Šta je novo?

Tramvaji

Мој предлог је да се окретница студентски трг претвори у трамвајску у оквиру пројекта за проширење мреже, као и да се на планираној саобраћајници Бул. Ослобођења - Прокоп уведу шине, Бул. Кнеза Александра Карађорђевића и направи окретница код Белог Двора. Линија Дедиње - Студентски Трг би била линија 1.

6 продужити на Студентски (и ММЛ)

Друго проширење да иде до Миријева од Омладинског Стадиона. Линија 8: Миријево - Беко.

Проширењем до Збега у Борчи отвара се могућност за замену линије 95 линијом 4: Борча-Блок 45 или где већ ће бити нова окретница иза Блока 72.

Остаје само могуће проширење и линија до Алтине да се употпуни све.
 
Мој предлог је да се окретница студентски трг претвори у трамвајску у оквиру пројекта за проширење мреже, као и да се на планираној саобраћајници Бул. Ослобођења - Прокоп уведу шине, Бул. Кнеза Александра Карађорђевића и направи окретница код Белог Двора. Линија Дедиње - Студентски Трг би била линија 1.

Kec mora na Banjicu, to može biti neka druga varijanta.
 
Нумерација је мање битна од функционалности линија.
 
Svakako, ali prioritet je Banjica, jer pokriva Kumodraž, Voždovac i potez 400.

Ovo za Dedinje je dobra ideja, ali pitanje je kolika će biti popunjenost, Dragiša Mišović-VMA 42 vozi prazna, jednostavno Dedinje nije prioritet.

A za Prokop treba samo da se spuste 40/41 dole pored stanične zgrade, i da 41 bude zglobna.
 
Ја тешко. Али у садашњим важећим плановима шинских система имамо усвојена продужења трамваја у центру и ту не треба губити време.
 
Tja, beše nekoliko planova uključivalo i UMP pa ništa...

A šta kažu ti planovi za trolejbuse duž Kralja Milana i Vasine?


Inače, da ne budem pogrešno shvaćen,i ja bih voleo tu saobraćajnicu od Prokopa do Hrama. Ali mislim da će mudraci odustati od toga
 
Do početka promene namene Kralja Milana i Vasine, doktor Šapić će ukinuti trolejbuse.

A bogami i tramvaje.

Isečiće sve autobuse osim onih nesrećnih BMC-a i Higera.

Ostaće samo Strela i par Banetovih Rakija kojima se točak još nije ispao.

Javni prevoz reformisan uspešno.
 
A šta kažu ti planovi za trolejbuse duž Kralja Milana i Vasine?
Skraćenje 29 i 31 do Slavije, pretvaranje Kralja Milana i Terazije u pešačku zonu i sprovođenje linije 1 tuda na relaciji Kalemegdan - Tadeuša Košćuškog - Studentski trg - Terazije - Kralja Milana - Slavija. Linija 50 se pretvara u trolejbusku i ide na relaciji Ustanička - Miljakovac 1, da linije 47 i 48 idu od Miljakovca 1 i 3od Banjice trasom linije 40 do Cvijićeve, odakle bi produžavale do Dunav stanice, dok bi linija 41 išla Takovskom, Cvijićevom i Venizelosovom do Dorćola, a 28 Cvijićevom i Venizelosovom na Dorćol. Makedonska i Svetogorska gube i trolejbuski saobraćaj i kontaktnu mrežu.​
 
Tja, beše nekoliko planova uključivalo i UMP pa ništa...

A šta kažu ti planovi za trolejbuse duž Kralja Milana i Vasine?


Inače, da ne budem pogrešno shvaćen,i ja bih voleo tu saobraćajnicu od Prokopa do Hrama. Ali mislim da će mudraci odustati od toga
Ништа, нису обухваћени тим планом. А неки други необјављени планови предвиђају чупање свих жица за тролејбусе што је свакако греота.

Ја бих волео чак оригиналну саобраћајницу, од Вука до Прокопа.
 
Ja bih onda rekao da ima nekoliko planova u opticaju (mislim na de facto u opticaju, ne de jure) i da su svi neizvesni i podložni velikim promemama, čak i međusobnom mešanju.
 
Tja, beše nekoliko planova uključivalo i UMP pa ništa...

A šta kažu ti planovi za trolejbuse duž Kralja Milana i Vasine?


Inače, da ne budem pogrešno shvaćen,i ja bih voleo tu saobraćajnicu od Prokopa do Hrama. Ali mislim da će mudraci odustati od toga
Зато треба гледати искључиво дуге рок. Мудраци могу да одустану од нечега, а исто тако неки други, а можда чак и исти мудраци могу да врате исто то у игру.
 
Dorađena mapa mog predloga (na telefonu crtana)
Roze bojom su označene redovne, a ljubičastom pomoćne okretnice.
Isprekidanim linijama šine koje se ne koriste u redovnom saobraćaju.
Zeleni broj označava terminus te linije.
Untitled63_20240325170358.png

Linije:
1: Kalemegdan - Banjica
2: Pristanište - Vukov spomenik - Pristanište
3: Tašmajdan - Kneževac
4: Blok 45 - Kneževac
5: Kalemegdan - MML (moguće ukidanje zbog još većeg preklapanja sa 6 nego što bi se 1 preklapala sa 10)
6: Kalemegdan - MML
7: Blok 45 - MML
8: Kalemegdan - Vidikovac
9: Blok 45 - Banjica
10: Karaburma - Banjica (eto načina da se zadrži tradicionalni broj 10 na potezu Slavija - Banjica)
11: Kalemegdan - Blok 45
12: Omladinski stadion - Vidikovac
13: Blok 45 - Vidikovac (ukidanje 89?)
14: Kej oslobođenja - MML
15: Kej oslobođenja - Vidikovac (skraćenje 85 do Pohorske i prenumeracija u 91 (91 i 92 postaju 5XX), autobus 15 postaje 85)
16: Karaburma - Ledine (konverzija iz autobusa u tramvaj)
17: Kej oslobođenja - Kneževac
18: Karaburma - Vidikovac (ukida se 23, njena oznaka se dodeljuje 46, oznaku 46 dobija 94)
19: Ledine - Banjica
Što se tiče prenumeracije sadašnjih 17, 18, 19, ja sam za to da 17 i 18 pripadnu potezu 30 (17 dobija 32, 18 dobija 35), dok iskasapljene vračarske trolje gube celobrojne oznake (postaju 29A,B,V). 21 se onda dodeljuje sadašnjoj 32 a 22 sadašnjoj 35. Prebacivanjem 23 na 46 i oslobođenjem 94 dobija se i mogućnost za dorađivanje borčanskih linija.
Ispitala bi se i mogućnost uvođenja šina kroz sporedne novobeogradske ulice (Bul. Zorana Đinđića, Bul. umetnosti, M.Milankovića do kraja, Antifašističke borbe), kao i kroz Bulevar Nikole Tesle. Takođe bi moglo biti od koristi (uz dozvolu vlasnika placa IMR) da se obnovi stara okretnica Rakovica.

Svestan sam da sam verovatno neke linije nalupao čisto da se popune brojke, tako da sam otvoren za ispravke.
 
Poslednja izmena:
Svakako lajk za trud. Ne znam koliko je sve ostvarivo, pogotovo uklapanje jedne 23-jke, pa i 89-tke koja ipak ide malo dalje od Bloka 45, mislim ne dalje nego na drugu stranu. Plus pokriva iznad Žarkova ono što tramvaj neće nikada moći. Ono što po meni nije dobro jeste više od tri linije na jedan koridor, možda je čak i tri mnogo, jer tramvaji se baš uspore ako se sustignu. Iz Kneževca bi mogao čak i preko Mosta na Adi, pa pravac Ušće i dalje ka Pristaništu ili Kalemegdanu. Ne treba mnogo trpati u Blokove. U svakom slučaju, imaš dobrih ideja, i znači trud svakog pojedinca. Neka se makar i predlaže, neka se piše i traži pa i ovde na forumu. Čita se to sve, ponešto završi i na nekom od brojnih domaćih vest portala, a verujem da prate sve ovo i ljudi iz Grada. Štete nikako ne može biti, ma koliko sve ovo delovalo daleko za realizaciju.
 
Jel bi bio šok i jeres ako bih napisao da, uz neku veliku reorganizaciju linija, Dvojka možda može i da se ukine u ovom postojećem obliku, i transformiše u neki drugi?

Pitam.
 
Ne znam koliko bi linija Kalemegdan - Kneževac bila korisna (pošto je već postojala pa bila ukinuta) mada bi se njena korisnost verovatno promenila ako bi išla preko dva mosta.
Vidikovcu bi ostala 53, verovatno i 89 (Možda ste primetili da tramvaji idu samo do stare okretnice na Karaburmi, i tamo bi ostala 25)
Blokovi nisu ni menjani preterano, u 45om okreću upravo one linije kao i danas
Ukidanje dvojke bi izazvalo toliki haos među narodom da ja ne bih to radio, makar ostala turističkog karaktera sa 1 vozilom (fun fact, ove godine 2ka obeležava 100 godina trase)
 
@Bender Rodriguez
Jes da je ona deo neke tradicije, mislim pomalo i simbol ovog grada, jelte kao čuveni izraz krug dvojke, al ne bih baš nazvao to sad neznam kakvom jeresi, ako imaš na umu neku reorganizaciju koja je ukida u postojećem obliku. Ne znam šta imaš na umu. Ništa se strašno neće desiti ako predložiš neku promenu. Lično bih voleo da neki oblik kruga linije 2 opstane, al bih voleo da pročitam i tvoje mišljenje.
 
Pazi, ja sam živeo u tzv. Krugu dvojke ali odavno ne volim taj naziv i pojam. Jer ga mnoge zajedljive Srbende, uglavnom naložene od strane pokvarenih političara, koriste u lošem kontekstu. Do te mere da je to postalo nela vrsta sramote i žiga. A inače nikad nisam govorio "krug dvojke", čak i pre nego što sam to uvideo i počeo da učestvujem u društveno-političkim raspravama.


Pitam za ukidanje njenog kruga jer mi se čini da sa ovim novim predloženim reorganizacijama linija (slagao se ja sa njima ili ne), ona bi donekle izgubila smisao glede transporta i povezivanja. E sad ok je da ostane kao turistička linija, taman za obilazak grada. Najpre sam pomislio da se njena trasa izmeni jer znam da fali slobodnih brojeva za numerisanje tramvajskih linija. A ta turistička bi se zvala, pa jelte, turistička. Ili stara trasa ili tako nešto.
 
Ukoliko se nađe potreba za uvođenjem još neke linije (koja nije uključena u mom planu) onda je ok da se krug dvojke preimenuje a 2 upotrebi za tu liniju. Ako je ovih 18 korisnih linija dovoljno, onda neka ostane 2 da ne bi bilo rupa u numeraciji. Inače ako se preimenuje ja sam za to da postane 0
 
Da da, pa zbog prelaska preko dva mosta sam i predložio eventualnu vezu Kneževca sa Kalemegdanom. Mnogo je slati tolike linije u Blokove. Ni sam nisam siguran šta je najbolje, pa zato i pišemo ovde sugestije i predloge.

@Bender Rodriguez
Kako reče i @Aleki37, bilo bi sigurno velikog protivljenja ukidanju dvojke, iako ima smisla i te kako to što kažeš. Opstanak u vidu i neke turističke linije je sigurno prihvatljivije od ukidanja. To što pričaš za Krug dvojke znam vrlo dobro na šta misliš. Nije da se ja nešto tu busam sad, al i ja sam stanovao izvesno vreme na obodu Kruga dvojke, tačnije dve zgrade od kafane Stara Hercegovina, a i inače mi je deo porodice iz famoznog Kruga, pa iako tu ne živim dugo, društvo mi je iz tog kraja, jer sam tu i osnovnu i srednju završio. Ostao nam je i jedan stan nedaleko o Trga. Opet, niti se hvalim, niti smatram da sam nešto poseban zbog toga, nego sam vrlo svestan problematike koju si spomenuo.
 
@Aleki37
Da li bi mogao da postaviš mapu u većoj rezoluciji, obzirom da se brojevi jako loše vide kada se uveća?

Pretpostavljam da si već video moju mapu, ali evo je ovde još jednom, pa može da se upoređuje. Kliknuti na istu da bi se videla u punoj veličini. Ovo sam predao nadležnima prilikom rasprave vezano za Javni uvid u PGR šinskih sistema.

 
Vrh