Šta je novo?

Tramvaji

Pa bih ja da bude veće ali ne mogu da nađem nikakav dobar program za to, ovo sam crtao na telefonu
 
ај и ја (десни клик за већу резолуцију)

Beogradski-tramvaji.jpg


иако је ово старо једно 10 година, не видим неку потребу да мењам :)
 
Vidim ipak vam se više sviđaju Bulevar Zorana Đinđića i neekspresni deo Bulevara Nikole Tesle ;)
 
БЗЂ је сасвим оправдан, дуж њега имамо блокове са густим становањем, фирмама са великим бројем запослених, ареном, тржним центром, пар министарстава и општином, као и студентски град.
 
10tka u ovakvom obliku i nema puno smisla, a dobrim delom ima i poklapanje sa autobusom 33.
Ta obilazna trasa se i oseti po popunjenosti, jer se tranvaj isprazni kod Pravnog i posle su sve lokalna kretanja niz Cara Dušana.
Desetka i treba da se poklapa sa 33-kom, međusobno se dopunjuju i time donekle ublažavaju gadne nedostatke obe linije: tramvaj 10 je za putnike relativno prostran, ali užasno neredovan, dok sa druge strane bus 33 ide dosta često, ali solo vozila pucaju po šavovima od gužve, pogotovo na relaciji Autokomanda-Bulevar Despota Stefana.

Desetka će jednog dana verovatno dobiti modernije tramvaje većeg kapaciteta, a 33-ka teško da će ikada moći da ima zglobove koji bi uspeli da izmanevrišu onu malu i strmu brdsku okretnicu u Kumodražu. 48-ca sa svojom trasom je sasvim druga priča, nema jednog smislenog razloga zašto je ikada ijedan solać pušten da vozi tom linijom.
 
Desetka i treba da se poklapa sa 33-kom, međusobno se dopunjuju i time donekle ublažavaju gadne nedostatke obe linije: tramvaj 10 je za putnike prostran, ali užasno neredovan, dok sa druge strane bus 33 ide dosta često, ali solo vozila pucaju po šavovima od gužve, pogotovo na relaciji Autokomanda-Bulevar Despota Stefana.

Desetka će jednog dana verovatno dobiti modernije tramvaje većeg kapaciteta, a 33-ka teško da će ikada moći da ima zglobove koji bi uspeli da izmanevrišu onu malu i strmu brdsku okretnicu u Kumodražu. 48-ca sa svojom trasom je sasvim druga priča, nema jednog smislenog razloga zašto je ikada ijedan solać pušten da vozi tom linijom.
Негде на Славији или Команди нестане трамвајима струја и немаш где,а идеш на Бањицу кроз Војводе Степе или до Саобраћајног нпр.Треба имати другу алтернативу ето попут аутобуса 33,тако да 33 уопште не треба дирати.
 
U Kumodražu okretnica nije odgovarajuća ni za solo vozila, zato pošto već nije ni de facto izgrađena kada se izgradi treba da prima i zglobove i time završiti tu sagu..

Ubedljivo najneredovnija linija u VS ti je 9, 10 je solidna u odnosu na nju.
Evo danas u špicu prepuna dupla kompozicija, i od Franša kreće pražnjenje do Pravnog, jednostavno je tako.

Niko ne spominje neko žestoko diranje 33 već preusmerenje iz Beogradske da skreće ka Bajloniju i Dunavskoj, naravno kao zglobna, a da 10 postane 1 i ide ka Trgu Kralja Milana..
Opet, bih zato 48 pretvorio u zglob kao kompenzaciju, kritično je pokriti opterećenje Pravni-Banjica, sve ostalo je manje važno, dobro za 48 i ka Miljakovcu deo.

Živim u Vojvide Stepe, a često putujem u špicu, otprilike znam kritične tačke.
 
Okretnica u Kumodražu bi možda i mogla da se osposobi za dugačke autobuse, verovatno bi tu morale da se proširuju i ulice, ali tramvaj nikada neće doći do tog dojučerašnjeg šumadijskog sela, kao ni do Mirijeva ili Vidikovca, prirodni teren to ne dozvoljava. Ne bi mogao ni do Banovog Brda da nije izgrađena nadzemna estakada pored Hipodroma, i opet je tramvaj celom dužinom tog naselja spor ko usporen snimak. Kao kada bi provlačili tramvaj po Novoj Varoši; ne u smislu veličine grada, nego izrazito nepovoljnih geomorfoloških uslova za taj vid prevoza.
 
Ubedljivo najneredovnija linija u VS ti je 9, 10 je solidna u odnosu na nju.
Ne znam, moja iskustva su drugačija. Ni 9 ni 10 ne koristim tako često, ali devetku se ne sećam da sam nekada čekao preterano dugo, desetkom sam se vozio tipa 5-6 puta u životu, od toga sam je jedno 4 ili 5 puta čekao skoro pola sata, a službeni takt joj 15 minuta.
 
Ни ја да трамвај иде Миријевским булеваром до Радивоја Марковића. За даље ка Миријеву 3 и 4 нажалост тешко, али таква је Звездара, све нешто у ширим улицама (2+2) које су као близу међусобно али се тешко могу спојити.
 
Ne znam, moja iskustva su drugačija. Ni 9 ni 10 ne koristim tako često, ali devetku se ne sećam da sam nekada čekao preterano dugo, desetkom sam se vozio tipa 5-6 puta u životu, od toga sam je jedno 4 ili 5 puta čekao skoro pola sata, a službeni takt joj 15 minuta.

10tku nikada nisam čekao pola sata, možda neki ekstrem, ali nije redovna pojava.

Devetka ima jak takt pa se možda ne primeti, ali čeka se i po 15 minuta u špicu, uglavljuje na previše mesta, pogotovo je kritičan sada Stari Savski most, a tu je tradicionalno i Slavija, u špicu često iz Bloka dolaze po 2-3 zaredom kao rezultat gužva..

Opet kažem, bitno je rasteretiti na pravilan način Banjica-Pravni, Pančevački-Pravni može da pokriva i zglobna 48 ako se pravilno organizuje.
 
На Ташу си само тројку предвидео? Можда Кеј ослобођења- Таш преко моста на Ади?
 
Znam, malo sam požurio da ubacim linije da se sve brojke popune 😅 Do 16 (osim 5 i 10) mislim da su ok, ostale mogu da se skraćuju ako se pokažu neredovnim (kao trojka)
 
Имај само на уму да више од 3-4 линије гуши коридор. Мада и то може да се превазиђе купловањем трамваја различитих линија од места где им се трасе спајају до терминуса.
 
Ни ја да трамвај иде Миријевским булеваром до Радивоја Марковића. За даље ка Миријеву 3 и 4 нажалост тешко, али таква је Звездара, све нешто у ширим улицама (2+2) које су као близу међусобно али се тешко могу спојити.​
Mirijevski bulevar je idealan i za tramvaj i za trolejbus, ali ja se uvek opredeljujem za trolu tuda, upravo iz razloga što može da ide svim trasama kuda idu i autobusi, i tu je u prednosti u odnosu na tramvaj. Naravno, ovo nema veze sa terenom, već čisto sa samim izgledom ulica koji je nepovoljan po tramvaj na delu od kraja Mirijevskog bulevara pa do okretnice 46.​
 
Mirijevski bulevar je idealan i za tramvaj i za trolejbus, ali ja se uvek opredeljujem za trolu tuda, upravo iz razloga što može da ide svim trasama kuda idu i autobusi, i tu je u prednosti u odnosu na tramvaj. Naravno, ovo nema veze sa terenom, već čisto sa samim izgledom ulica koji je nepovoljan po tramvaj na delu od kraja Mirijevskog bulevara pa do okretnice 46.​
Po mom mišljenju sve mirijevske linije (osim 20 i 25P) mogu na trolu. Još da se 28 i 40 produže i onda može i da se ukine 79
 
25P i 74 ne mogu nikako, što zbog dužine trase, što zbog pojedinih delova trase koji su uski. 46 do Vojislava Ilića, pa ili ka Šumicama ili ka Crvenom krstu i centru. 79 opet nije najsrećnije rešenje zbog trase na Dorćolu koju deli sa tramvajima i gde bi morao da ima poveću autonomiju trolejbus, te bi tu morala neka alternativa u vidu trase. Sa druge strane, 27 i 27E su idealni za trolejbuse bez ikakvih promena. Kao alternativa 25P i 74 bi mogla da bude trolejbuska linija koja bi išla kao linija 74 do raskrsnice sa Mije Kovačevića, odakle bi trasom linije 16 mogao da ide do Ušća i onda preko Bulevara Nikole Tesle i Bulevara maršala Tolbuhina do okretnice u Pohorskoj. Jedna kraća i efikasnija veza sa NBG za Mirijevo, a ujedno bi se dobila i alternativa mom predlogu za tramvajsku liniju 8 u Višnjičkoj, koja pokriva Belvil i blok 70A. Tada bi linija 74 mogla da se skrati da ide na relaciji Omladinski Stadion - Bežanijska kosa.​
 
25 и 26 пребацити на Устаничку, булевар ослобођења, Славију, Београдску, па да 26 иде лево ка Ташу а 25 десно ка Вуку, а на потезу Вук-Каленић-Максима горког-Струмичка-Устаничка-Шумице пустити минибус, евентуално још да од Вука иде ка Тргу и да терминус буде доле на Дорћолу.
Нема потребе да се људи из Кумодража и Јерковића гњаве са сокацима између Устаничке и БКА, а становницима тог дела Вождовца и Врачара није битно да имају директну везу са Кумодражом и Јерковићем.
Евентуално да 25 и 26 иду трасом Крушевачка-Јужни булевар-Цара Николаја-Макензијева-Славија-Београдска, мада сам ја пре за опцију преко Булевара Ослобођења због бољих преседачких веза, проходнијих саобраћајница и везе са домом здравља, општином и полицијском станицом Вождовац.
 
Vrh