Šta je novo?

Tramvaji

20240318_122116.jpg
 
Nekoliko varijanti proširenja tramvajske mreže (moje ideje nakon XX pročitanih predloga forumaša):

U svim varijantama ugrađuju se šine na sledećim deonicama:
Kalemegdan - Vasina - Trg Republike - Terazije - Slavija
Terazije - Trg Nikole Pašića - Tašmajdan /park/
Bulevar Mihajla Pupina (celom dužinom) - Kej oslobođenja
Gandijeva (parče od Jurija Gagarina do okretnice)
Nove okretnice: Terazije (kod palate Albanija), Kej oslobođenja, GO Novi Beograd, Blok 70
Dodatna moguća proširenja:
Bulevar Nikole Tesle (ipak je to ekspresnija ulica pa bi verovatnije išlo Mihajla Pupina)
Antifašističke borbe, Bulevar umetnosti, Pariske komune, Tošin bunar, Gandijeva, dr Ivana Ribara, Bulevar Zorana Đinđića, Milutina Milankovića, Omladinskih brigada, Bulevar umetnosti, Bulevar Maršala Tolbuhina (celom dužinom)
Prizrenska - Brankov most
Karaburma (ako je izvodljivo i korisno)
Nove okretnice: Karaburma, Ušće (sistemom ulica oko TC), Blok 70a, Blok 72, Tošin bunar (na nekom od praznih placeva ili čak na Ledinama)

Linije:
Varijanta 1
(minimalne izmene):
1: Kalemegdan - Terazije - Banjica
2: ostaje ista
3: ista (predviđa se da će se rekonstruisati krak ka Kneževcu, eventualno skraćenje do Tašmajdana)
4: Kneževac - Omladinskih brigada - Kej oslobođenja
5: ista
6: Kalemegdan - Terazije - Trg Nikole Pašića - Ustanička
7: ista
8: ??? (nikako ne mogu da se smislim za ovu liniju. Predlaganja je stara trasa 13 (Kalemegdan - Banovo brdo) ili varijanta Kalemegdan - Savski most - Most na Adi - Banovo brdo)
9: ista
10: ista (eventualno ukinuta zbog sličnosti sa frekventnijom 1)
11: ista
12: ista
13: ista
14: Ustanička - Kej oslobođenja (razlog zašto se razmišljam da li ili ne šine kroz Nikole Tesle, jer to je ipak bliže danas nepostojećoj deonici tramvaja 14 za Zemun (na parčetu posle hotela Jugoslavija jesu išle šine) i lepše je da tramvaj ide pored parka, ali ulica je dosta uža i tramvaji bi mogli da značajno uspore saobraćaj)

Varijanta 2 (uz dogradnju predloženih deonica):
1-14: iste kao u varijanti 1 (uz predviđena produženja Banovo brdo - Vidikovac, Ustanička - MML)
16: Karaburma - Tošin bunar
67: Terazije - Blok 70a
68: Terazije - Blok 70
71: Terazije - Ledine

Varijanta 3 (potpuna prenumeracija. Kao nekad, svaka linija ima zaseban krak, bar od 1-9. One idu centar - periferni terminusi, 10-19 povezuju periferne terminuse):
Varijanta 3a (tradicionalna dodela krakova):
1: Kalemegdan - Terazije - Banjica (njoj se dodeljuje banjički krak)
2: ista
3: ista (zadržava rakovički krak)
4: Tašmajdan - Kej oslobođenja (skraćena verzija 14 iz varijanti 1 i 2, njoj se dodeljuje zemunski krak)
5: Ledine - Karaburma (nasleđuje 16, preuzima krak ka Ledinama)
6: Kalemegdan - Taš - MML (dodeljuje joj se krak ka Ustaničkoj)
7: Kalemegdan - Savski most - Blok 45 (dodeljuje joj se blokovski krak)
8: Omladinski stadion - Vidikovac (prenumerisana 12, preuzima krak ka Banovom brdu)
9: ???
Varijanta 3b (uklapanje numeracije sa drumskim potezima):
1: krug dvojke (građani će me ub!ti)
2: MML
3: Kneževac
4: Banjica
5: Vidikovac
6: Blok 45
7: Ledine
8: Kej oslobođenja
9: ??? (ako bi se dogradio borčanski krak išla bi tuda)
10-19 bi išle kuda bi građanima bile potrebne. Zadržale bi se sadašnje 13 i 14, sadašnje 7 i 9 postale bi 17 i 19.

(kontam da je cela ova ideja prilično susramna)
 
Pa imaš dobrih ideja i predloga. Ponešto od svega toga je kao i u planu, al kad su ovi spori kao evolucioni proces putem prirodne selekcije Čarlsa Darvina. Hitno nam treba širenje mreže, i konačni povratak kraka ka Kneževcu. Valjda će se bar nešto pametno uraditi u narednim godinama.
 
Tramvaj 20 Pristanište - Voždovac
U početku se planiralo da BG ima 20 tramvaja pa su brojevi rezervisani za njih, busevi su kretali od 21 (mada se ne zna da li je 21 postojala pošto je nema u spisku iz 1941).
Na kraju se zaključilo da je 20 tramvaja ipak previše i smanjili su njihovu numeraciju na 10, pa je ova linija postala 9, koja je i danas prepoznatljiva.
Slika uzeta iz monografije 1977.
tram 20.png
 
^^^Pa gluperde u međuvremenu shvatile kako je 10 premalo za takvu tipologiju mreže i toliki influks partijaša. Show.

Meni i dan danas 15 bode oči. Autobusi su trebali od 16 pa naviše ili još bolje da su trole išče od 16 do 25, a autobusi od 26 pa naviše. Na taj način bi još brže pojeli brojeve za predizborne antibiotike i možda malo ozbiljnije razmislili o prelasku na trocifrene renumeracijom 202 u bilo šta ispod 199 i poteza 100 u 200.
 
Smatram da bi izgradnja metroa u Beogradu trebala biti prioritet svih prioriteta, ali je i paralelno sa njom moguće i poželjno proširenje tramvajske mreže, jedno ne isključuje drugo. Ja to zamišljam ovako:

1: Nova tramvajska linija Tošin Bunar-Rospi Ćuprija,, sa trasom duž Studentskog Grada, Bulevarom Zorana Đinđića, preko Savskog Mosta, i dalje planiranim tunelom do Botaničke Bašte, pa Bulevarom Despota Stefana sve do Rospi Ćuprije. Trebala bi imati isti takt kao linije 7 i 9.

2: Ista trasa kakva postoji i danas.

3: Nakon završetka epske rekonstrukcije, skratiti je do okretnice Tašmajdan radi pouzdanijeg takta.

4: Nova tramvajska linija Kneževac-Tošin Bunar, preko Mosta na Adi i dalje izgraditi prugu kroz Španskih Boraca do Arene, gde bi delila ostatak trase sa linijom 1. Isti takt kao dvanaestica.

5: Ista trasa kakva postoji i danas.

6: Produžiti je od Tašmajdana do Trga Republike, i pojačati takt na 15 minuta tokom celog dana.

7: Ista trasa kakva postoji i danas.

8: Nova tramvajska linija Blok 45-Dunav Stanica, današnjom trasom sedmice do tunela Ekonomski Fakultet-Botanička Bašta, zatim Bulevarom Despota Stefana do nove tramvajske okretnice Dunav Stanica. Mogla bi imati isti takt kao desetka.

9: Ista trasa kakva postoji i danas.

10: Ista trasa kakva postoji i danas.

11: Ista trasa kakva postoji i danas, samo joj obavezno pojačati takt na 15 minuta u periodu 6-9 ujutru i 15-18 popodne.

12: Produžiti je od Omladinskog Stadiona do nove okretnice Rospi Ćuprija.

13: Ista trasa kakva postoji i danas.

14: Ista trasa kakva postoji i danas.
 
Poslednja izmena:
10: Ista trasa kakva postoji i danas.

10tka u ovakvom obliku i nema puno smisla, a dobrim delom ima i poklapanje sa autobusom 33.
Ta obilazna trasa se i oseti po popunjenosti, jer se tranvaj isprazni kod Pravnog i posle su sve lokalna kretanja niz Cara Dušana.

14 & 10 imaju malo nesrećnu trasu i čep zvani Beogradska ulica što ih dosta usporava, mada bih se usudio reći da 14 ima malo više smisleniju trasu od 10.
 
Бржи су аутобуси кроз Београдску. Трамваји треба да иду свуда право са што мање скретања.
 
Lično, sredio bih gore okretnicu u Kumodražu i dao da na 33 idu zglobni autobusi, a trasu promenio da ide preko Pravnog/Cara Dušana do Dunavske, previše se 33 poklapa sa 48 što je razbacivanje resursa.
A negde u daljoj budućnosti neke 2050 godine neka tram vozi gore skroz do Kumodraža pa da se 33 kao autobuska linija i potpuno ukine.

10 bih prebacio do Terazija kao što je Došljak predložio, eto može postati 1 kao što je Aleki osmislio.

U principu, treba malo razdrmati linije od trenutnog stanja.
 
Dakle, od tramvaja iz Svice mrka kapa.Gradonacelnik blokirao, kao kupovace nove tramvaje, sto.em.ne cine, niti mogu jer su privremeni organ. Pravi razlog je.ugradnja, u.nove mogu, pogotovo ako.su turski, a u polovne ne mogu, sve ostalo je demagogija i dalje unistavanje Gsp. Od 30 spanaca radi pola,nemamo para ni da platimo opravku postojecih, kamoli da kupujemo neke druge nove.
 
Vrh