Nekoliko varijanti proširenja tramvajske mreže (moje ideje nakon XX pročitanih predloga forumaša):
U svim varijantama ugrađuju se šine na sledećim deonicama:
Kalemegdan - Vasina - Trg Republike - Terazije - Slavija
Terazije - Trg Nikole Pašića - Tašmajdan /park/
Bulevar Mihajla Pupina (celom dužinom) - Kej oslobođenja
Gandijeva (parče od Jurija Gagarina do okretnice)
Nove okretnice: Terazije (kod palate Albanija), Kej oslobođenja, GO Novi Beograd, Blok 70
Dodatna moguća proširenja:
Bulevar Nikole Tesle (ipak je to ekspresnija ulica pa bi verovatnije išlo Mihajla Pupina)
Antifašističke borbe, Bulevar umetnosti, Pariske komune, Tošin bunar, Gandijeva, dr Ivana Ribara, Bulevar Zorana Đinđića, Milutina Milankovića, Omladinskih brigada, Bulevar umetnosti, Bulevar Maršala Tolbuhina (celom dužinom)
Prizrenska - Brankov most
Karaburma (ako je izvodljivo i korisno)
Nove okretnice: Karaburma, Ušće (sistemom ulica oko TC), Blok 70a, Blok 72, Tošin bunar (na nekom od praznih placeva ili čak na Ledinama)
Linije:
Varijanta 1 (minimalne izmene):
1: Kalemegdan - Terazije - Banjica
2: ostaje ista
3: ista (predviđa se da će se rekonstruisati krak ka Kneževcu, eventualno skraćenje do Tašmajdana)
4: Kneževac - Omladinskih brigada - Kej oslobođenja
5: ista
6: Kalemegdan - Terazije - Trg Nikole Pašića - Ustanička
7: ista
8: ??? (nikako ne mogu da se smislim za ovu liniju. Predlaganja je stara trasa 13 (Kalemegdan - Banovo brdo) ili varijanta Kalemegdan - Savski most - Most na Adi - Banovo brdo)
9: ista
10: ista (eventualno ukinuta zbog sličnosti sa frekventnijom 1)
11: ista
12: ista
13: ista
14: Ustanička - Kej oslobođenja (razlog zašto se razmišljam da li ili ne šine kroz Nikole Tesle, jer to je ipak bliže danas nepostojećoj deonici tramvaja 14 za Zemun (na parčetu posle hotela Jugoslavija jesu išle šine) i lepše je da tramvaj ide pored parka, ali ulica je dosta uža i tramvaji bi mogli da značajno uspore saobraćaj)
Varijanta 2 (uz dogradnju predloženih deonica):
1-14: iste kao u varijanti 1 (uz predviđena produženja Banovo brdo - Vidikovac, Ustanička - MML)
16: Karaburma - Tošin bunar
67: Terazije - Blok 70a
68: Terazije - Blok 70
71: Terazije - Ledine
Varijanta 3 (potpuna prenumeracija. Kao nekad, svaka linija ima zaseban krak, bar od 1-9. One idu centar - periferni terminusi, 10-19 povezuju periferne terminuse):
Varijanta 3a (tradicionalna dodela krakova):
1: Kalemegdan - Terazije - Banjica (njoj se dodeljuje banjički krak)
2: ista
3: ista (zadržava rakovički krak)
4: Tašmajdan - Kej oslobođenja (skraćena verzija 14 iz varijanti 1 i 2, njoj se dodeljuje zemunski krak)
5: Ledine - Karaburma (nasleđuje 16, preuzima krak ka Ledinama)
6: Kalemegdan - Taš - MML (dodeljuje joj se krak ka Ustaničkoj)
7: Kalemegdan - Savski most - Blok 45 (dodeljuje joj se blokovski krak)
8: Omladinski stadion - Vidikovac (prenumerisana 12, preuzima krak ka Banovom brdu)
9: ???
Varijanta 3b (uklapanje numeracije sa drumskim potezima):
1: krug dvojke (građani će me ub!ti)
2: MML
3: Kneževac
4: Banjica
5: Vidikovac
6: Blok 45
7: Ledine
8: Kej oslobođenja
9: ??? (ako bi se dogradio borčanski krak išla bi tuda)
10-19 bi išle kuda bi građanima bile potrebne. Zadržale bi se sadašnje 13 i 14, sadašnje 7 i 9 postale bi 17 i 19.
(kontam da je cela ova ideja prilično susramna)