Šta je novo?

Tramvaji

Где год више од 4 аутобуске линије деле исту трасу, а то је сноп општина НБГ - Зелени венац, сасвим је оправдано да туда иде трамвај.
 
Не може, Јеланча; ми паметни - направили да се из подсистема већег капацитета да би се дошло у центар преседа на подсистем - мањег капацитета; у Загребу нпр. нису тако уредили - а нису ни другде, ако ћемо право. И онда пишу овде, добро смо урадили. Е, онда мора да шаљу поздраве, жеље и честитке ти што би да уђу у 31. Неће да може против закона физике, јок.
 
Ne zaboravite onu priču od pre nekoliko godina kada su najavljivali pretvaranje 31 u skroz električnu liniju sa solo Higerima. Taj horor ne smem ni da zamislim.
31 добро функционише и то што су гужве у аутобусу у шпицу је нормално, с обзиром на саобраћај у граду и на толику фреквенцију људи на тој траси.
 
Улицу краља Милана је већ сад оправдано претворити у пешачку улицу са коридором за јавни превоз + двосмерном бициклистичком стазом и додатним зеленилом.
Како би се понудила алтернатива онима који тренутно возе, јавни превоз је могуће организовати на следећи начин:
Линија 1 (трамвај): Бањица-Славија-Теразије-Калемегдан
Линија 6 (трамвај): Устаничка-Ташмајдан-Теразије-Калемегдан (нема директно везе са краља Милана, али користи исту трамвајску инфру на Теразијама)
Линије 19, 22, 29 продужити до новог терминуса у Дунавској улици
Линију 31 претворити у тролејбуску линију на траси Дунавска-Устаничка
(проблем капацитета терминуса Устаничка решити експропријацијом приземних објеката прекопута у осносу на Устаничку улицу, изградити метро станицу, изнад мезанин са везом до постојећег терминуса, а изнад мезанина на површини повећи аутобуски терминус са могућим комерцијалним објектима на спрату (тржни центар))

У улицу краља Милана би у том случају био дозвољен улазак такси возила и станара у тим зградама (контрола путем камера)

Увођење оваквог режима би ова улица имала малу ренесансу, пешачка кретања би се знатно повећала, а загађење смањило. Ово би довело до отварања квалитетнијих комерцијалних садражаја целом дужином улице чиме би се она функционално спојила са кнез Михаиловом.
 
Можда и трамвај за Баново брдо (и Кнежевац) преко Ресавске (можда и не, треба испитати).
 
Улицу краља Милана је већ сад оправдано претворити у пешачку улицу са коридором за јавни превоз + двосмерном бициклистичком стазом и додатним зеленилом.
Како би се понудила алтернатива онима који тренутно возе, јавни превоз је могуће организовати на следећи начин:
Линија 1 (трамвај): Бањица-Славија-Теразије-Калемегдан
Линија 6 (трамвај): Устаничка-Ташмајдан-Теразије-Калемегдан (нема директно везе са краља Милана, али користи исту трамвајску инфру на Теразијама)
Линије 19, 22, 29 продужити до новог терминуса у Дунавској улици
Линију 31 претворити у тролејбуску линију на траси Дунавска-Устаничка
(проблем капацитета терминуса Устаничка решити експропријацијом приземних објеката прекопута у осносу на Устаничку улицу, изградити метро станицу, изнад мезанин са везом до постојећег терминуса, а изнад мезанина на површини повећи аутобуски терминус са могућим комерцијалним објектима на спрату (тржни центар))

У улицу краља Милана би у том случају био дозвољен улазак такси возила и станара у тим зградама (контрола путем камера)

Увођење оваквог режима би ова улица имала малу ренесансу, пешачка кретања би се знатно повећала, а загађење смањило. Ово би довело до отварања квалитетнијих комерцијалних садражаја целом дужином улице чиме би се она функционално спојила са кнез Михаиловом.
Мислим да бициклистичка стаза нема шта да тражи у пешачкој улици, лепо се стави знак да се вози брзином кретања пешака.
 
Једино ако би уз део улице за јавни превоз била са сваке стране по једна једносмерна бици стаза...
 
Улицу краља Милана је већ сад оправдано претворити у пешачку улицу са коридором за јавни превоз + двосмерном бициклистичком стазом и додатним зеленилом.
Како би се понудила алтернатива онима који тренутно возе, јавни превоз је могуће организовати на следећи начин:
Линија 1 (трамвај): Бањица-Славија-Теразије-Калемегдан
Линија 6 (трамвај): Устаничка-Ташмајдан-Теразије-Калемегдан (нема директно везе са краља Милана, али користи исту трамвајску инфру на Теразијама)
Линије 19, 22, 29 продужити до новог терминуса у Дунавској улици
Линију 31 претворити у тролејбуску линију на траси Дунавска-Устаничка
(проблем капацитета терминуса Устаничка решити експропријацијом приземних објеката прекопута у осносу на Устаничку улицу, изградити метро станицу, изнад мезанин са везом до постојећег терминуса, а изнад мезанина на површини повећи аутобуски терминус са могућим комерцијалним објектима на спрату (тржни центар))

У улицу краља Милана би у том случају био дозвољен улазак такси возила и станара у тим зградама (контрола путем камера)

Увођење оваквог режима би ова улица имала малу ренесансу, пешачка кретања би се знатно повећала, а загађење смањило. Ово би довело до отварања квалитетнијих комерцијалних садражаја целом дужином улице чиме би се она функционално спојила са кнез Михаиловом.
Okacio sam vec na drugoj temi, no neka i ovde, cini mi se dobar primer za nas: Vaclavski trg u Pragu
1000012021.jpg
 
Ширина регулације улице краља Милана је 26 метара. У то стаје:
2*3.5m површина за кретање возила јавног превоза
3.5m двосмерна бициклистичка стаза (оптимална ширина по приручнику за пројектовање)
Остаје по 7.75m са обе стране за тротоаре и зеленило.
У зони стајалишта, позиционирати стајаличта бочно.
Треба намоменути да овде нема ограничења за пешаке, што је јако битно. Једноставно пређу улицу где желе с тим што морају да пропусте возила јавног превоза. Ово није ништа ново, рецимо примењено је у главној улици у Цириху
web_zurich_tt_hub_bahnhofstrasse_1600x900.jpg
 
Osnovni problem svega je što se na bitnim saobraćajnim pravcima kao što je Slavija-Terazije nije razmišljalo o uvođenju metroa, pa otud prinudno rešenje daj da sve proguramo površinski do strogog centra, ali nije ni to dobro rešenje za budućnost i održivost saobraćaja.

Ukinuti saobraćajni koridor je samoubistvo, jer većina ljudi koristi automobile da nastavi dalje ka Dorćolu i Donjem gradu, niko ne završava svoje putovanje kod Beograđanke ili kod Terazija, pa da to bude opravdanje za sklanjanje automobila. Automobilski saobraćaj će se preseliti na ostale ulice i to ne bi ličilo ni na šta. Pritom, zamisli prekidaš ogroman saobraćaj na raskrsnici Kneza Miloša ili Resavske zbog neke faking pešačke zone duže od jednog kilometra.

Čak i metro kada bi prolazio tuda, treba ostaviti 1+1, odnosno ukinuti žute trake. Neka zona usporenog kretanja eventualno tek od Terazija koji bi mogao da vrati formu nekadašnjeg trga, ova slika iz Praga je lepa zamisao.
 
Не би се прекинула Кнеза Милоша, ни Ресавска. Уопште није предложена "пешачка зона".

Вероватно да би имало смисла оставити везу једном траком од Славије до Краља Милутина, јер је то веза са Булеваром, а тиме и са Дорћолом - ко зна да вози по Београду, већ вози туда - мада та веза може и из Немањине.

Солидно не разумеш проблематику, ако сматраш да треба укинути жуту траку кад се направи метро.
 
Poslednja izmena:
Могли смо и пре 40 година да исто кажемо за Кнез, па ево нас данас. Постоје алтернативни коридори, као што су обилазница око Калиша или Таковска који свакако остају у функцији, а у самом центру града се примат даје јавном превозу и пешацима па ће и ови што возе до Дорћола нпр. користити више јавни превоз. Није све црно-бело, али некад треба повући овакве потезе јер кад се сагледа целокупна ситуација види се да су овакве мере оправдане јер би у супротном Београд постај један велики паркинг.
Не би се прекинула Кнеза Милоша, ни Ресавска. Уопште није предложена "пешачка зона".

Вероватно да би имало смисла оставити везу једном траком од Славије до Краља Милутина, јер је то веза са Булеваром, а тиме и са Дорћолом - ко зна да вози по Београду, већ вози туда - мада та веза може и из Немањине.

Солидно не разумеш проблематику, ако сматраш да треба укинути жуту траку кад се направи метро.
Из кружног тока у Немањину па десно у краља Милутина.
Све попречне улице се задржавају као сада (евентуално у неким мањим могу да се убаце модални филтери). Чак би и Кнеза Милоша и Ресавска биле проточније јер би се њима правац дуже држао.
 
Pa već imamo jednu takvu ulicu, Vase Čarapića od Pozorišta do Studentskog, gde se neko uistinu prošvercuje, ali sistem funkcioniše, još više bi funkcionisao kao pešačka zona.

Čak i metro kada bi prolazio tuda, treba ostaviti 1+1, odnosno ukinuti žute trake. Neka zona usporenog kretanja eventualno tek od Terazija koji bi mogao da vrati formu nekadašnjeg trga, ova slika iz Praga je lepa zamisao.

Super ideja, onda će svi izgubiti direktnu vezu sa centrom.
Pritom putovanja će se za neke grupe produžiti, npr onima sa Šumica.
Sada su od Slavije do Trga za manje od 10 minuta.
U slučaju metroa 2 minuta dole pod zemlju, 2 minuta čekanja, 4 minuta putovanja i opet 2 minuta da se popnu gore do Trga, to je znači brat bratu 10-11 minuta putovanja Slavija - Trg Republike, sporije od 31 trenutno.
Odlično, em sporije em presedanje, genijalno.

Umesto da trodupliramo kapacitete na Slavija - Trg Republike sa dvozglobnim Trolama 31, Tramvajem i zglobnom 29 (ovo pričam sve opcijalno, ne mora tako da se uradi).
Ne, izgradićemo ultra skupi metro, spucaćemo milijarde, ljudi će morati da presedaju, mnogima će se vreme putovanja produžiti, ali imamo Metro.
A što je najgore i ovi što će dobiti direktnu vezu sa Metroom do Centra moraće od Slavije do Centra da se sardinišu sa ovima koji presedaju na Slaviji.

Divno, Srbin kojekude.
 
Можда и трамвај за Баново брдо (и Кнежевац) преко Ресавске (можда и не, треба испитати).
Tu treba gledati i BGvoz i M1 (ukoliko bi se gradio). U scenariju u kom je M1 izgrađen i BGvoz doveden u dobar nivo (na Resničkom kraku) onda:
12 (Vidikovac)-Banovo brdo-Oml. stadion (sadašnja trasa)
Ili varijacija
(Vidikovac)-Banovo brdo-Gospodara Mehana-Prokop-Autokomanda-Centar

3 može da ulazi u sam centar jer BGvoz kupi putnike ka Vuku, tako da bi završavao na Kalemegdamu

Izgradnjom veze Autokomanda-Prokop-Petlja Radnička se 9 može preusmeriti tu.

Svakako tu ima milion kombinacija, ovo je više brainstorming bio
 
Super ideja, onda će svi izgubiti direktnu vezu sa centrom.
Pritom putovanja će se za neke grupe produžiti, npr onima sa Šumica.
Sada su od Slavije do Trga za manje od 10 minuta.
U slučaju metroa 2 minuta dole pod zemlju, 2 minuta čekanja, 4 minuta putovanja i opet 2 minuta da se popnu gore do Trga, to je znači brat bratu 10-11 minuta putovanja Slavija - Trg Republike, sporije od 31 trenutno.
Odlično, em sporije em presedanje, genijalno.
Pa kada bi se buduće linije metroa ukrštale na Terazijama ili Trgu Republike umesto na Savskom trgu, stizalo bi se iz više pravaca direktno do centra. Slavija tada ne bi bila opterećeno čvorište i tokovi putovanja bi se promenili.
Svakako je nemoguće da se iz svkog dela grada stigne do samog centra bez presedanja.

A da li veći kapacitet ima sav nadmezni gradski prevoz (bus+tram+trola) ili podzemni, mislim da je glupo uopšte porediti. Druga stvar, povratak tramvaja ne bi sklonio automobile iz centra u onoj meri u kojoj bi metro to mogao da učini.

Svestan sam ja da su to sve pusti snovi, kao što rekoh treba nam samo povratak na početno stanje i sve trole nazad do Studetskog, a ideja o duplim zglobovima na 31 je isto super.
 
Vrh