Šta je novo?

Tramvaji

Neko je slao, ali za one koji nisu videli, ovo je jedan od uslova tendera. Sad je pitanje da li su namerno hteli da isključe Bozankayu, ili su greškom ovo uradili, pa će opet poništiti tender i ispraviti to
45847D2D-FE6C-4833-999E-85D137814105.jpeg
 
Јел ми можемо да се одлепимо више од Штадлера? Треба дати предност свима који нису признали Космет. Швајцарци јесу, међу првима. Доста је било свирања севдалинке

Шпанија
Кина,
Русија
Белорусија



Више него довољно за пристојан избор.

А да не говорим да би производња требало да буде локализована у Србији. Власник бизниса - влада р. Србије и заинтересовани инвеститори. Тако за трамваје, тако за тролејбусе, тако за аутобусе.
A može pitanje - koji automobil voziš?
Ladu?
 
Имам Цитоен Дијану из 1977 али је не возим. Обично узмем рент-а-кар па шта ми допадне. Узимам то што је најјефтиније.
 
Neko je slao, ali za one koji nisu videli, ovo je jedan od uslova tendera. Sad je pitanje da li su namerno hteli da isključe Bozankayu, ili su greškom ovo uradili, pa će opet poništiti tender i ispraviti to
Upravo ono što sam i pisao. Ne sme biti nerešenih reklamacija, a ne samih reklamacija. Moraju biti uslužni i voljni da rešavaju probleme u garantnom roku, to je suština, a misli se prevashodno na uvoznike, odnosno predstavnike onog ko je isporučio vozila. Solaris je, primera radi, držao duže vreme kod nas u firmi svoje ljude iz nekog od ovlašćenih servisa, sve dok SDT nije otvoren. Pogotovo dok su vozila bila u garanciji.
 
Je l pričamo samo o delu uslova koji se odnosi na nerešene reklamacije ili o celom uslovu?
U tom uslovu je ključan minimum od 50 tramvaja koji su isporučeni u protekle 3 godine. Boznakaya je isporučila 42 tramvaja u predhodne 3 godine i to je diskvalifikuje u ovom momentu.
Taj uslov diskvalifikuje i Končar. Oni su u predhodne 3 godine isporučili 14 tramvaja ako se ne varam (sve u Lijepaju).
 
Šta onda dolazi u obzir? Ko trenutno ispunjava sve uslove?
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: ink
Lepo lepo. Jedino ne znam tu Pesu, pogledaću.
 
Kažu da ni CAF ne ispunjava uslove tendera:


Veoma štura analiza, ograničili su sebe na zvanične sajtove, što nije realna slika, jer tramvaji trpe dosta modifikacija u raznim porudžbinama.
 
Lepo lepo. Jedino ne znam tu Pesu, pogledaću.
Gledam sad i vidim da mogu da se prilagode našim uslovima tendera, ma da mi miriše na Škodu, ako tender ne bude ponovo otkazan. Ne znam da li Siemens uopšte pravi tramvaje sa 1000mm kolosekom, jer gde god pogledam stoji iskljucivo 1435 mm, dok Stadler od petodelnih tramvaja ima samo Tramlinka sa metarskim kolosekom, ali je neko ovde pričao da bi morali da rade dosta prilagođavanja za Beograd.
 
Šta onda dolazi u obzir? Ko trenutno ispunjava sve uslove?
Pisalo se ranije. U principu svako može da napravi tramvaj po specifikacijama koje je GSP odredio, ali je glavno pitanje koliko bi to koštalo. Svakako su u boljem položaju proizvođači koji imaju već gotovu osnovu petodelnog tramvaja za metarski kolosek. Siemens bi morao da projektuje novi ili prepravlja neki već postojeći tramvaj, što bi sigurno bilo skuplja opcija.
Slao sam ranije Škodin tramvaj iz Eskišehira. On može da nam bude vizuelni prikaz onoga što GSP traži, jer se čak i u detaljima poklapa sa tenderom, što naravno ne znači da i drugi porizvođači ne bi mogli da naprave isti takav tramvaj.
Složio bih se sa Đoletom i Vinčom. Po meni su tu u igri Škoda, Stadler, CAF, eventualno Siemens, Pesa...
Svakako treba sačekati otvaranje tendera i videti da li će do 07.05. biti žalbi i izmena u konkursnoj dokumentaciji.
 
Eskišehir je platio 14 komada 26 miliona evra, a sada uz inflaciju i sve ostalo ne očekujem da će ići preko 2.5m po komadu, što takođe ide uz jučerašnju izjavu šapića da se nada da će kupiti jedne od najjeftinijih tramvaja, a da će onda svi ćutati.
 
Gledam sad i vidim da mogu da se prilagode našim uslovima tendera, ma da mi miriše na Škodu, ako tender ne bude ponovo otkazan. Ne znam da li Siemens uopšte pravi tramvaje sa 1000mm kolosekom, jer gde god pogledam stoji iskljucivo 1435 mm, dok Stadler od petodelnih tramvaja ima samo Tramlinka sa metarskim kolosekom, ali je neko ovde pričao da bi morali da rade dosta prilagođavanja za Beograd.
Da, Stadler ima Tramlink za 1000mm. 11 takvih tramvaja je isporučeno Gmudenu u Austriji 2016. godine. Dugački su 32 metra, petodelni, široki 2.4 metra, imaju 3 obrtna postolja. Morali bi da prave modifikacije, jer travmaj ima ulaze i upravljačnice sa obe strane. Dakle, morali bi da se izbace ulazi i upravljačnica sa jedne strane, a da se sa druge strane dodaju dvoja dvokrilnih vrata. Predpostavljam da je to rešenje skuplje u odnosu na Škodu, ali jeftinije u odnosu na Siemens.

Evo specifikacija tramvaja iz Gmudena:
 
Gledam sad i vidim da mogu da se prilagode našim uslovima tendera, ma da mi miriše na Škodu, ako tender ne bude ponovo otkazan. Ne znam da li Siemens uopšte pravi tramvaje sa 1000mm kolosekom, jer gde god pogledam stoji iskljucivo 1435 mm, dok Stadler od petodelnih tramvaja ima samo Tramlinka sa metarskim kolosekom, ali je neko ovde pričao da bi morali da rade dosta prilagođavanja za Beograd.
Опет понављам све сме може прилагодити купцу.
 
Bilo je priče o tome. Pogon valjda imaju samo na jednom postolju, onom na srednjem modulu. Sam tip postolja nije idealan za naše uslove kako sam shvatio. Ne razumem se u tramvaje kao u autobuse. Takođe, slabi su na spojevima modula. Pucaju na okretnicama što bi se reklo. Zbog konfiguracije samog tramvaja, dosta pate kočioni sistemi, i pisah već da su osovine predviđene za zamenu na svakih šest meseci. Nisu to loša vozila, al jednostavno su morala biti bolje konfigurisana za naše uslove. Opet da ponovim da je Končar ponudio za nas dosta bolja rešenja sa tehničkog aspekta. Bar je to još onda tvrdila struka. Imamo ovde forumaša, koji će sigurno imati i detaljnije informacije.
Isti taj končar je zastareo ima zelene displejeve,sedista ima i vertikalno postavljena sedišta ,sto je nekako ne logično a za zastareli dizajn cena skoro ista kao stadler.Videćemo da li ce novi tmk 2500 za Osjek biti nešto unapredjen i moderniji...
 
Poslednja izmena:
Je l pričamo samo o delu uslova koji se odnosi na nerešene reklamacije ili o celom uslovu?
U tom uslovu je ključan minimum od 50 tramvaja koji su isporučeni u protekle 3 godine. Boznakaya je isporučila 42 tramvaja u predhodne 3 godine i to je diskvalifikuje u ovom momentu.
Taj uslov diskvalifikuje i Končar. Oni su u predhodne 3 godine isporučili 14 tramvaja ako se ne varam (sve u Lijepaju).
Ja sam komentarisao samo deo vezan za reklamacije, a mislim da smo već i pre ustanovili da Bozankaya ne ispunjava neke od glavnih uslova. Same reklamacije verovatno nisu deo tog problema. U svakom slučaju, drago mi je da su u opciji za učešće na tenderu oni kojima se može dosta više verovati, a pričamo u sveukupnom kvalitetu tramvaja. Lični afiniteti su nebitno u celoj priči, al nadam se najviše Škodi ili Stadleru.
Isti taj končar je zastareo ima zelene displejeve,sedista ima i vertikalno postavljena sedišta,sto je nekako ne logično a cena skoro ista kao stadler.Videćemo da li ce novi tmk 2500 za Osjek biti nešto unapredjen i moderniji...
Ni o kakvoj zastarelosti ovde nije bilo reči, već o konceptu i tehničkim specifikacijama vozila. Enterijer se konfiguriše, pogotovo kod tramvaja za svakog kupca zasebno ako treba, a displeji su u ovom momentu totalno marginalna priča. Možeš ugraditi koje god zamislio ili poželeo, a da se tiče veličine i boje fonta. Bilo koji proizvođač će tu maksimalno izaći u susret.
 
Da, Stadler ima Tramlink za 1000mm. 11 takvih tramvaja je isporučeno Gmudenu u Austriji 2016. godine. Dugački su 32 metra, petodelni, široki 2.4 metra, imaju 3 obrtna postolja. Morali bi da prave modifikacije, jer travmaj ima ulaze i upravljačnice sa obe strane. Dakle, morali bi da se izbace ulazi i upravljačnica sa jedne strane, a da se sa druge strane dodaju dvoja dvokrilnih vrata. Predpostavljam da je to rešenje skuplje u odnosu na Škodu, ali jeftinije u odnosu na Siemens.

Evo specifikacija tramvaja iz Gmudena:


Штедлер је вероватно сам по себи скупљи од Шкоде. а то што треба да се избаци друга управљачница и врата са једне стране, то чак и појефтињује возило
 
Pa i nije skuplji, ima Škoda itekako skupih modela, verovatno najskupljih u Evropi koji idu preko 4m evra, Škoda ima jako širok spektar ponude.
 
Sta se desava sa polovnim svajcarcima koji su najavljeni? Nece valjda odustati usled nabavke novih?

Ako bi se u narednim godinama nabavilo 100 novih i tih 50ak polovnih svajcarskih, od postojece flote koji tipovi bi isli u rashod? Svih 130 katica ili kombinacija- deo starih duwaga i deo najstarijih katica?
 
Sta se desava sa polovnim svajcarcima koji su najavljeni? Nece valjda odustati usled nabavke novih?

Ako bi se u narednim godinama nabavilo 100 novih i tih 50ak polovnih svajcarskih, od postojece flote koji tipovi bi isli u rashod? Svih 130 katica ili kombinacija- deo starih duwaga i deo najstarijih katica?
Ništa, jasno je navedeno da isporuka pocinje na jesen 2024 i da će trajati do jeseni 2025. Švajcarski Blt čeka isporuku svojih Stadlera i onda nam šalju tramvaje za Beograd.
 
Vrh