Šta je novo?

Tramvaji

Moja žena sad u BG, pa ptuje 11-icom do stanice na Novom Beogradu i slikala ovo.
a) Kakvi to ljudi koriste javni prevoz kad ovo rade?
b) Da li iko radi dnevni pregled tramvaja?
c) Da li je ostalo imalo stida kod nekog kontrolora da kaže “ovo ovakvo ne sme u saobraćaj”.
Pogledajte prilog 218814Pogledajte prilog 218815
užas...inače ta sedista se vrlo tesko kidaju a kamoli drvo...ali kod nas sve može,to je verovatno 2618 ili 2622
 
Naravno da se lako kidaju kada imaju 60 godina. A to drvo prvo nabrekne, izdeformiše se, dobije mikropukotine unutar ploča, i onda se mnogo lakše lomi ili prosto kruni/drobi čak i pri malim dodirima. Jako grejanje ili blizina grejača takođe doprinose propadanju drveta kroz isušivanje, što zna svako ko je imao komad drvenog nameštaja blizu radijatora ili bilo kog grejnog tela.

Sećam se jasno da su neki Švajcarci stigli sa tim drvenim panelima deformisanim i ishabanim. Bili su matori i tad, a sad su tek antika.
 
Poslednja izmena:
Na temi o Starom savskom mostu sam predložio Novi metro most, privremeno tramvajski:

1. Ogromne uštede u odnosu na varijantu sa trogodišnjim ukidanjem mosta zahvaljujući neprekidnom transportu. Moguće je tramvaj prespojiti sa starog na novi most u roku od jednog vikenda.
2. Definisanje-zauzimanje najboljeg dela prostora za metro. Bliže ka Kalemegdanu, problematični zaštitni radovi zaštićenih objekata i arheološka nalazišta. Za optimalan metro zapad-istok negde se u Terazijski greben mora ući.
3. Za Beograd na vodi, atraktivna nadzemna železnica, koja ako remeti privatnost za stanovanje, za biznis je privlačna i poželjna.
4. Čak i dok preko mosta ide samo tramvaj, jedna od najefikanijih veza dve obale.

Oni blokovi kod BAS još nisu počeli da se grade, poslednja šansa da se uradi nešto ekonomično i pametno.

Most Milutina Milankovića 33.jpg
 
Сасвим прихватљиво решење да није БнВ. На жалост, тај стамбени комплекс из неког разлога нема офисе (а било би логично да су офисима оградили пругу. Ем је железничка могла ту да остане,е ем је ионако све кипело, а тек би се са овисима подигла поседнутост Савског трга.

Међутим, БАС се убрзано руши како би се снови безидејна стамбењак залепио.

А решење је чак врло примерено садашњој ситуацији.
 
Шта је Србија крива што смо на власт изабрали или што је тачније, допустили, да буду шарлатани који су довели до овакве ситуације..
 
Дугмад на контролној табли Катице на линији 10. Овако нешто се не виђа свакодневно. Ко хоће светлећу Кока Колу, и да сакупља бодове, и осваја поклоне док они светле?
1731015470171.png
 
Дугмад на контролној табли Катице на линији 10. Овако нешто се не виђа свакодневно. Ко хоће светлећу Кока Колу, и да сакупља бодове, и осваја поклоне док они светле?
Pogledajte prilog 219058
Zapravo je ovo default u GSP-u na tramvajiima. Naučiš šta je Coca-Cola, šta Pepsi, a šta Fanta.
 
Дугмад на контролној табли Катице на линији 10. Овако нешто се не виђа свакодневно. Ко хоће светлећу Кока Колу, и да сакупља бодове, и осваја поклоне док они светле?
Pogledajte prilog 219058

Ima i na vozovima, konkretno na 711.

FB_IMG_1731017000944.jpg
 
Upozorenje na sadržaj fotke
Pogledajte prilog 218960
Divag ln 11 gb 2613
Ovo je za sobom ostavilo ljudsko biće, ili nečiji kućni ljubimac ? Znam da su inače zabranjeni u svim vozilima gradskog prevoza, ali gomilu puta sam viđao ljude kako ih uvode unutra, a vozači mahom ne reaguju. Bio je na YT čak i snimak rakuna u beogradskom tramvaju.

Malo crnog humora: evo sad možemo reći da naši tramvaji liče na metro, makar na metro u Njujorku gde su ovakvi užasi redovna pojava u skoro svakom vagonu :ROFLMAO:
 
Upozorenje na sadržaj fotke
Pogledajte prilog 218960
Divag ln 11 gb 2613
Ију. Шта ће нас цењени председник ту на поду?
Zapravo je ovo default u GSP-u na tramvajiima. Naučiš šta je Coca-Cola, šta Pepsi, a šta Fanta.
А Sinalco? Где је Sinalco?
Ima i na vozovima, konkretno na 711.

Pogledajte prilog 219065
Видим чеп од Фанте. Мало ми је ово смешно. Зашто то раде? Је ли им то понестало дугмади које су почупали и покрали, па користе затвараче као замену за њих?
 
Poslednja izmena:
S nekim stvarima se slažem.

Na primer, ja isto verujem da će na Slaviji kad tad nešto morati pod zemlju, jer ovo ovako ne ide, i neće ići kako Beograd bude nastavljao da raste u narednim godinama.

U Beogradskoj sporadično tramvaji blokiraju i bivaju zablokirani najviše na potezu od Slavije do Krunske. Ali to se nekako i da podneti. S druge strane, Resavska je ubijena u pojam. Čovek će u njoj da nadrlja čak i ako krene kao putnik javnog prevoza. A zatvoriti se skroz ne može, jer ipak ima i dosta stanara i firmi i lokala koji čekaju dostavu. Jedino da se uvede zabrana za sve bez specijalne dozvole i automatsko snimanje i kažnjavanje svakog ko uđe, ali svi znamo da od toga nema ništa u Srbiji.

Ovo za Autokomandu nisam baš najbolje razumeo, da budem precizniji buni me ovo "pušta se autobus dijagonalno". Možda si mislio na to da neke autobuske linije koje "prate" šine od Vet. do Vojvode Stepe, da one krenu da koriste tramvajske baštice? To je interesantna ideja.
Mislio sam na to da tramvaji od Slavije do Autokomande budu sa desne strane Bulevara oslobo]enja, a da autobusi čekaju sporednu Š fazu, kakvu sada tramvaj čeka. Sa sadašnjim uslovima se i bez tramvaja formira konvoj, i to ka Slaviji još pre Veterinarskog fakulteta. Ovako se svaka 2 minuta propušta po 2-3 autobusa, konvoj autobusa je na širokom delu i makar tramvaj ne ometa. Ovde je važan detalj tramvajski presedački trougao.
Autokomanda 3.png


Tu je osetljivo pitanje saradnja sa Veterinarskim fakultetom. Potrebno je srušiti štale u kojim se drže životinje za eksperimente, i pregovarati sa veterinarskim o novom kampusu, najbolje kod Poljoprivredne škole Krnjača sa delom funkcija Veterinarskog i laboratorijama. Taman imaju BG:VOZ. Vezano za prilaz kolima, može se namerno dozvoliti iz pravca Prokopa preko tramvajskih šina, kako se iste sugerišu za hitnu pomoć i autobuse. Odnosno, mešovita estakada. Vezano za prelazak autobusima preko Petlje Autokomanda, u toku kapitalnog remonta petlje 2006/2007 preko tramvajskog dela je u dve trake išao smer Slavija - Voždovac. Moguće je tu razvijati rešenje sa stubovima kontaktne mreže spolja i kao trasa mešovitog BRT-tramvaj. Tu je onda mnogo osetljivo pitanje rešenja samog kružnog toka kod Autokomande. Ako UMP izađe istočnije podzemno, ako se za Bulevar oslobođenja napravi nadvožnjak 1+1, tramvaj ostaje dijagonalno, autobusi bi se kroz kružni tok uljučivali na BRT. Autobus sigurno dijagonalno ne bi prošao. Linije 17, 30, 31, 46, 55 je pitanje da li ih vredi i treba terati u stranu, osim ako se za njih ne doda neka specijalna estakada. Odnosno, zanimljiv slučaj, gde postoji nekoliko varijanti rešenja za izdvojen i efikasan javni prevoz.

Jedno od njih sam i ranije predstavljao.
Autokomanda 2.png

Na temi o tramvajima ću da okačim još par detalja i opisa vezanij za sporost i neefikanost tramvaja na Desnoj obali, i to pogotovu Dvojke i 11ice.
Evo tema, samo da podsetim da si obećao da napišeš.
 
Da li bi jedna kruzna tramvajska linija na NBGD imala smisla?
Blokovi-Usce-Zemun-Tosin Bunar-Blokovi.
 
Da li bi jedna kruzna tramvajska linija na NBGD imala smisla?
Blokovi-Usce-Zemun-Tosin Bunar-Blokovi.
Imala bi itekako, ali sa bašticom.
Da su pametni, ovih nekoliko godina bez Savskog Mosta bi iskoristili da rekonstruišu tramvajsku prugu u Milentija Popovića, tj. da oba koloseka prebace na sredinu ulice i urade izdvojenu bašticu čime bi se značajno ubrzala vožnja od novog BAS-a i železničke stanice NBG do budućeg novog mosta . Ali nisu pametni, nažalost.
 
Evo tema, samo da podsetim da si obećao da napišeš.
Ne mislim da ima poente da pišem jer sam još ranije skontao da su tramvaji (čak i ovi ovakvi) svete krave Beobuilda. Te da šta god se napiše o njima, ili predloži, ljudi će uvek sve svesti na zaključak da na desnoj obali Save ne treba ništa skraćivati i smanjivati, na levoj obali možda dodati samo još jednu liniju, a da su sama vozila sasvim ok, brza, topla i udobna.

Takođe sam uočio da se svaka kritika postojećeg stanja tramvaja izjednačava sa pozivima na njihovo ukidanje. Primer prvi, primer drugi.

Elem, na Dvojci vozi 2 do 3 vozila po smeru, što je presmešno. Zato nekad umeju da se čekaju i po 20 minuta. Dodatno glupo gomilanje i stajanje kod Pristaništa samo dodatno pogoršava celu situaciju i čini celu liniju nepredvidivom.

Zatim, stanje samih tramvaja je užasno i sramotno. Pored toga što uvek smrde na klošare, Katice koje se vuku na Dvojci su po pravilu uvek štrokave, ishabane, zarđale, umazane i izlepljene sa brdom gluposti, čak i po kabini.

Govorimo dakle o liniji koja služi da vozi po centru i da između ostalog prevozi i turiste do znamenitosti. A pogledajte samo na šta liči. Ali ni to ne bi bio toliki problem da makar tu svoju rutu vozila odrađuju odnosno voze kako treba. Ali cvrc.
_IMG_000000_000000.jpg

_IMG_000000_000000.jpg

Vozila se vuku, jedva idu, a i pored toga prave nenormalnu buku i vibracije gde god da prođu. Vuku se kad kreću iz mesta, pa često propuste da prođu neki semafor kad je ispred bio i drugi tramvaj. Vuku se kroz raskrsnice. Staju na svakoj skretnici jer vozač mora da izlazi sa velikom štrokavom štanglom i ručno preusmerava šine. Vuku se čak i na pravcima. Njihovi vozači prosto ne smeju da ih zalete brže od 20 km/h, čak ni na pravcu i ravnom.

Za neverne i bandoglave Tome, snimio sam Katicu kako se vuče 10-20 km/h na više mesta, na raskrsnici, na spoju šina i na pravcu. Imam problem da ih okačim, jer Beobuild ne dopušta ništa preko 10 MB. Pa ću da vidim da ih okačim na neki drugi način.

Dalje, da besmisao bude veći, a linija odbojnija, imamo i čuveno pomenuto stajanje kod Pristaništa. Gde linija koja je već prespora, postaje još gora, kada na putovanje koje je moglo da traje 10-15 minuta, a zapravo traje 20-25, se doda još 8-10 minuta stajanja. Al ajde što ometaju i prave boodalama putnike same Dvojke, nego što to rade i putnicima i vozačima 11ice.
_IMG_000000_000000.jpg

_IMG_000000_000000.jpg

Ne znam za vas, ali meni takvi tramvaji ne trebaju. I umoran sam od ćutanja i pretvaranja da sve to dobro radi i služi nečemu. I da nije jedna od najvećih sramota ovog grada.
 
Inače, ne očekujem da se bilo ko složi sa mnom u ovom svetogrđu, a očekujem dosta izvrtanja reči da sam za ukidanje tramvaja.

Ali to je sve ok, jer nisam ni napisao ovaj post misleći da će neko promeniti bilo šta u svojim stavovima (daleko bilo!) Nego da iznesem šta mislim i zašto tako mislim, i da ne bude da sam nekome ostao dužan nešto.

Ko želi i ima kapaciteta, videće u ovome isticanje stvari koje su više nego zrele za promene i poziv da se nešto napokon uradi povodom njih, odnosno poziv narodu da prestanemo da se zavaravamo i zayebavamo da ovo radi i liči na nešto. A ko ne želi, on će opet videti pozive na ukidanje tramvaja i njihovo menjanje automobilima. I ja takvima ne mogu pomoći, niti želim.
 
Tramvajski sistem nije u dobrom stanju, potrebna je reforma celog sistema.
Počev od voznog parka, preko reorganizacije linija, davanja prednosti na raskrsnicama, preuređenje nekih trasa i širenje mreže.
Problem je u tome što trenutnu vlast to ne zanima.

A što se tiče dvojke, ona je gašenjem BAS-a i bivše GŽS izgubila glavnu ulogu i iskreno ne vidim poentu linije.
Što se mene tiče ili potpuno ukidanje sa mogučnošću nekih turističkih tura i da se aktivira tokom špica kao ispomoć drugim linijama ili gašenjem makar jednog kruga.
Opet ona je težak ekstrem, jbg tramvaj ide brzo kroz Stepu, putujem svaki dan.
Naravno, ne opravdavam trenutno rasulo.
 
Inače, žao mi je što si me stavio u te primere.
To uopšte nije bila moja poenta, ali jednostavno nisi bio u pravu za duga vozila i ne mogu da verujem da si ovo stavio na svojoj skali kao ekstrem, no hajde to si ti...
 
Dvojka je reprezent jednog dela tramvajskog podsistema u Beogradu, pogotovu na desnoj obali.

Isti krševi voze svuda po gradu, i na Dvojci, i u Vojvode Stepe i na NBG.
Iste skretnice dodatno zadržavaju sve tramvaje.
Isti vozači se ustručavaju da ih zalete brže od 20 km/h na polovini deonica na DOS.

Dakle nije odraz celog podsistema, ali jeste jednog velikog dela.


O pičvajzima i zastojima koje predugački a prespori tramvaji prave svima oko sebe na Desnoj obali sam već pisao. I tu neću ništa promeniti, jer gledam te dugačke limene kršine svaki božji dan i proklinjem ih dok ometaju mene i druge u saobraćaju, u ovim već pretesnim i preopterećenim ulicama i gudurama. Ćutao sam više godina o tramvajima, znajući da su mnogim forumašima svete krave. Ali kad su počeli i aktivno da ometaju mene i druge putnike, sad više vala neću da ćutim o tome.

A što se mene tiče, ne mora niko da se složi ni da mi veruje. A Beograd neka nastavi da gura taj problem pod tepih i nek se posle opet pita što mu je tramvajski podsistem jedan od najgorih i najomraženijih u Evropi (a nisu pare jedini uzrok, nego debilizam iza njegovog postavljanja nekad i održavanja danas).
 
Poslednja izmena:
Gde onda da uđu silni ljudi, ako idu samo solo vozila?
Mene više ometaju autobusi (pogotovo privatnika) na ulicama Beograda nego dugi tramvaji.
Npr kada sa Kumodraža B&B linea pusti konvojčinu i tako blokira stajališta ili kada vozači automobila voze žutom trakom ili kada vozači autobusa prolaze kroz crveno (kao mandov sa 47 sinoć)
Umesto napadanja dugih tramvaja, bolje je napasti sve vlasti zašto nijedna nije započela projekat tunela ispod Hrama, makar na papiru?!
Od skretnica koje su ukvaru od Bloka do Banjice je samo ona kod Slavije, i u principu ona pravi pičvajz večito. Druge baš retko.

Vozim se tramvajima svaki dan i neke argumente ne bih mogao ipak da prihvatim.
Opet kažem daleko je ovo od idealnog, daleko da hvalim, vozio se u puno boljem, ali ne bih na ovaj način kritikovao sistem.
 
Da uđu u veći broj solo vozila. Prosto.

I da se uklone tramvaji odande gde im nije mesto. I gde blokiraju druge i prepreče se preko raskrsnice ko krave.

Znam, jeres. Horor. Svetogrđe. Šapićizam.
 
Ne može se ubaciti veći broj solo vozila, jer je većina pravaca sa 3 linija koje su iovako prebukirane.

Odakle bi uklonio tramvaje?
 
Vrh