@Avgi Vezano za te neke uske ulice, to je bila sprdačina Pantgrafa, nisi razumeo to, ili nisi hteo da razumeš. Vezano baš za širenje Ugrinovačke, Zemun kritički nema između Gornjeg i Donjeg grada ni jedan bulevar. Tri glavna sokaka na 500m između Novogradske i Bežanijske su: Cara Dušana, Ugrinovačka i Prilaz (Prvomajska). Ako i jedan od njih postane deo celine glavnog bulevara sa izdvojenim prostorom za javni prevoz Zemun je već dobio minimalnu infrastrukturu kakvu već imaju Voždovac, Palilula, Čukarica i Zvezdara.
Zašto baš Ugrinovačka?
- Zato što u Glavnoj i donjem delu Cara Dušana sigurno nećeš rušiti istorijske građevine da bi dobio profil ulice minimum 30 metara od zgrade do zgrade za takav glavni pravac.
- Zato što se za razliku od Prvomajske, Ugrinovačka produžava u pravac nekog glavnog perifernog puta (autoput za Novi Sad). Direktna veza Mihajla Pupina i Vrtlarske je odavno planirana.
- Zato što je potrebno tranzitna kretanja maksimalno izvući izvan istorijskog centra Zemuna. Dakle izgraditi pravac Mihajla Pupina-Vrtlarska-Ugrinovačka-"Autoput" za Novi Sad na kojem osim od kola izdvojenog javnog prevoza imamo i 2+2 za kola van raskrsnica, 4 trake za kola pred semaforima, leva i polukružna skretanja koncetrisana na svakih 500-600 metara, bici stazu, trotoar i drvored. Tek tada se u centru Zemuna mogu uvesti specijalna ograničenja. Recimo, uski deo Cara Dušana jednosmeran za kola samo ka Gornjem gradu osim za javni prevoz, hitnu pomoć, taksi i komunalna vozila. Tako je i za Glavnu od Bežanijske do Preradovićeve u smeru ka centru Beograda. Na taj način dostup kolima istorisjkom centru Zemuna ostaje, a sa druge strane pravac Glavna - Cara Dušana je uvek dobro prohodan za relativno brz javni prevoz, po mojim sugestijama trolejbus pre svega.
- Zato što su ipak najvažniji gradski sadržaji u Zemunu uz Cara Dušana i Glavnu, i taj neki tranzitni drum većeg kapaciteta ne treba da bude predaleko od obe.
- Zato što se daleko jeftiniji i isplativiji otkup kuća za širenje minimalne glavne infrastrukture pokuša zameniti preskupim bankrot metroom ispod te iste Ugrinovačke. Jedino što vidim kao način da se na silu otplati takav metro je da Sekta napredna ustupi Kinezima, recimo, Srbijašume. Sa druge strane, bulevar široke regulacije omogućava da se, ako jednog dana transportna tražnja bude kritično visoka, da se izgradi nekoliko puta jeftiniji nadzemni metro.
- Zato što se osim indirektnih efekata, projekat može otplatiti direktno preko takse za uređenje građevinskog zemljišta, i dozvole gradnje dosta više kvadrata.
Velika je razlika gradnje/prodaje nekretnina sa i bez tramvaja vezano za atraktivnost i kasnije prodaju nekretnina. To ti mogu potvrditi svi koji se trgovinom nekretnina profesionalno bave. Posebno za lokale, razlika cene je približno dvostruka pored tramvaja i daleko od tramvaja. A u ovom slučaju bi kupci stanova imali tramvaj za dolazak za pola sata do Slavije, Banovog brda i Savskih blokova u najgorem špicu. Pa i vezano za metro, i pri najrazumnijem planiranju, ne bi skoro došao duboko u Zemun. Ne može se samo na to računati.