izlaz i ulaz Kralja Milana osim desnog skretanja u Nemanjinu. Otvoren pravac javnog prevoza Beogradska, isključenje sa Slavije u Beogradsku za kola, prolaz za kola ka Nemanjinoj dok se za uključenje na Slaviju čeka u 3 trake (iz one jedne u Beogradskoj 2 pred ukrštanjem sa trolejbusom). Otvoren pešački prelaz preko Kralja Milana do pešačkog ostrva kod skretanja za Nemanjinu.
Semafor 3 Nemanjina faze:
- 1 faza: Otvoren sav javni prevoz, zatvoreno uključenje i isključenje na kružni tok Slavija vezano za Nemanjinu. Pešački preko Nemanjine samo preko kolskog dela može.
- 2 faza: Otvoreno uključivanje iz Beogradske nakupljenih vozila u 3 trake u trg Slavija. Zatvorene kolske veze sa Nemanjinom. Pešački prelaz preko Nemanjine na svim segmentima radi osim za pravac GSP Nemanjina - Bulevar Oslobođenja gde slobodno ide transport.
- 3 faza: Zatvoren sav javni prevoz, svi prelazi za pešaku osim preko šina/žutih traka. Otvorena sva kolska skretanja za i iz Nemanjine. Zatvoreno kruženje na Slaviji na izlazu iz Nemanjine da bi se vozila iz iste isključivala iz tri trake u tri trake.

Ima tu određenih nijansi, recimo, stajalište ka Slaviji preko puta Narodne banke bi ostalo kao čekaonica faze u kojem svi pravci trougla javnog prevoza rade. Ili povećanje broja traka u kojima se čeka isključenje ka Beogradskoj i Kralja Milana.

Slavija 4.jpg
 
Dabome da je Ugrinovačka idealan kandidat, s obzirom da je trebalo da postane Bulevar Lenjina još pre više od pola veka.

A inače si zaboravio Balkansku, Admirala Geparda i zemunsku Starca Vujadina.
Zašto svi nepravedno izbegavaju Visoku ulicu u Zemunu a Kameničke niko ni da se seti! Možda je za Visoku moguće implementirati neku kombinacija letećeg i tramvajskog sistema, ali dobro, to neki drugi put. Mora neka genijalština da ostane za budućnost, ovako se suviše materijala daje ...
 
@Avgi Vezano za te neke uske ulice, to je bila sprdačina Pantgrafa, nisi razumeo to, ili nisi hteo da razumeš. Vezano baš za širenje Ugrinovačke, Zemun kritički nema između Gornjeg i Donjeg grada ni jedan bulevar. Tri glavna sokaka na 500m između Novogradske i Bežanijske su: Cara Dušana, Ugrinovačka i Prilaz (Prvomajska). Ako i jedan od njih postane deo celine glavnog bulevara sa izdvojenim prostorom za javni prevoz Zemun je već dobio minimalnu infrastrukturu kakvu već imaju Voždovac, Palilula, Čukarica i Zvezdara.

Zašto baš Ugrinovačka?
- Zato što u Glavnoj i donjem delu Cara Dušana sigurno nećeš rušiti istorijske građevine da bi dobio profil ulice minimum 30 metara od zgrade do zgrade za takav glavni pravac.
- Zato što se za razliku od Prvomajske, Ugrinovačka produžava u pravac nekog glavnog perifernog puta (autoput za Novi Sad). Direktna veza Mihajla Pupina i Vrtlarske je odavno planirana.
- Zato što je potrebno tranzitna kretanja maksimalno izvući izvan istorijskog centra Zemuna. Dakle izgraditi pravac Mihajla Pupina-Vrtlarska-Ugrinovačka-"Autoput" za Novi Sad na kojem osim od kola izdvojenog javnog prevoza imamo i 2+2 za kola van raskrsnica, 4 trake za kola pred semaforima, leva i polukružna skretanja koncetrisana na svakih 500-600 metara, bici stazu, trotoar i drvored. Tek tada se u centru Zemuna mogu uvesti specijalna ograničenja. Recimo, uski deo Cara Dušana jednosmeran za kola samo ka Gornjem gradu osim za javni prevoz, hitnu pomoć, taksi i komunalna vozila. Tako je i za Glavnu od Bežanijske do Preradovićeve u smeru ka centru Beograda. Na taj način dostup kolima istorisjkom centru Zemuna ostaje, a sa druge strane pravac Glavna - Cara Dušana je uvek dobro prohodan za relativno brz javni prevoz, po mojim sugestijama trolejbus pre svega.
- Zato što su ipak najvažniji gradski sadržaji u Zemunu uz Cara Dušana i Glavnu, i taj neki tranzitni drum većeg kapaciteta ne treba da bude predaleko od obe.
- Zato što se daleko jeftiniji i isplativiji otkup kuća za širenje minimalne glavne infrastrukture pokuša zameniti preskupim bankrot metroom ispod te iste Ugrinovačke. Jedino što vidim kao način da se na silu otplati takav metro je da Sekta napredna ustupi Kinezima, recimo, Srbijašume. Sa druge strane, bulevar široke regulacije omogućava da se, ako jednog dana transportna tražnja bude kritično visoka, da se izgradi nekoliko puta jeftiniji nadzemni metro.
- Zato što se osim indirektnih efekata, projekat može otplatiti direktno preko takse za uređenje građevinskog zemljišta, i dozvole gradnje dosta više kvadrata.

Velika je razlika gradnje/prodaje nekretnina sa i bez tramvaja vezano za atraktivnost i kasnije prodaju nekretnina. To ti mogu potvrditi svi koji se trgovinom nekretnina profesionalno bave. Posebno za lokale, razlika cene je približno dvostruka pored tramvaja i daleko od tramvaja. A u ovom slučaju bi kupci stanova imali tramvaj za dolazak za pola sata do Slavije, Banovog brda i Savskih blokova u najgorem špicu. Pa i vezano za metro, i pri najrazumnijem planiranju, ne bi skoro došao duboko u Zemun. Ne može se samo na to računati.

Zemun.jpg
 
@Karlo del Ponte nemoj da si "na kraj srca": naravno da je bila šala. Dovoljno dugo iščitavam forum tako da sam shvatila ko i kad voli da se šali ili prosto promeni dinamiku sa malo cinizma/ironije što i sama povremeno činim, a što nikom ne škodi (bar mislim).
Draga mi je ova tema, često bivam fascinirana idejama koje se ovde iznose, divim se poznavanju našeg grada i mada se dese i neki nerealni predlozi, ovde bude puno i konstruktivnih ideja do detalja razrađivanih. I sama koristim tramvaje, mahom kroz blokove jer poslednjih meseci se posle podne brže kroz JG stigne njima nego bilo kojim drugim vidom prevoza ličnog ili javnog.
A deo "službenog života" sam provela u Zemunu tako da donekle razumem probleme i izazove stanovnika koji ovde žive.
Opusti se i nastavi da doprinosiš temi na način koji si dosad činio. Poz.
 
Što se Brankovog tiče, može da sa Terazija trasa ide Prizrenskom do Jug Bogdanove (koja je planirana da postane pešačka) pa da se tu prikači na prugu ka Savskom mostu. Tu i jeste nekad prolazio tramvaj koji je imao 1 kolosek ja mislim i nije se dugo zadržao.
lmao je i kroz Prizrensku i Jug Bogdanovu i Crnogorsku dva koloseka, ali, istina, kroz ove zadnje dve se nije dugo zadržao.
 
Ja mislim da nije, ovo je neka postavka. Sačuvan je jedan tramvaj koji čeka bolje dane. Mnogi niški tramvaji su, nakon ukidanja, služili kao vikendice u Niškoj Banji i negde 2006/2007 su tadšnje vlasti odlučile da ih uklone. Sećam se da su lokalne novine i vlast to nazivale ''olupinama''.
 
Malo vesti iz komšiluka. Ako su tačne cifre u ovoj vesti ispada da će Sarajevo 25 Stadler tramvaja platili 65 miliona eura.
Ako me sećanje služi spominjalo se da mi onih 25 turskih krševa plaćamo 140 miliona eura.

 
Одличан надимак: спавач! Сад се пробудио и подиже тему десет пута поменуту и прежвакану...
 
Inače 31 je sada podnošljiv (mislim na špiceve), a prošle i pretprošle godine, i do proleća su bili nepodnošljivo puni. Ono, ko kutije sardina i uvek prevrući. Sada su isto puni ali ne toliko kao pre, da ne možeš da staneš na dve noge. Jer su pojačali polaske. Treba dodati još par u špicevima odnosno šihtama i biće ok što se popunjenosti tiče.
Прошле среде сам чекао 31 на теразијама 20 минута станица је била препуна, с обзиром да ни троле није било а у ЕКО2 није могло да се уђе одустао сам и кренуо пешака до Славије где сам ухватио 21А
 
To je delom i zbog kasapljenja trolejbuskih linija, pa mnogi koriste 31 do i od Slavije pa presedaju.

Ta kasapljenja su uradili Vesić i njegovi, što je ovde na forumu jedan opisao kao poteze sa "srcem na pravom mestu".
 
Иначе видео сам уживо те турске канте у Темишвару. Тандрчу као наши мучени ЦАФ-ови последњих година а деценију+ су млађи.

Оно ће код нас имати радни век аутобуса и то лошег.
 
Inače 31 je sada podnošljiv (mislim na špiceve), a prošle i pretprošle godine, i do proleća su bili nepodnošljivo puni. Ono, ko kutije sardina i uvek prevrući. Sada su isto puni ali ne toliko kao pre, da ne možeš da staneš na dve noge. Jer su pojačali polaske. Treba dodati još par u špicevima odnosno šihtama i biće ok što se popunjenosti tiče.​
Прошле среде сам чекао 31 на теразијама 20 минута станица је била препуна, с обзиром да ни троле није било а у ЕКО2 није могло да се уђе одустао сам и кренуо пешака до Славије где сам ухватио 21А​
To je delom i zbog kasapljenja trolejbuskih linija, pa mnogi koriste 31 do i od Slavije pa presedaju.

Ta kasapljenja su uradili Vesić i njegovi, što je ovde na forumu jedan opisao kao poteze sa "srcem na pravom mestu".​
A i sve češće sa Medakovića, posebno u vreme kada se ljudi vraćaju kući sa posla, skraćuju 29 do Slavije. Na sve to imamo i onu konstataciju da je Slavija presedačka tačka i za EKO2, jer se iz pravca Kalemegdana masovno koristi za presedanje na trole, a od Narodne banke za dolazak do Galerije.​
 
Иначе видео сам уживо те турске канте у Темишвару. Тандрчу као наши мучени ЦАФ-ови последњих година а деценију+ су млађи.

Оно ће код нас имати радни век аутобуса и то лошег.
Šta tačno podrazumevaš pod tandrče, jer tramvaj spolja mora da se čuje ma ko da ga je napravio. Bio sam letos nekoliko dana u Temišvaru i Aradu, mislim svi tramvaji se čuju. Nisam se vozio Bozankaya-om, al jesam je video i sreo mnogo puta. Spolja na ravnoj pruzi kroz centar grada se ne čuje ništa, sem kontrljanja točkova metalnih po isto metalnim šinama, a na ukrštanju da tandrče mora, tim pre što verovatno ni u Temišvaru infrastruktura nije baš cakum pakum.
 
Tandrkanje je uvek znak za prisutnost ravnih površina na točkovima.

Kod nas je to dodatno izraženo, jer dobar deo tramvajdžija koristi kočnicu na maksimalnom stepenu koja blokira točkove na CAF-u, u prevodu loše rukovanje.
 
Vrh