joj bre đole ne kvari atmosferu, pusti nas da živimo u snovima.Не може, реко Гангула да ће узети најјефтиније.
joj bre đole ne kvari atmosferu, pusti nas da živimo u snovima.Не може, реко Гангула да ће узети најјефтиније.
Jednostavno, i pored toga što su zasigurno dobro održavani, ti Schindler-i su i oko 40 godina stari, a po rečima struke iz firme, zbog nemogućnosti nabavke delova verovatno bi se brzo lagerovali u depou Sava. Problem je i dijagnostika sa dosta delova kojih nema, pa čak više ni u samoj Švajcarskoj, a putovalo se tamo sa misijom nabavke delova i za ove Düwag-e ovde. Izgleda se i Bazelu zbog toga žuri sa nabavkom novih, a rashodom ili doniranjem starih tramvaja. Tako sa insistiranjem na novim tramvajima, donacija je izgleda za sad stopirana. Kažu da imaju velikih problema čak i sa doniranim prikolicama.
Potpuno se slazem sa svime sto si rekao ali opet švajcarci su po meni u mnogo boljem stanju od Kt4..Što se tiče delova za šindlere i prikolice/duwage to je istina veliki broj duwaga je sada postao/će solo bez prikolica verovatno zbog problema delova a i u zadnje vreme su na polascima od katica.Što se tiče delova za caf sigurno ih ima i mogu se nabaviti ali su papreno skupi.Ali oni kada im se jedan pokvari skidaju sa drugog i tako idu u krug trenutno je od 30,10 ili 11 van saobraćaja...Delova nema za CAF-ove, pa ni osovina naravno. Nadaju se i učešću CAF-a na tenderu, iako nisu prezadovoljni ovim postojećim, jer bi tako mogli da podignu i ove koji trenutno stoje sa većim kvarovima. Kroz veću nabavku, sigurno bi dobili i dosta neophodnih delova. Pominju se fiksna postolja kao najveći problem, a priča je da CAF sada nudi i obrtna, što bi trebalo da reši mnoge probleme koje muče postojeću seriju. Da je nabavka delova za tramvaje jako komplikovana i skupa, pisao sam i pre. Nema mnogo ljudi u Gradu koji imaju sluha za taj vid šinskog sistema. Misli
Potrebno je dosta novca kad se raspisuju tenderi za delove, plus nije lako privući firme čiji se delovi ustvari i žele
Мени од свега највише личи на Сименс
Znaci mozda je trenutno stanje katastrofalno, ali zato ce buducnost biti kataklizmicna...Neke informacije iz prve ruke, a tiču se tendera i donacije i Švajcarske. Suma predviđena za tender je nekih 8 milijardi dinara, odnosno kad se presabere oko 2.8 miliona evra po tramvaju. Ispada dosta normalna cena. Za nekog eventualnog favorita na tenderu nema za sad nikakvih informacija, barem ne dolaze do nekih i te kako bitnih ljudi u firmi. Od donacije iz Švajcarske vrlo moguće, čak i verovatno, da nema ništa. Zato je tender i raspisan. Jednostavno, i pored toga što su zasigurno dobro održavani, ti Schindler-i su i oko 40 godina stari, a po rečima struke iz firme, zbog nemogućnosti nabavke delova verovatno bi se brzo lagerovali u depou Sava. Problem je i dijagnostika sa dosta delova kojih nema, pa čak više ni u samoj Švajcarskoj, a putovalo se tamo sa misijom nabavke delova i za ove Düwag-e ovde. Izgleda se i Bazelu zbog toga žuri sa nabavkom novih, a rashodom ili doniranjem starih tramvaja. Tako sa insistiranjem na novim tramvajima, donacija je izgleda za sad stopirana. Kažu da imaju velikih problema čak i sa doniranim prikolicama. Blokiraju često, kao glavni problem. Delova nema za CAF-ove, pa ni osovina naravno. Nadaju se i učešću CAF-a na tenderu, iako nisu prezadovoljni ovim postojećim, jer bi tako mogli da podignu i ove koji trenutno stoje sa većim kvarovima. Kroz veću nabavku, sigurno bi dobili i dosta neophodnih delova. Pominju se fiksna postolja kao najveći problem, a priča je da CAF sada nudi i obrtna, što bi trebalo da reši mnoge probleme koje muče postojeću seriju. Da je nabavka delova za tramvaje jako komplikovana i skupa, pisao sam i pre. Nema mnogo ljudi u Gradu koji imaju sluha za taj vid šinskog sistema. Misli se da je to isto kao i sa autobusima, gde su stvari mnogo jednostavnije. Potrebno je dosta novca kad se raspisuju tenderi za delove, plus nije lako privući firme čiji se delovi ustvari i žele. Opet, u većini je problem novac, kog očigledno nikada nema dovoljno.
Da, Švajcarci odaju utisak da su u boljem stanju definitivno, pogotovo vizuelno, al ih je mnogo teže održati u radu, nego li KT4. To ti je isto kao i kod kola. Uzmeš auto u perfektnom stanju iz 70-tih, i kreneš sa njim kao sa svakim drugim mlađim kolima, i brzo ćeš imati problem, jer prosto propadaju kako god kvalitetni bili, a traženje delova nikada nije lako, plus još naći i majstore ako sam ne znaš dosta toga da uradiš. Naravno da direktno poređenje kola sa šinskim vozilima nije moguće, al eto da dočaram i jednim primerom kakve probleme imamo. Bez radionica za izradu delova, teško se mogu nabavljati efikasno i u dovoljnoj količini, pričam o Düwag tramvajima. Isto bi bilo i sa Schindler-ima s početka 80-tih. Inače naši Švajcarci su proizvedeni u periodu od 1967 do neke 72/73 godine. Mnogo je to, čak i za tramvaje. Imamo još uvek jednu prikolicu, ako se ne varam, iz 1946 godine. Ne šalju nam oni to tek tako bezveze. Lakše im je da ih i poklone nego sami rashoduju, a jesu nam pomogli tu nema dileme, al s tom praksom se mora i prekinuti za u buduće, jer ipak nam trebaju nova i pouzdana vozila, za koja obično proizvođač i sam garantuje dostupnost delova za narednih 25 do 30 godina. Sa CAF-ovima imamo problema u snabdevanju delovima, skupi su, ne pravi ih puno kooperanata, nisu uvek lako dostupni u smislu da potrče na svaki raspisan tender. U tom smislu zato i vole toliko ČKD tramvaje. Jednostavnost i pouzdanost je ono što ih uporno drži na šinama. Čoperce iz 97 treba sačuvati, a ostalo što još nešto vredi spasti punim remontom. Trebaće na za još neko vreme. Pre će oni raditi nego Düwag tramvaji.Potpuno se slazem sa svime sto si rekao ali opet švajcarci su po meni u mnogo boljem stanju od Kt4..Što se tiče delova za šindlere i prikolice/duwage to je istina veliki broj duwaga je sada postao/će solo bez prikolica verovatno zbog problema delova a i u zadnje vreme su na polascima od katica.Što se tiče delova za caf sigurno ih ima i mogu se nabaviti ali su papreno skupi.Ali oni kada im se jedan pokvari skidaju sa drugog i tako idu u krug trenutno je od 30,10 ili 11 van saobraćaja...
Bas to, da su imali interes da oni još voze, ranije bi nam donirali iste, ovako će samo otići u otpad i verovatno se sa tim završava priča oko donacija iz Švajcarske nakon 20 godina, Bvb-u ostaju Siemens Combino iz 2000 kao najstarija vozila i oni će im raditi bar još 10-15 godina.Mogli su al nisu, jer su tada i njima bili dobri. No, iz svih meni dostupnih priča bila je borba i za ovaj tender. Pitanje je dal bi sad bio raspisan da su donacije sigurne. Ovako žele da ih izbegnu, i meni su ti razlozi i više nego opravdani. I sam sam pisao zašto su te donacije mač sa dve oštrice. I koliko god Katice bile ofucane, radiće, a Schindleri veliko pitanje. Očekivanja Grada u vezi sa donacijom sigurno ne bi bila realna, kao i sa delom koji je odavno kod nas. Zato kažem da je možda i bolje da nam ne šalju ništa, jer to nam definitivno za duže vreme ne rešava problem, a i bez donacija su odavno čelnici Grada isuviše opušteni po pitanju nabavke novih tramvaja. Ovako će bar nešto naručiti sad za koji mesec.
Odnosno, da kada se finansije stabilizuju, da se nabavljaju tramvaji iste serije radi unifikacije i manje problema sa održavanjem.