Šta je novo?

Tramvaji

9L & 7L uopšte nema na aplikaciji.

Apropo 13ce, trenutno vršim merenja svih tramvajskih linija u Bg, ovako je van špica sa 13, nažalost nemam uzorak za vreme špica još.

Screenshot_20241102_093804_Drive.jpg
 

Ја сам био члан Градске Владе 2003., 2004., и 2005. године. 2004. сам био потпредседник комисије за мост на Ади. Тада је пок. градоначелник Ненад Богдановић, ми из саобраћајног дела Градске Владе смо донели одлуку и план да се трамвајски саобраћај са овог моста о коме сад причамо, Старог савског моста или Железничког моста премести на мост на Ади.

Одлични смо ми какве стручњаке имамо.
 
Poslednja izmena:
9L & 7L uopšte nema na aplikaciji.

Apropo 13ce, trenutno vršim merenja svih tramvajskih linija u Bg, ovako je van špica sa 13, nažalost nemam uzorak za vreme špica još.

Pogledajte prilog 218248
13-ca je verovatno jedna od bržih tramvajskih linija koje trenutno voze, jedini ozbiljniji čep joj je relativno kratka deonica kroz Banovo Brdo do Hipodroma. Moje iskustvo sa sedmicom tokom špica je da skoro nikada nije vozila punom trasom, nego je redovno kraćena do Tašmajdana da bi se nekako uklopila u red vožnje. Ogromna prednost metroa u odnosu na tramvaj je to što nikada nema potrebe za kraćenjem, jer na njegovu turažu gužve u ostatku saobraćaja nemaju ama baš nikakav uticaj.

Pod hitno se moraju podesiti semafori da automatski daju prvenstvo prolaza tramvaju na trasama 7 i 9, a kada Beograd dobije metro treba automatizovati i ceo krug dvojke, jer ta linija ima najviše skretanja na raskrsnicama, najmanje baštice i stoga je verovatno i najsporija. Daj bože da se jednog dana izgrade 2 ili 3 linije metroa, tek tada će se stvoriti uslovi i da ceo tramvajski podsistem dobije prvenstvo na semaforima bez stvaranja problema ostalim vozilima. Prosto je zastrašujuće koliko su nadležni ljudi u SJP nepismeni i nesposobni da već 40 godina ni ne pomišljaju da ubrzaju dve glavne tramvajske linije na ovaj krajnje jednostavni način, to im je posao od najviše mesec dana.
 
9L & 7L uopšte nema na aplikaciji.

Apropo 13ce, trenutno vršim merenja svih tramvajskih linija u Bg, ovako je van špica sa 13, nažalost nemam uzorak za vreme špica još.

Pogledajte prilog 218248
Da nijednog tramvaja ni 7L,9L,11,12 se nisu videli evo sve do sada...očigledno su nocu aktivniji sa sređivanjima.danas su se samo na kodovima stanica videle skracene linije zelenom bojom.svakako u manjku cafova na 13 šalju samo 1 nekad ni jedan od 3 propisana dok na 7 isto 3 a na 9 uvek vikendom nadu 3 komada a radnim danima teško,jos je najgluplje kao letos kad se na 2 polaska prate.U zadnje vreme i za 14 nekako nađu 1
 
Vozio sam se danas CAF-om na liniji 7L, pa mi smo isli 10 km/h, ovde pričam o trasi kroz Bulevar gde tramvaj inače šuri, u čemu je stvar, je l to “polupokvaren” tramvaj bio ili šta?
 
Pozdrav svima! Već duže vreme pratim ovaj zanimljiv forum i čitam sve vaše komentare i predloge o tome kako bismo mogli da apelujemo nadležnima i utičemo na poboljšanje tramvajskog prevoza. Nikada nisam komentarisao, pa čak ni u gorućim trenucima kada su sprovodili velike izmene putanja tramvajskih linija, ali sada zbog rušenja Starog savskog mosta došlo je krajnje vreme da se aktiviram i da izložim svoj predlog (ili predloge) šta bi i kako bi bilo najbolje, iz mog iskustva, kao neko ko se već decenijama vozi tramvajima i nalazi se na licu mesta. Ovo će biti dugačka poruka :)

Pre svega, ovaj prelazak tramvaja sa Starog savskog mosta da idu preko mosta na Adi po meni uopšte nije loša stvar. Štaviše, to je verovatno jedna od najboljih odluka u poslednje vreme, sada ću obrazložiti zbog čega. Most na Adi je odličan projekat spajanja Novog Beograda direktno i brzo sa Čukaricom, Rakovicom i Savskim vencem. Tramvaji čitavom dužinom preko mosta na Adi imaju svoju "bašticu", u smislu imaju šine po kojima idu bez semafora i bez bilo kakvih drugih barikada koje bi ih usporavale. Svedočimo užasnim, najžešćim saobraćajnim gužvama u Beogradu, naročito u ulici Milentija Popovića i u čitavom tom potezu oko Sava centra, Hajata i Ušća. Špicevi koji traju ne dva sata nego gotovo čitav dan, u više navrata. Najsnažniji su od 15h do 18h, ali dešava se da se masovne gužve stvaraju čak i ranije u prepodnevnim časovima. Celom tom dužinom Milentije Popovića, tramvaji se parališu i mile u istoj traci zajedno s ostalim kolima i autobusima. To nije izvodljivo i ne sme tako funkcionisati na duže staze.

Čak i kasnije, kada tramvaji jedva pređu taj pojas oko Hajata i Starog sajmišta, oni se guraju preko Starog savskog mosta zajedno sa svim ostalim prevozom (putničkim međugradskim autobusima, gradskim autobuskim linijama, teretnim vozilima, kamionima, kolima) i zatim ponovo kod BAS-a upadaju u gužvu jer je taj deo potpuno neuređen i tramvaji se guraju zajedno s ostalim vozilima. Tek tamo od Nemanjine idu dalje kako priliči, bez guranja s ostalim vozilima.
Sada kako su 7 i 9 prebačeni da idu preko mosta na Adi, oni neuporedivo brže stižu do Savskog trga i Nemanjine i idu dalje svojim putevima, u smeru s Novog Beograda ka gradu, i takođe u smeru natrag od grada ka blokovima.

Ipak, postavlja se pitanje šta će biti te daleke 2027. godine kada stigne Savski most i kada se tu uspostave tramvajske šine. Naravno da treba da idu tramvaji preko Savskog mosta da bi rasteretili autobusku liniju 95 koja prosto ne može da pokrije sve blokove i sve one iz blokova 21, 22 i 23. Definitivno MORAJU da postoje tramvaji koji će povezivati taj deo grada direktno sa Karađorđevom, Savskim trgom i Nemanjinom, kao svih ovih godina dosad. Evo način na koji bih ja to organizovao, kamo sreće da GSP pročita ovu poruku:

1. Tramvajska linija 11 da ide preko Savskog mosta – pošto je to jedina normalna putanja. Nema smisla, uopšte nije održiva ideja da 11 ide skroz preko dve opštine da bi stigla do Kalemegdana, da prelazi Sajam da bi stigla do Kalemegdana. Otkako su prvi put promenili tu trasu da ide preko mosta na Adi, to je postao tramvaj kojim se više niko ne vozi i ljudi ga izbegavaju zbunjeni koja je njegova svrha sada. Jako dobro se sećam da je nekada 11 bila vrlo često korišćena i veoma efikasno i brzo spajala direktno Novi Beograd sa Starim gradom, za 10 minuta od Kalemegdana tu si već kod Sava centra, jako dobar tramvaj i jako koristan je bio. Rasterećivao je masovne gužve koje su bile u 95-ici.
Takođe, kada se ovo uspostavi, valjalo bi da ide na svakih, otprilike 12-13 minuta, umesto trenutnih pola sata. Nisu potrebni CAF tramvaji niti iz dva dela, neka ostanu zeleni Švajcarci iz jednog.

2. Tramvajska linija 13 da nastavi da ide preko mosta na Adi. Jedan komentar nedavno je spomenuo da je 13ica najbolji tramvaj, i ja se potpuno slažem s tim. To je najefikasnija i najbrža linija trenutno, ne samo tramvajska nego verovatno uopšteno u gradu. Zahvaljujući upravo mostu na Adi, stiže se za svega 15 minuta od Delta Sitija do Banovog brda. Slažem se s tim da onaj potez nakon nove autobuske stanice na Novom Beogradu u bloku 42 gde pravi mali krug oduzima malo vremena, ipak to je jedina zamerka, i namera je da se svakako provuku šine iza Delta Sitija pa da se ide pravo iz Jurija Gagarina na most na Adi i obrnuto. To će onda biti savršeno.
Što se tiče reda vožnje, neka ide ovako kao sada na svakih 11-12 minuta, to je sasvim dovoljno. Ipak smatram da CAF tramvaji nisu potrebni na ovoj liniji već su dovoljne katice iz jednog dela, budući da nije preopterećena linija, čak ni u špicu.

3. Tramvajska linija 9 da ide preko Savskog mosta. Mora da postoji direktna i brza veza između Milentija Popovića, Sava centra i Ušća s Ekonomskim fakultetom, Savskim trgom i Nemanjinom. Devetka je uvek bila jedna od najkorišćenih tramvajskih linija. Ovako će rasteretiti 95-icu dobrim delom. Što se tiče reda vožnje, neka nastavi da ide na svakih 7-8 minuta kao do sada. I tramvaji ovde treba da budu CAF ili iz dva dela.

4. Tramvajska linija 7 da ide preko mosta na Adi. Pošto ćemo već imati 9 i 11 preko Savskog mosta, s druge strane ćemo imati 7 i 13 preko mosta na Adi. Sedmica je isto jedna od najvažnijih linija jer spaja Novi Beograd sa Resavskom, Tašmajdanom i Bulevarom. Ovako preko mosta na Adi pokriće i Sajam, Mostar i Palatu pravde direktno s Novim Beogradom s jedne strane i s Tašmajdanom i centrom s druge strane. Treba da ide na svakih 7-8 minuta, kao devetka. I na ovoj liniji tramvaji treba da budu CAF ili iz dva dela.

5. Tramvajske linije 2, 5, 6, 10, 12 i 14 neka ostanu sve isto kao dosad.
6. Tramvajska linija 3 da bude vraćena, ali na trasi od Kneževca do Tašmajdana.
 
морони су само требали да направе привремену окретницу на Старом Сајмишту, да се тај део НБГ-а не одсече од трамвајског система. па да нека од линија које су ишле преко Старог савског моста иду до Сајмишта, уместо ка Блоку 45. или 11 да иде Блок 45 - Старо Сајмиште
 
Pozdrav svima! Već duže vreme pratim ovaj zanimljiv forum i čitam sve vaše komentare i predloge o tome kako bismo mogli da apelujemo nadležnima i utičemo na poboljšanje tramvajskog prevoza. Nikada nisam komentarisao, pa čak ni u gorućim trenucima kada su sprovodili velike izmene putanja tramvajskih linija, ali sada zbog rušenja Starog savskog mosta došlo je krajnje vreme da se aktiviram i da izložim svoj predlog (ili predloge) šta bi i kako bi bilo najbolje, iz mog iskustva, kao neko ko se već decenijama vozi tramvajima i nalazi se na licu mesta. Ovo će biti dugačka poruka :)

Pre svega, ovaj prelazak tramvaja sa Starog savskog mosta da idu preko mosta na Adi po meni uopšte nije loša stvar. Štaviše, to je verovatno jedna od najboljih odluka u poslednje vreme, sada ću obrazložiti zbog čega. Most na Adi je odličan projekat spajanja Novog Beograda direktno i brzo sa Čukaricom, Rakovicom i Savskim vencem. Tramvaji čitavom dužinom preko mosta na Adi imaju svoju "bašticu", u smislu imaju šine po kojima idu bez semafora i bez bilo kakvih drugih barikada koje bi ih usporavale. Svedočimo užasnim, najžešćim saobraćajnim gužvama u Beogradu, naročito u ulici Milentija Popovića i u čitavom tom potezu oko Sava centra, Hajata i Ušća. Špicevi koji traju ne dva sata nego gotovo čitav dan, u više navrata. Najsnažniji su od 15h do 18h, ali dešava se da se masovne gužve stvaraju čak i ranije u prepodnevnim časovima. Celom tom dužinom Milentije Popovića, tramvaji se parališu i mile u istoj traci zajedno s ostalim kolima i autobusima. To nije izvodljivo i ne sme tako funkcionisati na duže staze.

Čak i kasnije, kada tramvaji jedva pređu taj pojas oko Hajata i Starog sajmišta, oni se guraju preko Starog savskog mosta zajedno sa svim ostalim prevozom (putničkim međugradskim autobusima, gradskim autobuskim linijama, teretnim vozilima, kamionima, kolima) i zatim ponovo kod BAS-a upadaju u gužvu jer je taj deo potpuno neuređen i tramvaji se guraju zajedno s ostalim vozilima. Tek tamo od Nemanjine idu dalje kako priliči, bez guranja s ostalim vozilima.
Sada kako su 7 i 9 prebačeni da idu preko mosta na Adi, oni neuporedivo brže stižu do Savskog trga i Nemanjine i idu dalje svojim putevima, u smeru s Novog Beograda ka gradu, i takođe u smeru natrag od grada ka blokovima.

Ipak, postavlja se pitanje šta će biti te daleke 2027. godine kada stigne Savski most i kada se tu uspostave tramvajske šine. Naravno da treba da idu tramvaji preko Savskog mosta da bi rasteretili autobusku liniju 95 koja prosto ne može da pokrije sve blokove i sve one iz blokova 21, 22 i 23. Definitivno MORAJU da postoje tramvaji koji će povezivati taj deo grada direktno sa Karađorđevom, Savskim trgom i Nemanjinom, kao svih ovih godina dosad. Evo način na koji bih ja to organizovao, kamo sreće da GSP pročita ovu poruku:

1. Tramvajska linija 11 da ide preko Savskog mosta – pošto je to jedina normalna putanja. Nema smisla, uopšte nije održiva ideja da 11 ide skroz preko dve opštine da bi stigla do Kalemegdana, da prelazi Sajam da bi stigla do Kalemegdana. Otkako su prvi put promenili tu trasu da ide preko mosta na Adi, to je postao tramvaj kojim se više niko ne vozi i ljudi ga izbegavaju zbunjeni koja je njegova svrha sada. Jako dobro se sećam da je nekada 11 bila vrlo često korišćena i veoma efikasno i brzo spajala direktno Novi Beograd sa Starim gradom, za 10 minuta od Kalemegdana tu si već kod Sava centra, jako dobar tramvaj i jako koristan je bio. Rasterećivao je masovne gužve koje su bile u 95-ici.
Takođe, kada se ovo uspostavi, valjalo bi da ide na svakih, otprilike 12-13 minuta, umesto trenutnih pola sata. Nisu potrebni CAF tramvaji niti iz dva dela, neka ostanu zeleni Švajcarci iz jednog.

2. Tramvajska linija 13 da nastavi da ide preko mosta na Adi. Jedan komentar nedavno je spomenuo da je 13ica najbolji tramvaj, i ja se potpuno slažem s tim. To je najefikasnija i najbrža linija trenutno, ne samo tramvajska nego verovatno uopšteno u gradu. Zahvaljujući upravo mostu na Adi, stiže se za svega 15 minuta od Delta Sitija do Banovog brda. Slažem se s tim da onaj potez nakon nove autobuske stanice na Novom Beogradu u bloku 42 gde pravi mali krug oduzima malo vremena, ipak to je jedina zamerka, i namera je da se svakako provuku šine iza Delta Sitija pa da se ide pravo iz Jurija Gagarina na most na Adi i obrnuto. To će onda biti savršeno.
Što se tiče reda vožnje, neka ide ovako kao sada na svakih 11-12 minuta, to je sasvim dovoljno. Ipak smatram da CAF tramvaji nisu potrebni na ovoj liniji već su dovoljne katice iz jednog dela, budući da nije preopterećena linija, čak ni u špicu.

3. Tramvajska linija 9 da ide preko Savskog mosta. Mora da postoji direktna i brza veza između Milentija Popovića, Sava centra i Ušća s Ekonomskim fakultetom, Savskim trgom i Nemanjinom. Devetka je uvek bila jedna od najkorišćenih tramvajskih linija. Ovako će rasteretiti 95-icu dobrim delom. Što se tiče reda vožnje, neka nastavi da ide na svakih 7-8 minuta kao do sada. I tramvaji ovde treba da budu CAF ili iz dva dela.

4. Tramvajska linija 7 da ide preko mosta na Adi. Pošto ćemo već imati 9 i 11 preko Savskog mosta, s druge strane ćemo imati 7 i 13 preko mosta na Adi. Sedmica je isto jedna od najvažnijih linija jer spaja Novi Beograd sa Resavskom, Tašmajdanom i Bulevarom. Ovako preko mosta na Adi pokriće i Sajam, Mostar i Palatu pravde direktno s Novim Beogradom s jedne strane i s Tašmajdanom i centrom s druge strane. Treba da ide na svakih 7-8 minuta, kao devetka. I na ovoj liniji tramvaji treba da budu CAF ili iz dva dela.

5. Tramvajske linije 2, 5, 6, 10, 12 i 14 neka ostanu sve isto kao dosad.
6. Tramvajska linija 3 da bude vraćena, ali na trasi od Kneževca do Tašmajdana.
Стварно није лоша да буду по две линије преко новог моста и моста на ади, али можда и још боља идеја увести неку нову линију 🤩
 
Vezano za tramvaj do samog Vidikovca pravcem Trgovačke i Ibarske magistrale je nesporno. Nesporno je i to da se tuda napravi skoro bez ili potpuno bez ukrštanja sa poprečnim putevima. Jedan sporan deo mi je ostao, a to je veza Topčiderskog i Vidikovačkog kraka tramvajske mreže periferno, u svrhu veze sa železnicom, uzajamne veze perifernih transportnih čvorišta, i mogućnosti gradnje depoa na lokaciji vezanoj za zatvoren tramvajski krug.

Ja sam tu ipak više za prvu varijantu sa pokrivanjem postojećih naselja. Proverio sam nagib Jedanaeste krajiške divizije, i ukoliko ispod Oplenačke prođe kao podvožnjak, i određenu rekonstrukciju same ulice, ostaje podnošljiv nagib od 6%. U obe varijante, na trasi su potrebni objekti.
Pogledajte prilog 216786
Objekti prve varijante: potpuna rekonstrukcija petlje Labudovo brdo, podvožnjak ispod Oplenačke, Starog kružnog puta, nadvožnjak preko Letićeve, nadvožnjak preko pruge ka Nišu (Resniku).
Objekti druge varijante: rekonstrukcija petlje Labudovo brdo, nadvožnjak kod petlje Petlovo brdo, nadvožnjak preko Ibarske, nadvožnjak preko pruge ka Nišu (Resniku).
Podržavam potpuno. Prva varijanta je potpuno opravdana i bolje vrši posao prevoza građana naselja koja su građena na svom mestu i po meri. Doprineo bi i kvalitetu života. Naravno, nikako ne treba praviti kompromise i ukrstiti sa drumskim prevozom, ako je moguće izbeći, na bilo koji način.
 
Franš - Đorđe Stanojevića 25 minuta.

Kruženje oduzima dosta vremena, ali to smo i znali već
Ja sam od Đorđa Stanojevića do Buvljaka bio brži no tramvaj i to podosta.
 
Redovna 12 je veoma dugo izdržala bez skoro svog ustaljenog slova L mislim stvarno bizarno da nisu imali vremena,da za prošla 3 meseca da rade sređjivanje mreže u Mije kovačevića,jadno,smešno i bizarno srećom samo 4 dana 12 ide do Tašmajdana.
 
Moja žena sad u BG, pa ptuje 11-icom do stanice na Novom Beogradu i slikala ovo.
a) Kakvi to ljudi koriste javni prevoz kad ovo rade?
b) Da li iko radi dnevni pregled tramvaja?
c) Da li je ostalo imalo stida kod nekog kontrolora da kaže “ovo ovakvo ne sme u saobraćaj”.
IMG_5531.jpeg
IMG_5532.jpeg
 
Ја се питам где је ту **рчевити Шапа да дрекне да то не може тако да се вози
 
Vrh