Generalno se slažem da nam je sranje voznog parka takvo, da bi nam ova otkazana donacija sad dobro došla. Znači, ono što su mi neki ljudi najavili još pre izvesnog vremena, bilo je apsolutno tačno. Ja na to ne gledam, bez obzira što su nam dosadašnje donacije i dosta pomogle, baš kao na vredan poklon. Njima je definitivno lakše i jeftinije da ih doniraju, nego li rashoduju/recikliraju. Na kraju, nije Beograd jedini grad sa metarskim kolosekom, pa ipak su nama ubedljivo najviše tramvaja poslali. Zna se ko voli staro, ma kako dobro spolja i unutra izgledalo, ipak i dobrano izraubovano. Pisao sam već da je dosta tramvaja iz dosadašnjih donacija poslužilo samo kao donor delova. Nije baš to toliko ni praktično koliko se čini na prvi pogled. Pa ne kupuju svi novo bez veze, sem nas paćenika, Bugara, i do skoro pojedinih poljskih gradova (mada oni nisu uzimali baš toliko stare tramvaje, a za Katice barem ima delova još koliko hoćete). Nisu te donacije nikako samo jedan veliki plus. Ima tu jako puno minusa. Od toga da se zbog vrlo ograničene upotrebne vrednosti takvih vozila ne kupuju nova, jer jelte brojno sranje to ne traži, do jako velikih problema oko održavanja tih vozila, koja uz to prave gužve u inače starom i ne preterano velikom depou. Za godinu dana imali bi tone i tone otpada, u to apsolutno ne sumnjam. Na to je struka upozoravala i godinama pre. Setite se samo onih lepotana, isto Schindler-i, samo dosta nalik Düwag tramvajima. Bili su bukvalno kao novi. I koliko su radili. Vrlo brzo ih je nepostojanje određenih delova izbacilo iz stroja. Nisu Švajcarci ni tako blesavi što se na ovaj način oslobađaju svojih starih tramvaja. I sama dijagnostika je kod tako starih vozila problem, i to jako veliki. Uzimati nešto toliko složeno kao što je slučaj sa tramvajima, da bi radili godinu dana i nešto preko toga određen broj koje bi održavala kanibalizacija, nije baš za preporuku, niti sme biti politika popune voznog parka iole ozbiljnog grada. Druga je priča što smo mi svoj vozni park doveli u ovo stanje, kao i to što te hoćemo, te nećemo, al tome je i kriv Grad, jer vrhuška stalno mulja i vaga oko nabavke novih tramvaja.