Šta je novo?

Tramvaji

Teška priča da Turci imaju problema sa tim, ja mislim da su oni već odavno spremni za tender, a da neki drugi proizvođači imaju probleme sa rokovima. Niko mi nije pojasnio šta znači evropski prag, ali ako je maksimalna cifra ta koja se navodi, a to je 47.5 miliona evra, to se tačno uklapa u cenu Bozankaye i niko drugi osim njih neće moći da ponudi tu cenu. Po istoj toj ceni su pre par meseci ugovorili novu isporuku Temišvaru. Na kraju ako ništa, bar se niko neće ugraditi od ovog tendera i stvarno će kupiti najjeftinije tramvaje kao što je šapić rekao prošle nedelje.
@Student Ja taj uslov koji je bio sporan uopšte ne dovodim u pitanje, moguće da su negde isporučili i tih 8 tramvaja, samo nema nekih informacija na internetu, ili će prosto u nekom momentu spustiti uslov na 40 tramvaja i time rešiti sve to. Da je sporno, Bozankaya bi sigurno već do sad slala primedbu na to i tražila da se uslov spusti.
 
Ne mogu da zamislim da kupimo turske tramvaje u situaciji kada Turska vlada ozbiljno radi protiv interesa Srbije na nekoliko frontova. Da ne spominjemo da kvalitetom ne pariraju proizvođačima koji su već spominjani... Stvarno bi bilo žalosno, takođe moguće da bi uticalo i na gradske izbore ako ih bude, tj ako opozicija uspe da se konsoliduje i izađe na iste... Računam da će se više manje znati situacija sa tramvajima do 2.6.
 
Ne mogu da zamislim da kupimo turske tramvaje u situaciji kada Turska vlada ozbiljno radi protiv interesa Srbije na nekoliko frontova. Da ne spominjemo da kvalitetom ne pariraju proizvođačima koji su već spominjani... Stvarno bi bilo žalosno, takođe moguće da bi uticalo i na gradske izbore ako ih bude, tj ako opozicija uspe da se konsoliduje i izađe na iste... Računam da će se više manje znati situacija sa tramvajima do 2.6.
Ne kupujemo samo tramvaje, preko 90% kupljenih vozila u poslednjih par godina su turski, što privatnici, što gsp i još se planira nabavka 100 tramvaja i 300 autobusa i kako stvari stoje, biće svi turski. Preračunajte cifru kredita od 300 miliona koji je uzeo gsp, cifra se tačno uklapa u 100 Bozankaya tramvaja i 300
Bmc autobusa.
 
То је тај недомаћински и поданички менталитет да је све туђе боље. Наше смо разбуцали, а возио на се деценијама. И сви запалили преко границе.
 
Kod nas je bitan samo procenat da ljudi određeni uzmu nista drugo nema nac interesa inace bi kupovali domace
Inace turci ulaze u igru izgleda


Jel se zna prelaze li ili ne prelaze broj proizvedenih komada
Meni izgleda da su i dalje u igri
 
@Vinča307 evo bukvalno ovih dana isporučuju 10 tramvaja za Kocaeli. Tako da mu to dođe to, 52 tramvaja u predhodne 3 godine.
 
Ako uznemo broj isporučenih tramvaja u predhodne 3 godine (ne računaju se tramvaji koji tek treba da budu isporučeni), brojnost je ovakva.

Temišvar: 16 tramvaja
Jaši: 21 tramvaj
Kajseri: 5 tramvaja

Ako mi neka nabavka nije promakla, mada sam dobro zagledao, oni su u predhodne 3 godine isporučili 43 tramvaja što ih diskvalifikuje sa ovog tendera.
Krajem godine treba da počne isporuka dodatnih 24 komada za Temišvar, a tokom 2025. i 2026. isporučuju tramvaje u Napulj. Međutim, kao što rekoh, računaju se samo isporučeni tramvaji do 07.05.
Isporučili su 2 tramvaja za Kodjaeli i kada bi do 7.5. isporučili barem još 6, bili bi u igri, inače ne mogu da pronađem još neku njihovu isporuku.
 
Da, da. Prevod me zeznuo na turskom portalu. Našao sam da su za sada isporučena 2 komada, a da će ostalih 8 biti isporučeno do decembra 2024. To znači da su trenutno na 44 komada.
 
Pre par strana neko je spominjao Končar - prošlo je 18 godina od poslednjeg isporučenog Zagrebu, pa kako je tehnologija napredovala ipak ima izmena u novoj seriji koja se trenutno radi za Zagreb (i Osijek).
Danas bila reportaža na tv-u, ide se na smanjenje buke, novi je sistem informisanja putnika, ima nekih izmena u konstrukciji, unapređena elektronika, ali najbitnija novina, ova nova serija dolaziće sa ugrađenim baterijama koje će tramvaju dati određenu autonomiju, dakle ne za redovnu vožnju, ali dovoljno da se pređe neko kraće rastojanje u delu mreže bez napona (nadam se da postoji neka relativno standardna udaljenost između sekcionera pa da na tako nešto ciljaju), ili da se pri nestancima struje izvuku sa raskrsnica.
E sad lepo je što će novih 20 (pa još 50), moći da se sklone iz raskrsnica - ali svi dosadašnji to ne mogu, pa bi bilo zgodno videti da li je ovo rešenje pri nekoj budućoj modernizaciji moguće ugraditi i u prethodne dve serije tramvaja iz Končara.
 
Prvo Šapić nikad neće uzeti Hrvatski tramvaj, drugo taj tramvaj je dužine oko 24 metra ako se ne varam, što je prekratko za nas, a trece je da ne ispunjavaju uslov o najmanje 50 isporucenih tramvaja u protekle 3 godine. Uz to koštaju 2 miliona po komadu, sto je preskupo za kratki trodelni tramvaj. Za 2.3 može da se kupi jedan Stadler, Škoda, ili Pesa od 32 metra, dok je Bozankaya 1.8-1.9m po komadu.
 
Штадлер и Шкода ће бити скупи, реко Гангула да морамо узети најјефтиније трамваје....
 
Prvo Šapić nikad neće uzeti Hrvatski tramvaj, drugo taj tramvaj je dužine oko 24 metra ako se ne varam, što je prekratko za nas, a trece je da ne ispunjavaju uslov o najmanje 50 isporucenih tramvaja u protekle 3 godine. Uz to koštaju 2 miliona po komadu, sto je preskupo za kratki trodelni tramvaj. Za 2.3 može da se kupi jedan Stadler, Škoda, ili Pesa od 32 metra, dok je Bozankaya 1.8-1.9m po komadu.
Ma nisam ni mislio da se razmatra za kupovinu, već sam naveo šta su izmene u odnosu na prethodnu seriju.
Mislim da oni posle ovih kratkih nastavlju nabavku sa dužom varijantom. Meni je zanimljivo bilo da su ipak ubacili bateriju.
 
Hvala upucenim clanovima na analizi flote tramvaja...znaci zaista na duwag se na duze staze ne moze racunati...katice imaju vise potencijala usled lakseg odrzavanja. Zaista je cudo da u takvim okolnostima impotentni gradski organi nisu remontovali katice...nikakav plan, ni za 5 godina u napred...

Znaci ako privremeni organ kupi tih 100 novih u narednih par godina...ostali bi od postojecih: 30ak CAF i slican broj Gosinih modernizovanih katica?


Raspadnute fasade, rupe na putu, grafiti, guzve...sve to postoji u Evropi, a negde i daleko gore nego u Beogradu. Cak bih rekao da i Milano izgleda neuredjenije od Beograda po tim pitanjima.
Ali tramvaji, ponavljam...zaista se ne mogu videti nigde gori nego kao kod nas. Isto vazi i za trolejbuse naravno. To je trenutno nasa najveca sramota i stvar koja jako doprinosi dozivljaju prostora. Sa potpunom zamenom ove dve flote dozivljaj ulica Beograda ce se drasticno promeniti na bolje.
 
Hvala upucenim clanovima na analizi flote tramvaja...znaci zaista na duwag se na duze staze ne moze racunati...katice imaju vise potencijala usled lakseg odrzavanja. Zaista je cudo da u takvim okolnostima impotentni gradski organi nisu remontovali katice...nikakav plan, ni za 5 godina u napred...

Znaci ako privremeni organ kupi tih 100 novih u narednih par godina...ostali bi od postojecih: 30ak CAF i slican broj Gosinih modernizovanih katica?
Na duwag se itekako može računati mnogo su pouzdaniji od KT4,U zadnje vreme rade i vikendima pošto katice imaju "potencijal" a sve ih je manje u ispravnom stanju(kvaru je)...zato je i trenutno 8 solo duwaga otparenih od svojih maticnih prikolica, koji rade na polascima od katica.A od 30 cafova radi samo 19 ostali imaju teže kvarove i oštećenja.
Zakljucak je da smo u velikom manjku tramvaja kako starih tako i novih...
 
Katica spotting

95edfd22-2004-467f-9e3c-b0682b198608.jpg
8204e5f7-e020-4b1a-8bad-9518dac73872.jpg
 
jesu poručili displeje ili su ih uzeli iz rashodovanog busa? nikad nisam pitao a zanimalo me.
 
Od Tramvaja danas ni T, kao i za svaki mrtvi maraton zatvore 70% mreže, jer mozga bez.

Trkači su mogli da koriste jednu stranu Nemanjine, a da 7 & 9 idu redovno.
Pritom zatvoriše celu Slaviju, umesto da trkači skrenu odmah u Kralja Milutina (preko okretnice A1) i da kružni & Beogradska ostanu ceo slobodni za 14 & 9, pritom bi taman mogla i 7ca da se preusmeri preko Beogradske.
Ako je Milentija Popovića problem, onda su mogli 7 & 9 da preusmere preko Mosta na Adi.

Ali da, umesto da oni razmišljaju o trasama Maratona i JGP-a, ja razmišljam svake godine, i naravno, od posla danas ništa.
 
Vrh