Šta je novo?

Tramvaji

Tweakovana verzija mape
Ipak mi bode oči ovih 7 linija na Mostu na Adi (ali sve za brzu trasu 🥴)
Untitled63_20240326005600.png

Linije:
1: Kalemegdan - Banjica
2: Pristanište - Vukov spomenik
3: Tašmajdan - Kneževac
4: Ledine - Kneževac
5: Kej oslobođenja - Tašmajdan
6: Kalemegdan - MML
7: Blok 45 - MML
8: Kalemegdan - Kneževac
9: Blok 45 - Banjica
10: Karaburma - Banjica
11: Kalemegdan - Blok 45
12: Omladinski stadion - Vidikovac
13: Blok 45 - Vidikovac
14: Kej oslobođenja - MML
15: Kej oslobođenja - Vidikovac
16: Karaburma - Ledine
17: Kej oslobođenja - Kneževac
18: Karaburma - Vidikovac
19: Ledine - Banjica
 
@solecar Samo da ispravim, ne kroz nego severno od naselja uz Spoljnu magistralnu tangentu i Bulevar Peke Dapčevića do Farmaceutskog fakulteta. U pitanju su dva gusto naseljena naselja, Stepa i Kumodraž 2, a zbog otsustva tramvaja trgovinsko-poslovni su u do Banjice pretrpani, šire se na spratove zgrada, a u Stepi lokale u prizemlju 10 godina nisu mogli prodati. Tolika je razlika poslovne aktivnosti.

A tu vidim, predloge, kao tramvaj može samo po baš-baš ravnici, a u stvari usponi preko 6% su retkost, i eksproprijacija sa širenjem ulice nije neki hiper-giper nedostižan projekat čak ni u Srbiji. Onaj ko ne zna kako, neka pita Đilasa kako su pravili Vojvođansku i Mirijevski bulevar. Tako tramvaj ne može ni na estakadu, a u stvari, estakada (vijadukt u forumaškoj kulturi) od Mostara do Autokomande bi bila strateška. Početak parkić kod MUP Savska, podvožnjak ispod Vojvode Putnika do ispred Prokopa, a dalje se diže ka Veterinarskom fakultetu.
 
Poslednja izmena:
Jel bi bio šok i jeres ako bih napisao da, uz neku veliku reorganizaciju linija, Dvojka možda može i da se ukine u ovom postojećem obliku, i transformiše u neki drugi?

Pitam.
IJUUU, naravo da je još i jeres. Kako možeš tako nešto uopšte da napišeš.Pa šta će da rede Crnogorci i ostali snobovi kojma je krug dvoje svetinja u rangu svetog Save i šta ti znan čega ne. :ROFLMAO: Odmah bi bilo uništavaš tradiciju, dvojka je nastarija linija, bla, bla, truć.... Seti se koliko se se bunili zbog predloga da se skrati krug dvojke, zamislio šta bi bilo za ukidanje tek.
Šalu na stanu uz dobru organizaciju možda i ne bi bila potrebna u danšnjem obliku.
 
Ja sam imao prilike da se vozim samo autobusima i opet sam uživao, naročito sa starim Ik 103 i jednom mi je naleteo Japanac. Ali bilo bi prelepo videti Schindlera iz buduce donacije na 3.
 
E da, zaboravih da napomenem da su tamnocrvene deonice one koje još treba ispitati da li bi bile isplative
1. Antifašističke borbe i Španskih boraca bisu pogodne za tramvaj zbog petlji preko autoputa, kod Arene.
2. Ja se lično opredeljujem za Bulevar umetnosti kao bržu vezu, jer su mnogi isticali kao manu u Omladinskih brigada veliki broj semafora, a tu je i prelazak preko kružnog toka kod Opštine, što isto nije najsrećnije rešenje, jer ima mana o kojima bi mogao @Jelancha bolje da kaže, obzirom da je redovan korisnik kružnog toka na Autokomandi. Plus, kod Opštine imamo i ne baš najsrećnije ulivanje / izlivanje ulica u sam kružni tok.
3. Ne znam šta bi pokrivao, odnosno dobio sa Bulevarom Nikole Tesle na delu od Ušća do Trešnjinog cveta, kada si se već odlučio za Bulevar Mihajla Pupina.
4. Koja bi bila svrha / uloga trase u bloku 70?
5. Šta si zamislio sa trasom kroz Bulevar maršala Tolbuhina?
6. Što ne koristiš trasu (ulicu) u produžetku Bulevara patrijarha Pavla, koja ide kroz nekadašnji industrijski kompleks do okretnice Kneževac pa da tuda provučeš jednu liniju?
7. Da li si ikada razmišljao o depou na Vidikovcu / Petlovom brdu?
8. Kako si zamislio vezu Zelenog venca i Terazija?
9. Kako bi rešio visinsku razliku i nagib između Vojvođanske i Ledina?

P. S.
O samim linijama kasnije.​
 
Lepe ideje ste izneli za proširenje tramvajske mreže. Ali pre toga bi prvo trebalo rekonstruisati postojeću tramvajsku mrežu.
 
Inače je beše predviđeno ispravljanje trase trojke od BIG Rakovica do okretnice u Kneževcu? Ulica već postoji tu. I jedna mala ispravka @solecar, iako ne toliko bitna. Deo od Pere Velimirovića, tj Starog Košutnjaka prema Kneževcu bi sve trebala biti ulica Patrijarha Dimitrija, a ne Pavla.
 
Ovih dana sve više vidjam solo duwage na 12 i 13 koji su sa 11,a upadaju neki i na 9.Konkretno danas 2618 i 2649 na 12
Dok su 2605 i 2654 bili na 13 verovatno im je veliki broj katica u kvaru...
 
1. Antifašističke borbe i Španskih boraca bisu pogodne za tramvaj zbog petlji preko autoputa, kod Arene.
2. Ja se lično opredeljujem za Bulevar umetnosti kao bržu vezu, jer su mnogi isticali kao manu u Omladinskih brigada veliki broj semafora, a tu je i prelazak preko kružnog toka kod Opštine, što isto nije najsrećnije rešenje, jer ima mana o kojima bi mogao @Jelancha bolje da kaže, obzirom da je redovan korisnik kružnog toka na Autokomandi. Plus, kod Opštine imamo i ne baš najsrećnije ulivanje / izlivanje ulica u sam kružni tok.
3. Ne znam šta bi pokrivao, odnosno dobio sa Bulevarom Nikole Tesle na delu od Ušća do Trešnjinog cveta, kada si se već odlučio za Bulevar Mihajla Pupina.
4. Koja bi bila svrha / uloga trase u bloku 70?
5. Šta si zamislio sa trasom kroz Bulevar maršala Tolbuhina?
6. Što ne koristiš trasu (ulicu) u produžetku Bulevara patrijarha Pavla, koja ide kroz nekadašnji industrijski kompleks do okretnice Kneževac pa da tuda provučeš jednu liniju?
7. Da li si ikada razmišljao o depou na Vidikovcu / Petlovom brdu?
8. Kako si zamislio vezu Zelenog venca i Terazija?
9. Kako bi rešio visinsku razliku i nagib između Vojvođanske i Ledina?

P. S.
O samim linijama kasnije.​
1. I ja sam isto mislio.
2. Slažem se, samo bi trebalo da ipak postoji okretnica kod opštine kao pomoćna.
3. Preusmerio sam 14 u Bulevar Zorana Đinđića, ideja je da se omogući veza zemunskih blokova.
4. Pomoćna, za slučaj radova u 45om.
5. Ukoliko se odluči da se 16 zadrži na celokupnoj trasi.
6. Why not.
7. Nisam preterano razmišljao o depoima, svakako da bi trebalo da postoji više od dva
8. Prizrenska postaje dvosmerna ukidanjem parking mesta (i malim uzimanjem od trotoara).
9. Nisam baš najbolje upoznat sa tim terenom. Možda bi neki tunel pomogao.
 
Što se tiče kružnih tokova i tramvaja, to može da funckioniše na onima sa niskom frekvencijom, ali sa visokom defintivno ne.

Ako ide obodom kao na Slaviji, em što će se sam tramvaj dosta lomiti, em će mu brzina biti niska, em će zagušivati i ostala uključenja što nije poželjno.

Ako ide direktno kao na Autokomandi, bezbednost bi bila upitna, jer svi znamo šta se dešava na kružnom u NBG-u i bez tramvaja, opet se gubi vreme, uistinu dosta manje nego obodom, ali se gubi, pritom pri regulaciju saobraćajca tramvaj će biti ravnopravan učesnik sa automobilima, te se spremite na čekanje od nekoliko minuta što nije poželjno.

Na kraju sve se svede da se na visokofrekventnim kružnim tokovima kao na NBG-u tramvaj ili ukopa ili se premosti preko kružnog, sva ostala rešenja će ići na štetu tramvaja, a i ostalog saobraćaja.
 
Za to vreme, naš gradski očuh Gangula više i ne spominje raspisivanje novog tramvajskog tendera, a za trolejbuse praktično i ne krije da ih želi ukinuti. Pitam se može li ijedan stanovnik Zvezdare, Medakovića, Banjice kada to čuje ponovo glasati za ovog debila?

Sarajevo je ukupno kupilo 15 novih tramvaja, otprilike isto toliko naših CAF-ova vozi trenutno, a celo Sarajevo se po veličini može porediti sa bilo kojom beogradskom opštinom. Gradski prevoz nam nikad nije bio u gorem stanju!
 
Dok nama Švajcarci poklanjaju tramvaje stare 40 godina i tako će nam više od pola tramvaja biti iz Švajcarske donacije. Meni bi to bilo sasvim okej jer su tramvaji dobri i udobni i pored starosti, da se novac ulaze u trolejbuse, autobuse i železnicu.
 
Vrh